Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Oogbescherming/vuurwerkbril?

Aantal stemmers
137. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Nee, te klein risico op letsel

    15 10,95%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

    4 2,92%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

    32 23,36%
  • Ja, bij alle stookmomenten

    69 50,36%
  • Nee, staat suf

    17 12,41%
Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 303
  1. #31
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkcrewleeuwarden Bekijk bericht
    maar jullie hebben me wel aan het denken gezet
    Mooi! Want het gaat niet enkel om vuurwerk wat even de verkeerde kant op gaat.
    Wat dacht je van alle kruitresten die van cakes naar beneden dwarrelt? Al zo vaak gehad dat het zwart sneeuwt op m'n hoofd; krijg dat maar 'ns nét vervelend of nog nagloeiend in je oog...
    Er zijn ook steeds meer NL knallers met betonieten stopjes die keihard wegknallen. Ik heb ze paar keer tegen m'n been gehad (AUW!) of tegen een auto horen knallen...ik wil dat NIET in m'n oog hebben en jij denk ik ook niet...

    En zoals Anihalas op FPM mooi zei: "Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie!"

    Goed topic geworden, keep it up!

  2. #32
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Ik doe het sinds 2/3 jaar al.
    Mijn moeder vind dat t moet, anders mag ik niks afsteken, dus ja toen maar op gedaan.
    Je merkt er helemaal niks van, en als de andere hem ook dragen maakt het niet eens uit. Er is nooit iets ernstigs gebeurd, maar alsnog, vanaf 10 uur tot 2 uur 's nachst is hij op. Dit jaar zelfs een Zena vuurwerkbril
    Dus niet zeiken van t ziet er niet uit, zoals hierboven al gezegd word: Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie.
    Maarja, als mensen ook mee komen stoken bied ik ze wel een bril aan. Als die hem afslaan, tja...

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2010
    Berichten
    635
    Thanks
    141
    457 waarderingen in 176 posts
    Ik heb nog nooit een vuurwerkbril op gehad. Moet zeggen dat ze deze ook niet verkochten in de winkels waar ik mijn vuurwerk in de voorgaande jaren heb gekocht. Ook heb ik het idee dat er dit jaar pas echt veel reclame voor wordt gemaakt, bijvoorbeeld door gemeentes, maar ook items op de tv. Zo zag ik die lekkere milf quinty eergisteren ook al met zo'n bril op bij koffietijd. Dit jaar ga ik hem ook opzetten, maar als de vuurwerk beleving minder is, zet ik hem toch heel dom weer af waarschijnlijk.

  4. #34
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Ik doe het sinds 2/3 jaar al.
    Mijn moeder vind dat t moet, anders mag ik niks afsteken, dus ja toen maar op gedaan.
    Je merkt er helemaal niks van, en als de andere hem ook dragen maakt het niet eens uit. Er is nooit iets ernstigs gebeurd, maar alsnog, vanaf 10 uur tot 2 uur 's nachst is hij op. Dit jaar zelfs een Zena vuurwerkbril
    Dus niet zeiken van t ziet er niet uit, zoals hierboven al gezegd word: Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie.
    Maarja, als mensen ook mee komen stoken bied ik ze wel een bril aan. Als die hem afslaan, tja...
    Je moeder heeft het begrepen. Goede moeder!

  5. #35
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ja altijd. Ookal heb ik een bril met roze poten, veiligheid voor alles en voorkomen is beter dan genezen.

  6. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Ik zet hem ook op, alleen het probleem is dat als ik hem even afzet dat ik dan toch vergeet om hem weer op te zetten. Gelukkig wordt ik door mijn omgeving eraan herinnert om hem dan toch weer op te zetten.

    Oordopjes heb ik ook in op de dag der dagen want ik wil zeker geen gehoorbeschadiging oplopen. Ik gebruik de oordopjes van Alpine, deze filteren het verkeerde geluid maar je blijft alles super goed horen.

  7. #37
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Ik draag de hele dag een bril, na een half uurtje merk je het al geen eens meer.
    En me kids ook. Geen bril is geen vuurwerk.
    Gewoon een hele duidelijke regel hier, die dingen zijn er niet voor niks en het is een kleine moeite.
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Shell-Martijn voor het bericht:


  9. #38
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Je moeder heeft het begrepen. Goede moeder!
    Haha, dat is ze zeker! Mijn ouders dragen er ook een om 12 uur als we met zijn alle buiten staan

  10. Deze gebruiker waardeert baassie123 voor het bericht:


  11. #39
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincer Bekijk bericht
    Oordopjes heb ik ook in op de dag der dagen want ik wil zeker geen gehoorbeschadiging oplopen. Ik gebruik de oordopjes van Alpine, deze filteren het verkeerde geluid maar je blijft alles super goed horen.
    Oordopjes is wat overdreven vind ik? of niet? Tenzij je dikkere klappen hebt als c6 etc.

  12. #40
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkcrewleeuwarden Bekijk bericht
    tuurlijk zit gevaar in een klein hoekje en ik heb wel een vuurwerk bril ooit gekregen bij een bestelling maar ik doe hem niet op gewoon puur om het feit dat ik vertrouwen heb in het vuurwerk en in de mensen die veilig ermee omgaan tuurlijk 1 keer hoeft genoeg zijn maar
    dan betaal ik maar de hoogste prijs
    Afgelopen jaarwisseling had ik mijn oog kwijt kunnen zijn, als ik geen bril op had gehad.

    In het verleden heb ik ook gezever gehad met gasten die vuurwerk niet vast wilden zetten, omdat alles toch wel goed zou komen. Na meerdere keren gewaarschuwd te hebben het vuurwerk stabiel vast te zetten, gebeurde dit:



    Wat mij betreft is het heel simpel. Mensen waarschuwen je niet voor niets. Als je zelf eigenwijs wilt zijn en de consequentie voor een ongeluk wilt dragen, prima.
    Maar één, je hoeft wat mij betreft dan niet op empathische reacties van je omgeving te verwachten. En twee, wees dan wel zo mans om de schuld niet bij het vuurwerk zelf te leggen, maar bij jezelf wegens het negeren van de gevaren en de adviezen van andere mensen die het beste met je voor hebben.

    Ik hoop dat we je voldoende kunnen overtuigen toch gebruik te maken van de bril en overige hulpmiddelen om de veiligheid te vergroten(vuurwerkklem, eventuele zakjes potgrond, pijlenstandaard etc.)

  13. Deze 3 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  14. #41
    VWC-Lid Ricow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    in mun huis
    Berichten
    420
    Thanks
    127
    202 waarderingen in 63 posts
    zelf draag ik geen vuurwerk bril dit kom om dat ik al een bril op heb mss een zwak excuus maar vind een bril over een bril niet echt fijn zitten wat dus ook voor komt dat de vuurwerk bril te veel op me eigen bril drukt. en dat is echt niet fijn vandaar dat ik geen vuurwerk bril draag
    We Love Fireworks

  15. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Oordopjes is wat overdreven vind ik? of niet? Tenzij je dikkere klappen hebt als c6 etc.
    Zelf heb ik geen zware knallers, maar er zijn genoeg hersenloze gasten die op een paar meter afstand zo ding neergooien. Tijdens mijn showtje gaat de hel los en dan ben ik toch blij dat ik ze in heb.(kleine toelichting: aan 1 kant hoor ik nog maar voor 30% dus ik ben zuinig op mijn flappers.)

  16. #43
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkcrewleeuwarden Bekijk bericht
    tja oke even wiskunde raad plegen de kans dat er met vuurwerk iets anders gebeurd dan dat de planning is nou pak een beet 10% de kan dat het vuurwerk in een cm2 (in je oog is) 1%
    Dus nog altijd geen 0%!!!!
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  17. #44
    VWC-Lid Maiko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 november 2009
    Berichten
    637
    Thanks
    124
    281 waarderingen in 135 posts
    Heb 2 jaar geleden wat brillen gekocht en daar zijn vorig jaar er nog een aantal bij gekomen. In de straat is het hier meestal redelijk druk dus heb ik voor iedereen (familie en vrienden) een bril beschikbaar. Je ziet toch dat er af en toe wat misgaat, omvallen of fout bij produceren en zo'n ongeluk wil je niet op je geweten hebben. Het argument dat het er niet uitziet vind ik maar slapjes want een glazen oog ziet er ook niet uit.

  18. Deze gebruiker waardeert Maiko voor het bericht:


  19. #45
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Heb vorig jaar de hele dag met een bril op gelopen. Vond het totaal niet erg en ik had er geen last van. Ga het ook dit jaar weer doen

Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •