Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Discussie: Wetgeving Tsjechië

  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    Wetgeving Tsjechië

    De wetgeving van Tsjechië m.b.t. het vuurwerk.

    Wanneer mag je afsteken:
    Het hele jaar (enkel klasse 1 en 2). Behalve niet op speciale plaatsen zoals rond een ziekenhuis. Verder in stedelijke gebieden mag enkel op speciale plaatsen vuurwerk worden afgestoken.

    Verkoop:
    Gedurende het gehele jaar.

    Klasses:
    Klasse 1: Schetsartikelen .Geen restricties

    Klasse 2: Kleinvuurwerk. Vanaf 18 jaar.

    Klasse 3: Middel- en grootvuurwerk. Voor deze klasse moet je een speciale pyrotechnische eenweekse cursus gevolgd hebben

    Klasse 4: Al het spektakelvuurwerk wat buiten de klasses 1 tot en met 3 valt met bijzonder hoog gevaar, dit is enkel te koop voor mensen met de vergunningen en bijbehorende cursussen. Deze bewijzen krijg je pas een aantal jaar nadat je het klasse 3 bewijs hebt gehaald.

    Veiligheidsafstanden:
    Geen specifieke regels zijn hiervoor bekend, volg de aanwijzingen op de verpakking.

    Wetten:
    Pyrotechnische wetten van 1988.

    Winkels:
    Enkele populaire vuurwerksites zijn:
    www.pyro.cz
    www.pyrotechnik.cz


    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

    Wij danken Feuerwerk voor deze informatie.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De Titanova Delova Rana 45 Grams en andere betonstrijkers 8 Grams zijn daar gewoon verkrijgbaar , dit land is dus nog één van de weinige echte knal landen.

    Hier is helaas niet duidelijk hoeveel er nu in een grondknaller mag zitten.


    Ik hok op Max. 50 Gram , dus hierbij is De Titanova Delova Rana de Koning van de grond knal van Tsjechie.

  3. #3
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobratjeuh Bekijk bericht
    De Titanova Delova Rana 45 Grams en andere betonstrijkers 8 Grams zijn daar gewoon verkrijgbaar , dit land is dus nog één van de weinige echte knal landen.

    Hier is helaas niet duidelijk hoeveel er nu in een grondknaller mag zitten.


    Ik hok op Max. 50 Gram , dus hierbij is De Titanova Delova Rana de Koning van de grond knal van Tsjechie.
    Er bestaat ook een Delova Rana met 55 gram kruit.
    De Delova Rana waar jij het over hebt is de 2e generatie van een lijn met 3 generaties. De delova van 55 gram was de 3e generatie. Ik heb destijds ook een fotootje in het delova Rana topic gegooit, maar door het opschonen van de topic's niet meer zichtbaar
    Guess who's back?

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Berichten
    66
    Thanks
    4
    Thanked 1 Time in 1 Post
    wbt Klasse 2 vuurwerk doel ze niet heel moeilijk. Vorig jaar kon ik als 15-jarige gewoon nitraten en shell-kitjes kopen.
    Tijdens het afsteken later die dag kwam er een boze tjech naar ons toe, maar we zaten niet in de buurt van ziekhuizen/ scholen etc. Alleen maar in een ski-gebied met een paar hoteletjes (A)
    Rozen verwelken, Schepen vergaan, maar mijn liefde voor Vuurwerk blijft altijd bestaan!:handsup:

  5. #5
    VWC-Lid ruttie-partyboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    omgeving Velsen
    Berichten
    480
    Thanks
    1
    41 waarderingen in 6 posts
    Dus over de leeftijd wordt niet erg moeilijk gedaan? Ik ga dit jaar namelijk naar tsjechie op vakantie... Ik zie er zelf wel ouder dan ik ben, ik ben dan 15 maar 1,92 m lang
    Knal goed, knal verantwoord!

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Wij gaan naar Berlijn en zullen vlakbij Tsjechië zitten. De vraag was eenvoudig, hoe vind je vuurwerkwinkels in Tsjechië of heeft iemand adressen?

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juni 2012
    Locatie
    Naast de buurtjes
    Berichten
    33
    Thanks
    8
    10 waarderingen in 9 posts
    Je kan Pyro fire zijn adres vragen ;)

  8. #8
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    in tjechie doen ze in ieder geval meestal niet zo moelijk, dat ik 18 was kon ik daar gewoon 2,5" dark salutes meekrijgen zolang ik beloofde dat ik niet zou vertellen dat ik het bij hen gehaald had lol

  9. #9
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    yoyo, ik zit te twijfelen tussen polen en tsjechie, het lijkt dat de regels en afstand voor mij hetzelfde is en tsjechie NOG goedkoper is, maar polen is veeeeeuuul populairder dus welke adder onder het gras mis ik?

  10. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  11. #10
    VWC-Lid joost01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    829
    Thanks
    299
    276 waarderingen in 145 posts
    In mijn ervaring heb ik beleefd dat het aanbod in Polen veel groter is. En in de prijzen kon ik eerlijk gezegd niet heel veel verschil ontdekken. In Polen was ik in Osinow Dolny op de Polenmarkt (echt een aanrader!), en in Tsjechië was ik in 2 vuurwerkwinkels in a Praag geweest. In Tsjechië waren de prijzen dan wel iets lager, maar ik vond de markt in Polen toch wel veel leuker. Het gaat gewoon om de ervaring. Ik verbaas me er namelijk nog steeds over dat de Big Boys in Polen gewoon in de brandende zon naast de motorolie staan. Het maakt het uitstapje gewoon leuker. Het is misschien iets duurder, maar ook spectaculairder (vind ik dan).
    Waar zou de wereld zijn zonder bananenijs?

  12. #11
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost01 Bekijk bericht
    In mijn ervaring heb ik beleefd dat het aanbod in Polen veel groter is. En in de prijzen kon ik eerlijk gezegd niet heel veel verschil ontdekken. In Polen was ik in Osinow Dolny op de Polenmarkt (echt een aanrader!), en in Tsjechië was ik in 2 vuurwerkwinkels in a Praag geweest. In Tsjechië waren de prijzen dan wel iets lager, maar ik vond de markt in Polen toch wel veel leuker. Het gaat gewoon om de ervaring. Ik verbaas me er namelijk nog steeds over dat de Big Boys in Polen gewoon in de brandende zon naast de motorolie staan. Het maakt het uitstapje gewoon leuker. Het is misschien iets duurder, maar ook spectaculairder (vind ik dan).
    Maar die zijn daar toch nogsteeds illegaal? Ik weet niet wat voor straffen er daar op illegaal vuurwerk afsteken staan maar ik kan me niet voorstellen dat het daar lichter is dan in nederland

  13. #12
    VWC-Lid joost01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    829
    Thanks
    299
    276 waarderingen in 145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Maar die zijn daar toch nogsteeds illegaal? Ik weet niet wat voor straffen er daar op illegaal vuurwerk afsteken staan maar ik kan me niet voorstellen dat het daar lichter is dan in nederland
    Big Boys zijn ook in Polen illegaal inderdaad. Echter zijn daar gewoon totaal geen controles op. En tja, ik heb ook geen idee hoe het zit met de straffen daar. Ik kan me voorstellen dat je in Polen liever geen problemen krijgt met de politie. Toch denk ik ook dat het wel meevalt. Ondanks dat het daar ook illegaal is wordt het er wel volop verkocht. Ik kan me niet voorstellen dat ze een toerist heel zwaar gaan straffen voor iets dat daar gewoon op een markt wordt aangeboden, het wordt namelijk nou ook niet echt bepaald onder banken of stoelen geschoven dat dat zware spul daar verkocht wordt. Maar ff ontopic, dit topic gaat namelijk over Tsjechië
    Waar zou de wereld zijn zonder bananenijs?

  14. #13
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost01 Bekijk bericht
    Big Boys zijn ook in Polen illegaal inderdaad. Echter zijn daar gewoon totaal geen controles op. En tja, ik heb ook geen idee hoe het zit met de straffen daar. Ik kan me voorstellen dat je in Polen liever geen problemen krijgt met de politie. Toch denk ik ook dat het wel meevalt. Ondanks dat het daar ook illegaal is wordt het er wel volop verkocht. Ik kan me niet voorstellen dat ze een toerist heel zwaar gaan straffen voor iets dat daar gewoon op een markt wordt aangeboden, het wordt namelijk nou ook niet echt bepaald onder banken of stoelen geschoven dat dat zware spul daar verkocht wordt. Maar ff ontopic, dit topic gaat namelijk over Tsjechië
    Nja hetzelfde geld voor Tsjechie, vrijwel dezelfde regels/hetzelfde aanbod toch?

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 februari 2017
    Berichten
    12
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 2 posts
    Over polen.Alles valt te krijgen neem ik aan. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar wel veel navraag gedaan.
    Als je er naar vraagt, dan laten ze je gelijk een doos zien met 6'' shells. Illegaal staat voor veel poolse verkopers niet in hun woordenboek.


    En over Tjechië, heb ik gehoord dat het goedkoper is. Maar dat het ook vrij relatief moeilijk is te krijgen. In vergelijking met Polen dan hé, Tjechië hebben ze minder winkels. In polen zijn er volgensmij een paar markten waar alles is te krijgen. En in Tjechië is het volgensmij ook heel lekker stoken...

  16. #15
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroWesley1 Bekijk bericht
    Over polen.Alles valt te krijgen neem ik aan. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar wel veel navraag gedaan.
    Als je er naar vraagt, dan laten ze je gelijk een doos zien met 6'' shells. Illegaal staat voor veel poolse verkopers niet in hun woordenboek.


    En over Tjechië, heb ik gehoord dat het goedkoper is. Maar dat het ook vrij relatief moeilijk is te krijgen. In vergelijking met Polen dan hé, Tjechië hebben ze minder winkels. In polen zijn er volgensmij een paar markten waar alles is te krijgen. En in Tjechië is het volgensmij ook heel lekker stoken...
    Klopt helemaal! In Polen zijn ook diverse YouTubers op zeer bedenkelijke wijze gepakt door de plaatselijke politie onder vreemde omstandigheden.

    Als je naar Tsjechië gaat zou ik naar de Asiamarket te Potucky gaan, ongeveer even ver rijden als de Polenmarkt in Hohenwutzen. Als je daar bij een kraampje met een paar pakjes nitraten in de kraam doorvraagt, gaat er vanzelf een flinke bunker open verscholen achter kleding/schilderijen ofzo!

    Prachtige taferelen daar!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •