Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 82
  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Berichten
    490
    Thanks
    86
    233 waarderingen in 142 posts
    Ik wens vooral de medewerkers succes die zitten in onzekere tijden!
    Toch vind ik het niet heel raar dat ze het niet meer konden bolwerken, laten we wel wezen ze hadden hele goede concurrenten, die over het algemeen op een paar uitzonderingen na toch wel een behoorlijk sterker assortiment hebben. Schuurmans demo's waren op een paar artikelen na nu niet om over naar huis te schrijven. Misschien gaat er nu een andere wind waaien, wie weet.

  2. #47
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Het feit is gewoon dat er tot paar jaar geleden weinig omgelabelde Vulcan producten op de markt waren die een beetje goed presteerde en de prijzen waren ook echt om te huilen. Sinds het CE kwamen er opeens een paar goede producten te voorschijn en die waren er ook maar op 1 hand te tellen. Ze hadden zo'n doorstart een stuk eerder moeten hebben dan zouden ze weer richting de top komen. Vulcan heeft vooral goed professional vuurwerk, maar tot 15 gram valt het allemaal tegen.

    De enige producten die ik echt ga missen zijn:

    - In Shock
    - Anaconda ( echt een beest van een cake, haast professional )
    - Sky screamer / Falcon

    Ik hoop dat we via een andere speler wat goede Vulcan producten kunnen krijgen op onze markt, al dan niet op de Belgische markt ( Loots voert wat cake's van hun ). Verder wens ik de mensen achter Schuurmans en alle omringende mensen die hier onder leiden veel succes met de huidige en toekomende situatie.

  3. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  4. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    NCRV - Passage op bezoek bij Schuurmans Leeuwarden 1990 .
    film is gemaakt door: PyroReportsMovies


  5. Deze 10 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  6. #49
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    tja, voor een grote internationale speler als Vulcan is een nostalgisch merk als Schuurmans van een minuscule afzetmarkt als Nederland helemaal niks. Bij gebrekkige output (qua winst) laten ze zoiets via slimme constructies zomaar failliet verklaren, om via andere constructies gewoon te laten doorstarten. Grote kans dat alle Schuurmans/Beko producten blijven bestaan, en alle werknemers/bedrijfsconstructies behouden. Wellicht onder de naam van 'Vulcan' omdat dat juridisch wat handiger werkt. Failliet is niet zo definitief meer als 50 jaar geleden...it's corporate business.

  7. Deze 4 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  8. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.486
    Thanks
    878
    848 waarderingen in 207 posts
    Het was wel schrikken van deze nieuws.
    Het is een bedrijf met een hele rijke historie die al een paar honderd jaar mee gaat.
    Erg jammer dit,hopelijk kunnen ze een doorstart maken

  9. #51
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Op pad met Hendrik ten Hoeve langs de Schuurmans vuurwerkfabriek:


    http://vimeo.com/81581093

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Fric voor het bericht:


  11. #52
    VWC-Lid Aftershock's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Berichten
    1.034
    Thanks
    524
    509 waarderingen in 247 posts
    Erg Jammer dat een van de oudste namen in vuurwerkland door een faillissement (al dan niet tijdelijk) het veld moet ruimen. Weer een stuk nostalgie dat wegvalt...

  12. #53
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Verrassend vanuit NL perspectief maar niet vanuit internationaal Vulcan perspectief. Zal me niet verbazen als ze gaan proberen de markt te penetreren, niet alleen vanuit eigen merknaam via Schuurmans/Beko bronnen, maar ook via andere lijnen, vooral gretige winkeliers/liefhebbers (zoals Katan al hard bezig is, en Royal, puur marktstrategie voor meer winst en marktconsolidatie).

  13. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  14. #54
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    daar schrik in wel van ik had het niet verwacht .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  15. #55
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Gebeurd vaker dit soort acties, een grote jongen komt bij de kleine jongen... dit geval Vulcan komt bij Schuurmans. Vulcan trekt al het goede eruit en en laat het dood bloeden. Om vervolgens de handel weer op te pakken met het haar eigen producten en de top producten van schuurmans. Meneer schuurmans wordt klein aandeelhouder of is uitgekocht en klaar is kees. Alle schulden worden bij faillisement op 0 gezet en men kan weer lekker verder.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen Pyroboy26 voor het bericht:


  17. #56
    VWC-Lid Vuurwerkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2013
    Berichten
    168
    Thanks
    72
    120 waarderingen in 48 posts
    Heel jammer, ga het erg missen.
    Vooral de In Shock, moet die toch ergens vandaan halen.
    Volgens mij verkoopt Smeets in België ze nog.

  18. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 september 2005
    Berichten
    169
    Thanks
    9
    49 waarderingen in 37 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Gebeurd vaker dit soort acties, een grote jongen komt bij de kleine jongen... dit geval Vulcan komt bij Schuurmans. Vulcan trekt al het goede eruit en en laat het dood bloeden. Om vervolgens de handel weer op te pakken met het haar eigen producten en de top producten van schuurmans. Meneer schuurmans wordt klein aandeelhouder of is uitgekocht en klaar is kees. Alle schulden worden bij faillisement op 0 gezet en men kan weer lekker verder.
    Er zijn geen topproducten van schuurmans, tis al tijden 100% vulcan.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen wizz voor het bericht:


  20. #58
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Kan mij niet verpleuren hoe of wat maar ik ben een van de mensen die toen hij jong was nog plezier had met de spullen van schuurmans , ik vind het jammer dat ze failliet zijn het is het personeel wat daardoor weer in de problemen komt.

  21. #59
    VWC-Lid vuurw3rk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juni 2012
    Berichten
    264
    Thanks
    53
    126 waarderingen in 102 posts
    Erg zonde dit!
    Had niet verwacht dat Schuurmans failliet zou gaan...

  22. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Het bericht van het faillissement van Schuurmans Vuurwerk kwam bij mij binnen als een donderslag bij een heldere hemel.
    Het voelde alsof er een bekende persoon uit je omgeving was heengegaan.
    Ik ben van 1957 en heb dus al minstens 45 jaar vuurwerk van Schuurmans voorbij zien komen.
    In de zeventiger jaren waren het vooral Schuurmans en Kat uit Leiden die in Nederland de dienst uitmaakten met productie in eigen fabrieken. Beroemd zijn de foto,s van de astronauten,kanonslagen,atoombommen etc. die gelukkig in het Vuurwerkmuseum nog te bewonderen zijn.
    Mijn vuurwerk herinneringen uit mijn jeugd gaan vooral over Schuurmans Vuurwerk. Zowel eigen producten als import.
    Sinds de jaren 80 werd er steeds meer vuurwerk geimporteerd en breidde het aantal importeurs in Nederland steeds meer uit.

    Halverwege de jaren 90 bracht Schuurmans als 1e importeur in Nederland een collectie vuurwerk op de markt die in die tijd razend populair en vernieuwend was. De Diamond Collection. Grotere en mooiere effecten.

    En na die tijd hebben vooral andere importeurs van zich laten horen. Verandering van wetgeving waardoor er veel meer mogelijk was (eerst 200 gram, later 500 gram)
    Ik ben zelf van mening dat Schuurmans in die tijd is stil blijven staan door niet voldoende mee te gaan in de progressie en te lang heeft geteerd op de grote successen van weleer.

    Het vuurwerk van Schuurmans in de 20e eeuw heeft mij helaas veel minder kunnen bekoren dan vuurwerk van de concurrentie.

    Ik betreur het einde van Schuurmans ten zeerste. Ik wil de directie en medewerkers een hart onder de riem steken in deze moeilijke tijden.

    De herinnering blijft, denk met veel plezier terug aan de importeursbezoeken met de crew.
    Schuurmans stond ons altijd vriendelijk en bereidwillig te woord en toonde zich altijd gastvrij.
    Laatst gewijzigd door moontan; 2 februari 2014 om 09:48

  23. Deze 16 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •