Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts

    Hoe steek je "Doorlontboxen" af?

    Vandaag de dag worden er met de seconde meer en meer zogenaamde doorlontboxen verkocht in Nederland. Boxen waarin 2 of meerdere cakes zitten die doorgelont of zo kunnen worden. Althans, dat idee krijg ik dan als ik de naam doorlontboxen hoor. Maar of het echt zo is.

    Goed, ik wil dit jaar eindelijk dit soort boxen kopen. Maar, ik wil eerst weten hoe ik ze uberhaupt moet afsteken. Want als ik ze alsnog alle stuks apart moet afsteken vind ik t niet nuttig om ze alsnog te kopen en koop ik liever losse cakes. Maar ergens hoorde ik dat daadwerkelijke doorlontboxen verkopen niet mag, waarop de vraag komt, hoe is t dan geregeld?

    Dus de uiteindelijke vraag is. Stel je voor je koopt zo'n doos. Hoe steek je m af zodat alles gelijdelijk achter elkaar af gaat. Dus 5 cakes...Cake a, cake b, c d e enzo achter lkaar met niet meer dan n lontlengte aan pauze ertussen. Zoals op filmpjes dus te zien is.

    Alvast bedankt voor t antwoorden.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  2. #2
    VWC-Lid jorisman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2008
    Berichten
    993
    Thanks
    206
    739 waarderingen in 301 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    Vandaag de dag worden er met de seconde meer en meer zogenaamde doorlontboxen verkocht in Nederland. Boxen waarin 2 of meerdere cakes zitten die doorgelont of zo kunnen worden. Althans, dat idee krijg ik dan als ik de naam doorlontboxen hoor. Maar of het echt zo is.

    Goed, ik wil dit jaar eindelijk dit soort boxen kopen. Maar, ik wil eerst weten hoe ik ze uberhaupt moet afsteken. Want als ik ze alsnog alle stuks apart moet afsteken vind ik t niet nuttig om ze alsnog te kopen en koop ik liever losse cakes. Maar ergens hoorde ik dat daadwerkelijke doorlontboxen verkopen niet mag, waarop de vraag komt, hoe is t dan geregeld?

    Dus de uiteindelijke vraag is. Stel je voor je koopt zo'n doos. Hoe steek je m af zodat alles gelijdelijk achter elkaar af gaat. Dus 5 cakes...Cake a, cake b, c d e enzo achter lkaar met niet meer dan n lontlengte aan pauze ertussen. Zoals op filmpjes dus te zien is.

    Alvast bedankt voor t antwoorden.
    Eigenlijk mag je volgens de wet niet doorlonten. Een mogelijkheid zou dus een schietsysteem. Het voordeel is wel dat aan de doorlontboxen toevallig een veiligheidslont hebben die aan het einde van de cake zit en dus ook opbrand als de cake klaar is. Als je de veiligheidslont verbind met beginlont van de tweedde cake dan gaan de cakes achter elkaar af. Nogmaals dit is echter wel verboden.
    Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

  3. Deze gebruiker waardeert jorisman voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid MiniV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    211
    Thanks
    61
    284 waarderingen in 75 posts
    Om het lonten verhaal wat beter uit te leggen: Dergelijke cakes hebben 2 lonten. Een 'begin' en een 'einde'. Welk ook duidelijk word aangeven welke als 1e moet worden aangestoken.
    Wil je doorlonten moet je dus het 'einde' aan het begin van de volgende cake maken.
    Dit moet dus zelf gedaan worden.(stukje schilderstape doet wonderen). Alvorens je kan gaan knallen.

  5. Deze gebruiker waardeert MiniV voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid faab1234's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 december 2011
    Berichten
    701
    Thanks
    97
    520 waarderingen in 139 posts
    Hier heb je misschien wat aan Link

    en ook nog een filpje.


  7. Deze gebruiker waardeert faab1234 voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Op dit soort momenten laat vwc zien waar ze goed in is het goed voorlichten van leden en daarmee mogelijke ongelukken voorkomen

  9. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  10. #6
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    De boxen met cakes die jij noemt worden verkocht als "cakeboxen" en wij noemen het ook wel "combiboxen", een box met diverse cakes erin. Omdat doorlonten niet mag in Nederland, worden ze dus ook niet (meer) zo aangeboden, ze mogen het niet aanprijzen of aanraden.

    Dat het kán, is wat anders en in feite zitten de cakes zo in de box, dat de tweede (reserve) lont dicht tegen de eerste van de opvolgende cake zit.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Wie weet welke combi- doorlontboxen precies zo zijn zoals de Heron cakes qua doorverbinden? Want het systeem dat ze bij de Heron 1-2-3 en 4-5-6 gebruiken is echt wel TOP!

  12. #8
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Wie weet welke combi- doorlontboxen precies zo zijn zoals de Heron cakes qua doorverbinden? Want het systeem dat ze bij de Heron 1-2-3 en 4-5-6 gebruiken is echt wel TOP!
    Enkel Heron heeft dat.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Elke cake heeft een begin en een einde. Dus ook al heeft niet elke cake twee kanten met een lont. Kun je altijd even bekijken hoe de lont loopt vanaf de eerste tube naar de laatste. Als je dan de laatste tube hebt kun je daar een gaatje in prikken ( LET OP , MET ANTI STATISCH MATERIAAL & HEEL RUSTIG ZONDER BRUTE KRACHT ) Niet dat de korrels waarmee de Bombettes omhoog geschoten zo gevoelig zijn. Maar als er flash gelekt is , is dat een groter gevaar met wrijving en eventuele vonkjes.

    Maar goed. Dan stop je in dat gat wat je gemaakt hebt een roze lont( dit is wat ik graag doe ). Aangezien roze lont een koperen draadje heeft is het best sterk en met quickmatch kan het wel maar word het wat meer openknippen werk.

    Ik haal dan bij de tweede cake de visco lont eruit bij de eerste tube en stop daar de roze lont in die vanaf de laatste tube komt van de eerste cake. En zo ga je maar door. Dit kan opzich met alle cakes.

    Je kunt ook als een doorlontbox gewoon twee lontjes heeft die aan elkaar tapen. Scheelt wat werk. Maar vaak zijn het slechte lontjes en kan je een vertraging oplopen.

    Tegen overvonken kun je met aluminiumtape nog even de roze lont afdekken. Zelf lijm ik met hete lijm de cakes op een het plankje wat al in de kooi zit van je verpakking. Werkt prima... en als het twee plankjes zijn dan kun je die ook nog op elkaar lijmen voor de zekerheid.

    Succes ! ( als dit hier niet mag staan ,verwijder het dan )
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  15. #10
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Prachtig verhaal van Eric, maar dat is allemaal absoluut NIET nodig bij een doorlontbox/combibox. Het hele punt van deze combiboxen is juist dat er twee lonten aanzitten, waardoor het doorlonten zo gemakkelijk is.

    Het verhaal van Eric is meer van toepassing op "overlappend doorlonten" van losse cakes, die maar één lont hebben.
    Laten we lekker link gaan doen!

  16. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Bij deze sluit ik het topic. Er is genoeg gepost om duidelijkheid over het eventueel doorlonten van producten betreffende de het consumentenvuurwerk uit Nederland.

    Let er wel op: Doorlonten van Nederlandse consumenten vuurwerk is bij de wet verboden en mocht je hiermee betrapt of aangehouden worden door de politie dan zal de strafmaat door de Nederlandse richtlijnen van overtreding bepaald worden.
    Laatst gewijzigd door ylke; 21 november 2013 om 09:46
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •