Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parijs, Fr, Nationale Feestdag, 14-7-2013 (quatorze juillet) Fetes&Feux

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Parijs, Fr, Nationale Feestdag, 14-7-2013 (quatorze juillet) Fetes&Feux

    In Frankrijk kennen ze op de 14e juli hun nationale feestdag. Deze feestdag quatorze juillet (waarom en hoe, zie deze link ) genaamd. Staat naast alle festiviteiten, tradities en het nodige patriottische gebeuren zoals een militaire parade op de Champs-Elysées in Parijs ook bol van de talloze vuurwerken. Zo ook een in Parijs zelf bij\op de Eiffeltoren.



    Ook dit jaar zal het Franse bedrijf Fetes & Feux wederom deze show schieten. Dit is overigens uniek, want normaal is het ieder jaar een ander bedrijf. Hadden we vorig jaar een vermakelijk disco thema,. dit jaar is het thema "Liberté, Egalité, Fraternité" wat zoveel wil zeggen: Vrijheid, Gelijkheid, Verbroedering (als ik het zo even goed vertaal).


    een deel van de setup, met op de achtergrond de Eiffeltoren

    ook dit jaar zullen we er weer bij zijn om het spektakel in beeld te brengen. Samen met Gerdo en Jaco zullen we a.s zondag morgen afreizen naar Parijs! vorig jaar hebben we mogen filmen van uit de Eiffeltoren. Dit was een ongekende unieke ervaring, we stonden zo wat alleen, een prachtige spot met vuurwerk letterlijk op ooghoogte! Dit terwijl Jaco aan de overkant stond bij het Trocadéro gebouw om het vuurwerk mét Eiffeltoren in beeld te brengen. Dit jaar wilde we weer op de Eiffeltoren. Hier was ook in eerste instantie toestemming voor gegeven. Maar men was even "vergeten" dat er dit jaar ook vuurwerk vanaf de toren geschoten wordt.. Om veiligheidsredenen is die toestemming voor nu dus ingetrokken.

    Anyways we staan nu pal onder de toren. nog steeds een prima spot! Maar goed, hieronder nog wat fotos van vorig jaar, en natuurlijk de video. De video van dit jaar en de fotos .. daar moet je dus nog even op wachten haha!



    Tienduizenden mensen hadden zich al uren voor het spektakel begon verzameld op de grasvelden voor de toren


    Dit was ons spectaculaire uitzicht vorig jaar











































    En dan tot slot nog de video van vorig jaar, veel kijk plezier:

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    #2
    Heel vet dat jullie dit opnieuw gaan meemaken, ik kijk al uit naar al het beeldmateriaal!
    Veel plezier jongens!
    Raaddebom.nl

    Comment


      #3
      Het was weer een super brute show! Met maar liefst 120x 200mm shells die echt snoeihard door dreunde hahaha

      Alvast hier de grote finale van dit vuurwerk. De volledige video volgt nog

      [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

      Comment


        #4
        Erg vet wat een dreunen tussendoor zeg lol.
        Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

        Comment


          #5
          Wat een geweld man!
          Light some fireworks, and see who answers.

          Comment


            #6
            Vet hoor, zou hier graag nog eens naartoe willen om in het echt mee te maken.
            One shot

            Comment


              #7
              Gruwelijk lange finale zeg! Wat een spektakel. Bedankt voor het delen Jack!

              Comment


                #8
                Gaat lekker los, heel tof!

                Comment


                  #9
                  Mooi stukje vuurwerk!
                  Alleen zo jammer dat die ene man er steeds door heen staat te "schreeuwen"

                  Gr. Teejoo
                  Vuurwerk, vuurwerk, en nog eens VUURWERK!

                  Comment


                    #10
                    Gelukkig hebben we in Nederland het Vuurwerkfestival Scheveningen nog...

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door de Vuurwerkjunk Bekijk bericht
                      Alleen zo jammer dat die ene man er steeds door heen staat te "schreeuwen"

                      Gr. Teejoo
                      Dat is jack zelf in hogere sferen of zo iets haha.
                      Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                      Comment


                        #12
                        oke zoals ik al eerder zei, het was weer een geweldig vuurwerk. Hieronder de fotos en natuurlijk de complete show van liefst 36 minuten!



                        Raar en onwerkelijk, een compleet lege brug op de dag voor de eiffeltoren. Dat vraagt natuurlijk omeen foto!



































































































                        en dan tot slot de video, veel kijk plezier!

                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          #13
                          Erg nette fotos en een prachtige film, complimenten jongens!
                          Niet te vergeten natuurlijk een schitterende show, moet volgend jaar toch ook maar eens die kant op
                          Raaddebom.nl

                          Comment


                            #14
                            Je moet zeker gaan Smilli!

                            Oke, even een paar cijfers voor deze show wat betreft groot kaliber: 120x200mm, 30x300mm. Verder heb ik begrepen dat de show volgend jaar voor het een of ander, naast de viering van de Nationale Feestdag, nog een tikkeltje groter zal zijn. Budget dit jaar was 600.000 euro
                            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                            Comment


                              #15
                              Sorry voor mijn late bericht hier, maar wat heb ik genoten van deze show! Bewust gekozen om toch iets dichterbij het vuurwerk te gaan staan, eigenlijk stond ik bijna op het schietterrein, de candles kon ik bijna aanraken en ik was blij dat de fluiters niet te lang doorgingen anders had ik ze kunnen koppen. Daarnaast wil ik Jack en Gerdo bedanken voor de ontzettend gezellige dag, ik heb echt zwaar genoten!

                              Comment

                              Working...
                              X