Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 56

Discussie: Fantastic Four

  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Jacoba van Beierenlaan 1
    Berichten
    222
    Thanks
    147
    137 waarderingen in 61 posts
    Mooi video'tje :

    Alleen je collectie mag stunten!

  2. Deze 2 gebruikers waarderen VwStunter voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Heb deze ook gehad en je krijgt echt waar voor je geld! Ik stak ze per 2 af en dat zag erg vet uit!! Deze staat zcker dit jaar weer op me lijstje!!

  4. #33
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    als er een kooi omheen zit dan weet je genoeg,
    ik persoonlijk denk van niet gezien de burst en de prijs.
    De kooien nemen namelijk veel extra kosten en handelingen met zich mee en daardoor gaat de prijs omhoog.

  5. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Berichten
    89
    Thanks
    19
    35 waarderingen in 16 posts
    De burst moet wel bij de effecten passen.
    Een te harde burst maakt het effect soms juist kapot.

    Daarnaast speelt het kwaliteit van het kruit ook een grote rol. Een kooi moet er worden omgedaan als de burstlading boven een bepaald aantal gram komt. Als dit er tegenaan zit met goede kwaliteit kun je echt wel een goede burst maken. Er zijn cakes die met kooi worden geleverd die echt niet harder klappen dan de boxen van Burn It. De burst van de Fantastic Four en de overige Burn It boxen waren gewoon prima. Siervuurwerk koop je toch voor de effecten?
    Als het je vooral om burst gaat kun je misschien beter knalcakes pakken, zoals de Matrix van Burn it.

    Ik vind het nogal voorbarig om gelijk te zeggen dat de burst *** is als er geen kooi omheen zit.

  6. #35
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eart Bekijk bericht
    De burst moet wel bij de effecten passen.
    Een te harde burst maakt het effect soms juist kapot.

    Daarnaast speelt het kwaliteit van het kruit ook een grote rol. Een kooi moet er worden omgedaan als de burstlading boven een bepaald aantal gram komt. Als dit er tegenaan zit met goede kwaliteit kun je echt wel een goede burst maken. Er zijn cakes die met kooi worden geleverd die echt niet harder klappen dan de boxen van Burn It. De burst van de Fantastic Four en de overige Burn It boxen waren gewoon prima. Siervuurwerk koop je toch voor de effecten?
    Als het je vooral om burst gaat kun je misschien beter knalcakes pakken, zoals de Matrix van Burn it.

    Ik vind het nogal voorbarig om gelijk te zeggen dat de burst *** is als er geen kooi omheen zit.

    Volgens mij heeft de burst niet met de kooi te maken , maar met indeling van klasses.


    Een stukje uit een ander topic.

    Classificatie zoals 1.4S, 1.1G, 1.4G en 1.3G wordt gebaseerd op de gebeurtenis als de doos in brand vliegt. De specifieke eisen die gesteld worden aan 1.3G danwel 1.4G classificatie zijn gebasseerd op hoe heftig een doos gevuld met het product brandt. Ik doe het even uit mijn hoofd en citeer het vast niet goed, maar 1.4G is geclassificeerd als "matig gevaar wanneer de doos in brandt vliegt maar de vonken komen niet verder dan 2 meter van de doos". Bij 1.3G classificatie komen de vonken/vlammen verder uit de doos. Als het je nou met een stukje kippengaas lukt om de vonken binnen de veiligheidsafstand te houden die gesteld wordt aan 1.4G, is het mogelijk om van een doos 1.3G toch de classificatie omlaag te schalen naar 1.4G. Het vuurwerk zelf blijft dan 1.3G (wanneer onverpakt), maar in transport (de dichte dozen) is het product dan 1.4G. Puur omdat de vlammen/vonken als ze in de fik vliegen niet verder komen dan een X aantal meters uit de verpakking.
    Overigens hoeft het niet per sé kippengaas te zijn. Er zijn geen eisen aan de kooi. Het hoeft zelfs geen kooi te zijn. Zolang de vonken maar niet te ver uit die doos komen knallen. Dus als het je lukt om een speciaal karton te maken wat de vonken binnenhoudt, is dat ook prima. Er zijn wel aanbevelingen te vinden die worden gedaan aan de metalen kooi, maar elke importeur staat vrij om zelf iets te bedenken wat de vonken dusdanig binnenboord houdt om te mogen worden geclassificeerd als 1.4G.

  7. #36
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Volgens mij heeft de burst niet met de kooi te maken , maar met indeling van klasses.
    Gedeetelijk incorrect. De kooi is nodig bij klasse 1.3G. Deze klasse is volgens de defaultlijst gedefineerd aan (onder andere) de hoeveelheid flash (=de burst). Als er geen flash in een product zit, is de classificatie automatisch 1.4 (G of S). Wanneer er wél flash in zit, kan de classificatie bij consumentenvuurwerk 1.3G of 1.4G zijn. Dan hangt het percentage flash ten opzichte van de totale kruitinhoud af, of de classificatie 1.3G of 1.4G wordt en dus of er een kooi noodzakelijk is. Een cake die bestaat uit 20 schoten met mines of tails, kan daarna prima een finale hebben met drie grote boeketten met 2 gram flash. Er zit dan wel flash in de cake, maar zó weinig dat de classificatie toch 1.4G is (en dus geen kooi behoeft).
    Overigens is er wél nog steeds buskruit te gebruiken voor de burst, zonder dat een kooi noodzakelijk is. Het zou dus kunnen dat de Fantastic Four gebruik maakt van buskruit voor de break, zodat er geen kooi nodig is.

    En nu weer on topic!
    Laten we lekker link gaan doen!

  8. #37
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remcus Bekijk bericht
    Heb deze ook gehad en je krijgt echt waar voor je geld! Ik stak ze per 2 af en dat zag erg vet uit!! Deze staat zcker dit jaar weer op me lijstje!!
    Als ik zo eens de reacties lees van deze box is het zeer verschillend!! Hoe kan zoiets nu op een demo top presteren en bij andere demo s is het gewoon helemaal ruk.. Snap t niet want hier overtuig je mij niet mee. Dan speel ik liever op zeker moet er wel bij zeggen dat ik deze nog niet live heb gezien

  9. #38
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elburgersc Bekijk bericht
    Als ik zo eens de reacties lees van deze box is het zeer verschillend!! Hoe kan zoiets nu op een demo top presteren en bij andere demo s is het gewoon helemaal ruk.. Snap t niet want hier overtuig je mij niet mee. Dan speel ik liever op zeker moet er wel bij zeggen dat ik deze nog niet live heb gezien
    wat zou kunnen, weet natuurlijk niet of dat ook zo is, is dat er op bepaalde demo's de cakes vanuit china zijn getoond, en op andere demo's de werkelijke consumenten cakes.
    wil nog wel eens verschil in zitten.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  10. #39
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Zal ik hier maar eens een review over schrijven dan?

    De blokken uit deze doos vond ik er erg imposant uit zien. Best groot, dikke pijpen etc. Maar dat maken ze niet echt waar. De effecten opzich waten best mooi, vooral cake 1 en 4, maar de burst was niet om over naar huis te schrijven. Erg jammer, maar ja, zat er wel een beetje in met die prijs denk ik dan. Volgende keer beter wat meer neer tikken voor de cake box ofzo.

    Edit: cake 2 en 3 zijn me niet eens bij gebleven. Kun je nagaan..
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  11. #40
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.465 waarderingen in 2.740 posts
    Ook geschoten tijdens de trophy, een aantal tegelijk:

    https://www.youtube.com/user/Originallover

  12. #41
    VWC-Lid SweetCoconut's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Berichten
    417
    Thanks
    543
    148 waarderingen in 76 posts
    Zena Trophy film!


  13. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 december 2014
    Berichten
    5
    Thanks
    2
    4 waarderingen in 1 post
    Ik heb nu inmiddels alle 4 de topics van de Burn It boxen nagelezen en de filmpjes vergeleken, maar ik kom er maar niet uit. Als jullie puur naar prijs-kwaliteit kijken, welke van de 4 zouden jullie dan nemen (En ja, er is maar budget voor 1 box )

  14. #43
    VWC-Lid Meshuggah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2010
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    416
    Thanks
    1.741
    300 waarderingen in 104 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArchibaldR Bekijk bericht
    Ik heb nu inmiddels alle 4 de topics van de Burn It boxen nagelezen en de filmpjes vergeleken, maar ik kom er maar niet uit. Als jullie puur naar prijs-kwaliteit kijken, welke van de 4 zouden jullie dan nemen (En ja, er is maar budget voor 1 box )
    5 euro bijleggen en de Zena Mayhem nemen in plaats van deze ;).

  15. #44
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Wat meshuggah zegt. Of: de total event nemen, (die beviel uitstekend vorig jaar!) en nog 20 euries overhouden voor een ander leuk speeltje ;)

    Maar laat deze en de hexagon maar op de plank liggen. Die gaan je niet verrasen of een wow gevoel geven.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  16. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 december 2014
    Berichten
    5
    Thanks
    2
    4 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meshuggah Bekijk bericht
    5 euro bijleggen en de Zena Mayhem nemen in plaats van deze ;).
    Ja, dan kan ik voor dezelfde prijs ook nog het Buurtassortiment halen, is ook erg mooi

    Total Event klinkt idd erg goed, moet in deze tijd toch een beetje zuinig aan doen met de euro's ;)

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •