Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staakt het vuren - GESTAAKT

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Staakt het vuren - GESTAAKT

    Voor wie het nog niet gelezen had:

    De Stichting Staakt Het Vuren heft zichzelf per 31 december op. De stichting heeft zich dan ruim vijf jaar ingezet tegen het afsteken van consumentenvuurwerk.

    Volgens het bestuur zit het werk erop: de weerstand tegen het afsteken van vuurwerk zou de laatste jaren flink zijn toegenomen en ook staat het onderwerp nu op de politieke agenda.

    Staakt Het Vuren vindt wel dat de verantwoordelijkheid voor het vuurwerkbeleid moet komen te liggen bij gemeenten, in plaats van bij het Rijk.
    Johan Meijering gooit dus de handdoek in de ring. Naar de pers een mooi verhaaltje "vanwege het succes", maar zijn handel en wandel van de afgelopen 2 jaar zeggen genoeg. Sinds 2011 was de website van staakt het vuren gekraakt en als zodanig online gelaten (zo belangrijk vond meneer Meijering zijn missie).

    Goed, ik ga geen modder gooien. Ben vooral blij dat hij inziet dat zijn bijdrage nooit echt een bijdrage is geweest aan onze maatschappij. Nu Arno Bonte nog. Dat is helaas een wat lastiger kind.

    Nick (namens www.vuurwerktraditie.nl)

    bron: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=128403
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

    #2
    Bedankt voor dit nieuws mijn dag kan niet meer stuk.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

    Comment


      #3
      Staat mij een filmpje van Mattenfreak bij dat er een kerel voor zijn raam zat met witte vlag te wapperen. Dat was dus de heer Meijering?

      Comment


        #4
        Zien, zien...;-)
        Ik ben nu nieuwsgierig..
        greetzz
        Eer was was was, was was is!

        Comment


          #5
          Dat is het betere nieuws!

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
            Zien, zien...;-)
            Ik ben nu nieuwsgierig..
            greetzz
            Gaat om het filmpje in dit topic!
            http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...x-Hindoe-1000s!
            Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

            Comment


              #7
              Prachtig nieuws. Nu maar hopen dat er niet zo'n zelfde stichting voor in de plaats komt.
              Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

              Comment


                #8
                opgeruimd staat netjes��, hopen dat het zo blijft

                Comment


                  #9
                  Kortom. Gestaakt met vuren.

                  Comment


                    #10
                    nu de rest nog!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
                      Prachtig nieuws. Nu maar hopen dat er niet zo'n zelfde stichting voor in de plaats komt.
                      Je kunt er vergif op innemen dat er een andere malloot opstaat om het ook te proberen, tot dan kunnen wij in ieder geval even genieten
                      Vuurwerk doet de duivels dansen

                      Comment


                        #12
                        Dit moeten we vieren. Iemand nog een heerlijke mat over?? We moeten een mat Nick.
                        Brengt me op een geweldig idee. Lekker een dvdtje van het VWM kijken.
                        December Will Be Magic Again!!

                        Comment


                          #13
                          Haha sorry hoor maar wat een grappenmaker die meneer Meijering. Het doel van de stichting was een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk. 5 jaar later is deze missie niet volbracht, maar lezen we dat de stichting een heel ander doel had! Het vergroten van de weerstand tegen vuurwerk onder de publieke opinie en het onderwerp (zo) op de agenda te zetten. Dat is gelukt, maar de manier waarop..... dhr. Meijering heeft gewoon zelf lopen stoken met zijn campagne.

                          Hier staat gewoon heel mooi verpakt: wij hebben ingezien dat een verbod op consumentenvuurwerk er niet zal komen en hebben geen zin meer om er nog moeite in te steken.

                          Nu al die anderen nog, waar wij stoken met een aansteeklont, lopen zij te stoken met fabeltjes. Wat betreft een vuurwerkdiscussie wil ik graag bij de FEITEN blijven, helaas is dat in de praktijk niet mogelijk. Waar anti-vuurwerkcampagnes alle aandacht krijgen is er voor pro-vuurwerkcampagnes geen ruimte in de media, zeer jammer. Dus ben ik blij dat in ieder geval deze stichting ermee stopt. De stichting lag kennelijk al in een coma, maar na 31 december gaat zij dan definitief naar haar laatste rustplaats.

                          Amen

                          Comment


                            #14
                            deze anti campagne zal best door een nieuwe organistatie opgestart worden, een van de nadelen van het internet met de sociale media, vroeger was het niet makkelijk om zoveel mensen te vinden, nu een druk op een knop

                            Comment


                              #15
                              Haters zijn landverraders en hebben niks te zoeken in Nederland. Dus weg met ze. Goed dat deze faal-stichting opgedoekt word. Jammer alleen dat je anno 2013 binnen n seconde een nieuwe heb opgericht.
                              Website: https://www.rfgfireworks.nl

                              Comment

                              Working...
                              X