Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 36 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 529
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 januari 2006
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Mijn ervaringen met Kanonslagen,

    Shishing Kanonslagen
    Was een van mijn eerste Kanonslagen die ik kocht. Dat was nu al zo'n 5 jaar geleden. Het waren toen goede Kanonslagen, met een redelijke knal en wat ik mij nog kan herinneren goede lonten. In de loop der tijd is de productie van mijn de Shising Kanonslagen steeds slechter geworden (net zoals bij al het vuurwerk, vuurwerk van vroeger ging altijd beter).

    Black Devil
    Het merk is zeer onbekend maar dit jaar werd dit merk verkocht bij de Mercurius (ook onbekend) en Diamond dealer. In de folder een afbeelding van de Shising Kanonslagen maar toch kreeg ik deze. Het zijn goede Kanonslagen met alles wat je ervan kunt verwachten. Goede lonten, een aantal deden het helemaal niet maar dat kan ook komen omdat het dit jaar zo nat was.

    Thunder XL
    Goede Kanonslagen die het meest verkocht worden in het oosten van het land. Een aantal productiefouten maar toch goede knallen. Soms een aantal kleine lonten maar geen hele grote fouten gezien. Deze Kanonslagen kostte mij maarliefst 25 eurocent! Super goedkoop zijn ze maar dan mag je er maar 2 meenemen.

    En een aantal foto's van de Black Devil Kanonslagen.

    Klikken voor vergrootte afbeelding!


    Klikken voor vergrootte afbeelding!


    Klikken voor vergrootte afbeelding!


    Klikken voor vergrootte afbeelding!

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dit zijn de Thunder XL van Broekhoff... Best wel goeie kwaliteit

    http://img245.imageshack.us/img245/1...ltotaaldd8.jpg
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 4 januari 2007 om 19:26

  3. #18
    VWC-Lid HaagsKruit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    178
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    idd Thunder XL had ik vorig jaar ook wat van ze gingen allemaal af
    HaagsKrùit onwès explausief

  4. #19
    VWC-Lid duck's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 december 2006
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk_geak2 Bekijk bericht
    de thunder xl die knallen hard maar ik neem dit jaar de kanonslagen shining ik heem ook 100 mini thunders volgens mij knallen die ook hard
    ik heb vorigjaar de mini thunders ook gehad en volgens mij zit er weinig tot geen vertraagkruit in
    Laatst gewijzigd door duck; 13 december 2006 om 12:28

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2006
    Berichten
    94
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 4 posts
    ONTOPIC

    Ik heb de laatsten jaren de flying dragon super bang.. zijn gewoon goede rotjes.. ik merk altijd bar weinig verschil tussen het NL knalmeug. De enige dingen die opvallen is dat bij sommige merken de lontjes anders zijn.
    Laatst gewijzigd door Jupilerfreak; 16 december 2006 om 11:46

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2006
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik koop elk jaar de japanse kanonslagen.ben wel tevreden met deze

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2006
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik vind de shi shings wel lekker knallen die heb ik altijd maar de astronauten knallen ook wel goed
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 20 januari 2008 om 14:45
    :cool: Vuurwerk Is Mijn Passie :cool:

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Noord-Oost Brabant
    Berichten
    5
    Thanks
    2
    0 waarderingen in 0 posts
    Heb de afgelopen jaren RWB en TNT's gehad. Vond deze bijde wel goed. Dit jaar heb ik lion.. nooit eerder van gehoord. Ben benieuwd hoe deze lions zijn

  9. #24
    VWC-Lid Marckie-marc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Hoogvliet
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Post Astronauten

    Ik had vorig jaar astronauten maar die deden het niet :(.
    Het leek wel of ze nat waren.
    Maar gelukkig had ik van me nicht toen japanse kanon slagen gekregen en die vond ik echt goed ( voor nederlandse rotjes ).
    Dit jaar heb ik weer Kanon slagen.

  10. #25
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Dit was dus het introductiejaar van de 'hardere knallers'.
    Nou ze waren troep, duur, gigantisch verpakt en ze knalden voor geen METER.
    Ik hoorde echt 0.0 verschil tussen een astronautje en een little general. Bovendien waren de lonten slecht, ze gingen moeilijk een en gingen vaker uit.
    je zou zeggen, extra verpakking meer druk hardere knal, hier klopte geen zak van. Na de ontploffing zag je gewoon hetzelfde rotje (rot, geen verkleinwoord meer) maar dan in 2 stukken gebroken.
    Nee, ik hoop echt dat hier verandering in gaat komen want dit was pure gebakken lucht!

    En het stomme is, de media gaat het zwaardere vuurwerk en de hardere knallers de oorzaak stellen van het hogere aantal vuurwerk incidenten. Waarom snap ik dit niet?
    De rotjes knallen niet, de potten hebben hetzelfde caliber (bovendien is geen enkele 200+ pot afgekeurd) en de matten klappen te zacht om je te verwonden.

  11. #26
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.099
    Thanks
    12.962
    19.579 waarderingen in 4.246 posts
    Ja, die nieuwe knallers waren om te janken in feite, ben ik met je eens. Little General, gelukkig "maar" 5 pakjes gekocht i.p.v. 20, bleven er zelfs van de 10 nog 2 bijna heel, flopten alleen beetje open...

    Super explo's van Beko klonken wel wat beter, maar nog niet echt boeiend ofzo, voor dat geld ga je dit soort dingen niet kopen, simpel zat.

  12. #27
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Komt erop neer dat er nog heel wat wetswijzigingen voor nodig zijn om niet meer naar Belgie te gaan. (Nederlandse wijzigingen EN Belgische.)

  13. #28
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik had dit jaar de Explosive Thunder kanonslagen van het merk Red Lantern. Deze zagen er heel leuk uit met een witte wikkel en spiraalachtige print erop maar de knal was niet zo leuk. De eerste kanonslag die ik afstak knalde gelijk al in mijn gezicht. Misschien was dit gewoon beginnersgeluk maar het voelde niet fijn. Enfin, de rest was te doen maar denk dat er van de 20 pakken ongeveer 10 het niet deden en dat er daarnaast ook nog een aantal flopten.

    Buiten de Explosive Thunder had ik nog een aantal Black Devil Kanonslagen, deze waren beter dan de andere maar nog steeds niet de goede Kanonslagen van een paar jaar geleden (orginele 'Astronauten').

    Dit was ook het laatste jaar dat ik knalvuurwerk voor overdag heb gekocht, hierna komt er alleen nog maar siervuurwerk en wat leuke dingen voor overdag. Ik heb trouwens ook nog vier sloffen Kanonslagen over (die pakken Explosive Thunder en een pak Black Devil).

    Groeten,
    Vuurwerkland

  14. #29
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ja, relatief veel weigeraars dus. Komt misschien omdat er meer lont nodig is, en het moeilijker te schatten hoeveel stopkruit er in moet (aangezien de afstand nu groter is).
    Iemand wel van mening dat volgend jaar betere kanonslagen komen?

  15. #30
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zo goed als vroeger worden ze nooit meer. Maar ik vind als de kwaliteit van de Kanonslagen echt zo slecht gaat worden (heb veel mensen gehoord over slechte kwaliteit, slechte lonten, slechte knal etc) dat ze er wat aan moeten doen. In ieder geval de Kanonslagen beter maken dat er minder mensen voor het illegale vuurwerk gaan kiezen. Teminste, dat is wat de regering hoopte te bereiken met de nieuwe regels.

    Als ze echt minder mensen naar belgie willen laten gaan moeten ze minimaal de regels gelijk gooien of de prijzen in Nederland omlaag.

Pagina 2 van 36 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. De Chinese Rol...
    By Mattenfreak in forum Matten / Rollen
    Reacties: 414
    Laatste bericht: 30 januari 2023, 22:27
  2. Algemene ervaring/mening Diamond Collection
    By Mattenfreak in forum [Archief] Diamond Collection
    Reacties: 68
    Laatste bericht: 23 december 2022, 21:08
  3. valencia (Fallas 2006) - Review
    By kruitsnuiver in forum Fallas de Valencia
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 28 juni 2006, 09:36

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •