Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Belgie

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Gimberghski Bekijk bericht
    Ik neem aan dat Zena Olen wel open is, aangezien ze een speciale stock verkoop houden.
    Original Fireworks Olen (geen Zena eigenlijk) is geopend op werkdagen; maandag tot en met vrijdag, van 10 tot 5 dacht ik uit mijn hoofd. Het gehele jaar door. Daarnaast rond het eind van het jaar ook op zaterdag en zondag geopend.

    Comment


      #17
      zena in baarle is elke zondag gewoon open heel het jaar en in juli weer meer dagen in de week.. ook loots ik volgens mij tot die tijd regelmatig op zondag gewoon open.

      Comment


        #18
        hallo ben nieuw hier
        maar ik had nog een vraag over dat spektakelvuurwerk.
        op de site van alpeco staat dat je aan een hele was lijst van regels moet voldoen
        dus ook als je maar 1 of 2 van die dikke potten wil.

        en in dit topic staat ook iets met dat kvk nummer,hoe zit dat nu precies dan.
        zou voor volgend jaar ook wel 1 willen.

        alvast bedank

        jolle
        Laatst aangepast door jolluh1975; 7 January 2009, 10:36.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door aadjogfanaat Bekijk bericht
          en met professioneel vuurwerk bedoel je dus geen kvk vuurwerk wat alpeco verkoopt maar de shells enzo?
          Hij bedoelt daar volgens mij wel vuurwerk mee die je alleen met KvK papieren kan krijgen. Want shells kan je niet met Kvk papieren alleen mee krijgen. Weet alleen niet of ze dat daar uberhaupt wel hebben voor Professionals. Net als in NL dat het op de dag van het evenement uit het buitenland gehaald moet worden (Correct me if i'm wrong)
          Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door jolluh1975 Bekijk bericht
            hallo ben nieuw hier
            maar ik had nog een vraag over dat spektakelvuurwerk.
            op de site van alpeco staat dat je aan een hele was lijst van regels moet voldoen
            dus ook als je maar 1 of 2 van die dikke potten wil.

            en in dit topic staat ook iets met dat kvk nummer,hoe zit dat nu precies dan.
            zou voor volgend jaar ook wel 1 willen.

            alvast bedank

            jolle
            Deze stappen moet je volgen bij het aankopen van spektakelvuurwerk


            Stoken tot we er bij neervallen!!

            Comment


              #21
              oke thanks

              misschien nog een stomme vraag
              maar kvk nummer,
              maakt het ook uit voor wat.
              of als het maar een kvk nummer is.
              of moet je kunnen aantonen met dat kvk nummer dat je in de vuurwerkhandel zit

              Comment


                #22
                Nee, gewoon een kvk nummer van een bedrijf is goed. Hoeft totaal niet vuurwerk gerelateerd te zijn of iets dergelijks.

                Comment


                  #23
                  Volgens mij niet alleen het nummer, maar formulier (uittreksel van handelsregister)?

                  Comment


                    #24
                    Je hebt nodig:

                    - uittreksel van kamer van koophandel (kvk)
                    - omzetbelasting formulier (zo recent mogelijk)
                    - rijbewijs en paspoort van de bestuurder die het vuurwerk gaat vervoeren
                    - inschrijvingsbewijs van het voertuig waarmee het vuurwerk naar het buitenland
                    word vervoerd

                    Bron alpeco.be
                    Stoken tot we er bij neervallen!!

                    Comment


                      #25
                      Ja, oke maar het bedrijf hoeft niks met vuurwerk te maken toch?

                      Comment


                        #26
                        oke dan thanks

                        word het een stuk interessanter om er even heen te gaan.

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
                          Ja, oke maar het bedrijf hoeft niks met vuurwerk te maken toch?
                          Nee hoeft niet.
                          Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

                          Comment


                            #28
                            Enkele vragen voor de expert waar ik toch wel benieuwd naar ben Hoe kom je aan zo'n inschrijvings bewijs vervoer? Door wie wordt dat opgesteld? Moet dat persee in een speciale constructie in een auto?
                            Vuurwerk is een passie!

                            Comment


                              #29
                              Wat ik altijd niet snap, is dat je onder aan de bestelijst je aderess moet invullen. (dit is bij de meeste winkels). Waarom is dat?

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door ilvan Bekijk bericht
                                Wat ik altijd niet snap, is dat je onder aan de bestelijst je aderess moet invullen. (dit is bij de meeste winkels). Waarom is dat?
                                De verkoop van knalvuurwerk moet geregistreerd worden. Belgen moeten er speciaal een vergunning voor aanvragen, buitenlandse klanten krijgen ontheffing omdat voor hun het mogen afsteken in Belgiƫ niet van toepassing is. Wij nemen het namelijk de grens over. Hierbij moet een winkel kunnen aantonen aan wie zij knalvuurwerk hebben verkocht, zou men langskomen voor een controle.

                                Niet elke zaak houdt zich hier aan, maar het is in principe wel verplicht.

                                Comment

                                Working...
                                X