Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2008
    Berichten
    1.191
    Thanks
    62
    172 waarderingen in 52 posts

    Oud en nieuw 2013 - 2014 killerdome

    zooo,

    Weer een beetje bijgekomen van de jaarwisseling en de enorme drukte eromheen! 3e kerstdag, ofwel 27 december was het zover 's ochtends de trein naar Zwolle waar ik op gehaald werd door een medewerker van Herman de Haan. Dit was het 2e jaar dat ik er weer werkzaam was in de vuurwerkverkoop. Ik heb weer enorm genoten van alles daar, ook al was het hard aanpoten! Ik ben er 27 december 's ochtends om half 12 begonnen en was zaterdag 28 december 's avonds om 9 uur klaar.

    Hier enkele foto's van de showroom van Herman de Haan:







    Om 9 uur kwam een maat me ophalen in Genemuiden en was ik rond half 11 thuis. Ik zei de hele dag al dat ik gelijk m'n bed in ging, maar m'n vuurwerk stond in de garage, toch nog even in de garage bezig geweest met m'n vuurwerkcollectie, waar ik de power vandaan haalde? tja, het zit gewoon in je bloed hea?

    Hierbij mijn collectie met vuurwerk voor de jaarwisseling 2013 naar 2014



    Een beste muur, al zou ik het afgelopen jaarwisseling juist wat rustiger aan gaan doen.

    Na heerlijk geslapen te hebben ging om 11 uur m'n wekker, speciaal m'n wekker gezet zodat ik me niet zou gaan verslapen. Zondag 29 december de taak om m'n vuurwerkshow te gaan voorbereiden. Hiervoor had ik van te voren al planken gemaakt waar ik alles op vast heb gelijmd en waar nodig een aantal cake's heb door heb doorgelont.

    De schietlijst voor m'n show was als volgt:

    3x Zink Fontein W-shape

    3x shaft W-shape
    3x wasp W-shape

    5x fuego Fan-shape (niet af gegaan)

    kort herrie gedeelte/wakker schudden

    4x concerto rosso

    1x hoogmoed

    Thema

    1x heavy legend 16 sh.

    2x heavy legend 16 sh.

    2x heavy legend 36

    2x rowy exotic whirling to dahlia

    1x amazon (niet af gegaan)

    1x shanghai wolff

    2x bonsai 1x fire emblem W-shape

    3x Fire Surfer W-shape

    3x unforgetable countdown W-shape

    1x Jorge Solaris 1x Jorge NG 5

    1x amazon

    2x secret wave (niet af gegaan)

    1x Heron multicolour cake (niet af gegaan)


    Pijlenrek

    40/50 pijlen (niet gedaan ivm het weer)

    Finale aanloop

    zena revolution

    4 seasons
    2x killer instinct

    1x amazon (niet af gegaan)

    Finale

    2x triumph zena
    1x golden box zena

    1x Sniper geaaid

    6x secret salute
    3x hypnotised

    15x hoogmoed

    5x Duro Fan shape (niet afgegaan)

    1x salvo 21x kreiselblitzen Zink
    1x hypnotised in 1x leeg

    Hier enkele foto's van het vuurwerk op de planken, rekken en klaar voor vervoer naar de oud en nieuw locatie:









    Met de show ben ik van 's ochtends 11:00 uur t/m 's avonds 23:30 uur bezig geweest. Hierna ben ik gauw m'n mandje in gedoken, de wekker stond om 5 uur in de ochtend want ik moest nog een dagje werken bij Herman de Haan. Mijn werkdag begon daar om 7 uur. Eerst de bunkers weer netjes bijvullen zodat alles netjes op tijd uit geleverd kon worden. Het was een lekker dagje werken, met veel pieken waarop mensen hun vuurwerk kwamen halen. Het blijft een mooi gezicht, vaders en moeders met kleine kinderen die allemaal een big smile hebben. Dan vraag ik me iedere keer af, waarom moet vuurwerk toch verboden worden? Het heeft zoveel leuke kanten, de minder leuke kanten van vuurwerk?? Uhh, die zijn er niet? Dat ligt misschien aan bepaalde mensen die het op rare manieren afsteken! Tijdens het avondeten begon ik echt in te kakken en was ik op, gelukkig was het na het eten niet al te druk meer dus konden we rustig de bunkers nog even wat aanvullen, om half 9 naar Janwillem gegaan want het was gewoon extreem rustig, kwam geen klant meer langs. Gevraagd of ik een half uurtje eerder naar huis mocht kachelen, dit was gelukkig geen probleem, dit heb ik dan ook gedaan. en ik was om klokslag 21:30 thuis. Ik moest al m'n vuurwerk nog vervoeren naar het huis van m'n zwager waar ik oud en nieuw ging vieren. M'n andere zwager heeft gelukkig een busje waar alles mooi in paste, die was zo vriendelijk om mij erheen te rijden in ruil voor een paar cake's.

    Rond 11 uur daar aan gekomen, alles uit geladen en toen naar het huis van m'n vriendin gegaan om daar lekker te slapen tot een uur of 9! Ja het is 31 december, we mogen straks weer stoken. Overdag met een grote groep freaks in Amersfoort gestookt en wat een geweld was dat zeg, continu knalcake's, fluitcake's en single shots, heel veel diversiteit, geweldige daylight cake's gezien van Lesli. Ik zelf had niet gek veel voor overdag, een tiental hoogmoedjes en een stuk of 7 delicious thunders, het kijken naar het vuurwerk van de andere liefhebbers was ook al zwaar genieten.

    Hier enkele foto's van het stoken overdag in Amersfoort:





















    Rond een uur of twee was het weer gedaan met de pret en vertrok iedereen huiswaarts. Ik ben nog even naar mijn eigen woonplaats gegaan met een maat van me, daar nog even ouderwets gestookt zoals we dat vroeger deden als kleine kinderen! Heerlijk! Rond half 5 weer terug gereden naar Amersfoort om naar het huis van mijn zwager te gaan en daar te beginnen met stoken en nog wat voorbereidingen te treffen voor m'n show.

    In de avond zo af en toe lekker wat cake's en pijlen gestookt met m'n schoonfamilie en iedereen vond het geweldig. Om 12 uur zelf nog wat doorlontboxen afgestoken en rond half 1 á kwart voor 1 m'n show klaar gezet. Helaas regende het toch best hard en moest ik alles zo snel mogelijk neer zetten, had geen zin dat het vuurwerk druipnat werd. Hierdoor kon ik het niet rustig op volgorde neerzetten omdat ik ook door anderen werd geholpen met klaarzetten. Ik moest dus eigenlijk wel gaan beginnen met aansteken toen alles buiten stond helaas... Hierdoor ben ik wat dingen vergeten aan te steken en moest ik soms wachten tot een product klaar was toen ik de volgende pas aan kon steken, er zitten dus wel een aantal pauzes in m'n show, maar al met al heb ik erg genoten. Politieauto's en zelfs de ME reden af en aan en valk voor m'n finale stapte er een politieagent uit en vroeg mij of ik alles van de straat wilde halen wanneer ik klaar was met afsteken (het is namelijk een drukke weg waar ook hulpdiensten rijden).

    Hier het filmpje van de show, niet op zn best gefilmd maar onder het motto, beter iets dan niets toch maar geüpload:

    [YOUTUBE]
    [/YOUTUBE]

    afgelopen jaarwisseling heb ik voor het eerst een show geschoten, dit was zeker een succes. 150 man stond sowieso te kijken en ik heb zelfs een stukje in de krant gehaald, op een positieve manier gelukkig al werd er wel weer volop overdreven: 'een halve munitiefabriek'.

    Dit jaar ben ik weer van plan om een show te schieten, mede omdat er in de buurt waar ik de show heb gegeven mensen mij willen sponsoren, dan is er erg veel mogelijk natuurlijk! Ook wil ik dit jaar overgaan op elektronisch, dit omdat ik dan zelf ook van het vuurwerk kan genieten en alles zonder pauzes ontstoken kan worden!

    Ik wens iedereen op vuurwerkcrew een geweldig 2014, ik hoop dat jullie allemaal fijne dingen mee mogen maken dit jaar en er weer een vuurwerkvol-jaar van gaan maken.

    Groetjes,

    Casper
    Laatst gewijzigd door killerdome; 7 januari 2014 om 18:05

  2. Deze 25 gebruikers waarderen killerdome voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Heerlijk verslag man! Thanks

  4. Deze gebruiker waardeert FireDragon voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid bassiefirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Berichten
    1.035
    Thanks
    880
    988 waarderingen in 374 posts
    Zeg dat wel, lekker bezig Casper! Voor jou ook een goed 2014 en dat je aan het eind van het jaar maar weer een geweldige show neer mag zetten. Heb het niet helemaal bekeken maar deeltjes en het zag er goed uit. Lekkere combi's etc en een heerlijke finale!

  6. Deze gebruiker waardeert bassiefirework voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 juli 2009
    Locatie
    klein stadje
    Berichten
    267
    Thanks
    74
    143 waarderingen in 87 posts
    Echt mooie foto's man! Vooral de laatste en die matten

  8. Deze gebruiker waardeert vuurwerk-banaan voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid eboyvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2008
    Locatie
    0318
    Berichten
    162
    Thanks
    198
    148 waarderingen in 59 posts
    super super
    :: [E]dese[K]ruit[T]uig ::

  10. Deze gebruiker waardeert eboyvuurwerk voor het bericht:


  11. #6
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Dit is een verslag met pure sfeer, bedankt daarvoor.
    En wat een collectie man, geweldig.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Erg leuk verslag om te lezen top.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  14. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Super verslag Casper! binnenkort komt de bijbehorende film online van de 10 uurs opening in Amersfoort!
    075 zaantjee

  16. Deze 2 gebruikers waarderen k0enn voor het bericht:


  17. #9
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Mooi verslag Casper! Leest lekker weg!
    En een lekker sfeervol filmpje! De politie heeft ook genoten van je showtje. Die kwamen later nog terugrijden ook... :-)
    Laatst gewijzigd door heartworm; 7 januari 2014 om 21:34

  18. Deze 2 gebruikers waarderen heartworm voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Berichten
    318
    Thanks
    298
    629 waarderingen in 124 posts
    Ziet er super uit, netjes gedaan!

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Dwindling voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid azui308's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    Home
    Berichten
    150
    Thanks
    77
    66 waarderingen in 42 posts
    Ziet er super mooi uit en perfect uitgelegd.
    Ik vind dat de foto's er echt uitsteken prachtig kwaliteit.
    Mag ik vragen welke foto camera je gebruikt?
    Kijk eens op: www.youtube.com/VuurwerkArchief

  22. Deze gebruiker waardeert azui308 voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Bedankt voor het delen van je oud en nieuw ervaring, het is echt een top verslag geworden!

  24. Deze gebruiker waardeert vincer voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2008
    Berichten
    1.191
    Thanks
    62
    172 waarderingen in 52 posts
    Dank voor alle super reacties! Reden voor mij om aanstaande jaarwisseling alsmaar meer mijn best te doen om een super oud en nieuw verslag te schrijven met ik hoop, nog veel meer mooie foto's!

    Ik fotografeer overigens met een Canon EOS 600d + Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM Objectief. Hoop dit jaar nog een mooie groothoeklens op de kop te kunnen tikken.

  26. Deze gebruiker waardeert killerdome voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 januari 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    51
    Thanks
    130
    86 waarderingen in 27 posts
    Heerlijke foto's zijn het geworden, top dat je deze plaatjes heb gemaakt! Als je gaat kijken voor een groothoeklens is de canon EF 17-40mm f/4.0 L geen miskoop ;)

  28. #15
    VWC-Lid vuurw3rk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juni 2012
    Berichten
    264
    Thanks
    53
    126 waarderingen in 102 posts
    Erg mooie foto's en geweldige show!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •