Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 18 van 18
  1. #16
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Zo ook het Wecu vuurwerk waar men veel van verwachte en later een teleurstelling bleek.
    Dat blijf ik zowieso typisch vinden. Weco is marktleider op zowel de Duitse als Oostenrijkse markt met behoorlijk wat mooie spulletjes. Ook op de Spielwarenmesse in Nürnberg was duidelijk te zien dat zij die positie vervullen: grote standoppervlakte, enorme aanloop (je kon er over de koppen lopen), een groot team vertegenwoordigers, veel nieuwe producten werden gepresenteerd, enz. Maar de prestaties en positie in NL blijven daar duidelijk op achter. Aan de andere kant loopt de Duitse markt en bijbehorende productontwikkeling door de wetgeving aldaar een stuk achter op die van NL en missen ze dus een stuk ervaring. Zal daar de oorzaak liggen?
    www.huismanvuurwerk.nl

  2. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Apart. In Duitsland is de wetgeving nu ruimer dan in Nederland. Cakes en singleshots mogen tot de maximumnormen uit Categorie 2 ingevoerd worden, dus 25 gram per tube, 500 gram totaal en met 2 gram snelle flash/ 4 gram langzame flash of alleen knal zonder TI als effect (met BAM-nummer, maar voor consumenten dus legaal daar). Ook met fonteinen; de Weco-Bugano 250-grammers mogen daar ook legaal verkocht worden. Knallers t/m 6 gram buskruit en matten t/m 100 gram (wat dus ook de maximumnormen zijn voor categorie 2 voor buskruitknallers). Vuurpijlen mogen zonder vergunning 20 gram bevatten, met t/m 75 gram (maximum categorie 2), of met aanvullende vergunning uit categorie 3 of 4

  4. Deze 2 gebruikers waarderen DeejayTim voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Berichten
    66
    Thanks
    4
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Dat blijf ik zowieso typisch vinden. Weco is marktleider op zowel de Duitse als Oostenrijkse markt met behoorlijk wat mooie spulletjes. Ook op de Spielwarenmesse in Nürnberg was duidelijk te zien dat zij die positie vervullen: grote standoppervlakte, enorme aanloop (je kon er over de koppen lopen), een groot team vertegenwoordigers, veel nieuwe producten werden gepresenteerd, enz. Maar de prestaties en positie in NL blijven daar duidelijk op achter. Aan de andere kant loopt de Duitse markt en bijbehorende productontwikkeling door de wetgeving aldaar een stuk achter op die van NL en missen ze dus een stuk ervaring. Zal daar de oorzaak liggen?
    Ik denk dat het een samenloop van dingen is.
    Duitsland heeft in mijn ogen weinig spectaculair vuurwerk, weinig echte kwaliteit, en dan is het relatief makkelijk om de beste/ grootste te worden. Daarbij is de Duitse markt kwa grote spelers klein (Weco, Nico, Keller, Comet?), dus is er relatief weinig concurrentie.

    Kijkend naar Nederland hebben veel meer goede merken en producten, dus veel meer concurrentie en een hogere standaard. Vooral dat laatste nekt Weco een beetje in Nederland denk ik; ze hebben leuke dingetjes, maar de kwaliteit doet onder voor andere producten in dezelfde prijsklasse.
    Rozen verwelken, Schepen vergaan, maar mijn liefde voor Vuurwerk blijft altijd bestaan!:handsup:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •