Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 46
  1. #31
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Wat een bullsh!t van die lonten Dat er een kleiner stukje lont UITSTEEKT, betekent niet dat de vertraging tot de knal ook zo kort is! Dat lont loopt nog door een eindstop van gips/klei totdat het uitkomt bij het kruit en de knal veroorzaakt. De CE-markering garandeert ook een veilige vertraging van (ik meen) tussen de 4 en 8 seconden. Daar wordt op gecontroleerd. Als het lont meer uit zou steken, wordt de vertraging te groot.
    Je moet niet alle filmpjes van Extremerides geloven. Hij zwetst soms echt wat uit z'n nek, zoals hierboven.
    Het is wel dezelfde die weet dat vuurwerk niet een bom is, in tegenstelling tot de media, die de termen "nitraatbom" en "vlinderbom" gebruiken.

  2. #32
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Wat een bullsh!t van die lonten Dat er een kleiner stukje lont UITSTEEKT, betekent niet dat de vertraging tot de knal ook zo kort is! Dat lont loopt nog door een eindstop van gips/klei totdat het uitkomt bij het kruit en de knal veroorzaakt. De CE-markering garandeert ook een veilige vertraging van (ik meen) tussen de 4 en 8 seconden. Daar wordt op gecontroleerd. Als het lont meer uit zou steken, wordt de vertraging te groot.
    Je moet niet alle filmpjes van Extremerides geloven. Hij zwetst soms echt wat uit z'n nek, zoals hierboven.
    Dat strijkers verboden zijn is omdat je niet weet hoelang de tijd is hoelang het af gaat. Die stelling gebruikt de overheid.

    Nu zit het lont in het vuurwerk maar je ziet dus niet hoelang het daadwerkelijk is. Dus vind ik wel dat die gelijk heeft. CE-Keurmerken staan ook op sommige nitraten en illegale knallers die in Nederland zwaar verboden zijn omdat ze zwaar gevaarlijk zijn. Ik volg hem wel in die redenatie.

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Pfff, wat een kansloos filmpje.
    Vooral de conclusie: Dus overheid, het illegale vuurwerk is veilig en het legale vuurwerk niet.
    Als van de nitraat uit Belgie de gipsstop tegen je hoofd aankomt wordt je niet blij. Als die cobra uit Nederland in je handen ontploft, dan doe je iets niet goed. Let ook ff op wat er bij de veiligheidseisen staat. Je moet dat ding op de grond neerleggen en aansteken. Nu weet ik wel dat niemand(bijna niemand) dat doet, maar als je het wel zou doen, en hij zou al direct ontploffen dan gebeurt er praktisch niets. Zelfs geen piepende oren, want daarvoor zit er te weinig kruit in.
    Als hetzelfde bij een nitraat gebeurt dan heb je wel iets meer last.
    Daarnaast is hij aan het vergelijken tussene verschillende catergoriën. Buskruitknallers vergelijken met nitraat uit belgie lijkt me niet helemaal reëel. En al helemaal niet om vervolgens te constateren aan de hand van de lengte van het lont(zoals Darksoul hierboven ook terecht zegt) dat een knaller onveilig is.
    En over kruitlekken? Heb je ooit wel eens een doosje silvercrackers uit Belgie gehad?
    Extremerides wil iets te graag bewijzen dat illegaal vuurwerk wel moet kunnen in Nederland en hierdoor heeft hij oogkleppen op voor de realiteit. (los van het feit dat ik vind dat Belgisch knalvuurwerk prima is) Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  4. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  5. #34
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    Pfff, wat een kansloos filmpje.
    Vooral de conclusie: Dus overheid, het illegale vuurwerk is veilig en het legale vuurwerk niet.
    Als van de nitraat uit Belgie de gipsstop tegen je hoofd aankomt wordt je niet blij. Als die cobra uit Nederland in je handen ontploft, dan doe je iets niet goed. Let ook ff op wat er bij de veiligheidseisen staat. Je moet dat ding op de grond neerleggen en aansteken. Nu weet ik wel dat niemand(bijna niemand) dat doet, maar als je het wel zou doen, en hij zou al direct ontploffen dan gebeurt er praktisch niets. Zelfs geen piepende oren, want daarvoor zit er te weinig kruit in.
    Als hetzelfde bij een nitraat gebeurt dan heb je wel iets meer last.
    Daarnaast is hij aan het vergelijken tussene verschillende catergoriën. Buskruitknallers vergelijken met nitraat uit belgie lijkt me niet helemaal reëel. En al helemaal niet om vervolgens te constateren aan de hand van de lengte van het lont(zoals Darksoul hierboven ook terecht zegt) dat een knaller onveilig is.
    En over kruitlekken? Heb je ooit wel eens een doosje silvercrackers uit Belgie gehad?
    Extremerides wil iets te graag bewijzen dat illegaal vuurwerk wel moet kunnen in Nederland en hierdoor heeft hij oogkleppen op voor de realiteit. (los van het feit dat ik vind dat Belgisch knalvuurwerk prima is) Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.
    greetzz
    De enige met ogen dicht voor realiteit ben jij als je niet kunt zien dat het helemaal klopt.

  6. #35
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.*
    Met deze reden ben ik het wel eens maar niet om zijn gelijk of ongelijk,kijk nederland heeft zijn eigen agenda.daarmee bedoel ik eigen markt bescherming en bv inkomsten voor de schatkist etc men zal zich in nederland nooit neerleggen bij een europees vuurwerkbeleid.en om dat te kunnen blijven volhouden zal nederland altijd buitenlands vuurwerk blijven afschilderen als zeer zwaar gevaarlijk crimineel etc,zels als het veiliger zou zijn(en ik zeg als)zal men zelfs het mooie goedgekeurde belgische vuurwerk blijven afschilderen als zwaar gevaarlijk vuurwerk.

  7. #36
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.*
    Met deze reden ben ik het wel eens maar niet om zijn gelijk of ongelijk,kijk nederland heeft zijn eigen agenda.daarmee bedoel ik eigen markt bescherming en bv inkomsten voor de schatkist etc men zal zich in nederland nooit neerleggen bij een europees vuurwerkbeleid.en om dat te kunnen blijven volhouden zal nederland altijd buitenlands vuurwerk blijven afschilderen als zeer zwaar gevaarlijk crimineel etc,zels als het veiliger zou zijn(en ik zeg als)zal men zelfs het mooie goedgekeurde belgische vuurwerk blijven afschilderen als zwaar gevaarlijk vuurwerk.
    Één laatste vraag: Is het eigenlijk wel legaal om expres valse informatie te verspreiden?

  8. #37
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Praat jij nu over de mening en reactie van de overheid op belgisch vuurwerk?.

  9. #38
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Ervan uitgaande dat ze het werkelijk afschilderen als gevaarlijk vuurwerk zoals jij net hebt gezegd, ja.

  10. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxwell96 Bekijk bericht
    De enige met ogen dicht voor realiteit ben jij als je niet kunt zien dat het helemaal klopt.
    Beetje jammer dit. Ik val jou niet aan, ik zeg iets over extremerides zijn video en over dat hij wel erg in zijn eigen straatje praat. Maar misschien ken je hem goed, dat je je aangevallen voelt.
    Misschien moet je mijn post eens goed lezen. Zijn verhaal in de video heeft zoveel haken en ogen dat je het gewoon niet serieus kunt nemen.
    Dat er op belgisch vuurwerk in dit geval een langere lont zit? Ja, klopt dat ziet iedereen.
    Is het nederlandse vuurwerk daarmee onveiliger? NEE. En dat probeert hij wel te beweren.
    En ik probeer aan te geven dat zijn redenering niet klopt en dat er nog wel aardig wat meer kanten aan het verhaal zitten.
    Maargoed, als jij vind dat zijn verhaal helemaal klopt, houden zo...
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  11. Deze 4 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  12. #40
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Dit bericht is verwijderd...
    Laatst gewijzigd door Brainiac; 23 december 2014 om 00:57

  13. #41
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
    Kansloze discussie weer hier.

    De beste man is inmiddels al tijden verbannen van VWC juist vanwege zijn kromme meningen die kant noch wal raken, zijn rare bijbehorende argumenten en de zeer vreemde filmpjes die ie telkens maakt om dit alles kracht bij te zetten. Iets dat allemaal geen reclame is voor onze vuurwerkhobby.

    Overigens is dit niet alleen hier het geval, maar op meerdere grote fora.

    Ik dacht dat dit inmiddels wel algemeen bekend was, maar toch duiken telkens weer opnieuw filmpjes van "onze grote vriend" op in verschillende topics. Iets wat telkens weer leidt tot dezelfde discussies.

    Misschien tijd om ook maar eens wat aan het plaatsen van deze filmpjes te doen, of...?
    Blijkbaar heeft "onze grote vriend" een grote groep achter zich die hem gelijk geeft. Dus misschien is het andersom dat jouw mening krom is?

    Maar ik moet jullie wel gelijk geven in het straatje ***len. Hij maakt het zo dat het overtuigend overkomt maar doet de overheid dat niet dan? Nitraatbommen, gevels ontzetten. Extremerides doet toch eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan andersom, Overdrijven. En als je video's van hem bekijkt weet je wel een beetje hoe die is. Neemt het allemaal niet zo nauw.

  14. #42
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Wees blij dat iemand nog de moeite neemt om actie te ondernemen. Iedereen hier reageert altijd wel boos als de media of overheid weer is overdrijft maar niemand hier die zelf de moeite neemt om iets op touw te zetten.

    Ik kan zijn filmpjes wel waarderen.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  15. Deze 2 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:


  16. #43
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Wees blij dat iemand nog de moeite neemt om actie te ondernemen. Iedereen hier reageert altijd wel boos als de media of overheid weer is overdrijft maar niemand hier die zelf de moeite neemt om iets op touw te zetten.

    Ik kan zijn filmpjes wel waarderen.
    Daarom kan ik het in zekere zin wel met hem eens zijn omdat we alweer vergeten zijn dat nog niet zolang geleden ,de media en overheid deed voorkomen alsof je met een paar belgische vlindertjes een auto of gevel op kon blazen

  17. Deze 2 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  18. #44
    VWC-Lid RemcoS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Platteland
    Berichten
    709
    Thanks
    439
    688 waarderingen in 261 posts
    Kansloos filmpje over de lengte van de lonten. Het gaat ook niet om de lonten!!!

    En dan het voorbeeld van een kind van 10/12 jaar pffffff. Hele slechte vergelijking want in Nederland mag je pas vanaf je 16de vuurwerk kopen/afsteken. Cat 1 vuurwerk daargelaten.

  19. #45
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RemcoS Bekijk bericht
    Kansloos filmpje over de lengte van de lonten. Het gaat ook niet om de lonten!!!

    En dan het voorbeeld van een kind van 10/12 jaar pffffff. Hele slechte vergelijking want in Nederland mag je pas vanaf je 16de vuurwerk kopen/afsteken. Cat 1 vuurwerk daargelaten.
    tegen woordig zijn genoeg 10/12 jarige die illegaal vuurwerk aan kan komen door broer of familie lid

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •