Winkelbanner - Vuurwerk Vathorst
Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 235

Discussie: Zena Revolution

  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deende Bekijk bericht
    foto hoe jullie het hebben gedaan??? tnxxxxxxxx
    ik kan morgen wel even een foto maken (moet er nog 1doorlonten) al is daar niet heel veel op te zien vrees ik ivm afplakken. Maar als niemand anders foto's heeft zal ik morgen even wat plaatsen.

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2013
    Berichten
    26
    Thanks
    2
    6 waarderingen in 5 posts
    deze stond ook in de winkel inderdaad, 250 euro was mij net iets te prijzig. en nog zelf doorlonten ook voor dat geld.

  3. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaaktrekhaak Bekijk bericht
    deze stond ook in de winkel inderdaad, 250 euro was mij net iets te prijzig. en nog zelf doorlonten ook voor dat geld.
    tja doorgelont mag hij niet verkocht worden helaas. In de voorverkoop was hij 169 zeker het geld waard!

  4. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2008
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Reservelont - hoofdlont dan weer reservelont - hoofdlont dat werkt toch gewoon? Zie hier allemaal dingen over roze lont nu begin ik te twijfelen

  5. #50
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulraver14 Bekijk bericht
    Reservelont - hoofdlont dan weer reservelont - hoofdlont dat werkt toch gewoon? Zie hier allemaal dingen over roze lont nu begin ik te twijfelen
    Reservelont van 1 aan de hoofdlont van 2, reservelont van 2 aan de hoofdlont van 3, reservelont van 3 aan de hoofdlont van 4 en dan aansteken bij de hoofdlont van 1!

  6. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunseeker Bekijk bericht
    Reservelont van 1 aan de hoofdlont van 2, reservelont van 2 aan de hoofdlont van 3, reservelont van 3 aan de hoofdlont van 4 en dan aansteken bij de hoofdlont van 1!
    Klopt helemaal alleen komt dit bij de (waaier)cakes 5 t/m 8 niet goed uit daarom heb ik ook bij twee verbindingen extra visco moeten gebruiken. Foto's volgen vanmiddag als hier nog belangstelling voor is.

  7. Deze gebruiker waardeert erwinthb voor het bericht:


  8. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    237
    Thanks
    291
    348 waarderingen in 101 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwinthb Bekijk bericht
    Klopt helemaal alleen komt dit bij de (waaier)cakes 5 t/m 8 niet goed uit daarom heb ik ook bij twee verbindingen extra visco moeten gebruiken. Foto's volgen vanmiddag als hier nog belangstelling voor is.
    Graag, heb er ook eentje staan maar nog niet naar kunnen kijken. Want alles staat op stooklocatie in de garage. Vanmiddag alles doorverbinden, fotovoorbeelden zijn welkom!

  9. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2013
    Berichten
    26
    Thanks
    2
    6 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwinthb Bekijk bericht
    tja doorgelont mag hij niet verkocht worden helaas. In de voorverkoop was hij 169 zeker het geld waard!
    170 euro wil ik er ook nog wel voor betalen maar afdingen werkte niet daar. Volgend jaar ook maar eens van te voren bestellen kan je zo 30 tot 50% meer vuurwerk kopen.

  10. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    <Blablabla mode="on">
    Uiteraard moet ik jullie er allemaal nog wel even op wijzen dat dit volstrekt illegaal is en dat dit in Nederland niet is toegestaan.
    <Blablabla mode="off">

    Hierbij mijn korte How-To hoe een Zena Revolution door te lonten. (deze techniek werkt bij praktisch iedere doorlontbak).

    Begin met de cakes in de goede volgorde te zetten in de doos en zorg ervoor dat de reservelont van cake 1 dicht bij de hoofdlont van cake 2 zit en zo tot de laatste cake. Bij de revolution gaat dit voor de eerste 4 cakes simpel maar vanaf de waaiercakes (5 t/m 8) wordt dit wat lastiger. Hieronder een afbeelding van mijn indeling in de doos. (H = hoofdlont en R = reservelont)
    Naam: RevolutionDoorlonten1.jpg
Bekeken: 1280
Grootte: 138,6 KB

    Verwijder daarna alle lontbeschermers. Ik vind het zelf altijd handig om de beschermers van de eerste en laatste te laten zitten om vergissing te voorkomen. Op de hoofdlont van cake 1 schrijf ik altijd het woord lont en op de reservelont van de laatste zet ik een kruis
    Naam: RevolutionDoorlonten2.jpg
Bekeken: 1115
Grootte: 139,9 KB

    Vervolgens pak je een tywrap en bevestig je de reverselont van cake 1 met de hoofdlont van cake 2. Daarna tape je het restant van de lonten aan elkaar met schilderstape.
    Naam: RevolutionDoorlonten4.jpg
Bekeken: 946
Grootte: 97,9 KB

    Zo ga je het hele rijtje af tot je aangekomen bent bij de laatste cake (in dit geval 8). Vooral bij de waaiercakes is het zoals gezegd wat puzzelen om de lonten goed aan elkaar te krijgen. Je kan voorzichtig kijken of je de lont wat opzij kan trekken/manoeuvreren maar pas wel op dat de lont niet breekt!. Mocht het echt niet lukken de lonten bij elkaar te krijgen kan je altijd wat extra viscolont er tussen plaatsen.

    Als alles doorgelont is is het heel belangrijk om de lonten vast te plakken om te voorkomen dat ze geraakt worden door iets. LET OP! Tape de setjes lonten altijd op de VOLGENDE cake vast. Anders wordt het lont al aan gort geschoten voordat hij wordt ontbrand.

    Dit is mijn eindresultaat:
    Naam: RevolutionDoorlonten5.jpg
Bekeken: 1736
Grootte: 152,2 KB

    Al met al koste het me 9 Tywraps, wat schilderstape en 15 minuten maar heb je wel een mooie doorlopende show! Verbeteringen of aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom
    Laatst gewijzigd door erwinthb; 31 december 2013 om 14:27

  11. Deze 4 gebruikers waarderen erwinthb voor het bericht:


  12. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 november 2012
    Berichten
    107
    Thanks
    1
    27 waarderingen in 22 posts
    Zo krijg je wel vertragingen.. Verder naar onder gaat het lont over naar snellont. Daar heb ik hem gekoppeld.

  13. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poldersnol Bekijk bericht
    Zo krijg je wel vertragingen.. Verder naar onder gaat het lont over naar snellont. Daar heb ik hem gekoppeld.
    klopt dat kan ook maar dat lijkt me meer voor de gevorderde doorlonters

  14. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2008
    Berichten
    145
    Thanks
    6
    23 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwinthb Bekijk bericht
    klopt dat kan ook maar dat lijkt me meer voor de gevorderde doorlonters
    Bedankt voor de duidelijke handleiding!

  15. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2011
    Berichten
    451
    Thanks
    2
    194 waarderingen in 110 posts
    [QUOTE=erwinthb;635004]<Blablabla mode="on">
    Mooie uitleg inclusief plaatjes...QUOTE]

    Erwin, als het nog kan zou ik proberen je lontjes anders te koppelen. Je hebt nu veel kans dat het niet doorloopt omdat je eerste contact moment ij je lont niet "met de vlam richting" meeloopt.

  16. Deze gebruiker waardeert dwazer voor het bericht:


  17. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    535
    Thanks
    271
    237 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dwazer Bekijk bericht
    Erwin, als het nog kan zou ik proberen je lontjes anders te koppelen. Je hebt nu veel kans dat het niet doorloopt omdat je eerste contact moment ij je lont niet "met de vlam richting" meeloopt.
    Bedankt voor je advies! Echter laat ik het nu zo, alles zit al "dicht" plus dit is het derde jaar dat ik zo doorlont en nog geen 1 keer een weigerende verbinding gehad dus ik gok het erop :-)

  18. #60
    VWC-Lid RIK777's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2007
    Locatie
    haarlemmermeer
    Berichten
    532
    Thanks
    394
    286 waarderingen in 97 posts
    Heeeerlijk bak was dit, echt een toppertje. Volgend jaar zeker weer erbij

Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •