Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 36
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 november 2010
    Berichten
    240
    Thanks
    115
    126 waarderingen in 61 posts

    402 shows op 1 avond, haalbaar?

    Een veelgehoorde kreet bij diverse discussies over vuurwerk is het schieten van een professionele vuurwerkshow in elke gemeente. Nederland telt in 2014 402 gemeentes, is het haalbaar om met oud en nieuw 402 shows tegelijkertijd te schieten? Dan heb ik de grote van de gemeentes nog niet mee geteld, er zijn misschien gemeentes die dusdanig groot zijn dat 1 vuurwerkshow wellicht te weinig is.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Nee, dat kan niet.
    En ik ben dat gezeik over consumentenvuurwerk meer dan zat.

  3. Deze 3 gebruikers waarderen VWBE voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2008
    Berichten
    145
    Thanks
    6
    23 waarderingen in 18 posts
    Wat je wel zou kunnen doen is de 10 grootste gemeentes pakken. Dat moet uit te voeren zijn echter moet je dat willen?

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    39
    Thanks
    12
    19 waarderingen in 9 posts
    Hahaha en dan iedereen met zijn zatte harses de auto inkruipen om bij de show te komen. Vervolgens een groot deel zwaar geïrriteerd omdat ze de auto's niet kwijt kunnen. en we weten allemaal Hoe de (hulpverleners) instanties te maken gaan krijgen met groepen gasten die als ze dronken zijn, zich nog maffer gedragen dan als ze nuchter zijn.
    In mijn bescheiden optiek zal dit een groot drama worden en creëer je zo alleen maar meer problemen.

  6. Deze 10 gebruikers waarderen camaro voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camaro Bekijk bericht
    Hahaha en dan iedereen met zijn zatte harses de auto inkruipen om bij de show te komen. Vervolgens een groot deel zwaar geïrriteerd omdat ze de auto's niet kwijt kunnen. en we weten allemaal Hoe de (hulpverleners) instanties te maken gaan krijgen met groepen gasten die als ze dronken zijn, zich nog maffer gedragen dan als ze nuchter zijn.
    In mijn bescheiden optiek zal dit een groot drama worden en creëer je zo alleen maar meer problemen.
    Dat zijn nu ook precies mijn gedachten en mijn vrouwtje en ik hadden het hier gisteren nog over, mochten ze ooit zoiets willen gaan organiseren dan is het leed niet te overzien.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. #6
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Er zijn geen een 402 certificaat houders volgensmij.....
    Gerwin

  9. Deze 3 gebruikers waarderen Gerwin voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    3.911
    Thanks
    6.391
    2.222 waarderingen in 1.116 posts
    Het zou weer lekker net als de 80s worden in den haag, met overal vuur en rellen.

  11. Deze 3 gebruikers waarderen aasamember voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Ze hebben er nu al problemen zat mee zoals het nu is,laat staan als iedereen die normaal vuurwerk afsteekt gaat drinken omdat ze niets anders te doen hebben.Ik weet niet hoe jullie zijn maar als ik goed door drink kan ik heeeel lastig zijn.
    Daar zijn wel een paar politie agentjes voor nodig,komen ze die weer tekort.

  13. #9
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dat zijn nu ook precies mijn gedachten en mijn vrouwtje en ik hadden het hier gisteren nog over, mochten ze ooit zoiets willen gaan organiseren dan is het leed niet te overzien.
    Kan er eigenlijk niet op wachten das de enige manier dat de overheid leert dat ze zichzelf naar de ***** helpt en gl ongeloofwaardig maakt zodat men daarna nooit meer over een verbod spreekt.
    DROOGLEGGING IS NOT THE WAY.

  14. #10
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    En wat dan, dan zit heel Nederland met zn zatte kop bij een vuurwerkshow, wie bewaakt het fort dan ?

    Dat worden héél wat inbraakjes aangezien de agenten bij de shows aanwezig zullen zijn om alles in de hand te houden.
    ffffffffff

  15. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Had het er gister met m'n pyrobuddy over, dat het nog best zo zou kunnen zijn dat er een algeheel verbod komt, dan in de grote steden shows en/of publieke plekken om vuurwerk af te steken (beperkt tot cakes, geen pijlen of klein spul laat staan knalvuurwerk). Dan komen ze er achter dat er zo heel veel meer ongelukken gebeuren, meer onlusten in de grote steden/volksbuurten, en er rond de shows een oncontroleerbare situatie ontstaat waarvoor, alles bij elkaar opgeteld, de mankracht gewoonweg niet aanwezig is. Dan 10 jaar later ongeveer krijg je weer geleidelijk terugvoering van vuurwerk, waarbij je dan kunt gaan denken aan cat. 2 EU met beperkingen, zonder vuurpijlen en knalvuurwerk.

  16. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2013
    Berichten
    148
    Thanks
    29
    45 waarderingen in 28 posts
    Het is niet haalbaar en een verbod komt er ook niet.

    Morgen oud en nieuw mannen... laat die azijndrinkers gewoon en focus je op het positieve.

  17. #13
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Onmogelijk en als je het in 10 grotere gemeenten wel doet komt alleen maar ellende van,dus Arno moet opbokken met zijn plannen.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  18. #14
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Onhaalbaar.

    -Te weinig gecertificeerde schieters, die dan ook nog maar eens zin moeten hebben om op die dag te werken.

    -De enorme risico's die 1 grote show per gemeente zal opleveren:

    Beschonken/onder invloed massa's mensen naar 1 centrale plek sturen voor een showtje van 10? minuten?
    Dit wordt proppen want iedereen wil natuurlijk vooraan staan, lukt dit niet dan zal de sfeer er al niet beter op worden.

    Showtje voorbij en dan? Mensen zijn gewend minimaal een uurke te knallen en zullen dus na de show alternatieven gaan zoeken. Shit geen vuurwerk, maar ey, wel hebben wel een vette bom gebouwd van een receptje op het net. Steek aan dan, tis toch oud en nieuw als ze ons vuurwerk afpakken, doen we het zo wel.

    Op de terugweg wordt uit frustratie alles gesloopt, onze traditie afpakken, prima steken we gewoon ff honderden auto's in de fik. Tevens slopen we even de halve stad uit frustratie en verveling, want ja, vuurwerk is er niet meer.

    Valt bovenstaande te handhaven? Nee.
    Valt een vuurwerkverbod te handhaven? Nee.
    Valt een diepgewortelde traditie af te schaffen? Nee.
    Willen we miljardenschades? Nee.

    Valt het afsteken van Consumentenvuurwerk te handhaven? Jazeker, ik denk uiteindelijk van wel, maar dan wel op de juiste manier!


  19. Deze 4 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  20. #15
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
    Op de terugweg wordt uit frustratie alles gesloopt, onze traditie afpakken, prima steken we gewoon ff honderden auto's in de fik. Tevens slopen we even de halve stad uit frustratie en verveling, want ja, vuurwerk is er niet meer.
    Die kans is vrij groot inderdaad.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •