Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 45
  1. #31
    VWC-Lid zyzal's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 januari 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248
    Thanks
    173
    77 waarderingen in 27 posts
    Maak je geen zorgen, de knallers waar je het over hebt zijn daar gewoon legaal. Als je daar nog vuurwerk wilt kopen raad ik je de pijlen van de hofer aan die zijn echt super. Verder heb je nog leuke Shell kitjes. En is de kwaliteit van het vuurwerk over het algemeen erg goed. Als je ze toevallig tegen komt dan is de cobra1 ook erg leuk speelgoed kijk eens rond zou ik zeggen. Genoeg leuk spul te vinden daar! Veel plezier ;)
    Staren word je stil van.

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ja, ik dacht dat ik iets op het internet had gelezen dat je daar geen strijkers en knallers meer naartoe mocht nemen na july 2013.
    Dat klopt dan dus toch niet?

    Groetjes.

  3. #33
    VWC-Lid zyzal's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 januari 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248
    Thanks
    173
    77 waarderingen in 27 posts
    Dat durf ik niet te zeggen, weet ik niks van af. Zou jammer zijn als het verandert is
    Staren word je stil van.

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik waag het er gewoon op, heb het nu al in huis.
    Weet je toevallig of er veel controle is bij de grens naar oostenrijk?

  5. #35
    VWC-Lid zyzal's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 januari 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248
    Thanks
    173
    77 waarderingen in 27 posts
    Zelf nooit controle meegemaakt. Maar als Nederlandse toerist op skivakantie zullen ze je er niet snel uitpikken mocht er een controle zijn.
    Staren word je stil van.

  6. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Nou, ik ga ze gewoon meenemen haha.
    Dan maar hopen dat ze me niet aanhouden, skibox op het dak wat ze laat denken dat ik een gewone toerist ben en daarom me misschien gewoon laten doorrijden. Gewoon het vuurwerk onder de broodjes achter de stoelen geen hond die daar gaat zoeken lijkt me, denk eerder dat ze de kofferbak dan gaan bekijken toch?

  7. #37
    VWC-Lid zyzal's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 januari 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248
    Thanks
    173
    77 waarderingen in 27 posts
    Wees niet bang, stop ze ergens weg in een tas en je word echt niet gepakt.
    Staren word je stil van.

  8. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Laten we dat hopen.
    Ben ik straks daar de enigste die vuurwerk afsteekt, staat me nog de 'Polizei' op de stoep.. ha ha..

  9. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Knalvuurwerk met flashkruit in categorie 2 is vanaf 4 juli 2013 verboden in Oostenrijk.
    Strijkers en andere knallers mogen daar alleen nog 6 gram buskruit bevatten of 100 gram per mat.
    Verder geldt er in Oostenrijk vanaf die datum EU categorie 2 voor consumentenvuurwerk. Hoeveel gram dan alles mag zijn vind je hier: http://www.scribd.com/doc/103902776/...els-universeel

    Voor categorie 3 (vanaf 18 jaar) moet je daar een losse vergunning hebben, echter geen cursus. Daaruit mag je alles kopen en afsteken, dus ook flashknallers (Colour salute etc.). De Cobra 1, alle flashknallers boven de 5 gram en strijkers met flashkruit zijn nu verleden tijd daar (EU wetgeving) en uiterlijk in 2017 in alle EU-lidstaten.
    De Cobra 1 valt nu in categorie 4(professioneel vuurwerk).

  10. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 november 2012
    Locatie
    Geldermalsen
    Berichten
    56
    Thanks
    2
    8 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Knalvuurwerk met flashkruit in categorie 2 is vanaf 4 juli 2013 verboden in Oostenrijk.
    Strijkers en andere knallers mogen daar alleen nog 6 gram buskruit bevatten of 100 gram per mat.
    Verder geldt er in Oostenrijk vanaf die datum EU categorie 2 voor consumentenvuurwerk. Hoeveel gram dan alles mag zijn vind je hier: http://www.scribd.com/doc/103902776/...els-universeel

    Voor categorie 3 (vanaf 18 jaar) moet je daar een losse vergunning hebben, echter geen cursus. Daaruit mag je alles kopen en afsteken, dus ook flashknallers (Colour salute etc.). De Cobra 1, alle flashknallers boven de 5 gram en strijkers met flashkruit zijn nu verleden tijd daar (EU wetgeving) en uiterlijk in 2017 in alle EU-lidstaten.
    De Cobra 1 valt nu in categorie 4(professioneel vuurwerk).
    Erg jammer dit, ik denk deze winter wat meer pret beleven dan in nederland maar valt weer tegen :'(

  11. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Wat ik heb begrepen is dat er in Oostenrijk officieel geen knalvuurwerk meer verkocht mag worden met flash in categorie 2 (F2), zie bericht #39.
    Echter kan het aanbod per winkel nog steeds verschillen.

  12. #42
    VWC-Lid john1985's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 augustus 2013
    Berichten
    45
    Thanks
    99
    31 waarderingen in 16 posts
    was daar met kerst en oud en nieuw nabij kaprun, flash knallers met vlam langs de weg gekocht in een kiosk vanonder de toonbank.. winkels niks verkrijgbaar, wel evt strijkers, geen idee of daar flash in zit! voor de rest veel te duur allemaal!!

  13. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2018
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Oosterijk vuurwerk

    Hoi ik ben met oud en nieuw in oosterijk in het plaatsje kirschberg weten julie daar een vuurwerkwinkel ik hoor het wel

  14. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 februari 2017
    Berichten
    341
    Thanks
    13
    309 waarderingen in 99 posts
    Hey ik ga dit jaar naar Salzburg op skivakantie.
    Ik heb al wat voorkennis proberen op te zoeken maar ik kom er niet uit...
    Ik heb namelijk verschillende winkels gevonden alleen heb ik geen idee of ze daadwerkelijk het hele jaar door verkopen... mensen met meer ervaring? Of iemand tips, ik hoor het graag!

  15. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 februari 2017
    Berichten
    341
    Thanks
    13
    309 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakob Bekijk bericht
    Hey ik ga dit jaar naar Salzburg op skivakantie.
    Ik heb al wat voorkennis proberen op te zoeken maar ik kom er niet uit...
    Ik heb namelijk verschillende winkels gevonden alleen heb ik geen idee of ze daadwerkelijk het hele jaar door verkopen... mensen met meer ervaring? Of iemand tips, ik hoor het graag!
    ??? Ben er nu

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •