Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 46
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2012
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    7 waarderingen in 1 post

    Waarom is Nederland zo moeilijk als het gaat om vuurwerk?

    Even een kort inleidend praatje over de regelgeving omtrend vuurwerk

    Sinds de vuurwerkramp in Enschede (dat vond ik heel erg, laat daar geen misverstand over bestaan) heeft Nederland weer allerlei manieren verzonnen om maar geld in het laatje te krijgen. Moeilijk doen en zeiken om niks.

    ik zal het even toelichten:
    Kijk naar de invoering van de vliegtax voor het "milieu" (altijd weer dat milieu)
    Het slaat nergens op wat de vliegtuigen vliegen er echt niet minder om.
    Verpakkingstax van 2%. ook waanzin, want als een product met 2% extra wordt belast krijg je een prijs dat niet afgerond is.(want we hebben geen centen meer) DUS...naar boven afronden. conclusie: de tax is dus "realistisch" gezien 5 procent. dus...je wordt genaaid.

    Zo ook met vuurwerk.
    Want laten we eerlijk zijn, de 3 dagen vuurwerkverkoop levert de staatskas weer heel wat op. De inkoop voor Nederland vuurwerk (meestal een pot met lucht uit China) is heel erg laag.
    Bijvoorbeeld: Een chinese rol wordt in China gemaaakt voor omgerekend 4,- en hier verkocht voor 90,-.
    Cakes gaan als warme broodjes over de toonbank voor 50,- per stuk.
    Waarom? ten eerste: Milieutax! omdat het zo schadelijk is voor het milieu.ik krijg er zo langzamerhand een puntkop van dat *** milieu.
    Ten tweede: omdat wij in Nederland sinds de vuurwerkramp zonodig een bunker moeten hebben als verkoper (waardoor steeds meer verkopers afhaken), waardoor de andere verkopers weer meer moeten vragen om die quote te halen voor de overheid.
    Ten derde: de overheid weet dat Nederlanders gek op vuurwerk zijn.(" als een potje 30,- kost, kan er wel 2 tientjes meer aaan verdiend worden")

    Ten vierde: de zogenoemde maatregelen op vuurwerk zelf:
    een tweede lont (is nog lang niet bij alle potten zo),
    verpakking moet goed zijn (en natuurlijk verpakkingstax he
    klassificatie moet in orde zijn.(daar ben ik het dan wel mee eens)
    er moet een nederlandse gebruiksaanwijzing op zitten.(alsof iemand niet weet hoe je vuurwerk afsteekt

    Veiligheid is het allerbelaangrijkste...pfff...
    Nederland is heel goed in achteraf maaatregelen te nemen.
    Gaat het goed, niks aan de hand, gaat het fout, dan ineens in rep en roer en alles in de wet aanpassen. achteraf gezever,
    al jaren werd het vuurwerk verkocht op een luchtige manier zonder de overdreven regels. tot de vuurwerkramp en dat was een opslag. NIET een particuliere verkoper.
    Ineens moeten er allemaal regels verzonnen worden voor de vuurwerkverkopers. dus dure investeringen..dus afhaken..

    In Nederland moet je van te voren bestellen,
    ga je het ophalen, trekt de medewerker zn brandveilige pak aan, loopt de zwaarbeveiligde bunker met sprinklers in en komt dan met zn armen gestrekt terug en legt voorzichtig het vuurwerktasje op de toonbank.."wilt u er een aansteeklont bij?", :wilt u een standaard?", wilt u een veiligheidsbril?".
    "Voorzichtig aan he" prettige jaarwisseling!. jaa hij lacht want hij kan 200 euro in de kassa erbij stoppen.

    Sinds een paar jaar haal ik mn vuurwerk in Duitsland.
    reden: ik vind het mooier (voor die prijs), beter, veiliger en leuker om te kopen.
    Je haalt het gewoon uit de schappen in de Supermarkt waar LETTERLIJK de voorraad in de schappen wordt gesmeten vanuit het magazijn.
    Onder de warme airco ligt het spul wat je gewoon kun graaien en rauzen.
    Voor de helft van de prijs als NL vuurwerk en vaak veel mooier, harder, langer en beter
    En ja! er zitten twee lonten aan
    Er zit zelfs een "voorkom omlazer" flappen aan.HEB IK BIJ NEDERLANDS VUURWERK NOG NOOIT GEZIEN). Nee in Nederland moet je 7 euro neertellen voor de standaard om je cake in te klemmen..wat een ge***.(extra centjes voor de staatskas)
    De gebruiksaanwijzing wordt geillustreerd (elke debiel snapt dat)
    De verpakking is om de duitse cakes en potten zo goed (je bent al een kwartier bezig om het uit de verpakking te halen) dat je het bij wijze van spreken in het haardvuur kunt lazeren en dan gebeurt er nog weinig)

    Dus dat Duits vuurwerk onveilig is slaat nergens op.
    vergelijk een Duitse cake met een Nederlandse Cake en je begrijpt niet waarom je in Nederland er zo veel voor neer moet tellen.
    (ja, na dit verhaaltje snap het wel)

    DUS NU MIJN VRAAG WAT ME AL JAREN BEZIG HOUD:

    WAAROM moet Nederland zoveel "veiligheidsmaatregelen" nemen.
    maar bij de Oosterburen gaat het nog steeds allemaal veel soepeler, is het nog steeds spotgoedkoop en de regels zijn omtrend veiligheid niet aangepast.
    TERWIJL ENSCHEDE VLAKBIJ DE GRENS LIGT! Dan zou je toch verwachten dat Duitsland de regels ook wel even aanpakt, zou je denken.
    Nee, Nederland had een mooi excuus om de staatskas nog meer te spekken, en iedereen trapt erin lijkt het wel

    Alvast iedereen een prettige jaarwisseling gewenst. wel de standaard gebruiken he met de cakes (scheelt weer 5 miljoen euro voor de staat hihi

    jeroen
    Laatst gewijzigd door poolcrack; 29 december 2012 om 12:23

  2. Deze 7 gebruikers waarderen poolcrack voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2012
    Berichten
    9
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Zo heb ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht

  4. #3
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Kijk weet je wat Nederland moet doen, gewoon de laatste drie dagen het afsteken legaliseren, en van de Zondag een vuurwerk verkoop dag van maken. Naast dat moeten ze gewoon even met Duitsland om de tafel zitten, de Duitsers kunnen namelijk heel goed onderhandelen en dingen duidelijk maken, dat blijkt uit het verleden.

    Zo denk ik dat Nederland iets te ver is doorgeslagen met alle regelgeving rondom vuurwerk, bunkers, kooien, sprinkler testen en noem maar op. Hier moet ook vast wel wat te versoepelen zijn. Dit zodat ondernemers het geld wat ze hierdoor besparen kunnen investeren in ander dingen.

    Waarom?

    1. Overlast is dan geen overlast meer.
    2. Je hoeft minder politie mannen op straat te sturen die moeten gaan jagen op pikkies van 7 met
    grondtollen.
    3. Ten tijde van een economische crisis moet je juist uitgeven, tenminste dat leer je met economie,
    anders kom je nooit uit de recessie. En hoe meer wij uitgeven, des te meer het rijk binnen krijgt.
    4. Wanneer iemand op dag 1 zijn vuurwerk heeft afgestoken, koopt hij dag 2 meer, oftewel: Geld in het
    laatje.

    Dit was mijn aandeel.

    Mvg. Bram.
    "I came in like a crackling ball."

  5. Deze gebruiker waardeert Bram95 voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid VuurwerkDanny's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 september 2010
    Berichten
    145
    Thanks
    45
    113 waarderingen in 33 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram95 Bekijk bericht
    1. Overlast is dan geen overlast meer.
    Dan kan je alles wel legaal maken, is er ook geen criminaliteit meer in Nederland.

    Drie stookdagen ben ik overigens wel tegen. Het is leuk om naar één dag toe te leven, aan die twee dagen er voor heb je toch weinig, tenzij je wat klein spul wil afsteken. Zo veel zal er niet extra verkocht worden.

    Met drie dagen van legaal afsteken krijg je automatisch ook meer tegenstanders.

  7. #5
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Het gaat om marktbescherming(een soort van oneerlijke concurentie binnen europa)vullen van de schatkist en niet te vergeten het in mijn ogen steunen van bunkerbouwers en sprinkler instelateurs kan nog wel even doorgaan

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2010
    Berichten
    694
    Thanks
    438
    254 waarderingen in 135 posts
    Bijvoorbeeld: Een chinese rol wordt in China gemaaakt voor omgerekend 4,- en hier verkocht voor 90,-.
    Niet helemaal correct, inkoop is hoger en verkoop is lager (40 euro)

    Verder spreek je jezelf nogal tegen, eerst heb je het erover dat de winkelier genaaid wordt met de maatregelen (en dus indirect de consument) en daarna zeg je dit:

    jaa hij lacht want hij kan 200 euro in de kassa erbij stoppen.
    van die 200 euro is voor de winkelier minstens 100 euro inkoop, + de kosten van personeel, en het belangrijkste, de bunker, moeten er nog van betaald worden...


    Er zit zelfs een "voorkom omlazer" flappen aan.HEB IK BIJ NEDERLANDS VUURWERK NOG NOOIT GEZIEN). Nee in Nederland moet je 7 euro neertellen voor de standaard om je cake in te klemmen..wat een ge***.(extra centjes voor de staatskas)
    Nooit Rubro/Zena gehad zeker?

    Nee, Nederland had een mooi excuus om de staatskas nog meer te spekken, en iedereen trapt erin lijkt het wel
    Je hoeft de standaard niet te kopen hoor...
    En wij 'trappen er niet in', maar we moeten wel, willen we vuurwerk af steken.
    Elke vuurwerkliefhebber van hier weet neem ik aan wel dat de veiligheidseisen belachelijk zijn hier.
    Maar met een forum post als deze los je er ook niets mee op..


    edit: ohja:

    Ten derde: de overheid weet dat Nederlanders gek op vuurwerk zijn.(" als een potje 30,- kost, kan er wel 2 tientjes meer aaan verdiend worden")
    Right.... Btw zit op alles, koop jij dan maar alles op een zwarte markt als je het er niet mee eens bent...

  9. Deze 6 gebruikers waarderen ChrissieOne voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2012
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    7 waarderingen in 1 post
    Crissie,
    idd er zitten wat tegensprekingen in mijn verhaal.

    Wat hoofdzakelijk het punt is wat ik wil aansnijden is de vraag waarom Nederland sinds de ramp zoveel overdreven maatregelen moet nemen en in Duitsland niet.(15 km van de grens met Enschede)
    DAT is de hoofdvraag

    jeroen

  11. #8
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    eigenlijk zouden we, wellicht samen met onze vrienden uit Bels, samen een nieuwe wetgeving moeten maken over vuurwerk. 2 gram flash in grondknallers toestaan, flash in matten toestaan, enz. En dan gewoon consumentenvuurwerk toestaan op oud&nieuw. Het zou al helemaal geweldig zijn als we net als in belgie een vergunningsysteem konden maken. Dat wanneer je bijvoorbeeld voor een bruiloft of verjaardag wat vuurwerk af wilt steken, dat je naar de gemeente gaat en een vergunning aanvraagt voor een bepaalde datum en tijd en je door het jaar heen alleen vuurwerk kunt kopen met zo een vergunning.

    Nederland zal alleen helaas altijd het brave jongetje van de klas zijn in europa als het om vuurwerk gaat. Het afsteken van bepaalde stukken vuurwerk wat in veel andere landen van europa legaal is, word hier letterlijk als misdrijf gezien. Word je er hiermee gepakt heb je een strafblad en is de rest van je leven aangetast, terwijl het 2 landen verder op gewoon mag.

    De nieuwe Europese regeling die er aankomt zal ook geen fluit uitmaken, aangezien ieder land individueel nog wel de vrijheid krijgt om bepaalde veranderingen door te voeren. Dan krijg je evengoed dat men in Spanje veel meer mag dan in Nederland. Het enige wat dit misschien veranderd is de pakkans. Want als in heel Europa "hetzelfde" mag zullen ze minder intensief controleren denk ik.

    Het blijft krom dat een cake hier 35 euro kost en dezelfde cake in duitsland 12 euro kost... En dat we een dikke milieubelasting betalen over vuurwerk terwijl we het evengoed zelf (moeten) opruimen. We betalen extra zodat de overheid kan zorgen dat de troep opgeruimd word maar er word verwacht dat we het toch zelf doen.

    Ik geloof absoluut niet dat er vroeger bij Enschede alleen maar 1.3G spul lag opgeslagen. Het was overduidelijk dat er ook 1.1G spul opgeslagen lag, dus die verscherping van de wetten op consumentenspul zijn absoluut niet nodig geweest. Maarja, als overheid MOET je op zo'n ramp wel heftig reageren om de bevolking rustig te houden.

    Ik moet wel zeggen, dat we tegenwoordig steeds minder te klagen hebben. Er zijn een aantal importeurs, bijvoorbeeld inderdaad die van zena en rubro, die machtig mooie cakes op de nederlandse markt brengen voor een zeer nette prijs. Het word steeds meer een kwestie van de juweeltjes zoeken qua prijs/kwaliteit verhouding.

  12. Deze 4 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    eigenlijk zouden we, wellicht samen met onze vrienden uit Bels, samen een nieuwe wetgeving moeten maken over vuurwerk. 2 gram flash in grondknallers toestaan, flash in matten toestaan, enz. En dan gewoon consumentenvuurwerk toestaan op oud&nieuw. Het zou al helemaal geweldig zijn als we net als in belgie een vergunningsysteem konden maken. Dat wanneer je bijvoorbeeld voor een bruiloft of verjaardag wat vuurwerk af wilt steken, dat je naar de gemeente gaat en een vergunning aanvraagt voor een bepaalde datum en tijd en je door het jaar heen alleen vuurwerk kunt kopen met zo een vergunning.
    Sorry maar je hebt geen idee waar je over spreekt. In zowat alle steden en gemeenten in België was het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling verboden, illegaal! Je kreeg er niet eens een vergunning voor, ook als je netjes een aanvraag deed. Als je al niet mag stoken op oudejaar, waarom zouden ze je dan een vergunning geven voor een verjaardag. Het is foute boel in België.

  14. #10
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Er wordt vaak behoorlijk overdreven en geromantiseerd wanneer het vuurwerk betreft.
    Zoals VWBE al stelt is het geen rozengeur en manenschijn in België, zoals vaak wel wordt beweerd.
    Zelfs al mag er ergens vuurwerk afgestoken worden, dan is er een aparte vergunning benodigd voor het knalvuurwerk, wat vaak niet afgegeven wordt.

    Extra veiligheid; niets mis mee naar mijn mening.
    Voor zover ik weet zijn onze zwaarste cakes, veel zwaarder als de Duitse cakes.
    Gaat er dan iets mis, dan kan het ook goed mis gaan.
    Neem van mij maar aan, dat er maar 1x wat fout hoeft te gaan bij een Lidle vestiging en de regering neemt direct maatregelen.

    Prijsverschillen?
    Dat is juist dat kromme gedoe, wat hopelijk straks met een goede EU wetgeving wordt verspoepeld.
    Nu is het een ieder voor zich, wat betreft vuurwerk import en bij een land met een groot inwonersaantal is het veel goedkoper inkopen.
    Het scheelt tenslotte wel, of een instantie als de Lidl vele (tien)duizenden stuks van een artikel ineens kan inkopen en een Nederlandse vuurwerkhandelaar er maar een fractie van kan afnemen.
    Mvg Frans

  15. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    eigenlijk zouden we, wellicht samen met onze vrienden uit Bels, samen een nieuwe wetgeving moeten maken over vuurwerk. 2 gram flash in grondknallers toestaan, flash in matten toestaan, enz. En dan gewoon consumentenvuurwerk toestaan op oud&nieuw. Het zou al helemaal geweldig zijn als we net als in belgie een vergunningsysteem konden maken. Dat wanneer je bijvoorbeeld voor een bruiloft of verjaardag wat vuurwerk af wilt steken, dat je naar de gemeente gaat en een vergunning aanvraagt voor een bepaalde datum en tijd en je door het jaar heen alleen vuurwerk kunt kopen met zo een vergunning.

    Nederland zal alleen helaas altijd het brave jongetje van de klas zijn in europa als het om vuurwerk gaat. Het afsteken van bepaalde stukken vuurwerk wat in veel andere landen van europa legaal is, word hier letterlijk als misdrijf gezien. Word je er hiermee gepakt heb je een strafblad en is de rest van je leven aangetast, terwijl het 2 landen verder op gewoon mag.

    De nieuwe Europese regeling die er aankomt zal ook geen fluit uitmaken, aangezien ieder land individueel nog wel de vrijheid krijgt om bepaalde veranderingen door te voeren. Dan krijg je evengoed dat men in Spanje veel meer mag dan in Nederland. Het enige wat dit misschien veranderd is de pakkans. Want als in heel Europa "hetzelfde" mag zullen ze minder intensief controleren denk ik.

    Het blijft krom dat een cake hier 35 euro kost en dezelfde cake in duitsland 12 euro kost... En dat we een dikke milieubelasting betalen over vuurwerk terwijl we het evengoed zelf (moeten) opruimen. We betalen extra zodat de overheid kan zorgen dat de troep opgeruimd word maar er word verwacht dat we het toch zelf doen.

    Ik geloof absoluut niet dat er vroeger bij Enschede alleen maar 1.3G spul lag opgeslagen. Het was overduidelijk dat er ook 1.1G spul opgeslagen lag, dus die verscherping van de wetten op consumentenspul zijn absoluut niet nodig geweest. Maarja, als overheid MOET je op zo'n ramp wel heftig reageren om de bevolking rustig te houden.

    Ik moet wel zeggen, dat we tegenwoordig steeds minder te klagen hebben. Er zijn een aantal importeurs, bijvoorbeeld inderdaad die van zena en rubro, die machtig mooie cakes op de nederlandse markt brengen voor een zeer nette prijs. Het word steeds meer een kwestie van de juweeltjes zoeken qua prijs/kwaliteit verhouding.
    Doelbewuste inzet om burgers afhankelijk te houden en te kunnen onderdrukken. Burgers die te liberaal worden, hebben de overheid niet meer nodig. Dus dan creëer je een systeem waarbij je noodzakelijk bent.

    Zie Arno Bonte, hij creeërt angst om zichzelf 'nuttig' te maken voor de samenleving. Neem de angst weg en liberaliseer de markt en hij zit zonder werk, inkomen, vrouw/man et cetera.

    Dit is nu eenmaal hoe het 'systeem' zichzelf in stand tracht te houden. Wil je daadwerkelijk naar een beter systeem toe, dan zul je de denkwijze van mensen moeten veranderen. Iets waar Obama in de States mee bezig is en wat nu ook door begint te dringen bij het Republikeinse tegenkamp. Dingen moeten écht anders. 'Change' was niet voor niets het kernbegrip van de campagne in 2008.

    Maar goed, Nederland loopt flink achter op de States. Een jaartje of twintig, dertig. Nederland handelt overeenkomstig met het gedrag van de States in de jaren '80: Zero Tolerance. Goede voorbeelden zijn de stad New York en het platteland, de twee uiterste. Ja, er zijn momenteel minder misdrijven dan eerst In New York. Maar het is er nog steeds een kolerebende waar je u tegen zegt. Om over de bittere armoede op het platteland nog maar te zwijgen.
    Waar ze in de States nu afstappen van bepaalde gedragsvormen omdat deze niet meer werken, daar zal Nederland dit over twintig a dertig jaar doen als het zaaien van angst, haat, stigmatiseren, onnodige bureaucratie en onbeperkt graaien alles naar de donder hebben geholpen.

  16. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Een aparte vergunning voor knalvuurwerk in Belgie is niet meer nodig hoor, 1 vergunning volstaat (in de meeste gemeenten krijg je die wel niet) er is wel een gedoogbeleid vlak voor de eindexamens enzo wordt het in de meeste gemeenten wel oogluikend toegestaan, maar idd het is hier zeker geen vuurwerk heaven ofzo hoor...

  17. #13
    VWC-Lid NLsandman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    270
    Thanks
    29
    36 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Nederland zal alleen helaas altijd het brave jongetje van de klas zijn in europa als het om vuurwerk gaat. Het afsteken van bepaalde stukken vuurwerk wat in veel andere landen van europa legaal is, word hier letterlijk als misdrijf gezien. Word je er hiermee gepakt heb je een strafblad en is de rest van je leven aangetast, terwijl het 2 landen verder op gewoon mag.
    Wat denk je van wiet in nederland en wapen bezit in finland of traangas en gas alarm pistolen in duitsland?

    Het blijft krom dat een cake hier 35 euro kost en dezelfde cake in duitsland 12 euro kost... En dat we een dikke milieubelasting betalen over vuurwerk terwijl we het evengoed zelf (moeten) opruimen. We betalen extra zodat de overheid kan zorgen dat de troep opgeruimd word maar er word verwacht dat we het toch zelf doen.
    Wil je dan met alles 1 europa, prijs, politiek etc?
    Ik begrijp dat het prijs verschil absurd is maar dat is met meer dingen zo, ik wil graag de nexus 4 van google hebben, 560 euro in nederland via grijze import omdat google hem niet uit brengt, in duitsland kost deze 396 euro bij de media markt.

    Ik geloof absoluut niet dat er vroeger bij Enschede alleen maar 1.3G spul lag opgeslagen. Het was overduidelijk dat er ook 1.1G spul opgeslagen lag, dus die verscherping van de wetten op consumentenspul zijn absoluut niet nodig geweest. Maarja, als overheid MOET je op zo'n ramp wel heftig reageren om de bevolking rustig te houden.
    Er lag 1.1G tot 1.4G opgeslagen bij se.fireworks, dit is nooit ontkent, wat de vraag was is wat die explosie heeft veroorzaakt en welke klasse massa explosief is.
    Het klopt inderdaad dat de regels een reactie waren op de roep vanuit de bevolking, men had de keus om vuurwerk verkoop te verbieden of deze regels in te stellen.
    Langzaam aan zullen die regels wel weer soepeler worden mbt opslag van consumenten vuurwerk.

    Ik moet wel zeggen, dat we tegenwoordig steeds minder te klagen hebben. Er zijn een aantal importeurs, bijvoorbeeld inderdaad die van zena en rubro, die machtig mooie cakes op de nederlandse markt brengen voor een zeer nette prijs. Het word steeds meer een kwestie van de juweeltjes zoeken qua prijs/kwaliteit verhouding.
    Idd, er zijn steeds meer mooie effecten, goede kwaliteit grondstoffen en 25 grams buis vulling, ik hoop dat men dit kan doorzetten dan heb je die 1.4G prof cakes uit het oost blok ook niet meer nodig.

  18. #14
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Sorry maar je hebt geen idee waar je over spreekt. In zowat alle steden en gemeenten in België was het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling verboden, illegaal! Je kreeg er niet eens een vergunning voor, ook als je netjes een aanvraag deed. Als je al niet mag stoken op oudejaar, waarom zouden ze je dan een vergunning geven voor een verjaardag. Het is foute boel in België.
    Ja sukkel daarom zei ik ook dat we samen met belgië een nieuwe wet zouden moeten maken. Een middenweg tussen die van NL en die van belgië pfff. Ik weet echt wel waar ik over spreek hoor mafkees. Ik beweer toch nergens dat je in bels op oud&nieuw mag stoken? Ik geef juist aan dat je in belgië een vergunning aan moet vragen pfff

  19. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Ja sukkel daarom zei ik ook dat we samen met belgië een nieuwe wet zouden moeten maken. Een middenweg tussen die van NL en die van belgië pfff. Ik weet echt wel waar ik over spreek hoor mafkees. Ik beweer toch nergens dat je in bels op oud&nieuw mag stoken? Ik geef juist aan dat je in belgië een vergunning aan moet vragen pfff
    EN nou nórmaal reageren

    Een middenweg verheerlijk je wel naar "flashknallers, hele jaar kopen en geen vergunningen meeer", maar de middenweg kan ook "geen flashknallers, laatste 3 dagen van het jaar kopen en alleen stoken met een onmogelijk te krijgen vergunning" worden.

    Nee hoor, laat het maar lekker bij de Nederlandse regeltjes. Er is op alle vlakken prima spul te krijgen.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •