Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts

    Wij zijn apen !!! Colum door Rick Evers

    Geachte meneer Opstelten, beste Ivo,

    Laat ik beginnen met de beste wensen voor u. Een heel mooi en veilig 2014! Wat een feest was het weer hè, die jaarwisseling. En zo rustig ook. Slechts 8.400 incidenten las ik. Een paar honderd auto’s in brand, negen miljoen euro schade, acht blinden, twee ontplofte handen en een dooie. Best bijzonder dat er ondanks dit alles toch sprake is van een rustige jaarwisseling. Vindt u niet?

    Ik las dat u vooral het geweld tegen hulpverleners erg vervelend vond. Er waren 135 etterbakkies die het werk van brandweerlieden en ambulancepersoneel onmogelijk maakten. Ik hoorde u op tv zeggen dat ze met hun poten van onze hulpverleners af moeten blijven. Was dat trouwens live, of een opname uit 2012? Of 2011? Want toen zei u dat namelijk ook al.

    Wordt het niet eens tijd, meneer Opstelten, om uw strenge woorden kracht bij te zetten met dito straffen? Ik las gisteren toevallig enkele uitkomsten uit de eerste snelrechtzaken. Een 19-jarige Utrechter die de politie met vuurwerk bekogelde, kreeg twee weken cel. Twee weken, Ivo. Een soort vakantie. Moest-ie ook ‘sorry’ tegen de agent zeggen? Een kusje erbij misschien.

    Heeft u Facebook, meneer de minister? Dan heeft u ook vast die foto van die kat gezien. Een poes die dood op de behandeltafel van een dierenarts lag omdat mensen vuurwerk in zijn anus hadden gestoken. Krijgen de daders een boete ter hoogte van de dierenartsrekening? Of moeten ze voor straf twee dagen meewerken in een kattenasiel? Ik denk dat ik een beter idee heb. Zou een mens dat trouwens overleven, een strijker in de kont?

    Veel Nederlanders vinden inmiddels dat vuurwerk verboden moet worden. U toch niet meneer Opstelten? U heeft kleinkinderen. U weet toch hoe ze genieten van een doosje wondertollen. Ik geniet enorm als mijn zoontje van zeven met mij vuurwerk wil halen en van oor tot oor glundert als we voor een tientje een tas vol hebben gekocht. Vuurwerk is ook helemaal niet gevaarlijk. Behalve als je het naar iemand toe gooit, maar dat geldt ook voor grindtegels, fietsen en bureaustoelen.

    Maar toch wil Nederland van het vuurwerk af. En dat is uw schuld meneer Opstelten. Omdat u het apengedrag niet afstraft, blijven mensen vuurwerk gooien naar hulpverleners, katten mishandelen en pyromaantje spelen. We zijn apen, meneer Opstelten, apen. En weet u waarom? Omdat iemand die tijdens nieuwjaar een auto in de fik steekt, een lagere boete krijgt dan iemand die met de auto over een doorgetrokken streep rijdt.

    Ivo Opstelten, Minister van Veiligheid en Justitie, laatste vraag: kunt u deze column hardop lezen zonder te huilen?
    Nee? Goed zo, het is ook om te janken. En doe er nu verdomme wat aan.
    Ja? Echt? Dan bent u dom, gevoelloos, onverschillig, of alledrie. Dus: ongeschikt voor uw vak.

    Met vriendelijke groet,
    Rick Evers

    http://rickevers78.wordpress.com/201.../we-zijn-apen/
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  2. Deze 7 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Ik vind het mooi verwoord, het is niet het vuurwerk wat het probleem is maar de gene die er mee om gaat.

    De feiten een weetjes zullen niet 100% kloppen, maar het moraal van het verhaal wel
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  4. Deze gebruiker waardeert bolle-040 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    zo, die legt het eff goed uit het licht idd niet aan het vuurwerk maar aan de personen die er mee omgaan, ook geven ze de ''slopers'' veel te lage boetes!

  6. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Heel hard en goed verwoord, nu zou het fantastisch zijn als hij dit ook daadwerkelijk te lezen krijgt en nog mooier zou het zijn als hij er op zou antwoorden.
    Misschien moeten wij deze text maar flink verspreiden over allerlei fora, vuurwerk gerelateerde of niet dat doet niet terzake.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  7. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •