Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts

    Eis: vijf jaar cel voor bezit ‘vuurwerkbommen’ van half miljoen euro

    DEN BOSCH - Voor de rechter in Den Bosch is maandagmiddag vijf jaar cel geëist tegen vier mannen, onder wie één Helmonder en één Veldhovenaar. Zij worden door het openbaar ministerie (OM) verdacht van illegale handel, het bezit van 150.000 lawinepijlen ter waarde van een half miljoen euro en het witwassen van geld.
    Het openbaar ministerie sprak maandagmiddag bij de rechtbank in Den Bosch van één van de grootste zaken ooit. Het aangetroffen vuurwerk hoort volgens officier van justitie bij The Big Five. Dit is het zwaarste vuurwerk, dat alleen door professionals gebruikt mag worden.

    Volgens de officier van justitie zat de zwaarte van het vuurwerk tegen dat van een bom aan.



    Half miljoen euro aan bommen
    De mannen worden verdacht van illegale handel van vuurwerk uit Duitsland, China en Hongarije. Ze zouden voor meer dan een half miljoen euro vuurwerk hebben ingekocht. De vier mannen worden ook verdacht van het witwassen van geld. Het vuurwerk werd altijd cash verhandeld.

    Twee verdachten waren maandag niet aanwezig bij de zaak. De andere twee maakten gebruik van hun zwijgrecht.

    Frankie Dynamite
    De verdachten, waarvan er één de toepasselijke bijnaam Frankie Dynamite heeft, zouden een criminele organisatie runnen en verschillende klanten bedienen. Het OM noemt de handel 'gewetenloos' en vindt het onbegrijpelijk dat de vier zoveel risico namen bij hun handel.



    (Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20...joen+euro.aspx)

  2. #2
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #3
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    had ik gezien, maar er was nog geen topic over de eis van deze zaak,
    omdat de zaak zo groot en discutabel is, leekt het me handig om er een appart topic over te maken!?

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
    had ik gezien, maar er was nog geen topic over de eis van deze zaak,
    omdat de zaak zo groot en discutabel is, leekt het me handig om er een appart topic over te maken!?
    Het bericht zelf met de eis staat ook al in dat topic, vandaar.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Het bericht zelf met de eis staat ook al in dat topic, vandaar.
    had ik ook al gezien, maar dit leek me handiger..

    optopic aub,
    ik vind 5jaar veel te veel, pleeg je een moord, zit je er 3 bijv.
    ik ben tegen cobra's en dat andere harde spul (bigboy, subcubus ect ect)
    maar ik vind het heel jammer van/voor zon mooi netwerk
    oke 150.000 stuks is wel veel,
    maar 5jaar is veel te veel!!

  6. #6
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    Pleeg jij maar een moord dan.
    Als er genoeg bewijs is ga jij levenslang de cel in. En nee, dat is geen 18-20 jaar....

    Grootschalige illegale handel, illegale opslag van zwaar categorie vuurwerk, witwassen en het runnen van een crimineel netwerk is niet niks. Terechte eis.
    Meneer zelf is hier al vaker voor gepakt, wat mij betreft mag zo'n ezel (die zich meermaals aan dezelfde steen stoot) nog zwaarder berecht worden.

  7. Deze gebruiker waardeert fireworkaddict voor het bericht:


  8. #7
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fireworkaddict Bekijk bericht
    Pleeg jij maar een moord dan.
    Als er genoeg bewijs is ga jij levenslang de cel in. En nee, dat is geen 18-20 jaar....

    Grootschalige illegale handel, illegale opslag van zwaar categorie vuurwerk, witwassen en het runnen van een crimineel netwerk is niet niks. Terechte eis.
    Meneer zelf is hier al vaker voor gepakt, wat mij betreft mag zo'n ezel (die zich meermaals aan dezelfde steen stoot) nog zwaarder berecht worden.
    Beetje een kromme reactie, uit diverse posts van jou blijkt wel dat je zelf ook wel is illegaal spul hebt afgestoken. En dan heb ik het niet over belgische nitraatjes maar over het zwaardere spul wat je enkel via handelaren kunt kopen. Ik zeg niet dat je dat nu nog steeds doet, maar je hebt het wel is gedaan. Zonder handelaren had je deze spullen niet kunnen kopen.

    Grootschalige illegale handel, illegale opslag van zwaar categorie vuurwerk, witwassen en het runnen van een crimineel netwerk is niet niks. Terechte eis.
    Meneer zelf is hier al vaker voor gepakt, wat mij betreft mag zo'n ezel (die zich meermaals aan dezelfde steen stoot) nog zwaarder berecht worden
    Maar vervolgens zeg je wel dit. Ten eerste is dit nog maar een eis, en geen daadwerkelijke uitspraak. En ten tweede weet jij helemaal niks van deze rechtzaak af, dus je weet niet eens of de aanklachten allemaal wel kloppen! En ten derde vind ik 5 jaar wel een belachelijk hoge straf. De vriend van Robert M loopt inmiddels al weer vrij rond. En die kwam er met minder dan 5 jaar vanaf. En heeft seks gehad met kinderen die pas geboren waren!!

    Dit land is in mijn ogen helemaal aan het ontsporen. En word af en toe ook erg moe van al die schijnheilige boontjes op dit forum! Zelf wel zware spullen aanschaffen maar vervolgens wel juichen als er een paar een eis van 5 jaar krijgen. Om te kotsen vind ik het
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  9. Deze 11 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    En ten derde vind ik 5 jaar wel een belachelijk hoge straf. De vriend van Robert M loopt inmiddels al weer vrij rond. En die kwam er met minder dan 5 jaar vanaf. En heeft seks gehad met kinderen die pas geboren waren!!
    als degene die jij quoted niet kan weten dat 5 jaar cel teveel is omdat hij er te weinig van af weet, wat maakt het dan dat jij wel kan zeggen dat dit teveel is? Weet jij er meer vanaf dan hij?
    Jullie refereren allebei aan andere misdaden, de een moord, de ander over misbruik.
    Ik verwacht dat iedereen ook vind dat iemand die een kind misbruikt langer moet zitten, waarschijnlijk zullen er een hoop alternatieve straffen bedacht worden voor zo iemand. Ik doe dat ook, dus ik ben het met je eens dat zo iemand langer moet zitten.

    Maar het probleem is dat er telkens vergeleken wordt met verschillende categorieën. En dat maakt het wat lastig. Ik weet te weinig van deze zaak om hier een uitspraak over te doen, maar als het een recidiverende overtreding is en men dus blijkbaar niet onder de indruk is van een eerdere straf dan kan ik me voorstellen dat er een straf als deze uitkomt.

    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  11. Deze 5 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Beetje een kromme reactie, uit diverse posts van jou blijkt wel dat je zelf ook wel is illegaal spul hebt afgestoken. En dan heb ik het niet over belgische nitraatjes maar over het zwaardere spul wat je enkel via handelaren kunt kopen. Ik zeg niet dat je dat nu nog steeds doet, maar je hebt het wel is gedaan. Zonder handelaren had je deze spullen niet kunnen kopen.
    Klopt als een bus. Dit geldt voor de meerderheid van de bezoekers op het forum denk ik.
    Ik val toch ook niemand aan die illegaal vuurwerk af heeft gestoken?


    Ten eerste is dit nog maar een eis, en geen daadwerkelijke uitspraak.
    .
    Als je dan toch mijn vorige posts hebt teruggelezen, dan is je waarschijnlijk ook opgevallen dat ik recentelijk vaker heb gereageerd in topics zoals deze. Juist omdat iedereen roept dat 5 jaar extreem is etc.
    Ik ben daarom ook erg blij dat je inziet dat dit slechts een eis is.
    De meeste mensen roepen namelijk ondoordacht: met moord kom je er beter vanaf. DAT is dan ook precies waarom ik op een 'botte' manier reageerde.

    En ten tweede weet jij helemaal niks van deze rechtzaak af, dus je weet niet eens of de aanklachten allemaal wel kloppen!
    .
    Wie zegt dat ik hier niet meer vanaf weet? Dat is een aanname van jou.

    En ten derde vind ik 5 jaar wel een belachelijk hoge straf. De vriend van Robert M loopt inmiddels al weer vrij rond. En die kwam er met minder dan 5 jaar vanaf. En heeft seks gehad met kinderen die pas geboren waren!!
    .
    Juist als je inziet dat de 5 jaar uit dit artikel een eis is, dan zul je ook begrijpen dat er meerdere redenen zijn waarom Robert M. eerder vrij komt.
    Ik weet niet uit mijn hoofd of hij nog verplichte TBS of andere begeleiding moet volgen?
    Maar mijn punt is dat mensen vergeten dat de uiteindelijke straf van zoveel factoren afhankelijk is.

    Dit land is in mijn ogen helemaal aan het ontsporen. En word af en toe ook erg moe van al die schijnheilige boontjes op dit forum! Zelf wel zware spullen aanschaffen maar vervolgens wel juichen als er een paar een eis van 5 jaar krijgen. Om te kotsen vind ik het
    Jouw toon bevalt me steeds minder. Als je met inhoudelijk argumenten komt oké, maar dit is gewoon (of beter gezegdL zo voelt het) alsof je mij aanvalt.
    Schijnheilig ben ik niet, maar ik erger me juist aan mensen die zonder enige kennis hun mening ongefundeerd uitten. Als het zich beperkt tot een mening hoor je mij niet, maar mensen brengen zaken te stellig.

  13. #10
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ze plegen tevens een economisch delict, dat wordt over het algemeen best zwaar bestraft, tja 5 jaar.... is best veel.

  14. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Ergens doet me dit topic aan de jerry springer show denken. Mensen, kom op! Denk aan je hart

  16. Deze 2 gebruikers waarderen TBM09 voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    5 jaar cel is veel, maar de hoeveelheid ook..
    Vuurwerk is een passie!

  18. #13
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    De mensen die mij kennen weten dat mijn post niet gericht was op: "joepie, weer een dealer weg."
    Ik vind het dan ook verwonderlijk dat zijn post zoveel likes heeft gekregen?!
    Ik zeg juist wat ik denk en ben soms reëel. Dat maakt mij niet dat ik illegaal vuurwerk of vuurwerkhandelaren verafschuw. En maakt mij al helemaal geen schijnheilig boontje.

    Ik reageerde opzettelijk overdreven op deze zin
    ik vind 5jaar veel te veel, pleeg je een moord, zit je er 3 bijv.
    .
    Juist omdat ik er in andere topics op hamerde dat de eisen vaak maximale eisen zijn en er tientallen factoren zijn die de werkelijke strafmaat beïnvloeden.

    Hier reageerde Dennis-pyro fel op. Blijkbaar heeft hij mij post verkeerd opgevat en ik andersom die van hem juist te persoonlijk. Dit is via PM al eerlijk en open besproken en even goede vrienden. Ik denk dat voor hem ook een stukje duidelijker is hoe ik tegenover dit verhaal sta.
    Dankjewel Dennis voor je berichtje !

    Dus geen Jerry Springer show hier

  19. Deze gebruiker waardeert fireworkaddict voor het bericht:


  20. #14
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Inderdaad soort van mis communicatie. Maar is helemaal opgelost, dus ontopic maar weer ;)
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  21. Deze gebruiker waardeert dennis-pyro voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •