Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    Vuurwerkmuseum Tilburg (2005)

    Hey freaks,

    jullie hebben vast wel van het Vuurwerkmuseum in Tilburg gehoord. Deze was de gehele maand december te bezoeken in de Koopjeshal en er was vuurwerk te zien van 1975 tot het hedendaagse vuurwerk.
    De site www.kanonslagen.com heeft samen met hulp van www.vuurwerkmuseum.nl en www.roelwijngaarden.com een zeer groot assortiment van oud knal- en siervuurwerk weten te tonen in dit museum en kanonslagen.com is nog altijd bezig met het uitbreiden hiervan.

    Vandaag ben ikzelf, samen met Kruitsnuiver en Mantronix naar Tilburg gegaan om dit Vuurwerkmuseum toch nog even te kunnen bekijken.
    Eenmaal in het Vuurwerkmuseum hebben we eerst voor onszelf al rond gekeken in de vitrines en de eerste herinneringen kwamen al weer snel naar boven bij voornamelijk Mantronix, maar ook Kruitsnuiver en ikzelf herkenden toch ook wel wat stukken vuurwerk.
    Hierna kregen we nog een leuke uitleg bij de stukken vuurwerk van Kanonslagen.com zelf en dan hoor je ook duidelijk hoeveel werk hier in is gestoken en dat het echt zijn passie is, want op die manier zoals hij het je kan vertellen doet niemand hem na!
    Toen hebben we nog even flink wat foto's geschoten die ook zeer snel online zullen komen en daarna nog even gezellig staan kletsen.

    Uiteindelijk zijn we even naar een schuurtje geweest met zeer veel oud knalvuurwerk en naast de deur een (beruchte) emmer met een deksel. We hebben dus niet alleen het uiterlijk mogen aanschouwen, maar er werden ook nog een flink aantal verschillende oude knallers afgestoken in die emmer en we hebben dus ook met piepende oren en flinke hoestbuien in die schuur gestaan! De deksel schoot soms even omhoog, maar bij eentje klapte de deksel dus echt tegen het dak aan, top! Ook de knallers zonder deksel op de emmer waren natuurlijk geweldig, direct een piep in je oren en de snippers schoten die emmer uit, ook smeulden sommige snippers lekker na.
    Ongelooflijk hoe goed die knallen waren, maar daarnaast was de snipperfactor zeer goed en de geur was duidelijk stukken beter als wat we tegenwoordig hebben. Voor Kanonslagen.com en Mantronix was dit sentiment, voor Kruitsnuiver en mij was dit iets waar we alleen nog maar van kunnen dromen.

    Hier de (beruchte) emmer met flink wat snippers:



    Na deze geweldige afsluiting van onze dag kregen we nog een pakje van de nieuwe knallers die door Kanonslagen.com weer terug zijn gebracht op de markt dit jaar; de Extreme Bang, oftewel de 484.

    Namens mijzelf, maar ook namens Kruitsnuiver en Mantronix bedank ik Kanonslagen.com voor deze dag. We hadden er al goede verwachtingen van, maar jij hebt onze dag echt onvergetelijk gemaakt!

    Foto's komen in ons foto-album:
    http://www.vuurwerkcrew.com/album/th...s.php?album=30

    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 28 december 2005 om 14:25

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    ja...dit was echt een top dag.
    leefde ik maar in de tijd dat die knallers nog gewoon te koop waren, die dingen knallen/ruiken/snipperen namelijk zo lekker
    volgend jaar zeker weer terug naar dit museum, maybe dan nieuwe spullen er bij.
    ik heb trouwens ook nog wat snippers mee gekregen, af en toe even een stukje aansteken om ''de'' geur even op te snuiven.


    echt een geweldige dag.. kanonslagen.com bedankt !

    kruitsnuiver...
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 24 augustus 2008 om 20:11

  4. #3
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Ha leuk dat jullie geweest zijn! En vooral ook leuk dat er toch nog een groot deel van het Museum was blijven staan. Voor de fans van de ouderwetse harde (snipper-)knal heb ik bij een eerdere sessie in "het schuurtje" wat video-opnames gemaakt. Deze zijn inmiddels afgemixed, zodat we allemaal nog een beetje kunnen genieten van "de ouderwetse kanonslag".

    Ik hoop het filmpje morgen via het online museum aan te kunnen bieden.

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cameo
    Ha leuk dat jullie geweest zijn! En vooral ook leuk dat er toch nog een groot deel van het Museum was blijven staan. Voor de fans van de ouderwetse harde (snipper-)knal heb ik bij een eerdere sessie in "het schuurtje" wat video-opnames gemaakt. Deze zijn inmiddels afgemixed, zodat we allemaal nog een beetje kunnen genieten van "de ouderwetse kanonslag".

    Ik hoop het filmpje morgen via het online museum aan te kunnen bieden.

    Groetjes,
    Cameo

    haha ''het schuurtje'' lijkt me erg leuk om dat filmpje te zien.
    wij hebben onderandere live meegemaakt:
    - 7 klapper.
    - atoombom.
    - de oude lady cracker.
    - de oude shising crackers.
    - extreme bang (geen oude)

    voor de rest nog aardig wat andere dingetjes..erug leuk
    mijn jas ruikt er nog steeds naar

    nogmaals dit was een TOPDAG!!!

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2005
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hahaha het was idd wel weer lachen ja, ach ja ook ik geniet er nog steeds van en kan de oude geur maar niet uit m'n koppie krijgen. Ook jullie zelf zitten vol met passie had ik wel gemerkt haha anyway nog een fijn knallend uit einde!!

  7. #6
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Ik zag dat Cameo het filmpje online heeft gezet, ik zal de link vast hier plaatsen;

    http://www.vuurwerkmuseum.nl/index.p...=details&id=23

    Helaas loopt ie bij mij tijdens de eerste knal vast en gaat alleen het geluid verder...

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kanonslagen.com
    Hahaha het was idd wel weer lachen ja, ach ja ook ik geniet er nog steeds van en kan de oude geur maar niet uit m'n koppie krijgen. Ook jullie zelf zitten vol met passie had ik wel gemerkt haha anyway nog een fijn knallend uit einde!!

    hey...

    weet jij toevallig nog welke er zijn afgestoken in ''de snipperton'' :P...
    het was namelijk zoveel verschillend vuurwerk die ik niet kende, ben een beetje kwijt welke we nou hebben meegemaakt.
    alvast bedankt..

    @mattenfreak..bedankt voor de link..ik ga hem nu even bekijken.

    kruitsnuiver...

    edit/// bij mij doet het filmpje het prima....leuk filmpje
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 28 december 2005 om 10:39

  9. #8
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Filmpje heb ik omgezet naar formaat voor mijn PSP en daarop kon ik hem dus wel zien, ziet er top uit!

    Hier de (104 !!!) beloofde foto's:

    http://www.vuurwerkcrew.com/album/th...s.php?album=30


  10. #9
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Heel erg leuk om dit allemaal te lezen. Er zijn een hoop mooie foto's gemaakt, 104 stuks is niet zo maar wat. Bedankt dat jullie deze foto's met ons willen delen.

    Ik wil in mijn vakantie ook naar het museum gaan, maar ik kan nergens de openingsuren en dagen vinden. Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt.

  11. #10
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Heel erg leuk om dit allemaal te lezen. Er zijn een hoop mooie foto's gemaakt, 104 stuks is niet zo maar wat. Bedankt dat jullie deze foto's met ons willen delen.

    Ik wil in mijn vakantie ook naar het museum gaan, maar ik kan nergens de openingsuren en dagen vinden. Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt.
    Het staat voor dit jaar nog niet vast dat er een Museum komt, Omepje. Er gaat nogal wat werk en voorbereiding in zitten en ik heb Francois (hij zet dit jaarlijks op) er dit jaar nog niet over gehoord, eerlijk gezegd. Kan dus zomaar zijn dat er dit jaar geen Museum komt. Maar zoiets kan (Francois kennende) ook zomaar ineens weer veranderen. We wachten dit het beste gewoon af.

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  12. #11
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Mijn vraag aan de mannen. Hoe staat het ervoor? Komt er dit jaar weer een vuurwerkmuseum?

  13. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Voor de mannen van het museum, gaat het museum dit jaar weer open?
    Want wil hier erg graag een keer naar toe, lijkt me geweldig om al die oude spullen te zien.

    Maar na de post van DiResta is hier niet meer gepost, hij had de vraag of hij in 2007 open ging.

    Dus bij deze, is er iemand die enig iedee heeft of het nog open gaat dit jaar, of anders of het ooit nog komt?

    Alvast bedankt.

  14. #13
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Tsja, de grote man achter het 'live' museum is natuurlijk kanonslagen.com, of er dit jaar een nieuwe editie komt is nog onbekend, heb met Francois er wel eens over gehad om het museum op een andere locatie in te richten, in Utrecht of zo, even wat centraler gelegen. Check www.kanonslagen.com later in het jaar, als er wat bekend is/word lees je het daar als eerste.
    In het digitale museum vindt je een aantal foto's van de 2005/2006 editie;
    KLIK

    Of check de film:
    KLIK

    Grtz, Roel.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  15. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Bedankt voor je goede,snelle en duidelijke reactie.
    Ja ik heb de foto's en film al meerdere malen bekeken, maar om het echt te zien en er tussen te staan is natuurlijk niet te vergelijken.

    Doe jullie best zodat het museum weer open kan dit jaar!
    Veel succes in ieder geval.

  16. #15
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Doen we, omepje. Dat het vorig jaar niet is gelukt vonden wij zelf ook erg jammer. Een aantal zaken moet echt meezitten om het te laten slagen. We zijn echter geduldig en jullie gelukkig ook

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. Hornsveld (Hilversum)
    By Mattenfreak in forum Noord-Holland
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 28 november 2016, 20:03
  2. DVD Dynasty producten 2005 ---> Review
    By Mattenfreak in forum Wolff Algemeen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 augustus 2009, 00:24
  3. Vuurwerkmuseum Tilburg een feit!
    By Cameo in forum Media archief 2005
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 september 2005, 19:28

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •