Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts

    Bezoek aan GBV-WECO & "De Kruiterij" 2013

    Bezoek GBV-WECO Vuurwerk B.V. 2013

    24 april jl. zijn Mike (Mattenfreak) en ik afgereisd naar Veenendaal om op bezoek te gaan bij GBV-WECO en inmiddels ook het toegevoegde ‘’de Kruiterij’’. Zoals altijs werden we weer hartelijk ontvangen door Gert en Jasper, en ditmaal ook door Barry.

    GBV-WECO & ‘’De Kruiterij’’
    De eerste vraag was natuurlijk hoe het nu helemaal zit qua GBV-WECO en ‘’De Kruiterij’’. Het antwoord hierop is dat sinds 1 mei 2013 ‘’de Kruiterij’’ ook onder de vlag van GBV-WECO valt. Door deze (strategische) zet is GBV-WECO nu de grootste van Nederland.

    Het voordeel van deze fusie is dat men voor nu en de toekomst minder kosten hoeft te maken omdat alles nu in 1 gebouw zit, er logistiek veel beter geanticipeerd kan worden, je in China een grotere inkooporganisatie bent die qua schaalgrootte groter kan inkopen en dit in de toekomst zal blijven doen etc.
    Een groot voordeel voor winkeliers is dat men, mocht een artikel uitverkocht zijn, een waardige vervanger uit kan zoeken en deze aan zijn klanten kan aanbieden. Afgelopen jaar waren bv. de 1.0, 1.5 en 2.0 boxen uitverkocht. Nu zou men dus kunnen vragen om bv. een box van WECO als je BKV winkelier bent, het effect is dan natuurlijk wel afwijkend, maar de prijsklasse en het product zelf zijn gelijkwaardig.

    Door deze ontwikkeling zullen er dit jaar ook heel wat producten in prijs naar beneden gaan en zullen er ook veel aanbiedingen zijn. Uiteraard zijn er ook producten waarvan de prijs omhoog gaat, omdat men in China ook niet zit te slapen, dit is helaas niet te voorkomen i.v.m. het huidige economische klimaat van China. Er zijn bijvoorbeeld steeds minder Chinezen die in de vuurwerkfabrieken willen werken. Hierdoor moet men sommige producten al een jaar van tevoren bestellen om het dan het jaar erop op tijd in Nederland te hebben. Ook worden de minimum aantallen die van een bepaald product besteld moeten worden steeds hoger.

    Seizoen 2012-2013
    Afgelopen jaar heeft men qua omzet wat minder gedraaid, door meerdere oorzaken die ook door andere importeurs genoemd zijn. Denk aan het niet al te fijne weer, de 28e als verkoopdag wat bij veel consumenten niet bekend was etc. Qua verkoop liepen de “doorlontboxen” erg hard, deze waren helemaal uitverkocht. Ook is, ondanks dat er nog geen hele uitgebreide serie van was de Proline GT series erg goed verkocht. Wat verder opviel was dat er beduidend minder pijlen verkocht zijn, hoogstwaarschijnlijk heeft dit te maken met het weer.

    GBV had afgelopen jaar ook een “connnecting” cake in het assortiment, de Chain Reaction. Hierover is ophef ontstaan omdat deze vooraf doorgelont is. TNO heeft hem daarom ook meegenomen maar deze cake(s) mogen gewoon verkocht worden omdat er niet te zien is hoe hij verbonden is én omdat het in zijn geheel niet meer dan 500 gram kruitinhoud heeft.

    Vuurwerk 2013-2014
    De verdeling in de diverse merken zal er als volgt uit komen te zien:

    GBV
    Hoofdlijn: Pro-line Fireworks
    25 grams: Pro-line GT Series
    Budget: Asian Budget Line
    Pakketten: Excellent

    WECO Vuurwerk
    Hoofdlijn: WECO Feuerwerk
    25 grams: WECO Phobia
    Budget: WECO Low Pricing
    Pakketten: Pyromaniacs

    “De Kruiterij”
    Hoofdlijn: DRGN Collection
    25 grams: Power Line
    Budget: Ferro Budget
    Pakketten: Show Off

    De 25 grammers in elke lijn zullen bestaan uit 5 verschillende cakes. Ook zal er een nieuw assortiment met 6 x 500 grammers komen in de Pro-line serie, de Select 3.0. De 1.0 en 2.0 boxen zullen komen te vervallen in de Pro-Line serie, maar er komt dus wel een 3.0 voor in de plaats.
    In de Asian Budget Line en Weco Low Pricing zullen er 2 budgetboxen komen met totaal 2 kg kruit. De prijs hiervan zal menigeen verbazen, maar kon helaas nog niet bekend worden gemaakt.!

    Zoals jullie zien is er geen Swiss/Monaco lijn meer. Een paar toppers hiervan zullen worden ondergebracht in de DRGN line en het restant zal uitlopen. Ook de Rocking Rodeo serie zal uitlopen en niet meer terugkomen.

    Dan zal er ook nog een toevoeging aan de Back to Basic lijn komen. Denk hier aan de 7-klapper, luchthuiler en dat soort klein vuurwerk, deels ook categorie 1.

    Nog een leuk nieuwtje: de Pro-line Mini komt terug! Elk bezoek heeft Gert gezegd dat als hij iets tegen zou komen wat Mini-waardig is, hij zou zorgen dat er weer een Mini zou komen.
    Wel een totaal andere uitwerking omdat de “oude” uitwerking niet in een CE categorie te plaatsen is en dus simpelweg niet mag. De nieuwe Mini zal een krachtige cracklingfontein worden, per 6 verpakt of los te koop en zal de “oude” prijs hebben. Onze interesse is flink gewekt door Gert zijn enthousiasme!

    Qua knal komen er drie nieuwe knallers op de markt. Men heeft geprobeerd om weer een kwalitatief goede knaller te ontwikkelen, dit is de Thunderstrike geworden.
    Ook is men weer inventief geweest op het gebied van rollen. Let op de Celebration Crackers dit jaar, zowel de grote als de kleinere rol! Wij zijn erg benieuwd, we houden ze zeker in de gaten!

    De informatie over alle nieuwe artikelen zal niet direct online komen, maar zodra het mag, krijgen wij alles door. En dat is toch heel wat dit jaar!

    Vragen van leden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Wat wilt GBV Doen tegen de concurrentie die hun aan alle kanten inhaalt. Ondanks dat ze met wat leuke artikelen zijn gekomen al de boxen. En een aantal mooie weco Cakés, Blijft de prijs te hoog. Willen ze hier serieus wat aan gaan doen. Of gaan ze liever op deze voet door. Met dan maar wat minder verkoop punten.
    GBV-Weco volgt de markt en probeert ook met innovaties/nieuwe dingen te komen, denk aan de Chain Reaction, de Proline mini die weer terugkomt, de GT series en bijvoorbeeld de Select 1.5. De prijsstelling is marktconform en je kunt prijsstijgingen soms niet voorkomen. Echter zullen er dit jaar verschillende producten in prijs dalen en zullen er ook diverse aanbiedingen zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfreakz19 Bekijk bericht
    Vroeg me eens af als er nog nieuwe Herlat producten bij komen of is dit laatste wat jullie van Herlat verkopen?

    Komen er nog nieuwe producten voor de Asian Low Budget Line?
    Er komen geen nieuwe Herlat producten, deze zullen uitlopen en niet meer op de folders staan, hiervoor is de Pro-line GT Serie in de folder gekomen. In de Asian Budgetline komt er een “2 kilo” box.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Zijn jullie van plan voor komend seizoen, of voor de komende seizoenen met een kwalitatief en betaalbaar 19 schots assortiment (6 tot 12 batterijen) op de markt te verschijnen?
    En dan heb ik het niet over een serie zoals die drie 19 schots Herlat batterijen welke reeds in jullie assortiment zitten en zwaar overpriced zijn (€150,-).
    Van de verkooppunten is hier geen vraag naar geweest, dus hier is geen actie op ondernomen, als er wel vraag naar komt kunnen ze hier eventueel volgend seizoen naar kijken.

    Er was een vraag of Pro-line er helemaal uit gaat. Uiteraard niet aangezien dit het A-merk van GBV is. GBV denkt dat er dit jaar kwalitatief zeer goede cakes op de markt komen en is oprecht geïnteresseerd in jullie mening. Men vraagt dan ook of jullie concreet aan willen geven in januari 2014 welke producten jullie wel of niet goed vinden, en onderbouw dan ook waarom je iets wel of niet goed vind zodat men dit kan evalueren en hiermee aan de slag kan.

    Wij danken GBV-WECO & “de Kruiterij” , met name Gert, Jasper en Barry voor de gastvrijheid en zijn benieuwd naar wat er voor nieuws op de markt komt dit jaar.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 30 gebruikers waarderen Viva la Bang voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viva la Bang Bekijk bericht
    Bezoek GBV-WECO Vuurwerk B.V. 2013


    Er was een vraag of Pro-line er helemaal uit gaat. Uiteraard niet aangezien dit het A-merk van GBV is. GBV denkt dat er dit jaar kwalitatief zeer goede cakes op de markt komen en is oprecht geïnteresseerd in jullie mening. Men vraagt dan ook of jullie concreet aan willen geven in januari 2014 welke producten jullie wel of niet goed vinden, en onderbouw dan ook waarom je iets wel of niet goed vind zodat men dit kan evalueren en hiermee aan de slag kan.

    Wij danken GBV-WECO & “de Kruiterij” , met name Gert, Jasper en Barry voor de gastvrijheid en zijn benieuwd naar wat er voor nieuws op de markt komt dit jaar.
    De kwaliteit is bij GBV het probleem volgens mij niet. Het is gewoon te duur voor wat je krijgt naar mijn mening.

  4. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Wat ik erg opvallend vind is dat er niks genoemd wordt over de commerciële concepten van zowel bestelvuurwerk en vooral vuurwerkwinkel.nl. Ieder jaar weer is veel aandacht besteed aan vuurwerkwinkel.nl op onder andere radio en social media. Hoe staan beidde concepten er nu bij met de huidige ´fusie´

  6. Deze 4 gebruikers waarderen Starburst voor het bericht:


  7. #4
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dmenrapstar Bekijk bericht
    Wat ik erg opvallend vind is dat er niks genoemd wordt over de commerciële concepten van zowel bestelvuurwerk en vooral vuurwerkwinkel.nl. Ieder jaar weer is veel aandacht besteed aan vuurwerkwinkel.nl op onder andere radio en social media. Hoe staan beidde concepten er nu bij met de huidige ´fusie´
    Beide concepten blijven naast elkaar functioneren. Hier veranderd niks aan. Devuurwerkwinkel.nl wordt wel opgefrist.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Viva la Bang voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Top verslag weer. Dank jongens.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  10. Deze gebruiker waardeert ylke voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Ben nu al benieuwd naar de nieuwe Mini!
    Kan ik een vergelijkfilmpje schieten "Oud vs Nieuw", al denk ik dat ik fan blijf van Oud
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  12. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  13. #7
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Ben nu al benieuwd naar de nieuwe Mini!
    Kan ik een vergelijkfilmpje schieten "Oud vs Nieuw", al denk ik dat ik fan blijf van Oud
    Ik blijf ook zeker een fan van de oude. Maar deze is niet in een CE groep te plaatsen en mag dus niet meer terug komen. Jammer maar helaas.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Bedankt voor het verslag Tabe!
    Hopelijk worden op deze manier nu ook de toppers van BKV beter verkrijgbaar in nederland, jammer dat de mini niet in ere hersteld word maar dit kan ook leuk zijn.
    Raaddebom.nl

  16. Deze gebruiker waardeert smilli voor het bericht:


  17. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Helder verslag. Compliment waard.

  18. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    mooie verslag ben nu al benieuwd naar de nieuwe producten

  20. Deze gebruiker waardeert Fireworkfreakz19 voor het bericht:


  21. #11
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Nogmaals complimenten Tabe, leuk verslag om te lezen.
    Er is weer veel gebeurd bij GBV en er zal dus ook veel gaan gebeuren, ik ben, zeker na vorig jaar, ook erg benieuwd naar de kwaliteit en uitwerking van de nieuwe artikelen.

    De Pro-Line Mini heeft mijn aandacht ook zeker dit jaar, Gert was erg enthousiast en de verwachting is bij mij hoog nu haha.

  22. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Top verslag weer gasten!
    Gelukkig is men wel genegen om naar ons liefhebbers te luisteren, al ben ik dan heel benieuwd wat daar dan ook echt mee gaat gebeuren.

  24. Deze 3 gebruikers waarderen FireDragon voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    Fijn doorleesbaar verslag.
    Ik ben blij dat men naar liefhebberscommentaar gaat luisteren.
    Als je een van de grootste bent moet je je makkelijk kunnen onderscheiden van de rest.
    Hopelijk zien we dat komend stookseizoen wat meer gebeuren .
    Even a broken clock is right twice a day.

  26. Deze 2 gebruikers waarderen Ischa voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Leuk hoor dat ze naar liefhebbers gaan luisteren, maar kunnen ze zelf niet bedenken dat de kwaliteit gewoon omhoog moet? Sorry hoor, maar Proline is volledig voorbij gelopen door vele andere lijnen en Weco heeft een prachtige naam voor de kenners, maar presteert er in het geheel niet naar. Als ze daar nou eens mee beginnen.
    Maar goed, dit zal ook wel kenners ge*** zijn, want Ome Herman van om de hoek die haalt het waarschijnlijk gewoon en vindt het prachtig. Totdat hij toevallig tegen andere leveranciers aanloopt. En die toevalligheid komt steeds nader. De hele mikmak van z'n broer komt er nu bij, maar daar lag de prioriteit ergens anders. Wordt ik ook niet enthousiast van.

    Nee, ik ga mij er vooralsnog niet aan wagen. Eerst maar eens zien.

    Wel bedankt voor het verslag uiteraard.

  28. Deze 7 gebruikers waarderen MichelAngelo voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Ik heb er zelf eerlijk gezegd een hard hoofd in.
    Proline was het neusje van de zalm echter was dat begin 200gr fase.
    Verder is er totaal niets aan gedaan om de concurrentie bij te houden of voor te blijven.
    Er zijn meerdere ideeen aangeboden en zelf na een intake gesprek is er niks verrandert.
    Ik hoop het niet maar verwacht hetzelfde als hoe het bij een andere importeur is gegaan.
    Overname en veel poeha en achteraf weinig waargemaakt,producten die duidelijk minder goed presterden.
    Zo ook het Weco vuurwerk waar men veel van verwachte en later een teleurstelling bleek.

    Ik ben benieuwd wat er gaat verranderen.
    Laatst gewijzigd door PYROMANIAC 1975; 15 mei 2013 om 10:44
    Extreme Pyromaniac for life.

  30. Deze 7 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •