Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking kruitinhoud Nederlandse knallers

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vergelijking kruitinhoud Nederlandse knallers

    Hieronder een vergelijking van de volgende drie knallers, van boven naar beneden:
    - Rubro Vuurwerk Black Cobra 12.5
    - GBV Silver Flash Spanish Cracker (afgestopt met gips ipv klei)
    - Royal Fireworks Royal Thunder


    #2
    Whaha dat ding van rubro is echt gewoon een papieren staaf met een geringe hoeveelheid Bp. Heb je de knallers ook al getest op hardheid ?
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

    Comment


      #3
      Grote maakt niks uit zie je maar.
      Black Cobra 12.5 minder kruit dan Royal Thunder

      Ben benieuwd ik heb een bon van €10,- gewonnen van GBV dus maar een pakje Silver Flash Spanish Cracker kopen om te testen!

      Comment


        #4
        haha wat is de cobra 12,5 toch weer een klei bom

        wel mooi om te zien hoeveel kruit er in zit, bedankt voor de foto

        ben benieuwd naar de knal

        --pyro99
        Als vuurwerkfreak geef dan het goede voorbeeld... " draag dan een vuurwerkbril!"

        Comment


          #5
          Die van rubro doet me denken aan die mega kanonslagen uit duitsland lol.
          Ik keek er toen naar uit want verwachte een mega knal in eens een plof met een grote oranje stofwolk.
          Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

          Comment


            #6
            Kwaliteit van het kruit kan ook nog best een verschil in gaan zitten.
            Bedankt voor de foto! Maar echt zeker weten of en hoe ze knallen doen we pas met afsteken/filmpjes.

            Comment


              #7
              Clay blopper kan het beter worden genoemd die cobra 12.5. Dit slaat toch echt nergens op. Hieraan zie je dat je toch genept wordt. Ja er zijn regels omtrent de hoeveelheid kruit in een knaller. Als ik deze zou aanbieden als winkelier

              Comment


                #8
                Tsja ut zijn en blijven klei bommen.
                Echter die van GBV heeft gips stoppen.
                Ook het kruit is donker en lijkt op de foto wel korrelig.
                Dat zou gegranuleerd black poeder kunnen zijn.
                En dat zou dan ook een stuk sneller in ontbranding zijn.
                Als de GBV vlinders ook nog eens een stevige kartonne huls heeft kan ut best wat zijn.
                Die van Royal ziet er ook wel degelijk uit.. Maar ut blijft een klei bom.
                Ik ben benieuwd na de knal resultaten.

                Comment


                  #9
                  Ik had het kunnen weten, weer een en al verkooppraat. Het ziet er weer uit om van te huilen.
                  Erg dunne en slappe hulzen, bijna alleen maar klei en nog niet eens een gram (ongemixt) buskruit. Ik sla ze over, veel te duur voor Chinese rivierklei.

                  Comment


                    #10
                    Op zich best toe te juichen dat Nederland weer een beetje wordt opgehoogd, dankzij de Chinese klei

                    Comment


                      #11
                      De volgende knaller die uit komt bestaat vast uit 100% klei.. wat een afzetters. Wel goed om te zien dat Royal Fireworks nog wel een beetje denkt aan de knal, misschien toch maar een pakje halen.
                      Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

                      Comment


                        #12
                        Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe astronaut en die van vorig jaar wat het verschil daar in is

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vuurmerk Bekijk bericht
                          Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe astronaut en die van vorig jaar wat het verschil daar in is
                          Ik ook. Ik heb een pakje besteld. Het zou me verbazen als ze echt beter zijn. Nog 5 dagen wachten en dan weet ik het. Heb ook nog de oude liggen. Een vergelijkend warennderzoekje naar kruitinhoud op de 28e

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                            Op zich best toe te juichen dat Nederland weer een beetje wordt opgehoogd, dankzij de Chinese klei
                            Dan hebben we in ieder geval niet meer dat Nederland over een paar eeuwen onder water staat. Ze denken wat dat betreft wel vooruit..

                            Comment


                              #15
                              Maar goed dat ik die Cobra 12.5 niet heb besteld...

                              Wel vraag ik me af hoe ze die dingen maken.
                              Gaat dat gewoon zo?:
                              Lijm aan de onderkant, klei erin aanstampen, buskruit erin (niet aanstampen), lont erin, klei erin en met lijm afdichten (niet aanstampen)?

                              Ze zorgen er toch voor dat het buskruit niet aangestampt wordt, omdat het dan langzamer ontbrand?

                              Comment

                              Working...
                              X