Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imker woedend na vuurwerkaanslag op bijen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door skyrider Bekijk bericht
    Ik zeg haal een stel linke killerbees! Zal die verekte etterbakjes leren,
    Doe niet zo bij-dehand :P

    Comment


      #17
      In mijn dorp staat ook een imker maar dan midden op een plein.
      Echt dom weer, van die pubertjes die wat vuurwerk hebben, zich vervelen en het meest spectaculaire maar ook de meest idiote dingen ermee doen.
      Ik hoop niet dat dit nog ergens gebeurt want die imker kan nu moeilijker zijn baan/hobby blijven volhouden.

      Comment


        #18
        wat raar bedoeling word dit zeg .
        je hebt toch van iemands hobby af te blijven .
        je moet toch ergens een gevoel hebben van dat doe je toch niet .
        wat een gewetenloos volk loopt er toch rond .
        02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

        Comment


          #19
          Dit is wel even nog het vermelden waard:

          Op Fok! is een hele reportage te vinden met een uitgebreid interview met deze imker:
          Toen imker Jan Bos na twee weken vakantie op de eilanden terugkwam in Bilthoven, bezocht hij snel zijn bijenkasten. Daar bleken jongeren in de vliegopeningen van vier kasten vuurpijlen te hebben gestoken. Na aangifte kwam er een AD-bericht, dat ook door FOK.nl werd herschreven.


          Naar aanleiding daarvan is op Fok! ook een Fundraising project opgestart om de imker te helpen aan een goed camera/beveiligingssysteem
          tegen vandalen:
          Imker Jan Bos heeft al 35 jaar bijenvolken als hobby. Ook dit jaar had hij met nieuwjaar 20 bijenkasten staan, maar toen hij terugkwam van vakantie op


          Ik heb zelf ook inmiddels 10 euro gedoneerd. Je staat er niet bij stil, maar bijen zijn ontzettend belangrijk voor de mensheid. Goed initiatief naar mijn mening. Ik had afgelopen jaar toch niks aan SR gedoneerd, dus bij deze alsnog een donatie voor een goed doel

          Als vuurwerkliefhebber vind ik dit soort praktijken ook te zot voor woorden, dus ja ik doe graag een vrijwillige bijdrage aan zo'n initiatief om ongein als dit te voorkomen in de toekomst

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
            Die jongens beseffen zich duidelijk niet dat bijen een van de belangrijkste levensvormen op deze planeet zijn. T zal ecologisch zeer slecht af gaan lopen als er geen bijen meer leven. En zij hebben eraan bijgedragen. Geloof alleen niet dat t specifiek door vuurwerk komt, maar hoe dan ook schandalig dit.
            Einstein zei:
            Als de bij uitgestorven is, hebben wij mensen nog maximaal 4 jaar te leven. Natuurlijk zal er wel een oplossing komen. Tijdelijk.

            Maar waardoor bijen uitsterven is voornamelijk door het bedrijf monsanto. Die heel veel pesticiden produceren en verkopen overal op de wereld.
            Bijen gaan daardoor dood. Te triest voor woorden , wij lekker goedkoop zogenaamd gezonde brocolli eten..hun worden stinkend rijk,wij vreten vergif en de bij kan het ook schudden. Lekker krom.
            75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door infinity Bekijk bericht
              Nog sterker...haal alle bijen van de aarde en wij sterven ook uit..
              Geld dat niet een beetje voor elk insect? Wespen bestuiven bloemen toch ook of doet alleen een Bij dat? En wat dacht je van muggen die je doodslaat?

              Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
              Inderdaad beetje kortzichtig om te zeggen het zijn maar bijen.
              Ik ben het wel met vuurwerk-banaan eens. En de hetze werkt goed want zelfs hier op het forum gaan jullie er allemaal in mee. In hetzelfde stuk staat dat deze kasten ook zomers in het water gegooid zijn. Stonden toen de kranten vol? Las je toen grote stukken op de voorpagina, Bijenkasten in water gegooid? FOK! Had toen een uitgebreide rapportage?

              De schade zal toen niet veel groter zijn dan nu. Het is gewoon één grote anti-vuurwerklobby. Ze hebben weer wat om vuurwerk in een kwaad daglicht te stellen. En valt me eigenlijk tegen dat het hele forum hier ook mee ingaat.

              Natuurlijk! Dit doe je niet, natuurlijk moet je dit afkeuren maar waarom nu wel groot nieuws? En van de zomer niet. Puur dat de media bezig is met demoniseren van vuurwerk. Dit gaat hen niet om de inhoud van die Bijtjes anders hadden ze er van de zomer ook flinke aandacht aan besteed. Nee, dit gaat om het kapot maken van een traditie, Totaal niet om de inhoud want die kasten in het water waren net zo slecht als vuurwerk erin stoppen. De media denkt dat ze krachtig zijn en elke journalist denkt dat die gelezen en gehoord wordt zeker als ze bij de NOS of iets werken. Dan kan je iets maken en breken. Negatief flink laten zien en positief niet vermelden, zo breek je dingen en Bijen als dekmantel gebruiken is eigenlijk zeer laag!

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk-banaan Bekijk bericht
                het is niet goed wat ze hebben gedaan maar het zijn maar bijen....
                Sorry maar wat een trieste reactie zeg. Ik heb respect voor elk stuk leven hier op aarde. En de daders moeten keihard aangepakt worden!
                Stoken tot we er bij neervallen!!

                Comment

                Working...
                X