Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

402 shows op 1 avond, haalbaar?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Waarom blijven ze dat steevast aandragen als mogelijke oplossingen? Bonte heeft een bord voor zijn kop, dat is bekend.

    Comment


      #17
      Hoeveel gaan deze shows kosten? Weet iemand wat de show in Rotterdam kost? Wat zou een kleinere show toch al snel kosten? Hoeveel gaat het kosten om de benodigde professionals te krijgen om al deze shows te gaan schieten?

      Misschien kunnen we even gaan rekenen. Heeft iemand wat meer info hierover?
      Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

      Comment


        #18
        Wat zullen dat een dikke shows worden, ze moeten in ieder geval 65 miljoen compenseren!

        Comment


          #19
          ik geloof dat die bonte alleen maar BLO school heeft gehad vandaar dat hij die onzin de wereld in helpt.ps echte freaks laten ze niet weerhouden door een verbod.

          Comment


            #20
            Dit bericht is verwijderd...
            Laatst aangepast door Brainiac; 23 December 2014, 01:16.

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
              Bonte riep ooit eens dat hij shows / feesten als in Londen en Australie wou laten organiseren in de grotere Nederlandse gemeenten ter compensatie van consumentenvuurwerk.

              Er zijn in Nederland 78 gemeenten die onder de noemer grote gemeente vallen, namelijk meer dan 50.000 inwoners.
              Als je dan rekent dat je per show minstens 2 gediplomeerde en gecertificeerde mensen nodig hebt, kom je al op minimaal 156 profs, dan heb je een probleem.

              Zoveel actieve professionele schieters heb je dus niet.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door gold-member Bekijk bericht
                ik geloof dat die bonte alleen maar BLO school heeft gehad vandaar dat hij die onzin de wereld in helpt.ps echte freaks laten ze niet weerhouden door een verbod.
                Opleiding:

                Openbare Jenaplanbasisschool de Blijberg in Rotterdam, 1982 - 1990
                Libanon Lyceum (vwo) in Rotterdam, 1990 - 1996

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
                  Er zijn geen een 402 certificaat houders volgensmij.....
                  Er zijn momenteel grof geschat zo'n 200 certificaathouders daarvan zal minder dan 90% actief zijn dat betekent dan 180 certificaathouders.
                  Ga je kijken hoeveel certificaathouders zitten te wachten om met oud en nieuw op pad te zijn dan denk ik dat je nog geen 50% op pad krijgt voor een vuurwerkklus in den lande.... Inclusief mijzelf niet.

                  Overigens zal er met de nieuwe 3jaars regeling ( opnieuw examen) ook nog een aardig aantal certificaathouders afvallen.. Zo denk ik dat niet iedere certificaathouder zijn verklaring omtrent gedrag nog zomaar krijgt en zijn er certificaathouders die te weinig shows schieten, waardoor zij niet aan het minimum te overdragen shows komen.... Last but not least zal er ook een heel aantal afvallen omdat ze het examen niet halen!!!

                  Kortom niet haalbaar, maar dat betekent niet dat er wellicht in de toekomst geen vuurwerkverbod zal komen.

                  Comment


                    #24
                    Ik ben absoluut geen herriemaker maar als er een verbod komt en we zijn verplicht om naar een collectieve consumenten vuurwerkshow te gaan kijken dan vrees ik dat ik een bezopen hooligan verander die sfeer verziekt voor alle pro vuurwerkverbod gasten...

                    of reageer ik met teveel emotie haha
                    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                    Comment


                      #25
                      Zie hierboven pogingen tot rekensommen staan... Wanneer je gaat kijken naar een gemiddelde grote vuurwerkshow die oud en nieuw waardig is dan moet je in orde van grote denken vanaf € 12500 tot verzin een bedrag.

                      Als het gaat om aantal actieve gecertificeerde pyrotechnici die zijn er wel, maar bedenk goed dat je wanneer je een grote show wil organiseren minimaal met een man of 4 a 5 op pad moet dit gaat dan zeker problemen opleveren... Sterker nog dat lukt dus gewoon niet. De pyrotechnische bedrijven zullen een nog minder vrije houding hebben tegenover nieuwe pyrotechnici op te leiden binnen het bedrijf, omdat de kosten met de nieuwe 3 kaars regeling meer dan verdubbeld zijn. Van €85 certificaatkosten per jaar naar €185.

                      Zo kan ik nog wel even doorgaan.

                      Kortom:no way gose

                      Comment


                        #26
                        post 14: 100% gelijk.

                        +

                        Het gezeik over gewonden is makkelijk te verhelpen door je aan de gebruiks aanweizing te houden en een vuurwerkbril te dragen. En ja ik draag hem elk jaar na 00.00 uur tot dat ik binnen ben of naar de stad ga.

                        Geluidsoverlast = illigaal vuurwerk

                        Verbod: Een situatie dat niet meer de overzien is en met veeelll meer overlast en schade dan nu.
                        Het is mogelijk vergeet niet dat het Nederland is.

                        de mensen die een vergunning hebben zouden om het principe niet moeten schieten dan. Hoeveel ze ook verdinnen.

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
                          Er zijn geen een 402 certificaat houders volgensmij.....
                          Momenteel zijn er 159 Groot Vuurwerkers met geldige papieren.

                          Comment


                            #28
                            oh leuk een communistisch gemeente show inclusief gemeentepils en met zijn allen koembaja zingen...... 1950 gevoel ofzoiets.

                            Comment


                              #29
                              Welke shows verwachten ze in Nederland dan? Heb voorbeelden als Sydney en London gehoord, nou dat zie ik dus echt niet gebeuren in Nederland! Dit zijn enorme shows, die een enkeling in Nederland zou kunnen schieten.

                              Comment


                                #30
                                Hmm, momentje hoor, zijn er echt mensen die nog denken dat de verbodsaanbidders het serieus menen met 'elke gemeente z'n eigen show'? Volgens mij kom je dan uit een ei, maar goed.
                                De verbodsaanbidders weten donders goed dat dat geen haalbare kaart is, zowel financieel, organisatie en handhaving. En maar roepen, zo niet brullen, dat er prachtige vuurwerk shows komen in elke gemeente, natuurlijk doen ze dat; dat is de politieke vaseline waarmee ze het verbod erin gaan schuiven.

                                Ze spiegelen een prachtig alternatief voor, de gemiddelde NLer denkt dat er altijd in z'n eigen gemeente een mooie show zal zijn, daar wil 'ie best z'n eigen potjes en pijltjes voor inleveren. Tegen de tijd dat dezelfde NLer zich realiseert dat de beloofde gemeentelijke shows na 1 a 2 jaar niet meer door gaan is het te laat, het consumenten vuurwerk verbod is er dan. De slinksers zullen doen alsof ze dat niet voorzien hadden, dáárom negeren ze nu elk argument die deze gemeentelijke shows als onhaalbaar bestempelen.

                                De prachtige shows die ze zo graag noemen is alleen een middel om het uiteindelijke doel (een totaal vuurwerk vrije jaarwisseling) te maskeren, die boodschap zou NL niet slikken.
                                Trap er toch niet in.
                                Laatst aangepast door roelwijngaarden; 14 January 2014, 07:24.
                                www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

                                Comment

                                Working...
                                X