Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 82
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
    Soms snap je er toch helemaal niets van.
    Als het in Belgie te koop is knallen die dingen als zoete broodjes over de toonbank. Nu het in NL verkrijgbaar is gaan mensen twijfelen aan de veiligheid. Dit is CE gekeurd, is dat het spul in Belgie ook al?

    Hij mag maar een bepaald aantal graden afwijken en anders afkeuring.
    Precies en daarom moet je als importeur ook niet gaan janken over Belgie en dan zelf met zulke dingen komen.
    ..

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Precies en daarom moet je als importeur ook niet gaan janken over Belgie en dan zelf met zulke dingen komen.
    Maar in Belgie is het NIET ce gekeurd (dit product) en deze is wel CE gekeurd.
    En we mogen er vanuit gaan dat het CE certificaat toch wel wat betekend.

  3. Deze 2 gebruikers waarderen Tony voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Afgezien van het feit dat dit nostalgie is voor mij, vind ik het niet slim.
    Ik zelf vind het prachtig, maar wat ook al gezegd is, is dat ik deze dingen niet vertrouw.
    Een pijl bepaal jezelf de richting, maar van zichzelf heeft een pijl een soort balans. Dat missen deze dingen.

    Verder dan dat dit wat nostalgies is en geen vernieuwing, aangezien dit soort dingen er jaren terug ook al waren, vind ik het geen toegevoegde waarde.
    Het effect is, net als met veel pijlen, niet erg bijzonder.
    Conclusie is voor mij:
    - niet inovatief, maar juist back to the roots.

    en daarbij komt dat ik, zoals boven gezegd, wel verschil zit met single shot en pijlen.
    Namelijk dat de balans vaak niet echt goed is met deze dingen.

    Uiteindelijk gaan we het zien in de straat, want op demo's zal deze niet gezien worden.
    Maar ik zal ze niet kopen.
    Greetzz
    Eer was was was, was was is!

  5. Deze 2 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Ik vind ze leuk, alleen de vorm al.
    Ja sorry maar ik vind dit uniek.
    Of ze verkeerd afgeschoten gaan worden, tja moeten we dan alles wat apart is niet op de markt zetten.
    Mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheidsgevoel.

    En we neuzelen ook graag als er een buskruit knaller op de markt komt die door El di Blasio geproduceerd wordt.
    Als het goedgekeurd wordt, om in Nederland af te steken lijkt mij dat er niks aan de hand is.
    Laatst gewijzigd door the cigarman; 24 augustus 2013 om 13:34 Reden: Omdat Appeltraat.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
    Maar in Belgie is het NIET ce gekeurd (dit product) en deze is wel CE gekeurd.
    En we mogen er vanuit gaan dat het CE certificaat toch wel wat betekend.
    Uiteraard. Ik juich al het nieuws ook alleen maar toe. Maar Lesli zet eerst vol uit andere importeurs in een slecht daglicht door hun winkeliers attent te maken op look-a-likes en hoe slecht het allemaal is voor de branche. Dan komen ze met dit spul omdat het allemaal mag. Uit ervaring weet ik dat Nederlandse pijlen al zo onvoorspelbaar zijn als wat dus ik zie een product als dit de situatie op straat gewoon niet verbeteren.
    ..

  9. Deze gebruiker waardeert genius voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit spul echt heerlijk! Ik vraag me echter af of je, als bedrijf dat ook de branche-organisatie voorzit, dit spul op de markt moet gaan brengen. Hoge noten over illegaal look-a-likes en dergelijke en dan kom je met dit aan? Puur om dat het volgens de CE is toegestaan zeker? De sample gaat zonder wind al schuin de lucht in. En wij maar klagen over singleshots over de grond e.d. Geweldig product maar ik ben er bang voor..
    Het is dan ook een sample.. en als iemand wil stunten dan gaat die dat zeker doen ook zonder dit product. Aan de stijging te zien heeft de motor nog teveel kracht tegenover het totale gewicht... Dus dat kan misschien nog aangepast worden. Maar ik vind hem persoonlijk niet ernstig scheef gaan hoor. Sommige pijlen gaan met een beetje wind ook al heel schuin. En tegen de natuur kan je ff niks doen met oudjaar.
    Ik ben heel erg benieuwd naar het label enzo maar deze wil ik zoiezo hebben. De hoogte vind ik ook prima. Eigenlijk als het om stunten gaat , kan je alles wel gaan afschaffen. Denk alleen al aan sterretjes en een stalen buis :(.. dus daarom zou die in mijn ogen echt niet verboden hoeven worden.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  11. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Nieuwe producten die inovatief zijn afzeiken is de hype van 2013.
    Eerst de cobra bp en nu deze.
    Eerst allemaal klagen dat hier weinig mag en kan.
    En komt er wat leuks gaat iedereen lopen klagen dat het teveel illegaal lijkt
    Wat willen jullie nou?
    Ik snap er nix van!

  13. Deze 6 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  14. #23
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/attachm...1&d=1349532437

    als ik denk aan stickless rockets, dan denk ik aan de stickless rockets van OF. en ik zal daar niet de enige in zijn. als deze importeur eerst in de kont kruipt van de overheid om iets aan illegal samples te doen, en vervolgens met dit aan komt zetten, dan ben ik van mening dat iedere importeur ze uit mag brengen, behalve lesli.

    en ik denk dat het uiterlijk wel een extra stuntfactor met zich meebrengt.

  15. Deze gebruiker waardeert vincmeister voor het bericht:


  16. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Misschien is even logisch nadenken wel het antwoord op die vraag. Als je spreekt over innovatie, dan spreek je over een geheel nieuw product of dienst. Belangrijk is dat de consument over een nieuwe ervaring kan spreken.

    Het principe van de stickless rocket valt in dat opzicht NIET onder innovatie, eerder onder het begrip 'oude wijn in een zakken'. Dergelijke producten heeft men in een ver verleden al gehad. Daarnaast heeft Original Fireworks een jaar of wat geleden ook een serie met dergelijke producten gelanceerd.

    Nu kan je aan komen met een bureaucratisch verhaal over de CE keuring. Dat is in dit geval volstrekt irrelevant voor het ervaren van een 'innovatief' product. De ervaring van de consument staat centraal. Een oplettende consument ziet dat de zogenaamde 'innovatieve' producten in Nederland veelal oude wijn in nieuwe zakken betreft.

    Dit soort acties kan consumenten het gevoel geven van misleiding. Idem dito voor het terughalen van producten, die enkele jaren terug uit het assortiment zijn gehaald en deze nu aanprijzen als zijnde nieuw. Kan je overigens wat tegen doen door aan te komen met een andere begrippen. In plaats van het begrip 'nieuw', zet je in met een term als 'terug van weggeweest' of 'nieuw in Nederland'. Kwestie van even helder communiceren.



    Kijkend naar het product ben ik sceptisch. Een dergelijk projectiel heb ik tijdens jaarwisseling '93 op '94 in mijn gezicht gehad. Ik ben bijna mijn oog verloren daardoor. Was ook 'legaal' en 'goedgekeurd' vuurwerk. Ik sla dit product daarom zelf over.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  18. #25
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Nieuwe producten die inovatief zijn afzeiken is de hype van 2013.
    Eerst de cobra bp en nu deze.
    Eerst allemaal klagen dat hier weinig mag en kan.
    En komt er wat leuks gaat iedereen lopen klagen dat het teveel illegaal lijkt
    Wat willen jullie nou?
    Ik snap er nix van!
    Dubbele moraal viert hoogtij. Men wil conformeren aan de hier ontstane en gewenste cultuur dat illegaal vuurwerk en kopiëren van illegaal foute boel is. Ondertussen wil iedereen dit ding uitproberen, net als de BP Cobra, als er maar niet gedacht wordt dat we voor illegaal vuurwerk zijn hoor!! zeiden ze terwijl ze de cobra's en nitraten onder de bank schuiven

    Importeurs die een wit voetje halen bij overheid en afnemers door een stelling tegen illegaal en hun kopieën te maken, maar dan met een illegaal kopie komen...?

    -> laatste stelling vind ik zwak. Geen kip die de Belgische stokloze raket kent, ook niet bij overheden, en je kunt het qua gevaar ook niet vergelijken met gewraakt spul als Cobra's.

    Ik denk dat Lesli gewoon de oude stokloze raket terug wil brengen, niet zozeer een NL variant/concurrent van de Belgische, en ik word daar blij van. Met de keuringen van tegenwoordig zal zo'n ding niet zomaar gevaarlijk op de markt komen. Zal daarom dat stokje d'r onderaan zitten? Gaat die d'r nog af, of blijft die voor stabiliteit in het stijgen want dan is het geen stickless rocket meer hè

    Lesli heeft de laatste 2 jaar het stokje overgenomen van Schuurmans op het gebied van het leveren van klein vuurwerk, innovatief en nostalgisch. Voor een groot kind als ik is het elk jaar likkebaarden om het nieuwe (oude) kleine spul van Lesli te zien verschijnen.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  20. #26
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    -> laatste stelling vind ik zwak. Geen kip die de Belgische stokloze raket kent, ook niet bij overheden, en je kunt het qua gevaar ook niet vergelijken met gewraakt spul als Cobra's.

    Ik denk dat Lesli gewoon de oude stokloze raket terug wil brengen, niet zozeer een NL variant/concurrent van de Belgische, en ik word daar blij van. Met de keuringen van tegenwoordig zal zo'n ding niet zomaar gevaarlijk op de markt komen. Zal daarom dat stokje d'r onderaan zitten? Gaat die d'r nog af, of blijft die voor stabiliteit in het stijgen want dan is het geen stickless rocket meer hè

    Lesli heeft de laatste 2 jaar het stokje overgenomen van Schuurmans op het gebied van het leveren van klein vuurwerk, innovatief en nostalgisch. Voor een groot kind als ik is het elk jaar likkebaarden om het nieuwe (oude) kleine spul van Lesli te zien verschijnen.
    als kippen ze voort kennen, zou er echt iets niet goed gegaan zijn ;)

    maar de stickless rockets zijn ook in het nieuws geweest en de gemiddelde leeftijd bij vuurwerkliefhebbend nederland ligt zo laag, dat zij hier echt geen weet hebben van een stukje nostalgie.

    echter claimt lesli dan ook nog iets unieks in handen te hebben, wat verre van uniek is. dus is het wel afgeleid van een stukje nostalgie? dat is niet de invalshoek die zij benaderen.

  21. #27
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Ach, commercie, marketing. Doen alle importeurs met van alles en nog wat. Lesli heeft momenteel in Nederland hiermee wel een stukje uniek vuurwerk; niemand anders verkoopt het. Wat dat betreft klopt het verhaaltje. Als ze nou zouden zeggen 'nieuw, nooit eerder vertoond' tja, dan zouden ze zich behoorlijk in de vingers snijden. Maar hoevaak menig importeur wel niet van die niet-kloppende bakerreclamepraatjes heeft gehad...

    In de openingspost staat trouwens ook netjes 'Terug op de Nederlandse markt', dus dat klopt. Er staat niets over 'uniek' of 'innovatief'.

  22. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  23. #28
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    even zout op slakken leggen...

    primeur
    de primeur zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [priˈmør] Verbuigingen: primeur|s (meerv.) eerste keer dat iets wordt verteld of gedaan

  24. #29
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincmeister Bekijk bericht
    even zout op slakken leggen...

    primeur
    de primeur zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [priˈmør] Verbuigingen: primeur|s (meerv.) eerste keer dat iets wordt verteld of gedaan
    En dit is dus de eerste keer dat het naar buiten wordt gebracht, getoond, verteld.

    Zo wordt het wel echt het zoutpotje wíllen hanteren hè

  25. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  26. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    De primeur staat voor vuurwerkcrew daar wij de eerste zijn die met deze informatie naar buiten mogen komen. Dit staat los van het product en hoe Lesli hierover denkt.

  27. Deze gebruiker waardeert pyroboy voor het bericht:


Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •