Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 61

Discussie: Wetgeving Frankrijk

  1. #46
    VWC-Lid Struijkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2017
    Berichten
    358
    Thanks
    378
    157 waarderingen in 88 posts
    De grotere Carefour vorig jaag een en ander gezien hoor.

  2. #47
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts

    Verslag vuurwerk in Frankrijk

    Ben nu een paar dagen in Frankrijk, en heb een weekend vol vuurwerk achter de rug. Hier een update. Ik zal meteen maar een klein verslagje schrijven, omdat men er hier zo van houdt.

    Vrijdag gekeken in diverse winkels voor een beetje vuurwerk. Helaas niks gevonden. Nadat we in ons slaapverblijf aangekomen waren kwamen we er achter dat in het dorpje om 11 uur een vuurwerkshow plaats vindt. Eenmaal om 11 uur op de feestlocatie waar de dorpelingen bij de danstent stonden of in het gras zaten kon de show beginnen. Gewoon op een veld midden in een beboste omgeving. Al van tevoren begreep ik dat het een pyromusical zou zijn, er stonden grote boxen en geluidapparatuur bij het vuurwerk. Wat ik ook van te voren gezien had was dat ze ook shells schoten, tot 4 inch. Maar niet met honderden meters veiligheidsafstand, maar hewoon op nog géén honderd meter afstand stonden de rekken met diverse formaten shells. Nadat de pyrotechnici nog even een sigaret gerookt hadden (don't you worry, niet naast het vuurwerk) namen ze plaats achter de tafel vanaf waar het bediend werd.

    De show begon met wat strobo's (vet origineel) en ging ook meteen los met een aantal shells. Daarna volgden verschillende "hoofdstukken"met verschillende muziek en verschillende effecten. Het liep wel redelijk gesmeerd in elkaar over, een groot pluspunt. De finale was best overweldigend omdat je zo ingeveer onder de shells zat. Dit is misschien een beetje overdreven, maar omdat ze van redelijk dichtbij werden geschoten leek het wel zo.

    Zaterdag de 14e, de dag waarop Frankrijk het begin van de revolutie viert, gingen we weer verder. Bij de volgende supermarkt vond ik eindelijk een beetje vuurwerk, er stonden wat Weco cakes, Bison rotjes en wat Weco pijlenpakketten. Heel duur allemaal, een Aquila (ook wel de voorloper van de Reno, Poison en Artus) stond voor 16,95 (!). De rotjes vielen nog mee, dus daar maar een paar pakjes van gekocht.

    Ik was eigenlijk van plan om op de 14e ook wat te stoken maar dat deed ik toch maar niet omdat het gewoonweg te heet was. In de avond bezochten we nog een vuurwerkshow, dit was een wat grotere show. Helaas stonden we er heel ver vandaan, er waren dan ook wat meer bezoekers. Ze schoten hier tot 6 inch, en ook in verschillende hoofdstukken/thema's. Hier zaten wel grotere pauzes tussen jammer genoeg. Grappig detail: de knal kwam met 2 seconden vertraging.

    De 15e stond in Frankrijk in het teken van de finale van het WK, en al bij het eerste doelpunt hoorde ik wat knallen. Na deze wedstrijd heb ik ook maar even van de situatie gebruik gemaakt en wat afgestoken, hoewel ik voor Kroatië was haha. Op de avond van de 15e gingen we naar het strand, hier heb ik ook wat vuurwerk afgestoken. In de dorpen er naast zag ik ook wat vuurwerk opgaan en ook op het strand liep iemand met een romeinse kaars. In het stadje verderop was er blijkbaar ook een grote show, helaas niet op tijd opgemerkt. Daarom konden we vanaf een paar kilometer verderop alsnog meegenieten. Hierna stak ik mijn eigen showtje af, beelden verschijnen binnenkort.

    Maandag kwamen we bij een andere supermarkt, hier verkochten ze ook vuurwerk, maar wel wat meer. Sowieso hetzelfde als bij de andere supermarkt maar daar boven op nog wat andere Weco dingen, maar het bijzonderste vond ik wel diverse Piromax producten die er lagen. Kleine en middelmatige cakes maar ook pijlenpakketten. Maar het opvallendste was een 100 shots, 25mm flowerbedje. Die zijn natuurlijk gewoon legaal daar. Frankrijk voert categorie 3 namelijk. Dit blok was wel aan de prijs 160 (!) euro. Deze supermarkten waren wan de Hyper U-keten.
    Hopelijk hebben jullie genoten van dit verslag, hou YouTube (kanaal: Pyrozfears) in de gaten. Daar verschijnen de nodige beelden, waaronder een zomercompilatie en het betreffende project.

    Bedankt voor het lezen,

    Daniël
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. Deze 13 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  4. #48
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Je blijft maar op dreef, dankjewel weer Daniel!

    Van Frankrijk is maar weinig bekend qua aanbod en prijzen etc. dus fijn om daar even iets over te lezen. Jammer van die behoorlijk hoge prijzen inderdaad.

    Ik ga volgend jaar voor de eerste keer (als Hollander ) naar Frankrijk. Het enige wat ik me dus nog afvraag, in welke gedeelte/regio van Frankrijk zat je ongeveer? Het is een groot land dus dan weet ik even over welke regio je het hebt als ik er nog eens kom!

    Kan trouwens zijn dat ik er volledig overheen lees hoor, maar ik sta al bijna een etmaal op mijn pootjes. Dat krijg je met die hitte!

  5. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  6. #49
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Je blijft maar op dreef, dankjewel weer Daniel!

    Van Frankrijk is maar weinig bekend qua aanbod en prijzen etc. dus fijn om daar even iets over te lezen. Jammer van die behoorlijk hoge prijzen inderdaad.

    Het kan bij kleinere winkels trouwens wel goedkoper zijn dan bij de supermarkten.

    Ik ga volgend jaar voor de eerste keer (als Hollander ) naar Frankrijk. Het enige wat ik me dus nog afvraag, in welke gedeelte/regio van Frankrijk zat je ongeveer? Het is een groot land dus dan weet ik even over welke regio je het hebt als ik er nog eens kom!

    Kan trouwens zijn dat ik er volledig overheen lees hoor, maar ik sta al bijna een etmaal op mijn pootjes. Dat krijg je met die hitte!
    Rond de 14e is het denk ik op veel plekken wel te krijgen. In het oosten heb ik het bij vooral bij Intermarche gezien. In het westen juist niet, daar bij Super U. Bij feestwinkels hebben ze het meestal het hele jaar wel, en bij tabakshops enz wil er ook nog wel wat liggen. Ook in een toeristenwinkeltje heb ik het wel ééns zien liggen.

    Ik zat in de Vendee, ten zuiden van Nantes. Maar het schijnt dat vooral in het oosten meer banden zijn met vuurwerk. Wat belangrijk is dat je goede research doet.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  7. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  8. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Dat ze dat voor een reno durven vragen
    Jeder Schuss ein Genuss

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Matii voor het bericht:


  10. #51
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts
    In veel grote supermarkten kan je vaak wat klein spul halen. In feest/speelgoedzaken kan je ook vaak de Bison rotjes halen. Verder moet je denk ik gericht op Google naar een vuurwerkwinkel zoeken in die streek, als je echt wat groters wilt halen.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  12. #52
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Dat ze dat voor een reno durven vragen
    Schrok ik ook van ja! Bijna 600% marge voor die verkopers daar dus. Als ik me niet vergis kosten ze bij onze oosterburen als jaren rond de 3 euro.

    Er is zo te lezen dus genoeg te koop, maar het vuurwerk leeft niet zo fanatiek als hier in Nederland of in Baarle. Als ik een definitieve camping/park heb geboekt, zal ik inderdaad maar even op Google kijken. Ik ga het dan niet van het lokale aanbod af laten hangen.

    Verder bedankt voor de info iedereen!

  13. #53
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Eerst naar Baarle en dan naar dat stokbroden land.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  15. #54
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Eerst naar Baarle en dan naar dat stokbroden land.
    Haha ja toch, toch lekker op vakantie eventjes wat vuurwerk spotten!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  16. #55
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Wij zaten de afgelopen weken in de Franse Dordogne, in de omgeving van Bergerac om precies te zijn. Bijna elke supermarkt verkocht rondom 14-07 vuurwerk net zoals enkele speelgoedwinkels en sigarenzaakjes. Overal F1 en F2 en sporadisch F3. Blijft toch bizar om in een supermarkt F1 flashknallers te zien liggen waarop staat dat deze niet onder de 8 jaar verkocht en afgestoken mogen worden. Na 14-07 werden de resten gewoon nog doorverkocht, deze foto heb ik rond 21-07 gemaakt:

    Naam: 20180724_122148.jpg
Bekeken: 1400
Grootte: 175,5 KB

    Ik heb ook nog een leuke lekkere pyromusical op 14-07 gefilmd, die zal ik ook nog ff uploaden!
    www.huismanvuurwerk.nl

  17. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  18. #56
    VWC-Lid TSP TheShootingPyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2020
    Berichten
    10
    Thanks
    9
    41 waarderingen in 5 posts

    14 juli naar Frankrijk om te stoken.

    Hallo allemaal

    Ik ben van plan om misschien rond 14 juli naar Frankrijk te gaan om daar lekker te stoken als covid het toestaat natuurlijk. Voor zover ik weet is het op 14 juli toegestaan om vuurwerk af te steken op privé terrein. Wij willen niet te ver Frankrijk inrijden dus blijven liefste in het noorden. Exacte locatie waar we in het noorden heen willen weten we nog niet.

    We rijden natuurlijk Belgie door, maar is het ook toegestaan om vuurwerk in Belgie te kopen en mee te nemen naar Frankrijk om daar af te steken? Belgisch vuurwerk heeft wel Franse beschrijving. Voor zover ik weet is tot catf3/P1 legaal voor particulier in Frankrijk.

    Daarnaast weet iemand een paar leuke winkels in het noorden van Frankrijk die goed vuurwerk verkopen? En die misschien ook catf3 verkopen?

    Verder alle info en tips over Frankrijk wat betreft vuurwerk zijn ook welkom natuurlijk. Ik wil graag goed voorbereid zijn ;-)

    mvg.

  19. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Klein vuurwerk kan je bij bijna iedere supermarkt kopen, toch raad ik je aan om op de heen weg gewoon langs loots of olen te gaan. Cakes en wat grotere pijlen vraagt men echt de hoofdprijs voor in Frankrijk. Over het algemeen kan je binnen europa gewoon rondrijden met een kofferbak consu vuurwerk.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  20. #58
    VWC-Lid TSP TheShootingPyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2020
    Berichten
    10
    Thanks
    9
    41 waarderingen in 5 posts
    bedankt voor je reactie!

    Ik heb ook nog de vraag over de vuurwerk wet in Frankrijk. Zijn de wetten nog het zelfde zoals de eerst post? wat mag wel en wat mag niet?

    Ik hoor namelijk van heel veel mensen allemaal verschillende dingen. De een zegt je mag gerust op prive terrein op 14 juli afsteken. de ander zegt het mag weer niet dus kijk uit. Anderen zeggen het mag alleen op 31ste. En weer iemand anders zegt dat het word gedoogd. Dus is nogal beetje verwarrend hahaha. Als iemand mij hier verder mee kan helpen graag.

    mvg

  21. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Ik weet niet beter dan dat je het gehele jaar mag afsteken in frankrijk. Droogte kan wel roet in het eten gooien. De kans daar op in het noorden is niet heel groot.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  22. #60
    VWC-Lid maasster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Berichten
    518
    Thanks
    222
    291 waarderingen in 136 posts
    Nog goede zaakjes in Parijs? Volgende week zit ik daar namelijk!

    En dan ga ik uiteraard niet voor de bison knallertjes naar een zaak toe! Via google vind ik 3 zaakjes die me niet echt bekoren!

    TIPSSS?????

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •