Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 46
  1. #16
    VWC-Lid HypeZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 november 2012
    Berichten
    82
    Thanks
    8
    133 waarderingen in 38 posts
    Qua regelgeving moet Nederland zich gewoon aan de CE regels gaan houden in de toekomst en eens ophouden met het cat. 2/3 spul bestempelen als professioneel spul terwijl dit gewoon voor consumenten is gemaakt. Als ze nou eens gewoon de CE regels aanhouden valt de hele illegale markt (op wat shells en zware knallers/groot caliber blokken) op zijn gat, maar ja dat kost weer geld en banen van onze overheids vrienden ...

  2. Deze gebruiker waardeert HypeZ voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Ik kan mis verkeerd zijn maar volgens mij is het bij jullie in Nederland gewoon veel duidelijker, stoken kan overal van 10 uur 31/12 tot 2 uur 1/1 zoiets is het dacht ik... Jullie weten tenminste wat kan en wanneer, hier in dit domme België vergaan we in regels en wetten en niemand ziet het bos door de bomen nog....Bij jullie is het lang zo slecht niet hoor..

  4. Deze gebruiker waardeert xl champion voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik kan mis verkeerd zijn maar volgens mij is het bij jullie in Nederland gewoon veel duidelijker, stoken kan overal van 10 uur 31/12 tot 2 uur 1/1 zoiets is het dacht ik... Jullie weten tenminste wat kan en wanneer, hier in dit domme België vergaan we in regels en wetten en niemand ziet het bos door de bomen nog....Bij jullie is het lang zo slecht niet hoor..
    Daar heb je wel een punt maar we hebben hier knalvuurwerk van een muggescheet daarom willen nederlandse vuurwerkliefhebbers dat nederland hetzelfde assortiment qua knal gaat voeren als belgie maar dat gaat never nooit niet gebeuren

  6. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    EN nou nórmaal reageren
    Voor bepaalde types van mensen is dat een hele opgave...

    Alsof BE en NL tesamen wat wetjes in elkaar gaan flansen die goed zijn voor de liefhebber.
    Hilarisch.
    Het gaat in België echt de verkeerde kant op.
    Het zal er enkel maar strenger op worden, een totaalverbod is niet ver weg.

  7. Deze gebruiker waardeert VWBE voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Voor bepaalde types van mensen is dat een hele opgave...

    Alsof BE en NL tesamen wat wetjes in elkaar gaan flansen die goed zijn voor de liefhebber.
    Hilarisch.
    Het gaat in België echt de verkeerde kant op.
    Het zal er enkel maar strenger op worden, een totaalverbod is niet ver weg.
    Sorry, mijn excuses dat ik zo pisst off reageerde. Op 1 januari is mijn huisgenoot en beste vriend overleden, net de crematie achter de rug en nog geen 2 dagen daarna overleed er nóg iemand uit mijn familie, toen ik mijn vorige bericht schreef was ik niet helemaal helder. Echter beweerde jij dat ik niet weet waar ik over praat en dat is voor mij persoonlijk nogal een aanval. Ik beweerde namelijk absoluut niet dat het in belgië beter is, lees maar eens terug. Ik zei enkel dat we "eigenlijk" nieuwe wetten zouden moeten maken, hiermee bedoel ik dus dat dat het beste zou zijn maar ik weet zelf ook wel dat dat nooit zou gebeuren.

  9. Deze 3 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  10. #21
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Sorry, mijn excuses dat ik zo pisst off reageerde. Op 1 januari is mijn huisgenoot en beste vriend overleden, net de crematie achter de rug en nog geen 2 dagen daarna overleed er nóg iemand uit mijn familie, toen ik mijn vorige bericht schreef was ik niet helemaal helder. Echter beweerde jij dat ik niet weet waar ik over praat en dat is voor mij persoonlijk nogal een aanval. Ik beweerde namelijk absoluut niet dat het in belgië beter is, lees maar eens terug. Ik zei enkel dat we "eigenlijk" nieuwe wetten zouden moeten maken, hiermee bedoel ik dus dat dat het beste zou zijn maar ik weet zelf ook wel dat dat nooit zou gebeuren.
    Gecondoleerd en sterkte met het verwerken van het verlies.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Heb aardig wat blokjes weggestookt en vind de kwaliteit van siervuurwerk echt zeer goed vergeleken met een aantal jaar terug. Neem nou bv de garden of eden, menig omstander dacht waarschijnlijk dat het om een prof blok ging. De rollen worden ook al wat beter maar daar zou flash nog een uitkomst bieden.
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  13. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brian the freak Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Heb aardig wat blokjes weggestookt en vind de kwaliteit van siervuurwerk echt zeer goed vergeleken met een aantal jaar terug. Neem nou bv de garden of eden, menig omstander dacht waarschijnlijk dat het om een prof blok ging. De rollen worden ook al wat beter maar daar zou flash nog een uitkomst bieden.
    Flash in knalvuurwerk moeten we lekker uit ons hoofd zetten. Gaat gewoon niet gebeuren.

    Maar qua vuurwerk in Nederland een goed land hoor, als je kijkt wat er te krijgen is;
    - Cakes t/m 500 gram, met 25 gram/shot. Daar kunnen hele mooie dingen mee gemaakt worden.
    - Gewone cakes zijn er ook in veel keuze, en een deel is écht mooi (bv China Red of Bonfire)
    - De doorlontbakken. Voor zover te legaal. Leuke dingen voor het grotere budget
    - Pijlen zijn ook zeker toppers tussen te vinden. Neem de Zink pijlen of de Killing Arrow voor de grootte, of de Rocket Boom voor het aparte bijvoorbeeld.
    - Fonteinen is ook leuk spul in te krijgen.
    - Knalvuurwerk is een beetje but, maar daar moeten we mee leren leven. Matten worden daarentegen wel steeds beter.

    En dan vergeleken met België;
    - Relatief weinig variatie. Enige importeurs/ winkels zijn zo'n beetje Original, Pyroshop en Salon Roger.
    - Cakes liggen mijn inziens toch veelal achter bij Nederlandse cakes.
    - Knallers zijn wel dik in orde
    - Matten zijn ook goed/ beter, maar toch af en toe teleurstellend.
    - Pijlen mogen tot 75 gram, maar deze kosten een vermogen.
    - Fonteinen zijn veelal nagenoeg gelijk aan Nederland, maar kosten wel meer, Uitzondering daar gelaten.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. Deze 2 gebruikers waarderen kamikaze voor het bericht:


  15. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juni 2012
    Locatie
    Naast de buurtjes
    Berichten
    33
    Thanks
    8
    10 waarderingen in 9 posts
    Nou het knal in Belgie is helemaal niet in orde.
    Ze maken nu al zoveel de zelfde knallers. DE HARDSTE VAN BELGIE!!
    Nou het is gewoon allemaal een ander label met flash rond de 1,5 - 2 Gram.
    De prijs is ook veel te duur. Kijk naar bijvoorbeeld de ''The Mammoth'' Ik weet nog dat hij vorig jaar 8 euro was en nu 9,50. Daar heb je dan 10 knallers voor. Neem nu de Fenix fp3, die kost rond de 5 euro per 20 stuks! De knal is een stuk harder en er zit een vlam bij ( Zonder allemaal maas in de wet gedoe). De enige goede knaller vind ik de El Loco of.Choeet Match cracker, deze is tenminste nog in verhouding!

    De Matten zijn natuurlijk beter maar je moet wel weten welke je hebt.

  16. #25
    VWC-Lid ZenaVEVO's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    733
    Thanks
    700
    387 waarderingen in 209 posts
    Ach god, we kunnen zeggen over het Nederlands vuurwerk wat we willen... het siervuurwerk is naar mijn mening altijd ontzettend goed. ach de knallen konden misschien wat harder maarja, beter iets dan niets he

  17. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Onze lieve vrinden in de kamer houden toch zo van de Europese Unie? Aangezien ze van onze centen (3 miljard) zomaar banken kunnen kopen omdat dat moet volgens de Europese regels? Laat ze zich nu dan ook aan de regels houden qua consumenten vuurwerk i.p.v. in 2017, nu direct de volwaardige Europese regels voor consumentenvuurwerk invoeren....
    ..

  18. Deze gebruiker waardeert genius voor het bericht:

    3xh

  19. #27
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Whahahah wat een dom gezeur...Wij Nederlanders kunnen onze traditie niet bewaren tot de 31e maar stoken en leuk op los.Op vele topics te lezen bij een feestje of verjaardag etc.
    Het illegaal verpest nog steeds veel.
    Maar de meeste sites gaan het niet verbieden want dat kost leden.
    België mag niet eens vuurwerk aan Belgen verkopen raar toch.
    Daar moet je een vergunning voor aanvragen.
    Hier in Nederland is dat vuurwerk illegaal en in Belgie ook rara hoe kan dat.
    Denk je nu echt dat de zware bijna 2 gram knallers ook legaal worden in een land waar men niet mer vuurwerk om kan gaan en en altijd vandalisme is whahahaha.
    We moeten hier zelfs mensen gaan leren hoe ze professioneel vuurwerk zoals shells moeten kunnen gaan schieten.
    Is dat ook niet raar?
    Owja wij zijn voor het behoud van de traditie maar geven wel uitleg en informatie over het illegale...
    Dus medeplichtig aan het meewerken naar het verbod wat er met de tijd gaat komen
    Wrom niet tegen het illegale en voor het behoud van de traditie dus alles wat je in Nederland kunt kopen gaan we bespreken en de rest niet.
    voor het Belgische vuurwerk zijn Belgische sites!!!Kunnen wij als Nederlanders allemaal volgen...
    De rest is geen Benelux dus illegaal en verboden en waarom niet verboden om over te praten.
    Zo wek je minde interesse en kopen minder mensen het illegale en behouden wij de traditie!!!!!!!!!

    Hat gaat nooit hard genoeg en we willen altijd meer!!
    Rijden we 127 op de snelweg en tegenwoordig al 137 krijgen we een bekeuring voor 4 km te hard klagen we al terwijl we ook gewoon precies 120 en 130 kunnen rijden...
    Waarom altijd op en over het randje en niet eronder??????
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  20. #28
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Dit is niet de eerste keer dat ik hoor van twijfelachtige besluiten van de Nederlandse overheid. In deze video wordt nog iets raars wat de overheid doet uitgelegd:

  21. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Berichten
    76
    Thanks
    1
    38 waarderingen in 11 posts
    Jezus, ik had vorige jaar ook al die legale spanish crackers. Die lont was soms zo kort dat ik niet de risico nam om het af te steken. Dat deze shit wel goedgekeurd word en knallers die iets harder knallen, maar wel veel betere kwaliteit afgekeurd worden.

  22. #30
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Wat een bullsh!t van die lonten Dat er een kleiner stukje lont UITSTEEKT, betekent niet dat de vertraging tot de knal ook zo kort is! Dat lont loopt nog door een eindstop van gips/klei totdat het uitkomt bij het kruit en de knal veroorzaakt. De CE-markering garandeert ook een veilige vertraging van (ik meen) tussen de 4 en 8 seconden. Daar wordt op gecontroleerd. Als het lont meer uit zou steken, wordt de vertraging te groot.
    Je moet niet alle filmpjes van Extremerides geloven. Hij zwetst soms echt wat uit z'n nek, zoals hierboven.
    Laten we lekker link gaan doen!

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •