Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 82
  1. #61
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Dank Fred, een mooie anekdote...

  2. Deze 3 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Iemand enig idee of, en zo ja, wat voor relatie Schuurmans met Mercurius Vuurwerk (te Lijnden) had?
    Van beide waren vaak gezamelijk de producten in één folder te bewonderen.
    Schuurmans dealer betekende in de jaren 90' vaak ook (automatisch) Mercurius Vuurwerk dealer als ik mij niet vergis.

    Bij Mercurius op kantoor waren ook Diamond Collection dummy's te vinden (zie foto's bezoeken VWC).

  4. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid RickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    496
    Thanks
    101
    180 waarderingen in 77 posts
    Ik denk persoonlijk dat de goede producten van Schuurmans gewoon zullen blijven. Sterker nog, bijvoorbeeld de Shockwave was dit jaar al als box te koop onder de naam Vulcan en het zal me dan ook niks verbazen als we dit jaar gewoon weer de Salute Cake kunnen verkrijgen maar dan met een Vulcan stickertje erop. Ik denk ook niet dat de goedlopende producten eruit zullen vliegen.

    Wel enorm jammer. Ik heb zelf ook veel van de Schuurmans producten langs zien komen in mijn leven en kan me inderdaad nog goed herinneren toen Diamond Collection kwam. In die tijd had je ook nog Goldline. Dat was weer wat anders, maar dat zag ik dan als de tegenhanger van Diamond Collection, terwijl die er niet echt bij in de buurt kwam.

  6. Deze gebruiker waardeert RickB voor het bericht:


  7. #64
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Natuurlijk blijven de Vulcan producten RickB, alleen is het nu nog niet duidelijk wie ze gaat importeren aangezien Schuurmans toch wel de grootste importeur was voor ons. Ik hoop dat de Belgische markt vanaf dit jaar wat gaat bloeien met betrekking tot Vulcan. Loots heeft al wat leuke cake's dus ik heb daar wel een goed beeld bij.

  8. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Curator Schuurmans Klein Vuurwerk werkt aan doorstart

    LEEUWARDEN - Curator mr. I Grijpma werkt hard aan een doorstart van het op 28 januari failliet verklaarde Schuurmans Klein Vuurwerk BV. Dat heeft zij donderdag bevestigd aan Transport Online.

    "Er hebben zich verschillende partijen gemeld bij mij die geïnterresseerd zijn in een overname. Het gaat hier vooral om kleinere gedeelten van het bedrijf. Ik ben nu aan het inventariseren wat ik van het bedrijf kan verkopen. Ik ga nu alle geïnterreseerden een brief sturen", zegt mr. I Grijpma.

    Mr. Grijpma verwacht de doorstart echter nog niet op korte termijn rond te hebben. "Nee, ik verwacht niet dat ik deze week al een doorstart kan melden", besluit zij.

    Naast Schuurmans Klein Vuurwerk werd op 28 januari eveneens het zusterbedrijf Beko Vuurwerk BV, gevestigd in Tilburg, failliet verklaard.

    Schuurmans is het oudste vuurwerkbedrijf in Nederland en opgericht in 1821. Begonnen als fabrikant maakt Schuurmans inmiddels deel uit van de Vulcan organisatie waarin verschillende internationale bedrijven, die van oudsher fabrikant waren, zich hebben verenigd. Met vestigingen in Nederland, Duitsland, Zweden, Denemarken, Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten, mag Vulcan zich met recht een wereldspeler van formaat noemen.
    De opslag en verwerking van de orders bij Schuurmans vindt plaats in Leeuwarden en Tilburg. Daar beschikt men over moderne vuurwerkbewaarplaatsen.

    http://www.transport-online.nl/site/...aan-doorstart/

  9. Deze 8 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  10. #66
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    in duitsland gaat vulcan dit jaar de sky screamers verkopen.
    bron: lid op het duitse forum die met iemand van vulcan heeft gesproken op de spielwarenmesse.

  11. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2009
    Locatie
    Centraal Nederland
    Berichten
    401
    Thanks
    167
    127 waarderingen in 85 posts
    Jammer, voor mij een nostalgisch merk vanwege de goede sloffen astronauten van vroeger.

  12. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    in duitsland gaat vulcan dit jaar de sky screamers verkopen.
    bron: lid op het duitse forum die met iemand van vulcan heeft gesproken op de spielwarenmesse.
    Wel apart want volgens Schuurmans was er niemand van Vulcan op de beurs aanwezig. De mensen die op Maandag die kant op moesten werden voor vertrek naar kantoor gehaald en daar werd verteld dat het over en sluiten was.

  13. Deze 2 gebruikers waarderen Tony voor het bericht:


  14. #69
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
    Wel apart want volgens Schuurmans was er niemand van Vulcan op de beurs aanwezig. De mensen die op Maandag die kant op moesten werden voor vertrek naar kantoor gehaald en daar werd verteld dat het over en sluiten was.
    Ik kan bij deze bevestigen dat Vulcan gewoon aanwezig was op de Spielwarenmesse met dezelfde stand als vorig jaar. Er waren 2 vertegenwoordigers van Vulcan. Enige verschil met vorig jaar was dat er toen ook iemand namens Schuurmans aanwezig was maar die was er nu niet.
    www.huismanvuurwerk.nl

  15. Deze 6 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  16. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2007
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    78
    Thanks
    51
    12 waarderingen in 5 posts
    jammer dat Schuurmans failliet is verklaard, maar ook heel raar. Schuurmans draait een record omzet en Vulcan vraagt faillissement aan. Dit stinkt aan alle kanten.
    Maar goed er wordt gewerkt aan een doorstart. Het zal mij benieuwen wat gebeurd met het handelsmerk van Schuurmans.
    Evuco werd des tijds overgenomen door GBV. Het Handelsmerk van Evuco verdween + de producten en GBV had de verkooplocaties (slimme zet). Maar ik zou het jammer vinden dat de collecties van Schuurmans verdwijnen.

  17. #71
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk bericht
    jammer dat Schuurmans failliet is verklaard, maar ook heel raar. Schuurmans draait een record omzet en Vulcan vraagt faillissement aan. Dit stinkt aan alle kanten.
    Maar goed er wordt gewerkt aan een doorstart. Het zal mij benieuwen wat gebeurd met het handelsmerk van Schuurmans.
    Evuco werd des tijds overgenomen door GBV. Het Handelsmerk van Evuco verdween + de producten en GBV had de verkooplocaties (slimme zet). Maar ik zou het jammer vinden dat de collecties van Schuurmans verdwijnen.

    China is bezig met grootschalige investeringen in Afrika, Amerika, Azië, Centraal-Europa (Polen).
    Recent bv Italië en Griekenland.

    Puur economisch bekeken is een Chinees op een kantoor in China goedkoper dan een Hollander hier.

  18. #72
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk bericht
    Schuurmans draait een record omzet en Vulcan vraagt faillissement aan.
    Omzet en winst zijn 2 aparte dingen,je kan een record omzet draaien,maar nog steeds geen winst boeken.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  19. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2007
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    78
    Thanks
    51
    12 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
    Omzet en winst zijn 2 aparte dingen,je kan een record omzet draaien,maar nog steeds geen winst boeken.
    Ja, dat klopt. Maar als je een jaartje wat verlies draait wordt je niet direct failliet verklaart. Let wel Schuurmans draait al heel wat jaren mee en heeft vast wel wat vet op de botten.
    31 december is de dag, de dag dat ik stoken mag.

  20. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2011
    Locatie
    Leeuwarden (FR).
    Berichten
    84
    Thanks
    3.642
    59 waarderingen in 28 posts
    Site is ook al offline :(

  21. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk bericht
    jammer dat Schuurmans failliet is verklaard, maar ook heel raar. Schuurmans draait een record omzet en Vulcan vraagt faillissement aan. Dit stinkt aan alle kanten.
    Maar goed er wordt gewerkt aan een doorstart. Het zal mij benieuwen wat gebeurd met het handelsmerk van Schuurmans.
    Evuco werd des tijds overgenomen door GBV. Het Handelsmerk van Evuco verdween + de producten en GBV had de verkooplocaties (slimme zet). Maar ik zou het jammer vinden dat de collecties van Schuurmans verdwijnen.
    Waarom stinkt het volgens jouw aan alle kanten?
    Puur omdat Vulcan het faillissement aanvraagt? Vulcan vraagt faillissement aan, iets wat hun goed recht is. Daarnaast is het goed recht van Schuurmans om aangifte te doen. Aangifte in de zin van een faillissement betekent dat ze zelf verzoeken om failliet verklaart te worden. Nu heeft Vulcan dat gedaan. Het maakt niets uit of ze op aangifte of op verzoek van Vulcan failliet worden verklaard, de toetsingscriteria die de rechter hanteert zijn toch hetzelfde.

    Daarnaast heeft Schuurmans klein vuurwerk holding BV, een financiële instelling, de status: surseance van betaling gekregen van de rechtbank in Leeuwarden op 7 februari 2014. Er is binnen de holding van Schuurmans dus meer aan de hand. De holding was waarschijnlijk de moeder en Schuurmans klein vuurwerk BV en Beko vuurwerk BV waren de dochters.

  22. Deze 2 gebruikers waarderen !!!UPO-Maikie.^ voor het bericht:


Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •