Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516
Weergegeven resultaten: 226 t/m 239 van 239
  1. #226
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Een groot probleem is dat binnen de EU en overig Europa per land/regio/gemeente/stad/dorp/buurt weer andere regeltjes gelden. Wat dat betreft is de wetgeving een regelrechte puinhoop. Alles vrijgeven is ook geen oplossing, maar er moet wel een eenduid komen in categorisering van vuurwerk.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  3. #227
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Wat een krom land is België.

    Vuurwerk kopen? Dat kan het hele jaar door.
    Vuurwerk afsteken? Dat mag er nooit, zelfs niet op oudejaar in sommige steden.
    Hoeveel mag je kopen? 1kg kruit...

    Gekker dan dit zal het nooit worden.
    Geen mens kan dit verzinnen.

  4. #228
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Wat een krom land is België.

    Vuurwerk kopen? Dat kan het hele jaar door.
    Vuurwerk afsteken? Dat mag er nooit, zelfs niet op oudejaar in sommige steden.
    Hoeveel mag je kopen? 1kg kruit...

    Gekker dan dit zal het nooit worden.
    Geen mens kan dit verzinnen.
    Ik ben het niet helemaal eens met deze regels maar zo heel gek vind ik ze nog niet!

    Het hele jaar mogen kopen en het niet altijd mogen afsteken vind ik zo gek nog niet. Dat op oudjaar niet mag tja das idd wat gek. Maar het systeem dat je toestemming moet vragen aan de burgemeester of je mag stoken vind ik voor de rest van jaar een goed idee. Dan zou je dus bijvoorbeeld op je verjaardag een vuurwerkshowtje kunnen schieten zonder gezeik.

    Hoeveelheid tja 1kg kruit is niet veel maar wees eerlijk 25kg is ook een lachertje 2 combiboxen en je zit al aan je max bijna met beetje pech zit je er al overheen. Ook daar kan wel wat aan gesleuteld worden.

    Denk maar zo niks is perfect maar de opzet is naar mijn idee helemaal zo gek nog niet uit je hem verder nog wat beter uitwerkt
    365 days a year pyromaniac

  5. #229
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    Ik ben het niet helemaal eens met deze regels maar zo heel gek vind ik ze nog niet!

    Het hele jaar mogen kopen en het niet altijd mogen afsteken vind ik zo gek nog niet. Dat op oudjaar niet mag tja das idd wat gek. Maar het systeem dat je toestemming moet vragen aan de burgemeester of je mag stoken vind ik voor de rest van jaar een goed idee. Dan zou je dus bijvoorbeeld op je verjaardag een vuurwerkshowtje kunnen schieten zonder gezeik.

    Hoeveelheid tja 1kg kruit is niet veel maar wees eerlijk 25kg is ook een lachertje 2 combiboxen en je zit al aan je max bijna met beetje pech zit je er al overheen. Ook daar kan wel wat aan gesleuteld worden.

    Denk maar zo niks is perfect maar de opzet is naar mijn idee helemaal zo gek nog niet uit je hem verder nog wat beter uitwerkt
    Alleen is het zo dat burgemeesters helemaal niet lopen te gooien met deze vergunningen.
    Dit is volledig gebaseerd op willekeur, heeft niets met gezond verstand te maken.
    Zitten er anti-vuurwerkers in de gemeenteraad, dan heb je pech.
    Terwijl de burgemeester van het aanpalende dorp, wat misschien nog meer dichtbevolkt is, beslist dat je vrij vuurwerk mag afsteken.
    Dat is gewoon krankzinnig.

    Op welke basis kunnen ze zo een aanvraag weigeren?
    Onveiligheid?
    Moet de brandweer aanwezig zijn dan, zoals op een profshow?
    Ik heb ooit gelezen dat iedereen in een straal van 100 meter een schriftelijke verwittiging moet krijgen.

    En dat allemaal om 1 kg kruit te verschieten?
    Twee 500 grammers?
    Sorry, maar dit is gewoon krankzinnig.

    De hele sector in België richt zich voornamelijk op ons, de hollanders.
    Dat zie je zo aan deze wetgeving, over de grens ermee en gedaan.
    Maar ook dat gaan ze nu volledig verpesten door de knallers eruit te gooien.

  6. Deze gebruiker waardeert VWBE voor het bericht:


  7. #230
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Maar is het ook zo dat je maar 1 kilo kruit mag opslaan of gaat dit alleen om het vervoeren en aankoop? want dan wil het zeggen dat je wel meerdere keren op en neer mag rijden?
    En een vergunning word niet afgegeven voor het ontsteken van een kilo sas maar voor een tijd en data.

  8. #231
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
    Maar is het ook zo dat je maar 1 kilo kruit mag opslaan of gaat dit alleen om het vervoeren en aankoop? want dan wil het zeggen dat je wel meerdere keren op en neer mag rijden?
    En een vergunning word niet afgegeven voor het ontsteken van een kilo sas maar voor een tijd en data.
    Dat is het nu net: onduidelijkheid en willekeur.
    Die regeltjes staan haaks op elkaar.
    En kunnen dus ook te pas en te onpas gebruikt worden, eerder misbruikt.

    Waarom zou je wel meer dan 1kg mogen afsteken, maar niet mogen vervoeren?
    Wat is er zo gevaarlijk aan het transport van enkele kilo's 1.4G vuurwerk?
    Die wet is tientallen jaren oud en gebaseerd op munitie...
    Het is te gek allemaal.

  9. Deze 2 gebruikers waarderen VWBE voor het bericht:


  10. #232
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.983
    5.188 waarderingen in 2.006 posts
    Rare jongens die Belgen
    December Will Be Magic Again!!

  11. #233
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Bij ons in België is het zo dat vuurwerk het ganse jaar door gewoon verkocht mag worden,persoonlijk weet ik niet direct of het in de wet is opgenomen dat je maar 1kg mag opslaan, ik dacht dat het 5kg was maar dat moet ik even opzoeken.
    Ik heb in elk geval nog nooit een winkel gehad die daar rekening mee hield, je koopt gewoon zoveel je wilt, ook nog nooit controle gehad ook niet tijdens het stoken, dus die kg regel zou ik maar niet zwaar aan tillen, ook hoef je nergens je gegevens ofzo achter te laten (vroeger wel).Met andere woorden je koopt wanneer en hoeveel je maar wil.
    Het afsteken daarvoor mogen alle gemeentes afzonderlijk beslissen,de laatste tijd zie ik meer en meer steden waar het gewoon verboden is (ook het bezit van vuurwerk) ook tijdens oud en nieuw.
    Andere steden verbieden het behalve op oud en nieuw van 23uur tot 1uur...ook dit is verschillend van gemeente tot gemeente. Als je op andere tijden wil stoken moet je toelating vragen aan de Burgemeester, sommigen doen daar moeilijk over anderen dan weer niet....meestal stoken de die hards hier het ganse jaar door (af en toe) wat zonder vergunning, als je je betrappen krijg je een zogenaamde gas boete tot 250 euro, in de meeste steden is vuurwerk niet opgenomen in de gas boete wet dus die kunnen enkel je vuurwerk afnemen.
    In de praktijk komt het hier op neer dat met oud en nieuw iedereen die wil stookt ook waar dat niet mag en niemand doet daar moeilijk over (buiten de grote steden). Ook met carnaval,trouwpartijen en de laatste 100 dagen school viering stookt men er op los, ook al mag het niet de politie kijkt vanaf een afstand toe maar zal nooit iets ondernemen (ik had het althans nog niet voor). Vorige week nog wat aan het stoken in een bos nabij een dorp en de politie reed gewoon even langzaam voorbij zonder iets te zeggen of te doen, wij konden gewoon verder doen. Ik denk dat de wet hier zo moeilijk ineen steekt dat ze het zelf niet goed meer weten, dus als je een beetje normaal doet en niet gaat overdrijven laten ze gewoon begaan....typisch Belgisch..

  12. Deze 2 gebruikers waarderen xl champion voor het bericht:


  13. #234
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Knip
    Tot het euvel bij Zena Maaseik januari 2016. Zena Maaseik en Olen hebben maanden moeten sluiten nadat zij de regels jarenlang niet opvolgden.

  14. #235
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 mei 2015
    Locatie
    NLD
    Berichten
    250
    Thanks
    112
    178 waarderingen in 82 posts
    met de regelgeving die op 4 juli 2017 in zou gaan?

    Mag cat3 dan alleen dit jaar nog verkocht worden in NL (bijv. thunderkings van broekhoff),
    of alleen aan personen vanaf 18+ ....?

    heeft iemand enig idee?

  15. #236
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Even mijn gevoel laten spreken, als ik dan sites bekijk van onze buren, en dan onder selectie matten kijk, word ik toch wel erg droevig...

    Een mooie rol hoort toch wel echt bij oud en nieuw voor mij..

    http://www.hqfireworks.nl/index.php?c=8

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Cornel voor het bericht:


  17. #237
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 november 2016
    Berichten
    313
    Thanks
    97
    382 waarderingen in 128 posts
    Dit filmpje kwam ik tegen op youtube alles heel duidelijk uitgelegd



    en hier met de nieuwe producten voor 2017 in belgie


  18. Deze gebruiker waardeert VesperCycloon voor het bericht:


  19. #238
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Berichten
    206
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 18 posts
    Wat me opvalt is dat er ook geen strijkers meer worden verkocht.ook geen pirats terwijl ze minder dan 0.5 gram bevatten. Als 25 gram per ratelband is toegestaan waarom dan niet 80 shots celebrationcrackers

  20. #239
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkwintucker Bekijk bericht
    Wat me opvalt is dat er ook geen strijkers meer worden verkocht.ook geen pirats terwijl ze minder dan 0.5 gram bevatten. Als 25 gram per ratelband is toegestaan waarom dan niet 80 shots celebrationcrackers
    Strijkers mogen niet meer met flash iedergeval en wat je zegt over meer flash per component dat anap ik ook niet. Maak dan een flash matje met 200 knallertjes en het maximale aantal flash. Dan knoop je er zelf wat aan elkaar en dan heb je nog een leuk hindoe matje.

    Ik heb het trouwens over Belgie.

Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •