Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    Duinkerke (Frankrijk), Groupe-F: La Saga Des Photons - 6-4-2013

    Als je een show van het Franse Groupe-F bezoekt, dan weet je een ding zeker, dit wordt geen recht toe recht aan vuurwerkshow of pyromusical. zo ook gisterenavond niet waar wij een grote show van ze hebben mogen zien op en achter het water in de haven van het Franse Duinkerke.

    Deze plaats, net over de grens van België in Frankrijk is dit jaar de regionale cultuur hoofdstad. Omdat feestelijk in te luiden werd Groupe-F uit het zuiden van Frankrijk gehaald om een show te verzorgen. Al bij aankomst viel ons direct op dat er weer eens uitgepakt was. Het hele terrein rondom oude havenloodsen stond afgeladen vol met vuurwerk en letterlijk enkele honderden gasvlam projectors.






    Net zoals vorig jaar toen wij Lyon bezochten om daar een show van Groupe-F te zien. Was ook hier meteen weer duidelijk dat het ook deze avond weer eens geen gemakkelijke klus zou zijn om dit allemaal in 1x goed op beeld te krijgen. Want het terrein leende zich er bij uitstek voor om van overal waar je ook maar wat ruimte had (en dat was er in overvloed) wat te doen.

    Een wat nadere inspectie van de omgeving werd ons dan ook duidelijk dat we een strategische posities moesten innemen omdat het hoofd gebeuren stond op gesteld in een grote L vorm, Niet eenvoudig dus. Nadat we door een franse kennis waren uitgenodigd om eens het uitzicht te bekijken van uit zijn Hotel kamer pal aan de kade bleek ook dat niet een goede spot, ondanks het fraaie uitzicht.


    een mooi uitzicht van uit de hotel kamer.. Maar ongeschikt om de show goed in beeld te krijgen


    [i] een van de 2 bootje vol gepropt met romijnse kaarsen, fonteinen,enz,



    Het zicht van uit zijn Hotelkamer was grotendeels in de lengte van het breedste front, dus voor ons een no go. De beste franse man zweerde bij deze plek. Maar wij wilde beter. zo gezegd zo gedaan zijn we onze plek gaan opzoeken midden voor aan op een immens terrein waar ze naar schatting ik denk enkele 10 duizenden mensen deze avond verwachte.


    Terwijl we steeds dichter bij het startpunt van het vuurwerk kwamen, was een klein uur voor aanvang amper nog iemand op het immense terrein te vinden. Pas een 20 minuten voor het spektakel begon kwam de mensen massa het plein opgestroomd. Nou ja, massa.. Ik denk dat er misschien 5 duizend op zn max stonden terwijl er ruimte was voor 20-30 duizend man. In verhouding dus een leeg terrein, en voor ons dus een soort van out-of-control gigantisch privé vuurwerk! vonden wij niet erg, lekker de ruimte! haha.

    De plek die wij uitgezocht hadden bleek een schot in de roos, Midden in de punt van dit L vormige vuurwerk, en alles wat Groupe-F voor ons in petto had speelde pal voor onze neus af. Het was een show zoals ik van Groupe-F verwachte. creatief, soms wat abstract. Veel heeeel veel gasvlammen op de kade, op een grote boot, ook de firedragon boot was present. Natuurlijk zagen we ook weer de kleurrijk verlichte acteurs met fonteinen op hun lichaam, En zeker last but not least een gigantisch vuurwerk er tussen in verweven. Kortom een show die we zeker niet hadden willen missen.

    Van deze show heeft Gerdo een aantal prachtige platen weten te fabriceren!:














































    Meer fotos van dit prachtige vuurwerk kun je natuurlijk in ons fotoalbum vinden

    Natuurlijk heb ik ook gefilmd, en de video van dit alles kun je hier onder bekijken!



    Veel kijk plezier!

    Tip: voor diegene die Groupe-F nog eens live aan het werk wil zien. 25 Mei doen ze wederom een show in Duinkerke!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. Deze 13 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2005
    Berichten
    212
    Thanks
    567
    623 waarderingen in 154 posts
    Bedankt voor de mooie foto's en film!! Ziet er weer erg goed uit. Het vuurwerk zelf ook vond het een erg gave show zo op de film.

  4. Deze gebruiker waardeert tobias voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Een erg leuke show, jammer dat ik er niet bij kon zijn! Merk wel dat een aan aanéénsluitende show meer mijn voorkeur heeft, dan deze entertainmentshow. Maar alsnog een dikke show en baal ervan dat ik niet eerder weg kon bij m'n werk.
    Laatst gewijzigd door DsNL; 8 april 2013 om 19:35

  6. Deze gebruiker waardeert DsNL voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Bedankt voor het leuke verslag en mooie foto's!

  8. Deze gebruiker waardeert FireDragon voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •