Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 76
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Vuurwerk kopen in Duitsland

    Tegen de tijd dat het weer bijna oud- en nieuw is, gaan weer veel mensen de grens over om illegaal vuurwerk te kopen in Duitsland. Het vuurwerk in Duitsland is namelijk stukken goedkoper en de regels rondom het vuurwerk zijn soepeler dan in Nederland. Wel wordt er pas aan het eind van het jaar vuurwerk verkocht in Duitsland, dit is net als in Nederland de laatste drie dagen van het jaar.

    Vuurwerk kopen in de supermarkt

    Zo is het toegestaan om vuurwerk in supermarkten te verkopen. Je loopt gewoon een aldi in net over de grens en zult zien dat de schappen vol liggen met vuurwerk. Voor vuurwerkliefhebbers is dat natuurlijk geweldig om te zien, hierdoor is het ook zo populair. Dit kan in Nederland niet, omdat de meeste supermarkten geen sprinklerinstallatie hebben. Dit is namelijk in Nederland een vereiste om vuurwerk te mogen verkopen. Ook moet in Nederland alles opgeslagen worden in grote bunkers wat in Duitsland niet het geval is.

    Soepelere regels in Duitsland

    Een andere reden om vuurwerk te kopen in Duitsland is omdat ze andere regels hebben wat betreft het verkopen van vuurwerk, wat betreft de verkoop van vuurwerkpotten en vuurpijlen zijn ze strenger dan in Nederland. Maar ze zijn wel stukken relaxter als het gaat om de verkoop van strijkers. Deze mogen namelijk in Duitsland wel verkocht worden, het gaat dan wel om strijkers die zwart kruit bevatten in plaats van zilver kruit. Ook in Duitsland is zilver kruit verboden. Een groot voordeel is ook nog eens dat er minder belasting over vuurwerk verrekend wordt door de Duitsers, hierdoor is het ook nog eens stukken voordeliger.

    Grenscontroles bij Duitsland

    Aangezien Duitsland er andere regels op na houden is het verboden om vuurwerk te kopen in Duitsland. Om deze reden worden de grenzen dan ook 29, 30 en 31 December extra bewaakt en heb je een grotere kans om gecontroleerd te worden als je de grens over gaat, wat niet betekend dat je wordt gecontroleerd. Jaarlijks worden er vele strijkers de grens over gesmokkeld en het is dus niet onmogelijk of bijna onmogelijk om dit vuurwerk over de grens te smokkelen. Als je gepakt wordt tijdens zo’n controle kun je op een flinke geld boete rekenen, ook moet je je gekochte vuurwerk inleveren.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Ja strijkers zijn illegaal alles wat bij de supermarkten te koop zijn niet! en als je grenscontrole tegen komt kijken ze of er niks illegaals tussen zit zoals strijkers als dit niet het geval is mag je gewoon door rijden met je vuurwerk als het niet te veel is. dus dit artikel klopt niet het is niet verboden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Ja strijkers zijn illegaal alles wat bij de supermarkten te koop zijn niet! en als je grenscontrole tegen komt kijken ze of er niks illegaals tussen zit zoals strijkers als dit niet het geval is mag je gewoon door rijden met je vuurwerk als het niet te veel is. dus dit artikel klopt niet het is niet verboden.
    Officiëel is het wel verboden aangezien er op de producten daar al geen Nederlandse handleiding staat.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Liu Yang , overijssel
    Berichten
    381
    Thanks
    33
    456 waarderingen in 153 posts
    Het is dus wel degelijk verboden....

    Maar het wordt meestal gedoogd...

  5. #5
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Jaa idd zo kan je het bekeken maar dat je vuurwerk wordt ingenomen is niet waar of je moet een chagrijnige agent hebben haha.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #6
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Dit bericht is verwijderd...
    Laatst gewijzigd door Brainiac; 23 december 2014 om 01:03

  7. Deze 8 gebruikers waarderen Brainiac voor het bericht:


  8. #7
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Ik heb nog ff rond gekeken en gevraagd. Ik heb zelfs 2 politie agenten gesproken en ze zeiden allebij samengevat dat ze alleen vuurwerk in nemen als het als handel wordt gekocht dus een grote lading en het zware knal spul en alarm pistolen. Dus je kan gerust vuurwerk halen in Duitsland als je onder de 25kilo blijft en gewoon het siervuurwerk haalt bij bijvoorbeeld aldi/lidl.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #8
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Echter moet je je afvragen of je met de producten die tegenwoordig tegen vaak (zeer) goede prijzen in Nederland te koop zijn niet gewoon beter in eigen land kan blijven...
    Ik vind de prijzen toch nog wel heel veel schelen. Ik vind het altijd nog een ritje waard. Lekker via zon duitse webshop bestellen, korting meepakken en dan de laatste 3 dagen ophalen.

  10. #9
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    `Via een webshop is het stukken duurder.Je kunt beter voor de omlabeling gaan ;-)
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  11. #10
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
    `Via een webshop is het stukken duurder.Je kunt beter voor de omlabeling gaan ;-)
    De mooiere cakes in Duitsland zie ik niet bij de Aldi, Lidl,Penny Marktkauff,Grenzlandmarkt, Posten Borse. Daar hebben ze alleen de massa productie cakes. De mooie cakes bestel ik dan ook via een webshop en haal ik dan in de laatste dagen op. Ook op die websites kennen ze karton verkoop en staffels. Als je bekenden hebt in Duitsland laat je het gewoon bij hun thuis bezorgen indien mogelijk.

  12. #11
    VWC-Lid thomaz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    W.Brabant
    Berichten
    429
    Thanks
    184
    372 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Ik vind de prijzen toch nog wel heel veel schelen. Ik vind het altijd nog een ritje waard. Lekker via zon duitse webshop bestellen, korting meepakken en dan de laatste 3 dagen ophalen.
    Ik vind het verschil kwa prijzen met Nederland erg klein geworden, je kunt tegenwoordig zoveel korting krijgen dat een 500 grammer in Nederland rond de 15 Euro zit.
    En als de prijzen dusdanig weinig verschillen kun je beter kijken naar de kwaliteit en dan vind ik het Nederlandse vuurwerk er met kop en schouder bovenuit steken.
    Ik snap niet dat mensen dan nog naar duitsland/belgië rijden voor siervuurwerk.

  13. #12
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomaz Bekijk bericht
    Ik vind het verschil kwa prijzen met Nederland erg klein geworden, je kunt tegenwoordig zoveel korting krijgen dat een 500 grammer in Nederland rond de 15 Euro zit.
    En als de prijzen dusdanig weinig verschillen kun je beter kijken naar de kwaliteit en dan vind ik het Nederlandse vuurwerk er met kop en schouder bovenuit steken.
    Ik snap niet dat mensen dan nog naar duitsland/belgië rijden voor siervuurwerk.
    Niet iedereen besteld boven de 300 a 400 euro om aan die korting te komen. De gemiddelde mens is in Duitsland toch goedkoper uit. Ik heb vorig jaar ook een paar mooie cakes van Black Boxx, Jorge en Panda gehad voor wel hele mooie prijzen. Deze zijn net zo mooi als de NL cakes en zonder korting nog goedkoper ook. En in Duitsland hebben ze ook wel korting als je wat meer koopt. Je moet dan niet naar de Lidl of Aldi gaan maar even zoeken naar een echte vuurwerkverkoop punt. En wat die 500gram betreft. Ik heb liever een cake met kwaliteits kruit met minder grammen dan een 500 grammer die niets presteerd.Die Asian Budget line is daar een voorbeeld van. Ik ken een aantal Jorge cakes die niet eens 300 gram hebben en waar toch hele mooi effecten uitkomen. Ik heb elk jaar NL en Duits vuurwerk en dan heb ik niet de goedkoopste potten uit beide landen. Ik zie verder bijna geen verschil.

  14. #13
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    De mooiere cakes in Duitsland zie ik niet bij de Aldi, Lidl,Penny Marktkauff,Grenzlandmarkt, Posten Borse. Daar hebben ze alleen de massa productie cakes. De mooie cakes bestel ik dan ook via een webshop en haal ik dan in de laatste dagen op. Ook op die websites kennen ze karton verkoop en staffels. Als je bekenden hebt in Duitsland laat je het gewoon bij hun thuis bezorgen indien mogelijk.
    Mag ik dan weten bij wat voor een webshop jij besteld?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #14
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Tosch Pyro . Je moet gewoon wat vrienden in Duitsland hebben. Dan gaat bestellen en betalen wat makkelijker. En als je een gewerbeschein hebt kun je het zelfs eerder laten bezorgen op een adres in Duitsland. Versturen naar NL doen ze niet ivm met de regelgeving. Alleen bepaalde artikelen kun je niet via de post laten bezorgen. En anders ga je naar Osnabruck naar de winkel om het te kopen de laatste 3 dagen.

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Twente
    Berichten
    88
    Thanks
    96
    31 waarderingen in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomaz Bekijk bericht
    Ik vind het verschil kwa prijzen met Nederland erg klein geworden, je kunt tegenwoordig zoveel korting krijgen dat een 500 grammer in Nederland rond de 15 Euro zit.
    En als de prijzen dusdanig weinig verschillen kun je beter kijken naar de kwaliteit en dan vind ik het Nederlandse vuurwerk er met kop en schouder bovenuit steken.
    Ik snap niet dat mensen dan nog naar duitsland/belgië rijden voor siervuurwerk.
    Ik begrijp je wel maar ik ben er niet helemaal mee eens.
    De gemiddelde vader die met zijn zoontjes wat vuurwerk wil hebben is in Duitsland echt goedkoper uit.
    Die hoeven niet de mooiste 500grammers maar gewoon lekker stookvoer. Een reno e.d. kost je in Duitsland maar een paar euro. En zoals hierboven al vermeld is: lang niet iedereen komt in aanmerking voor die grote kortingsacties.

    Ik ga elk jaar dan ook nog steeds met veel plezier naar Duitsland om wat kleine budget cakes te scoren. Voor 200 Euro heb je de hele wagen vol.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen hengelovuurwerk voor het bericht:


Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •