Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 165

Discussie: Wetgeving Belgie

  1. #61
    VWC-Lid mega vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Berichten
    152
    Thanks
    22
    90 waarderingen in 44 posts
    Een vriend van mij was vorige week wat vuurwerk gaan halen in een bekende winkel in België en moest hier op het bestellijstje zn naam en adres invullen. Hij heeft gewoon zijn eigen naam en adres ingevuld. Weet iemand of hij hiermee problemen kan krijgen ???

  2. #62
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mega vuurwerkfreak Bekijk bericht
    Een vriend van mij was vorige week wat vuurwerk gaan halen in een bekende winkel in België en moest hier op het bestellijstje zn naam en adres invullen. Hij heeft gewoon zijn eigen naam en adres ingevuld. Weet iemand of hij hiermee problemen kan krijgen ???
    Denk je nou dat die winkel de gegevens door gaat geven aan de politie? Nee hoor daarover hoeft hij zich geen zorgen te maken.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Dat is inderdaad gebruikelijk bij bepaalde winkels in Belgie en Frankrijk. Is puur voor de eigen administratie.

  4. #64
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
    Dat is inderdaad gebruikelijk bij bepaalde winkels in Belgie en Frankrijk. Is puur voor de eigen administratie.
    Op zich klopt Jarno's reactie, maar het gaat wel wat verder dan dat. Knalvuurwerk mogen ze in België niet aan Belgen zonder vergunning verkopen. Niet dat het veel voorstelt om zo'n vergunning te krijgen, maar toch. Mocht een Belg gepakt worden omdat hij zonder vergunning toch stookt, dan moet de verkoper aantonen dat hij zich in ieder geval aan de regels heeft gehouden en dat dus heeft vastgelegd in zijn administratie.

    Jij als koper hebt altijd het recht om te vragen wat ze met jouw gegevens willen doen. En ongetwijfeld interesseert ze het helemaal niet of je de juiste naam en adres opgeeft, zolang het maar niet in België is. En als je het niet vertrouwd zorg dan dat je het adres van een lastige collega, klasgenoot, familielid of wat dan ook bij je hebt...
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. #65
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    En als je het niet vertrouwd zorg dan dat je het adres van een lastige collega, klasgenoot, familielid of wat dan ook bij je hebt...

    Oh.. lekker ben jij.. dus als om wat voor reden dan ook de NAW gegevens in handen komt van de Nederlandse autoriteiten. Bijvoorbeeld omdat er iemand gepakt is, of jij. Dan wordt iemand anders daar verantwoordelijk voor gehouden, omdat jij er zo eentje bent die gewoon iemand anders opgeeft die je toevallig niet mag... juist ja...
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  6. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Vandaar dat hij schrijft 'van een lastige..." :P

  7. #67
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Er staat inderdaad niet voor niets een smiley!!
    www.huismanvuurwerk.nl

  8. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    26
    Thanks
    3
    0 waarderingen in 0 posts
    Heeft er iemand ervaring met vuurwerk afsteken in Antwerpen?

    Officieel is het verboden.
    maar als ik dit artikel lees http://www.antwerpsegilde.be/rudy2749.html
    lees ik tussen de regels door dat het min of meer gedoogd wordt.

    maja ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik naar 2 cakes moet stoppen...

  9. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2009
    Berichten
    130
    Thanks
    6
    11 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsl Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met vuurwerk afsteken in Antwerpen?

    Officieel is het verboden.
    maar als ik dit artikel lees http://www.antwerpsegilde.be/rudy2749.html
    lees ik tussen de regels door dat het min of meer gedoogd wordt.

    maja ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik naar 2 cakes moet stoppen...
    Ik snap dat je denkt dat ze het dogen, maar dat is niet zo. Ze zeggen meer dat ze er niet heel heftig naar opzoek gaan en dat is ook onbegonnen werk maar als ze jou iets zien afsteken dan pakken ze je toch echt hoor.

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    26
    Thanks
    3
    0 waarderingen in 0 posts
    mmm nou hebben ze daar een grote binnentuin die je alleen kan bereiken als je voor het appartementencomplex gaat.

    Misschien dus toch daar maar afsteken..

  11. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Berichten
    45
    Thanks
    1
    5 waarderingen in 2 posts
    In België mag je eigenlijk altijd feestvuurwerk afschieten, maar veel steden en gemeenten staan vrij om een verbod in het politieregelement te plaatsen. Met oud en nieuw wordt het in algemeen gedoogd. Steek geen vuurwerk af op openbare plaatsen, maar op privédomein. gebruik zoveel mogelijk batterijen en geen vuurpijlen. De baan van een vuurpijl in werking is moeilijk in te schatten en de stok valt terug naar beneden. Veel schadegevallen komen door deze stokken. Uitwerkingen van batterijen gaan mooi recht naar boven. Deze moet je enkel goed vastmaken om het omvallen te vermijden (dit staat meestal vermeld op de gebruiksaanwijzingen).

  12. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 december 2010
    Locatie
    .;...;;..
    Berichten
    26
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zinkfanaat Bekijk bericht
    Uuuhhmm Mattenfreak, mag er in Belgie niet het gehele jaar afgestoken worden ??
    Nee, absoluut niet als ze je betrappen durven ze je misschien oppakken

  13. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    412
    Thanks
    201
    58 waarderingen in 33 posts
    Ik had gelezen dat je in belgie nu ook vuurwerk mag afsteken op 31December van 23:30 tot 1Januari 1:00

  14. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Vraag naar betere vuurwerkwetgeving

    Vraag naar betere vuurwerkwetgeving

    BAARLE-HERTOG - Het gemeentebestuur van Baarle heeft aan de provinciegouverneur gevraagd om een duidelijke wetgeving over vuurwerk te maken. In Baarle zijn heel wat vuurwerkwinkels met de nodige opslagruimte. De gouverneur wil in de hele grensstreek de problematiek bekijken.

    http://www.nieuwsblad.be/article/det...b-135ef6b830e0

  15. #75
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Vraag naar betere vuurwerkwetgeving

    BAARLE-HERTOG - Het gemeentebestuur van Baarle heeft aan de provinciegouverneur gevraagd om een duidelijke wetgeving over vuurwerk te maken. In Baarle zijn heel wat vuurwerkwinkels met de nodige opslagruimte. De gouverneur wil in de hele grensstreek de problematiek bekijken.

    http://www.nieuwsblad.be/article/det...b-135ef6b830e0
    Vaag, ik heb doorgeklikt op de link maar dit is ook meteen het hele artikel. 3 zinnen!! Wat een top journalistiek zeg daar in Baarle...
    www.huismanvuurwerk.nl

Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •