Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    [Bezoek] Marijn Vuurwerk - 17 juli 2013

    Woensdag 17 juli waren wij uitgenodigd door Evelien om bij te praten over de ontwikkeling dit jaar onder het genot van een BBQ. Ikzelf, Jur en Marco zijn naar Eemnes afgereisd voor een gezellig avond en dat werd het ook!

    Marijn Vuurwerk in 2013
    In 2012 waren er wat mindere tijden, Marijn zou stoppen, ging toch door, maar met het idee dat het wel het laatste jaar zou zijn. Begin dit jaar is daar echter een verandering in gekomen, Gert van Roekel heeft samen met Evelien zitten praten over een mogelijke oplossing. De oplossing bleek uiteindelijk om een lijn voor een importeur te ontwerpen à la Marijn, maar daarnaast ook de bekende producten en het label blijven importeren.

    Hoewel wij het natuurlijk pas laat hoorden van de samenwerking, was er op de Spielwarenmesse een ontmoeting tussen Lesli Vuurwerk en Marijn Vuurwerk. Na enkele gesprekken werd al snel duidelijk wat zij voor elkaar konden betekenen, het is een heel onverwachte samenwerking, maar beide partijen zijn er erg positief over.

    Marijn Vuurwerk of MX Vuurwerk?
    Doordat Gert zich bij Evelien heeft gevoegd, is er ook een nieuwe BV opgericht; MX Vuurwerk (Marijn + Xena). Marijn Vuurwerk blijft echter Marijn Vuurwerk heten, MX Vuurwerk is de BV, maar op alle labels staat ook gewoon het bekende Marijn Vuurwerk-logo.

    Demo 2013
    De demo van Marijn Vuurwerk stond niet eens op de agenda bij ons voor dit jaar, maar gelukkig is er door de samenwerking toch een doorstart en is er zelfs al een demo geweest! Dit was natuurlijk tijdens de Lesli Open Dag 2013 in juni, hier sloot Evelien af met een nieuwe Marijn-lijn; Forbidden Love.

    De geschoten artikelen bleken ook echt à la Marijn te zijn, de effecten en de kwaliteit was herkenbaar. Op de demo zijn samples geschoten, de fabriek is echter minder goed in samples afleveren, hierdoor ging niet al het vuurwerk even goed af. De productie zal dan ook kwalitatief beter zijn dan wat we te zien hebben gekregen, eerdere jaren is dat ook al gebleken; bij Marijn is de productie beter dan de samples.

    Assortiment 2013
    Naast de nieuwe lijn Forbidden Love zal er ook in het eerdere Marijn-assortiment wat gaan veranderen. Zo zal de Ongelooflijk Krankzinnig lijn en de Horoscoop lijn eruit gaan, er worden echter een paar cakes overgeheveld naar de Marijn-lijn. De ADHD en de Super Secreet krijgen een grijs label dit jaar.

    Veel blijft in het assortiment van de Marijn-lijn, zo ook de het Romeins Kwartet, het pijlenpakket Luchtgeweld en de Binkie, welke dit jaar méér kruit bevat en één korrel effect. Ook de Grof Geschut zal blijven en de Goud komt weer terug! De Witte Kadaver zal compacter worden, maar het effect blijft wel hetzelfde.

    Helaas blijft niet alles, de Zware Jongens komen niet meer terug zoals het was, wel bevat de cakebox Screw de cakes.

    Qua pakketten wordt het minder uitgebreid, de Levens Genieters en de Familie Plezier blijven en daarnaast komen er wat andere setjes:
    • Vet, Vetter, Vetst – 3 soorten “Vette Marja’s”
    • Rooitje, Blauwtje, Groentje – de 3 bekende cakes als 1 set
    • Stout, Stouter, Stoutst, Héééééél Stout – een combibox van 4 cakes

    Een nieuwe toevoeging is de cake Edje, vernoemd naar een trouwe werknemer. Het is een fan-shape met zilveren spinners en blauwe boeketten.

    De Menselijkheid lijn blijft geheel bestaan, wel wordt de Vraatzucht nu zoals hij oorspronkelijk bedoeld is; met 4-traps-fluit. En de Hoogmoed zal een ster bij de knal krijgen i.v.m. de regels die aan knalcakes gesteld worden.

    Ook zullen de meeste cakes voorzien worden van 2 lonten én de tekst: “Je bent een rund als je met vuurwerk stunt. Rund? Zeg maar gerust stom varken!”.

    ZAOM
    Marijn krijgt een karakter, die heet ZAOM, een aantal hebben kennis gemaakt met hem op de demo, maar echt kennis maken zal pas later gebeuren. Hoe, wanneer en waar blijft nog een raadsel en dat is ook precies het doel van ZAOM.

    Primeur 2014
    Ook hebben we al een primeur voor volgend jaar, want dan komt Tante Klaar!
    Meer is er nog niet bekend, nog maar een jaartje wachten…


    Wij bedanken Marijn Vuurwerk en met name Evelien en Ruud voor een gastvrij ontvangst, een onwijs gezellige avond en een heerlijke maaltijd!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 38 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 maart 2012
    Berichten
    488
    Thanks
    176
    354 waarderingen in 185 posts
    Bedankt voor het verslag! Lees fijn weg

  4. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkje2013 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.398 waarderingen in 1.974 posts
    Verhelderend verslag. Bedankt Mike!

  6. Deze gebruiker waardeert Pyroguy voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid rbfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2010
    Berichten
    194
    Thanks
    146
    141 waarderingen in 66 posts
    Dank voor het verslag. leest idd heel makkelijk .

  8. Deze gebruiker waardeert rbfirework voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Mooi verslag Mike, dank.
    Vooral goed nieuws is er te melden, maar het bericht over de zware jongens lees ik met een brok in de keel.

  10. #6
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Zeer verhelderend dit verslag! Dank ervoor....

  11. #7
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    dat zijn leuke nieuwtjes
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  12. #8
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Goed nieuws zeg! Leuk dat de binkies er weer zijn. Ben heel benieuwd naar de 3 vette marja's. Ook echt top dat het romijns kwartet terug is dat vond ik echt leuke dingen.

  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Berichten
    671
    Thanks
    78
    389 waarderingen in 188 posts
    Persoonlijk ben ik toch wel héél benieuwd naar:
    Eén: het motief om de absolute topper van Marijn, i.c. de Zware Jongens, uit het gamma te gooien. Ik had het idee dat dit toch een van de best verkopende items was?
    En twee: als de Horoscoop-lijn verdwijnt, wat gebeurt er dan met mijn geliefde Tweelingen?

  14. #10
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cass Bekijk bericht
    Persoonlijk ben ik toch wel héél benieuwd naar:
    Eén: het motief om de absolute topper van Marijn, i.c. de Zware Jongens, uit het gamma te gooien. Ik had het idee dat dit toch een van de best verkopende items was?
    En twee: als de Horoscoop-lijn verdwijnt, wat gebeurt er dan met mijn geliefde Tweelingen?
    Op je eerste vraag kan ik wel antwoorden dat de Zware Jongens de laatste jaren al te goedkoop werden verkocht, maar een hogere prijs zou de prijs/kwaliteit uit zijn verband trekken. Daarom zal ook besloten zijn die niet meer zo te verkopen, dan zou de prijs aardig omhoog moeten...
    Ja, ze verkochten goed, maar we zullen het dus met de box moeten doen Jan.

    Vraag 2, dat is dus inkopen geblazen dit jaar als er nog wat is. Ben zelf ook weg van die cake, daarbij heeft het label ook veel waarde hier, ik hoop er ook nog wat te kunnen bemachtigen en dat die nog eens onder een andere naam terugkomt. Ik zou het niet erg vinden als die volgend jaar onder een andere naam komt, mag van mij Tante Klaar zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  16. #11
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Top nieuws, fijn verslag Mike!
    Fijn om te horen dat de binkie en de hoogmoed terugkomen, die ene ster neem ik maar voor lief omdat het niet anders kan
    Verschillende vette marjas kan ook een hele leuke uitbreiding zijn zeker na de fontein mine die we al op de demo zagen.
    Raaddebom.nl

  17. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Bedankt voor het mooie en duidelijke verslag Mike, top.
    Veel goed nieuws en voor mij en ik denk voor velen ook slecht nieuws dat de zware jongens eruit gaan.
    Zeer jammer, maar ben al lang bij dat ze er nog zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. #13
    VWC-Lid smeinkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    239
    Thanks
    159
    227 waarderingen in 123 posts
    Bedankt voor het verslag, leest lekker weg en is duidelijk.
    Ben ook wel erg benieuwd hoe de "nieuwe" Hoogmoed er uit gaat zien.

  19. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Berichten
    671
    Thanks
    78
    389 waarderingen in 188 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Vraag 2, dat is dus inkopen geblazen dit jaar als er nog wat is. Ben zelf ook weg van die cake, daarbij heeft het label ook veel waarde hier, ik hoop er ook nog wat te kunnen bemachtigen en dat die nog eens onder een andere naam terugkomt. Ik zou het niet erg vinden als die volgend jaar onder een andere naam komt, mag van mij Tante Klaar zijn.
    Ja, dat wilde ik eind vorig jaar al doen, een kartonnetje veilig stellen.
    Bleken er alleen 16 in een karton te zitten, met een geschat gewicht van zo'n 750 kilo (is grove schatting).
    Er toen vanaf gezien; één hernia vond ik genoeg....

  20. Deze 2 gebruikers waarderen cass voor het bericht:


  21. #15
    VWC-Lid Dracow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    220
    Thanks
    360
    199 waarderingen in 70 posts
    In een karton Zware Jongen zitten 4x het pakket (2 cakes) met een kruitgewicht van totaal 3104gram

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •