Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 123
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Regels en aanpassingen 2014

    Beste leden,

    Wij zijn afgelopen zondag met de crew samen gekomen om het nieuwe jaar af te trappen. Een nieuw jaar waarin we fris van start zijn gegaan en waarin we veel aan willen pakken. Met dit topic brengen wij jullie van een aantal belangrijke punten op de hoogte waarvan de veranderingen merkbaar zullen zijn in de komende periode en daarna.

    ---------------------------------

    Allereerst is er natuurlijk het opschonen, dit kan betekenen dat het aantal berichten wat je hebt geplaatst wordt teruggeschroefd, dit is puur om alles weer netter en overzichtelijker te krijgen.

    Er zullen twee subfora worden toegevoegd waar om gevraagd is, te weten eentje voor categorie 1 artikelen en eentje om stookmeetings te organiseren voor leden.

    Na het invoeren van strengere regels voor stemmingmakerij vorig jaar, zijn wij van mening dat wij ook strenger toe moeten zien op negatieve persoonlijke reacties die openbaar worden geplaatst. Er zijn onnodige persoonlijke discussies, het elkaar in de waarde laten schiet er helaas soms bij in en wij gaan daar dus strenger op toezien door waarschuwingen voor wangedrag te geven. Persoonlijke dingen kunnen via pm opgelost worden, maar ook daarin gelden de regels van het forum, worden die volgens iemand niet nageleefd, kan dat gerapporteerd worden.

    Het bespreken van buitenlands knalvuurwerk hebben wij eerder versoepeld om te zien hoe dat zou lopen. Naast de overlast in Nederland met dergelijk vuurwerk, de vernielingen, de verwondingen en de invloed ervan op de landelijke discussie over het vuurwerkbeleid, hebben wij ook gemerkt dat in dat gedeelte van het forum veel gedoe is, het liep er regelmatig uit de hand. Daarom beperken wij het bespreken van buitenlands knalvuurwerk weer tot 5 gram (totale inhoud), alles daarboven tot 50 gram (totale inhoud) krijgt een informatief topic waar niet in gereageerd kan worden. Alles boven de 50 gram zal niet op het forum geplaatst worden.
    Topics van producten met 5 - 50 gram die er nu staan gaan op slot en reacties worden verwijderd. Hierbij wordt de informatie uit het gehele topic samengevoegd in de beginpost.

    Topics van lawinepijlen, salutes en siershells gaan allen dicht en worden niet meer bespreekbaar gemaakt. Ook hierbij speelt het mee dat het de landelijke discussie over het vuurwerkbeleid niet ten goede komt daar er veelal verkeerd gebruik is en overlast door is. We hanteren wel het informatieve deel, dus artikelen mogen een eigen topic hebben, maar verder niet besproken worden.

    Voor buitenlandse vuurpijlen hanteren wij de grens van 75 gram voor bespreekbaar is en daarboven enkel als informatief topic dat ook op slot gaat.

    Bij het vraag en aanbod gedeelte staan wij de verkoop van mortierbuizen en quickfuse niet meer toe.

    ---------------------------------

    Binnenkort zullen wij dit allemaal door gaan voeren.
    Wij zijn ons ervan bewust dat niet iedereen tevreden zal zijn met onze beslissingen. Wij bespreken deze punten ieder jaar weer, wij hebben deze beslissingen nu zo genomen omdat de kritiek op vuurwerk en vuurwerkoverlast sterker blijft worden. De vuurwerkhobby moet behouden blijven en wij vinden dat wij namens Vuurwerkcrew.nl daar op deze manier aan bijdragen.

    Groet,

    Vuurwerkcrew.nl
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 41 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    bedankt voor de info Mike.

    Begrijpelijk dat het zware illegale vuurwerk minder besproken mag worden.
    Ik persoonlijk vind het jammer. ik las er altijd graag over.

    Verder hoop ik natuurlijk op weer een prettig jaar VWC!

  4. Deze 8 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    ach ja als forum kun je niet meer doen dat je kan .
    regels zijn regels daar hou ik mij aan .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  6. Deze 6 gebruikers waarderen magnolia voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid jwtjuh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2009
    Berichten
    696
    Thanks
    579
    839 waarderingen in 357 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    ...wij hebben deze beslissingen nu zo genomen omdat de kritiek op vuurwerk en vuurwerkoverlast sterker blijft worden. De vuurwerkhobby moet behouden blijven en wij vinden dat wij namens Vuurwerkcrew.nl daar op deze manier aan bijdragen.
    Zo is dat! Ik had het zelf niet mooier kunnen verwoorden

    Jwtjuh
    [B]http://www.youtube.com/jwtjuh16[/B]

  8. Deze 7 gebruikers waarderen jwtjuh voor het bericht:


  9. #5
    Banned
    Geregistreerd
    19 oktober 2012
    Berichten
    517
    Thanks
    230
    356 waarderingen in 166 posts
    negatieve persoonlijke reacties, tja dit is geen makkelijke.

    Wat is nu negatief de 1 vangt het anders op dan de andere, schelden en vloeken oke das fout.

    Maar een kleine discussie vind ik niet zo erg, dat houd het levend en de reacties zijn heel vaak erg leuk om te lezen, zeker gezien dat je merkt dat vuurwerk volop leeft bij de mensen.

    We wachten maar af.

    gr

  10. Deze 11 gebruikers waarderen Rijswijk1968 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  11. #6
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    Terecht dat er strenger gekeken wordt naar de negatieve uithalen.
    Wat mij betreft valt hier niet alleen een online 'ruzie' of 'trollen' onder, maar mag er ook opgetreden worden tegen posts waar mensen met volledige voor- en achternaam vermeldt worden.

    Knalvuurwerk boven de 5 gram 'verbieden' op het forum heb ik ook totaal geen moeite mee.
    Sowieso is bij knalvuurwerk de toegevoegde waarde van het forum minimaal. De welbekende: "wat gaat harder vraag" komt te vaak langs.

    Wat is de reden voor:
    Bij het vraag en aanbod gedeelte staan wij de verkoop van mortierbuizen en quickfuse niet meer toe.
    Dat de huidige Nederlandse wetgeving hier nog te onduidelijk in is?
    In het (indirecte) verlengde daarvan: mogen doorlontprojecten nog wel besproken worden?

    Verder: top jongens!
    Het VWC forum zal qua levendigheid denk ik niet lijden onder deze veranderingen. Ik denk dat de kwaliteit enkel toe kan nemen

  12. Deze 9 gebruikers waarderen fireworkaddict voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Uiteraard zal ik deze maatregelen respecteren. Uiteindelijk zijn we hier te gast en hebben ons aan de regels te houden! Hopelijk wordt er ook scherp op toegezien.

  14. Deze 7 gebruikers waarderen !!!UPO-Maikie.^ voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Regels waar ik prima mee kan leven! sinds de ophef in het nieuws over vuurwerk steeds groter word, verdiep ik mezelf ook veel minder in het illegale gedeelte, knallers vind ik zoieso verre van interessant boven de 5 gram.. Toch vraag ik me nog wel af waarom het verkoop gedeelte van mortierbuizen dicht gaat, is hier nou al mee duidelijkheid over of deze nou als illegaal worden berschouwd en ook niet meer verkocht mogen worden in nederland?
    075 zaantjee

  16. Deze 8 gebruikers waarderen k0enn voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Prima regels, alleen verkoop QM vind ik jammer. Want zoals eerder ook gezegd is wordt er veel gebruik van gemaakt in doorlontprojecten. strikt genomen mag dat ook niet, gaat dit dan ook verboden worden?
    En wat is de reden dat mortierbuizen niet meer mogen worden aangeboden? Ben ik wel benieuwd naar. Heb er zelf niets van nodig, maar ben wel benieuwd naar de gedachtegang.
    Greetz
    Eer was was was, was was is!

  18. Deze 7 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Ik denk dat de echte liefhebbers dit respecteren.
    Ik ben er in ieder geval blij mee want het zware knalwerk is immers in 90% bij vandalisme en misbruik van vuurwerk in het spel.
    En laat ik het over ongevallen verder maar niet hebben.

    Er zullen vast en zeker wat members afhaken.
    Echter vind ik als je alleen voor dat spul hier komt ben je geen liefhebber en hoor je (met alle respect) niet hier.

    We hopen allemaal nog lang van onze passie te genieten en als dit bijdraagt heeft het mijn zegen.

    Dus laten we er met z'n allen weer een mooi jaar van maken.
    Extreme Pyromaniac for life.

  20. Deze 11 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  21. #11
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Ik vind het een goed idee dat de zwaardere knallers van dit forum worden gehaald, omdat ze vrijwel alleen worden gebruikt voor vernieling.
    Het zal inderdaad enkele liefhebbers van shells en zware pijlen laten afhaken, maar daar moeten we dan mee leren leven.

    Ik snap inderdaad zoals anderen niet waarom de verkoop van QM en mortieren verboden wordt? Is daar al meer over gekomen over de legaliteit ervan? Wordt de verkoop van visco en roze lont ook verboden dan?

    Gr,
    Derk
    I <3 Zippo

  22. Deze 5 gebruikers waarderen Derk voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Mogen er nog wel foto's geplaatst worden van bijvoorbeeld shells in misschien apart topic?

    Er zijn namelijk hoop freaks die in de topics van de shells mooie en exclusieve foto's plaatsten en het zou zonde zijn dat te verliezen.

  24. Deze 5 gebruikers waarderen Cornel voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Bedankt voor de info...
    We maken er weer een mooi jaar van.

  26. Deze 4 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
    Quickmatch valt onder 1.1G.....

    Dat snap ik, maar mortierenbuizen vallen dat niet.
    Dat zijn gewoon glasvezel buizen die ook voor andere doeleinden kunnen worden gebruikt, dus ik snap het probleem bij die niet echt.
    I <3 Zippo

  28. Deze 5 gebruikers waarderen Derk voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Jij quote snel kerel, hahaha! Had um al aangepast.

  30. Deze 3 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •