Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 48 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 714

Discussie: Wetgeving Duitsland

  1. #31
    VWC-Lid Rodetomaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2013
    Berichten
    14
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Kort maar krachtig: Nee. In Duitsland mag je net als in Nederland pas vanaf 10:00 uur 31 dec. tot en met 02:00 uur 1 jan. Daarbuiten mag het dus niet!

    Je mag niet eens al het vuurwerk invoeren uit Nederland naar Duitsland. Want er moet dan naast het CE-keurmerk ook een BAM nummer opstaan. Het is trouwens ook niet legaal het buiten dit jaar 28 dec. en 1 jan. vuurwerk in je auto of voorhanden te hebben.

    Regels zijn gewoon vergelijkbaar met Nederland!
    Oké bedankt

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2006
    Berichten
    17
    Thanks
    3
    14 waarderingen in 3 posts
    Wie kan mij vertellen hoe het vuurwerk van http://www.vuurwerk24.nl binnen de Duitse wetgeving valt? Ze verkopen volgens de webshop 500 gram cakes. Uit de beginpost van dit topic maak ik op dat dat in Duitsland niet is toegestaan. Ik kom er niet uit.

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Berichten
    81
    Thanks
    14
    63 waarderingen in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyro-paulchu Bekijk bericht
    Wie kan mij vertellen hoe het vuurwerk van http://www.vuurwerk24.nl binnen de Duitse wetgeving valt? Ze verkopen volgens de webshop 500 gram cakes. Uit de beginpost van dit topic maak ik op dat dat in Duitsland niet is toegestaan. Ik kom er niet uit.
    ook in Duitsland zijn nu potten van 500 gr en meer zelfs gewoon te koop,kijk maar naar de PCB doorlontprojektjes zijn het eigenlijk,dus je kan gewoon je 500 gr potten kopen.Ook in de supermarkten liggen 500 grams potten,succes en veel koop plezier

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2006
    Berichten
    17
    Thanks
    3
    14 waarderingen in 3 posts
    Bedankt. Ik kan dit trouwens nergens terugvinden. Heeft iemand een link van een up to date soort van Duits vuurwerkbesluit? Of beter nog de kort samengevatte regels?

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2013
    Berichten
    51
    Thanks
    12
    6 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Kort maar krachtig: Nee. In Duitsland mag je net als in Nederland pas vanaf 10:00 uur 31 dec. tot en met 02:00 uur 1 jan. Daarbuiten mag het dus niet!

    Je mag niet eens al het vuurwerk invoeren uit Nederland naar Duitsland. Want er moet dan naast het CE-keurmerk ook een BAM nummer opstaan. Het is trouwens ook niet legaal het buiten dit jaar 28 dec. en 1 jan. vuurwerk in je auto of voorhanden te hebben.

    Regels zijn gewoon vergelijkbaar met Nederland!

    Dus wat Nederlandse potten mee naar Duitsland nemen zou al problemen op kunnen leveren? Wordt daar streng op gecontroleerd?

  6. #36
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Wat voor vuurwerk valt onder Klasse 1? Hetzelfde als Cat1 in Nederland?
    Gelukkig 2024!

  7. #37
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxwell96 Bekijk bericht
    Wat voor vuurwerk valt onder Klasse 1? Hetzelfde als Cat1 in Nederland?
    Daar kun je het mee vergelijken ja. In Duitsland zelfs nog iets soepeler. Zo ken ik je Kobalt/Kobold Bombette. Dat is een ding met een tail die uiteindelijk een knettertje heeft. Weet niet precies wat nog meer.

  8. #38
    VWC-Lid YouriAVP's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2014
    Locatie
    Rack City
    Berichten
    22
    Thanks
    32
    24 waarderingen in 4 posts
    In Duitsland kan je tijdens Halloween categorie 1 vuurwerk kopen.
    Dit zijn dan fonteintjes maar met net iets meer kruid als in Nederland volgens mij..
    AVP Vuurwerk

  9. #39
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    13
    1.268 waarderingen in 397 posts


    Snap nu alleen de regel geving niet meer, zie daar alleen maar consu spul worden afgestoken door particulieren. En waar kopen ze dat dan nog, zie vaak al unboxing movies van duits consumenten vuurwerk.

    Of ik zit totaal mis natuurlijk.

  10. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Berichten
    81
    Thanks
    14
    63 waarderingen in 32 posts
    Beste Gupje,wat ik weet dat in Duitsland,je vergunning kan aanvragen voor vuurwerk af te steken op trouwerijen,verjaardagen en reünies en bedrijfsfeesten.En daarbij zijn dr door het hele jaar in Duitsland allerlei oogst -feesten en jubileum feesten van steden en dorpen en dergelijke,en op sommige feesten mag waarschijnlijk door particulieren vuurwerk worden afgestoken.Ik zit in een verhuizing naar Duitsland,zodra ik meer weet zal ik het hier wel plaatsen,ik hoop je in ieder geval iets meer duidelijkheid te hebben gegeven.En wat betreft verkoop is dat dus gerelateerd aan verjaardagen enzo,daarom die Unboxing vermoed ik,en dat bestellen ze bij Duitse of Poolse handelaren.

  11. Deze gebruiker waardeert White thunder voor het bericht:

    3xh

  12. #41
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Ik heb deels de regels door zitten lezen. De conclusie die ik daar uit trek is dat als wij met onze stookmeeting naar Duitsland verhuizen, en het alleen bij Nederlands en wat Belgische matten houden het geen probleem moet zijn om daar een leuke oudjaarsdag te hebben tot 18:00 ? Of zie ik dit verkeerd.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  13. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 maart 2012
    Berichten
    488
    Thanks
    176
    354 waarderingen in 185 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Ik heb deels de regels door zitten lezen. De conclusie die ik daar uit trek is dat als wij met onze stookmeeting naar Duitsland verhuizen, en het alleen bij Nederlands en wat Belgische matten houden het geen probleem moet zijn om daar een leuke oudjaarsdag te hebben tot 18:00 ? Of zie ik dit verkeerd.
    Dat zie je verkeerd, in Duitsland mag je ook pas vuurwerk afsteken vanaf 18:00.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkje2013 voor het bericht:


  15. #43
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Oke bedankt voor de reactie, dacht ergens snel te hebben gelezen dat het daar vanaf 10:00 mocht.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  16. Deze gebruiker waardeert bolle-040 voor het bericht:


  17. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 januari 2013
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dan zul je het hebben over doorgelonte cakes die je al vanaf 30 euro kunt krijgen. In Duitsland mag je 500 gram hebben, als het over 3 potten verdeelt zit. Zo'n beetje op die manier kun je dus in totaal nog steeds 2,1 kilo kruit erin krijgen zonder problemen.

  18. #45
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atravesdelmonzon Bekijk bericht
    Dan zul je het hebben over doorgelonte cakes die je al vanaf 30 euro kunt krijgen. In Duitsland mag je 500 gram hebben, als het over 3 potten verdeelt zit. Zo'n beetje op die manier kun je dus in totaal nog steeds 2,1 kilo kruit erin krijgen zonder problemen.
    Ik snap jou post niet echt helemaal? In Duitsland mag er 500 gram in een cake? En het doorlonten van cakes is daar toegestaan, meestal en doorgelont in de fabriek. Misschien dat je dat bedoelt?

Pagina 3 van 48 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •