Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTOS] Duren - Kermisvuurwerk

    * LET OP: DEZE POSTING BEVAT VEEL FOTOS!*



    Het is een beetje trend bij ons dat wij tegenwoordig de wat beter kermisvuurwerken op zoeken in Duitsland. Deze zijn namelijk niet bepaald te vergelijken met de kleine (pruts) showtjes in Nederland. Zo waren we vorige week nog in Dusseldorf. Daar hebben we ons echt laten verassen en verbazen over de grote van dit vuurwerk.





    mooi he mattenfreak hahaha

    Gisteren zijn we dan ook wederom naar een Kermisvuurwerk geweest en wel in het duitse Duren. Aangekomen in Duren was het even zoeken waar het vuurwerk stond. Totdat BlackBaron op het briljante idee kwam om verder te zoeken in hogere sferenm, letterlijk.. Met andere woorden we gaan met zn 3tjes in een 55 meter hoog reuzenrad.. Uw auteur van dit artikel heeft echter hoogtevrees.. Dit gebeuren drong dus dan ook pas tot mij door toen we min of meer in zo een wiebelig bakje zaten.. Nadat we dus een 10 tal meters de lucht in gingen werd uw Autheur dus nogal paniekerig bang... Eruit! en snel zei ik. helaas dat ging dus niet meer.





    Nadat we (de etters) een 3-4 minuten op het hoogstepunt stil bleven hangen ondekte we achter een grote achtbaan het vuurwerk. uitkijkend (kokhalzend.. brrr) over de kermis kwamen we tot de conclusie dat we ons niet op het kermis terrein moesten parkeren met onze film en foto spullen. Het was er namelijk erg (maar gezellig) druk.






    Besloten werd om net even buiten het terrein ons tijdelijk kampement op te slaan. Aangekomen bij deze plaats was het nog een uurtje wachten. De show werd aangekondigd met 3 nogal kwalitatief belachelijk harde salutes. niet kort daarop begon het geweld.

    Met een donderend geweld werd de show gestart met een salvo van flink grote Rode chrysanten met palmtree pistil. De rest van de show kenmerkte zich door veel salvos op thema. Veel spaans, en Italiaans hebben we voorbij zien komen. Varierend van eenvoudige kamuro bommen tot grote meerslagen cilinders met bottomshot.






    Het was een show die zich echt kenmerkte door flink fel te schieten met eigenlijk alleen maar kwaliteitsspullen. Alsof dit alles niet genoeg was, werden we getrakteerd op een finale, die niet onder doet voor een finale in zuidelijk Europeeselanden. Deze werd ingezet door een massa aan kleine salutes de lucht in te pompen, gevolgd door een massa aan groot kaliber shells. Nu dacht ik dat het wel voorbij was. maar nee..





    Een sloot salutes die gewoon pijn ( lekkerrrrr ) aan de oren deed werd omhoog gejast. Uw schrijver van dit artikel ging dan ook compleet uit zn plaatje. Kennelijk was dit nog niet voldoende, want hierop werd nog even getoond dat het nog harder, metnóg meer kon. een werkelijk oorverdovend salute salvo met er achter grote crown bommen besloot dit hoogstaande pyrotechinsche feestje. Wederom ging uw schrijver compleet uit zn stekker.






    De algehele korte conclusie van deze avond kan wel zijn, dat voor volgend jaar alvast dit vuurwerk met rode letters in mijn agenda staat genoteerd. want zulke schitterend goede vuurwerken vind je niet snel in deze regionen!





    Natuurlijk heb ik alles op video vast gelegd (met excuus voor het soms nogal enthausiaste geschreeuw van uw camera man ) Je kunt die video dan ook *HIER* downloaden. Er zijn natuurlijk ook meer fotos gemaakt, en die zijn *HIER* te vinden.

    Wat een show!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Het was een GEWELDIGE show :P gewoon kicke. Ik dacht ff dat we in Valencia zaten en dat voor een kermis vuurwerk(je :P)

    ga volgend jaar zelf !!! het is echt de moeite.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Wauw, het verhaal liegt er niet om en belooft ons heel veel.
    De foto,s zijn fantastisch, bravo.
    Later op de dag, op een rustiger en vrij moment, ga ik ervoor zitten om de video te bekijken.
    Vooralsnog bedankt. Ben erg benieuwd.


  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2005
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    the_bulldog en ik zijn hier dus ook geweest en het was echt GEWELDIG!!!! volgend jaar zeker weer wat een finale! niet normaal

  5. #5
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Wat een monsterlijk goede show voor een kermisvuurwerkje zeg!

    Prachtig in beeld gebracht om mee te beginnen, video ziet er top uit. De foto's zijn natuurlijk ook geweldig al hebben sommige foto's een kleine trilling erin zitten, zachte ondergrond of door RedBaron die zo uit zijn dak ging?
    In het bijzonder viel mij deze foto direct op, wat een plaatje, prachtige kaleidoscope-bommen:




    De show is enorm gaaf, het komt denk ik voornamelijk door de effecten van de bommen, de een is werkelijk nog mooier als de ander en een simpele peony kom je maar weinig tegen. De willows/palms in het begin, dat goud licht gewoon op, enorm breed, hoe mooi kan je ze maken. De kaleidoscope met een felblauwe volle pistil en de colorchanging sterren, wáánzinnig, op foto ook prachtig. Dan ook nog de mooie tourbillions in verschillende maten, de soort fish-effecten met dikke staarten, de variërende ring-effecten (uitstekende kwaliteit). De gamboge-bommen kwamen er genoeg in voor van rood naar blauw al is dat niet altijd even goed zichtbaar, heel lichte kleur blauw. De groene palmen met een volle crackling pistil viel ook bij jullie goed in de smaak haha. De blauwe peony's met crackling pistil in verschillende kalibers, leuk om te zien wat het verschil dan in effect kan zijn, bommen van grote klasse dit, perfect rond ook.
    Dan nog de figuurtjes erbij, hartjes, sterretjes met ring eromheen, smileys, geweldig om te zien. Overigens vielen er hier al meer goed dan in de hele show met Japantag. We kunnen doorgaan met opnoemen, de crossettes, de glitters, nog veel meer kaleidoscoop-bommen, de harde crackling van de palmtrees, de zachtkleurige gouden willows etc. Alles is werkelijk prachtig!!
    De finale is zoals gezegd echt eentje die je helemaal gek maakt, de vele gouden willows maken je helemaal lekker en dan gaan ze gewoon door met felle rode peony's, fluit en knal, maar het aantal salutes op dat moment is werkelijk bizar ja. Dan gewoon volgas doorgaan met rode en groene effecten, tempo is moordend en dan die salute-finale die ineens opduikt, wat een ontzettend harde klappen zeg, de gouden willows erboven, bizar hoor, werkelijk kippenvel achter het beeldscherm! Gaaf om te horen dat je (jullie) zo uit je plaat ging, maar volkomen terecht, hier doe je het voor he. Toch maar Fallas haha?

    Zoals je zegt, met rode letters in de agenda, wat een show!!

    EDIT:

    zie nu ineens de tekst onder de foto, ben ik zo voorspelbaar haha.

    mooi he mattenfreak hahaha

  6. #6
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Je bent er weer snel bij RedBaron. En wat voor een show was dit! Whoohoo. Ziet er echt super goed uit, foto's zijn ook weer buitengewoon mooi. Echt jongens, mijn complimenten echt heel mooi werk.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Prachtige foto's, mooi heldere blauwe effecten.
    Caleidoscope-bommen doen het inderdaad goed en zijn vaak ook mooi op de foto te krijgen.
    Ik ben de video aan het downen nu, ik kan nie wachten.


    Complimenten voor de foto's en film, want ik weet al dat de film er nu toppie uit zal zien.


    EDIT:

    Heb de film bekeken, en voor een kermisvuurwerk ziet het er echt heel goed uit, lijkt zowat wel op een festivalvuurwerk, de Firma heeft hier echt een heel goede show neergezet, mijn grote complimenten, ook mijn complimenten richting de crew voor het filmen van de show, prachtig vastgelegd.
    Laatst gewijzigd door Peter; 4 augustus 2007 om 15:01

  8. #8
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Deze show werd geschoten door Steffis-Ollig, en dat staat altijd voor Kwaliteit ongeacht het budget. Mooie foto's en een leuk verslag!

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Sprookjes bestaan niet zeggen ze. Nou ze bestaan wel dus.
    Als je deze film bekijkt zie je een vuurwerkshow van ongekende kwaliteit.
    Het verbaast mij niets Red Baron dat je continu uit je dak ging. Ik deed hetzelfde, maar dan vanaf mijn PC.
    Deze show is perfect uitgevoerd. Mattenfreak geeft een zeer uitvoerige en deskundige beschrijving van de effecten en thema,s die de revue passeren.
    Ik ga daarom ook verder niet in op de effecten, is niet meer nodig.
    Mijn persoonlijke hoogtepunten zijn de kaleidoscope bommen, de tourbillons en de waanzinnig uitgevoerde finale met de gouden willows.
    Deze finale is a la Fallas.!!

    Complimenten ook naar jouw kant Red Baron voor de geweldige filmbeelden.
    Jouw films maken de show nog mooier dan hij is.
    Ook complimenten voor Black Baron voor de fantastische foto bijdrage.

    Red Baron, jij hebt echt een goede neus voor wat betreft het uitzoeken van de mooie shows. Eerst Dusseldorf kermis, toen Kapellen kermis en nu Anna kermis. Wat is de volgende trip? Want dan ga ik met je mee.

    Ik raad iedere vuurwerkliefhebber aan deze show te gaan zien.
    Als je niet kijkt krijg je er absoluut spijt van.
    Met name de finale brengt je in sprookjeswereld.
    Laatst gewijzigd door moontan; 5 augustus 2007 om 10:33

  10. #10
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Bedankt Red Baron, jij hebt echt een goede neus voor wat betreft het uitzoeken van de mooie shows. Eerst Dusseldorf kermis, toen Kapellen kermis en nu Anna kermis. Wat is de volgende trip? Want dan ga ik met je mee.
    Ooit gehoord van iemand die datums in een kalender invoerd en bij topshows dat vantevoren daarin meldt

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feuerwerk Bekijk bericht
    Ooit gehoord van iemand die datums in een kalender invoerd en bij topshows dat vantevoren daarin meldt
    Jazeker wel, ik raadpleeg de kalender dagelijks, maar de kwaliteit van een show valt niet altijd te voorspellen. Kennelijk was Red Baron zelf ook zeer verrast en onder de indruk.
    Wat mij bevreemdt is dat op de Duitse fora nauwelijks aandacht is/wordt besteed aan deze show. Ik denk dat de Duitsers zelf ook behoorlijk verrast zullen zijn bij het zien van de film.


  12. #12
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Zo, nou ik ben er eens goed voor gaan zitten. Wat een ongelooflijk GOED verzonnen, gebouwde en uitgevoerde show is dit geweest!!! Ik heb genoten van de vele soorten dikke shells die de revue passeerden. Daarnaast was de registratie alsmede het afmonteren weer dik in orde! Zelfs van de spontane enthousiaste kreten kon ik genieten. Mijn complimenten, Red Baron! Wat een parel van een show. Ik ga 'm zo nog een keer bekijken

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.891
    Thanks
    398
    428 waarderingen in 198 posts

    Arrow CrazyFireworks.nl

    Sodeju!! wat een show!! er zaten zeker mooie effecten tussen vooral de finale wootttttt die salutes gast ik had echt wel bij de show willen zijn

    en dat voor een kermisje? dat zie je in nederland niet eens alleen consument of lichte professional vuurwerk shells enzo..

    maar dit slaat echt alles
    P.s. met welke video bewerking's programma(s) bewerken jullie de films?

  14. #14
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts
    Het was idd een super show.
    We hadden een uitstekende plek op de treinrails, die lag op een heuveltje dus we stonden boven alle mensen.
    Prachtige bommen werden er geschoten, en goed opgebouwd van kleine naar grote callibers.
    Een lekker vlotte show met een super finale met flink veel salutes, dat maakte de show helemaal af.

  15. #15
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Werkelijk waar een graaaaaaandioooooose show!!!!
    Wat ene kwaliteit wat een opzet wat geheel werkelijk waar superrrr!!!!!
    Werkelijk waar alles is geweldig aan deze show!
    Niet normaal meer dat dit kan voor een kermisvuurwerk werkelijk waar fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!x1000
    Bedankt jongens!!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •