Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Oogbescherming/vuurwerkbril?

Aantal stemmers
137. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Nee, te klein risico op letsel

    15 10,95%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

    4 2,92%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

    32 23,36%
  • Ja, bij alle stookmomenten

    69 50,36%
  • Nee, staat suf

    17 12,41%
Pagina 2 van 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 303
  1. #16
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Ik draag ook geen vuurwerkbril, misschien klinkt het eigenwijs.
    Maar ten eerste vind ik dat als je goed oplet en geen domme dingen doet de kans op letsel erg klein is. (ik weet het ongeluk zit in een klein hoekje.
    En ik wil gewoon lekker genieten van me vuurwerk en dan niet zo'n irritant ding op me neus hebben.
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  2. #17
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik draag altijd een vuurwerkbril. Altijd doen zou ik zeggen. Zeker als je net als ik kinderen hebt die lekker mee willen stoken.
    December Will Be Magic Again!!

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Liu Yang , overijssel
    Berichten
    381
    Thanks
    33
    456 waarderingen in 153 posts
    Ik heb tegenwoordig ook een hele mooie bril op.
    Deze bestaat uit 1 stuk dus geen randjes en hoekjes bij je neus of langs je ogen..
    is glas helder en ziet er nog mooi uit ook..

  4. #19
    VWC-Lid PYRO OUTLET-STORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2012
    Locatie
    Joure
    Berichten
    56
    Thanks
    127
    152 waarderingen in 42 posts
    Beste stadsgenoot.
    Ook al ga jij nog zo veilg te werk, een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Op oudejaarsavond ben je niet alleen op straat, ik zelf geef omstanders al jaren brillen. Al is het alleen maar omdat er nog altijd jeugd rondloopt die romeinse kaarsen uit de hand en babypijltjes horizontaal wegschiet!
    Wie een bril wil, kom er maar eentje halen (als je in de buurt woont!) Pyro Outlet-Store Joure
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkcrewleeuwarden Bekijk bericht
    ik doe er niet aan mee ik ben er heilig van overtuigd dat als je normaal(zo als het moet)met vuurwerk omgaat er vrijweinig kan gebeuren en dan kan je haten dat vuurwerkletsel meestal door iemand anders gebeurd nou iedereen gaat er bij ons veilig mee om en ik ben nou nooit echt in zo'n situatie gekomen dat er iets langs me oog vloog ofzo dus en als ik toch blind raak ja eigen schuld dikke bult

  5. Deze 3 gebruikers waarderen PYRO OUTLET-STORE voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2012
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    66
    Thanks
    13
    43 waarderingen in 25 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
    Ik draag ook geen vuurwerkbril, misschien klinkt het eigenwijs.
    Maar ten eerste vind ik dat als je goed oplet en geen domme dingen doet de kans op letsel erg klein is. (ik weet het ongeluk zit in een klein hoekje.
    En ik wil gewoon lekker genieten van me vuurwerk en dan niet zo'n irritant ding op me neus hebben.
    helemaal mee eens en ik vind de reactie beetje onterecht van ''als freak moet je het goede voorbeeld geven'' dus als je geen draagt geef je niet het goede voorbeeld ??!!? nee je moet het goede voorbeeld geven door juist met vuurwerk om-te-gaan dus nee zoals ik eerder heb gezegd ik doe hem niet op omdat ik (in mijn inzicht) verstandig en veilig met vuurwerk om ga en dat er dus bijna/geen ongelukken voorkomen tenmiste ik heb 't nog nooit gehad
    we zullen ZIEN

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2012
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    66
    Thanks
    13
    43 waarderingen in 25 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYRO OUTLET-STORE Bekijk bericht
    Beste stadsgenoot.
    Ook al ga jij nog zo veilg te werk, een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Op oudejaarsavond ben je niet alleen op straat, ikgeef zelfs omstanders al jaren brillen. Alleen is het alleen maar omdat er nog altijd jeugd rondloopt die romeinse kaarssen uit de hand schiet en babypijltjes horizontaal!
    Wie een bril wil, kom er maar eeentje halen (als je in de buurt woont!) Pyro Outlet-Store Joure

    tuurlijk zit gevaar in een klein hoekje en ik heb wel een vuurwerk bril ooit gekregen bij een bestelling maar ik doe hem niet op gewoon puur om het feit dat ik vertrouwen heb in het vuurwerk en in de mensen die veilig ermee omgaan tuurlijk 1 keer hoeft genoeg zijn maar
    dan betaal ik maar de hoogste prijs

  8. #22
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Tja, dat dacht ik toen ook..
    2 jaar geleden stonden we te stoken met een groepje freaks. Waar iedereen dus verstandig omging met vuurwerk, ging het toch fout door een fout in het vuurwerk zelf. Ben blij dat ik hem op had, anders was het misschien een ander verhaal nu..

  9. Deze 3 gebruikers waarderen Sunseeker voor het bericht:


  10. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2012
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    66
    Thanks
    13
    43 waarderingen in 25 posts
    tja oke even wiskunde raad plegen de kans dat er met vuurwerk iets anders gebeurd dan dat de planning is nou pak een beet 10% de kan dat het vuurwerk in een cm2 (in je oog is) 1%

  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2012
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    66
    Thanks
    13
    43 waarderingen in 25 posts
    maar jullie hebben me wel aan het denken gezet

  12. #25
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Het is inderdaad beter voorkomen als genezen. Maar het is zoals mensen al zeggen het goede voorbeeld geven.
    En dat is helemaal belangrijk als je kleine kinderen hebt die erbij lopen.
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Berichten
    1.574
    Thanks
    772
    1.445 waarderingen in 542 posts
    overdag met knalvuurwerk doe ik altijd mijn sportbril op met heldere glazen, omdat met het knalspul er vaak dingen in de ronte vliegen die je niet in je ogen wilt. Ook staat een sportbril een stuk beter als een vuurwerkbril. 's avonds met het siervuurwerk draag ik nooit een bril aangezien ik dat zeer irritant vind met het steeds omhoog kijken en het glas het beeld ook lichtelijk vervormt wat ten kosten gaat van het o zo mooie vuurwerk. Klinkt dom natuurlijk omdat je de hele dag je best doet om niks in je ogen te krijgen en dan kan het alsnog gebeuren, maar 's avond en na 12en stoken wij altijd op eigen terrein waar niemand anders stookt en staan we ook vrij ver van ons vuurwerk af ongeveer 25m. Maar mensen waarbij er veel mensen rondom ook nog stoken zou ik zeker aanraden dan toch een bril te dragen

  14. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
    Het is inderdaad beter voorkomen als genezen. Maar het is zoals mensen al zeggen het goede voorbeeld geven.
    En dat is helemaal belangrijk als je kleine kinderen hebt die erbij lopen.
    Daar heb je helemaal gelijk in echter bestaat het leven uit risico's nemen.Voor kinderen die zelf nog geen bewuste keuzes kunnen maken zou ik het ook aanraden.
    Dat er iets in je oog komt met blijvend letsel is naar mijn inziens zeer klein.
    Tevens waar houd het op ga je stoken met een helm,brandwerende kleding, stevige leren schoenen en als laatste een tok.

    Vuurwerk is nou eenmaal een product waar iets meer risico's aanzitten dan legoblokjes.

  15. Deze gebruiker waardeert hamtaro88 voor het bericht:


  16. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Overdags mogelijk. Overdags mogelijk ook mijn gewone bril. Maar in de nacht draag ik mijn gewone bril sowieso. Dat heeft mij vorige jaarwisseling oogletsel bespaard.

    Mijn familieleden en gast droegen vorig jaar allemaal een veiligheidsbril. DIt jaar zijn er wederom voldoende brillen aanwezig.


    Ik zag trouwens dat Blokker nu ook veiligheidsbrillen verkoopt. 3 euro per stuk, best prijzig. Maar misschien wel een leuk idee voor een cadeautje onder de kerstboom!
    Laatst gewijzigd door Jupilerfreak; 20 december 2012 om 07:16

  17. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


  18. #29
    Administrator R@lph's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2005
    Berichten
    2.178
    Thanks
    3.955
    2.556 waarderingen in 956 posts
    Ik draag al 2 jaar een veiligheidsbril. Inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar veel letsel gebeurt vaak door een ander zijn vuurwerk als je net toevallig even staat te kijken. Je zult het net zien. En als een paar het goede voorbeeld geven, volgt de rest hopelijk ook. Ik ben eigenlijk wel voor om bij elke bestelling een paar vuurwerkbrillen te leveren net zoals je een hand vol aansteeklonten krijgt. Ik bedoel zo'n veiligheidsbril kost ook niet meer als 2 euro.

    Ik weet het, de brillen zijn niet echt mooi te noemen. Maar een glazenoog is dat ook zeker niet. En met 1 oog minder, ziet alles er toch heel anders uit opeens.

  19. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    123
    Thanks
    57
    78 waarderingen in 31 posts
    Hier dragen mijn vriendin en ik een vuurwerkbril.
    Als mensen het stom/suf vinden staan, so be it.
    Zou de rest van me leven spijt hebben, mocht er onverhoopt iets fout gaan.

Pagina 2 van 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •