Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid vuurwerktips's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 december 2008
    Berichten
    73
    Thanks
    26
    68 waarderingen in 18 posts

    Vuurwerk wat tegen water kan.

    Met oud en nieuw moet je altijd maar afwachten of het droog is.Waarom wordt niet vuurwerk ontwikkeld wat tegen water kan het is toch veiliger?

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Meeste consumentenvuurwerk kan wel tegen wat water (hoewel matten hierop een uitzondering vormen). Het zijn vaak de viscolonten, vooral als ze geknikt zijn, aan de buitenzijde van een cake waar het spaak loopt als het flink door regent.
    Zelf heb ik ooit een silver salute een hele nacht buiten in de motregen laten staan omdat ik 'm simpelweg vergeten was. De ochtend daarna had de cake een flinke hoeveelheid water opgenomen (papier en karton doen dat nu eenmaal na verloop van tijd).
    Ik had 'm eigenlijk al een beetje afgeschreven maar na de cake aangestoken te hebben schoot 'ie gewoon zonder problemen voor 85% leeg, zonder dat de knal aan kwaliteit had verloren . Alleen bij de laatste schoten was het blijkbaar te nat geworden en stopte de boel.

    Zo zie je maar dat vuurwerk vrij veel kan hebben. De meeste cakes kunnen heus wel een buitje hebben, maar laat ze uiteraard niet uren buiten staan of in een plas water . En anders even een aluminium folie om de beginlonten doen, dan blijft het sowieso droog.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerktips Bekijk bericht
    Met oud en nieuw moet je altijd maar afwachten of het droog is.Waarom wordt niet vuurwerk ontwikkeld wat tegen water kan het is toch veiliger?
    En wat doen we dan met de weigeraars? In een emmer zonlicht gooien? Ik zoek de logica maar heb nog niks gevonden....

  4. #4
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Ik weet wel vuurwerk wat ,,tegen'' water kan.
    Water shells/blokken.
    Maar ja, die zijn niet voor particulieren.

    Vuurwerk kan niet tegen water.
    Advies, ga je een showtje schieten.
    Cakes op een droge plek neerzetten, bijvoorbeeld een ouwe deur of een plank.
    En de cakes afdekken met alu/krimp folie.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  5. #5
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    dat*

    lol

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •