Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 61

Discussie: Wetgeving Frankrijk

  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 mei 2012
    Berichten
    154
    Thanks
    42
    105 waarderingen in 41 posts
    Goed zoeken, ik had er een paar gevonden in Parijs maar die zitten in de buitenwijken en toen ik daar heen ging was die dicht.

    Je kan op feu d'artifice en dan de plaats googlen, feu d'artifice is het Frans voor vuurwerk.

  2. Deze gebruiker waardeert vwjent voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Dit jaar weer met 14 juli (wat op 13 juli wordt gevierd) in Frankrijk!

    Super veel zin aan, hopelijk weer een leuk showtje met lekkere temperaturen.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  4. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid leslifan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 juni 2010
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    1.474
    Thanks
    209
    157 waarderingen in 95 posts
    hier ben ik 2 jaar geleden ook bij geweest, als verjaardag's cadeau
    DarkSoul is soms een inspiratierover!

  6. #34
    VWC-Lid Bammetjeboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2012
    Berichten
    83
    Thanks
    68
    42 waarderingen in 22 posts
    Ik heb jaren terug op vakantie 3" shells geschoten op die feestdag in juli in frankrijk. Was super! Was gewoon vrij te verkrijgen bij de supermarkt
    http://www.youtube.com/channel/UCfYrcezwsm8GPfIsQtcCM8g/videos?view=0

  7. #35
    VWC-Lid Vuurwerkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2013
    Berichten
    168
    Thanks
    72
    120 waarderingen in 48 posts
    Ik ben dit jaar op 14 juli in Frankrijk (meer van Annesy)
    Wordt het dit jaar wel op 14 juli gevierd en mag je shells gewoon in alle rust kopen en afsteken?

  8. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    ga al ong. 8 jaar op vakantie in Frankrijk, of het op 14 juli wordt gevierd:ik denk het wel.
    maar zover ik weet mag je GEEN shells als particulier afsteken. ook nog nooit gezien dat iemand er in Frankrijk er zomaar een afstak. Bij de shows op 14 juli wordt door profs vuurwerk afgestoken waaronder shells. Wel verkopen ze in Frankrijk in de winkel vuurwerkpakketjes met babypijltjes, echte vuurpijlen die in de lucht ploffen (met klein effect)rokballetjes en buisjes romeinse kaarsen, jumping jacks, van die dike rotjes met een leeuw erop en van die grote bijen. verder ook nog NOOIT een winkel in Frankrijk gezien die gwn shells verkoopt.

  9. #37
    VWC-Lid Vuurwerkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2013
    Berichten
    168
    Thanks
    72
    120 waarderingen in 48 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    ga al ong. 8 jaar op vakantie in Frankrijk, of het op 14 juli wordt gevierd:ik denk het wel.
    maar zover ik weet mag je GEEN shells als particulier afsteken. ook nog nooit gezien dat iemand er in Frankrijk er zomaar een afstak. Bij de shows op 14 juli wordt door profs vuurwerk afgestoken waaronder shells. Wel verkopen ze in Frankrijk in de winkel vuurwerkpakketjes met babypijltjes, echte vuurpijlen die in de lucht ploffen (met klein effect)rokballetjes en buisjes romeinse kaarsen, jumping jacks, van die dike rotjes met een leeuw erop en van die grote bijen. verder ook nog NOOIT een winkel in Frankrijk gezien die gwn shells verkoopt.
    Oké dankjewel.
    Ach dat kleine spul is ook leuk, maar ze verkopen volgens mij ook kleine shellkitjes.
    Weet je ook wanneer het verkocht wordt?

  10. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    shellkitjes heb ik nog nooit gezien. (zegt niet dat ze die niet verkopen)
    Die pakketjes kan je gewoon het hele jaar door in de supermarkt kopen, paar jaar terug wat dingen van gekocht, dit jaar eigenlijk niks zien liggen behalve rotjes. Wel verkochten ze op het marktplein de avond van de vuurwerkshow rotjes romeinse kaarsen en vuurpijltjes, moet wel zeggen dat het wel mooie vuurpijlen waren, gingen met harde fluit omhoog met klein (prut) effectje

  11. Deze gebruiker waardeert Piccolo voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.465 waarderingen in 2.740 posts
    Paar dagen geleden in Parijs geweest. Daar zeiden ze dat je altijd vuurwerk kan kopen behalve van 7 t/m 14 juli. Afsteken mag op 14 juli en 31 december. Maar op 14 juli weer niet in centrum Parijs (ik was stiekem de enige). Alleen in buitengebied. Het vuurwerk daar is duur en zeldzaam.

    4 winkels langsgeweest en maar bij 2 verkochten ze ook vuurwerk zoals knallers, romeinse kaarsen, vulkanen en siercakes. Alles is daarbij wel ontzettend duur. 30 euro voor een 16 shots cake van 150 gram is nogal overdreven. Maar goed, beter iets dan niets. Hierbij wat filmpjes:












    https://www.youtube.com/user/Originallover

  13. #40
    VWC-Lid HardBeat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    886
    Thanks
    621
    456 waarderingen in 158 posts
    Heeft iemand informatie over de huidige wetgeving in Frankrijk of gelden er nog steeds dezelfde of Europese regels?

    Ondertussen al het één en ander gevonden maar niks over hoeveel je mag vervoeren, weet iemand dat?
    Laatst gewijzigd door HardBeat; 12 november 2017 om 22:21

  14. #41
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Vorig jaar ging ik op 14 Juli naar Lille. Ik zag een paar mensen vuurwerk afsteken (vooral bij de show), hoorde ook wat redelijk zware knallers.
    Echter werd mij verteld dat je helemaal niet mag afsteken in Lille, ik kon ook niet een vuurwerk winkel vinden, ik heb 6 uur lang gezocht en flink veel mensen gevraagd.
    De show was overigens prachtig.


    Dit jaar wil ik weer, maar het liefst steek ik zelf ook wat dingen af (hoe slecht ook). Kun je in kleinere steden nou wel vuurwerk kopen? En wat zijn de huidige regels? Want in de startpost staat ti saluten tot 2" :')

  15. #42
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ik ga binnenkort naar Frankrijk, ben er de 14e al. Daarom ga ik ook het nodige stoken. Hiervoor heb ik het bewijs uitgeprint van de lokale overheid, dat je een vuurwerk tot 35 kg mag afsteken zonder melding.

    Naam: bewijs vuurwerk afsteken legaal in Frankrijk.jpg
Bekeken: 403
Grootte: 131,4 KB

    En in het Nederlands vertaald:

    Naam: vuurwerk afsteken frankrijk legaal bewijs nederlands.jpg
Bekeken: 424
Grootte: 137,8 KB
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  16. #43
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort naar Frankrijk, ben er de 14e al. Daarom ga ik ook het nodige stoken. Hiervoor heb ik het bewijs uitgeprint van de lokale overheid, dat je een vuurwerk tot 35 kg mag afsteken zonder melding.
    Ik zit momenteel ook in Frankrijk maar heb helaas nog nergens vuurwerk gespot, het ligt nergens in de winkels & echte vuurwerkwinkels zijn er helaas maar weinig. Toen ik de campingbaas vroeg hoe dit nou precies zat vertelde hij mij dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was om zelf vuurwerk af te steken.. Het zou volgens hem hoofdzakelijk gaan om de shows die overal worden georganiseerd? Ik snap er helemaal niks meer van.

  17. #44
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTCsjoerd Bekijk bericht
    Ik zit momenteel ook in Frankrijk maar heb helaas nog nergens vuurwerk gespot, het ligt nergens in de winkels & echte vuurwerkwinkels zijn er helaas maar weinig. Toen ik de campingbaas vroeg hoe dit nou precies zat vertelde hij mij dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was om zelf vuurwerk af te steken.. Het zou volgens hem hoofdzakelijk gaan om de shows die overal worden georganiseerd? Ik snap er helemaal niks meer van.
    In sommige regio's is het volgensmij verboden. Zowel om te verkopen als af te steken.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  18. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  19. #45
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTCsjoerd Bekijk bericht
    Ik zit momenteel ook in Frankrijk maar heb helaas nog nergens vuurwerk gespot, het ligt nergens in de winkels & echte vuurwerkwinkels zijn er helaas maar weinig. Toen ik de campingbaas vroeg hoe dit nou precies zat vertelde hij mij dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was om zelf vuurwerk af te steken.. Het zou volgens hem hoofdzakelijk gaan om de shows die overal worden georganiseerd? Ik snap er helemaal niks meer van.
    je moet kijken bij een centrakor of maa

  20. Deze gebruiker waardeert mark dalton voor het bericht:


Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •