Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 22 van 22
  1. #16
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ik weet dat de winkels de dummies zelf moeten kopen en dat deze vaak nog duurder zijn dan de gewone cake's met inhoud.
    En ik begrijp dat de dummies in de etalage staan en in de winkel zelf, maar wat ik niet snap is dat je dan alsnog een dummie kan verkopen.
    Want het lijkt me niet dat de dummies tussen het gewone vuurwerk staan toch?
    Zoals ik al zei, als je een dummy plaatst die beter in het zicht staat voor klanten of gewoon een dummy neerzet voor cakes die alleen achter staan dan kan dit voorkomen. Stel je ziet een cake, maar dat is dus de dummy, die cake staat wel onder op een plank voor de verkoop. Door de drukte vergist de verkoper zich en pakt het artikel wat ie aanwijst, de dummy dus in dit geval.

    Affijn, door de drukte kan er vanalles gebeuren, ook een dummy kan worden meegegeven. Zo kan een "vuller" de dummy zien en denken dat ie echt is, die zet hem er gewoon tussen. Al die kleine dingen kunnen gebeuren en het is alleen triest voor de consument.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    daarom vind ik dat altijd een sticker op de dummy's moeten zitten met dummy erop, soms zie je het maar lang niet overal, zo worden deze misverstanden meteen verholpen..

    verder vind ik dit een heel goed stukje waar veel mensen wat aan hebben omdat ze het gewoonweg niet wisten.

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Hieronder een passage uit de leveringsvoorwaarden die gelden voor de afnemers van Lesli vuurwerk.
    De complete tekst is te downloaden van de website van Lesli.
    http://www.vuurwerkplanet.nl/vuurwer.../default.aspx?

    Mijn advies aan iedere bezoeker op dit forum: Vraag bij de aankoop naar de voorwaarden van je dealer.. En heb je gebreken met vuurwerk ga er dan op 2 januari mee terug naar de dealer.


    Gebreken; klachttermijnen
    De consument is gehouden met bekwame spoed na levering te onderzoeken of de dealer de overeenkomst deugdelijk is nagekomen en is voorts gehouden de dealer er terstond schriftelijk van in kennis te stellen zodra hem het tegendeel blijkt. De consument dient het onderzoek en de desbetreffende kennisgeving te doen uiterlijk vóór 5 januari van het jaar na aflevering.
    De nakoming van de overeenkomst geldt tussen partijen als deugdelijk indien de consument in gebreke is gebleven het onderzoek of de kennisgeving, bedoeld als hierboven, tijdig te doen.
    De prestatie van de dealer geldt in elk geval tussen partijen als deugdelijk, indien de consument het geleverde of een gedeelte van het geleverde in gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt aan derden heeft geleverd respectievelijk in gebruik heeft doen nemen, heeft doen bewerken of verwerken of aan derden heeft doen leveren, tenzij de wederpartij het hierboven bepaalde in acht heeft genomen.
    Ook indien de consument tijdig reclameert, blijft zijn verplichting tot betaling en afname van gedane bestellingen bestaan. Goederen kunnen slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming aan de dealer worden geretourneerd.

    Aansprakelijkheid
    De dealer is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook die ontstaat doordat de goederen na aflevering verkeerd worden gebruikt. Onder verkeerd gebruik wordt in ieder geval, doch niet uitsluitend verstaan, de goederen gebruiken in voor het afsteken van vuurwerk slechte weersomstandigheden, de goederen binnen een gebouw en/of woning gebruiken of de goederen op een andere (strijdige) manier gebruiken dan op de verpakking is aangegeven. Tevens is de dealer niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook die ontstaat nadat consument de goederen na aflevering in gebruik heeft genomen heeft bewerkt of verwerkt aan derden heeft geleverd, respectievelijk in gebruik heeft doen geven, heeft doen bewerken of verwerken of aan derden heeft doen leveren.
    De dealer is voorts niet aansprakelijk voor enige vorm van vervolgschade bijvoorbeeld in de vorm van omzetderving of verminderde goodwill in het bedrijf of het beroep van de consument.
    Indien de dealer terzake van enige schade waarvoor hij krachtens de overeenkomst met de consument c.q. deze leveringsvoorwaarden niet aansprakelijk is, door een derde aansprakelijk wordt gesteld zal de consument de dealer terzake volledig vrijwaren en de dealer alles vergoeden wat hij aan deze derde dient te voldoen.
    De aansprakelijkheid van de dealer uit hoofde van de overeenkomst met de consument is beperkt tot een zodanig bedrag als naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid in verhouding staat tot de overeengekomen prijs, doch in ieder geval tot een maximum van drie maal het orderbedrag en mits deze aansprakelijkheid door de verzekering van de dealer wordt gedekt.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn op dit forum die ondeugdelijk vuurwerk hadden en na de jaarwisseling een klacht hierover hebben ingediend bij de winkelier. Zo ja dan zou ik graag willen weten of de klacht naar behoren is afgehandeld.


  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vuurwerk Zoetermeer hanteert de volgende regels met betrekking tot consumentenvuurwerk:

    Garantie
    Het siervuurwerk, de 700 serie, dat wij verkopen voldoet aan de laatste kwaliteits- en veiligheidseisen. Daarom durven wij, als eerste in Nederland, onze klanten de garantie te geven dat het bij ons gekochte siervuurwerk daadwerkelijk afgeschoten wordt. Mocht u tijdens oudjaarviering constateren dat uw siervuurwerkpot niet volledig is afgeschoten, dan kunt u, bij inlevering van uw defecte siervuurwerkpot en aankoopnota, het aankoopbedrag van dit artikel terug ontvangen in de vorm van een tegoedbon ter waarde van het desbetreffende siervuurwerk + 5% extra. Dit geldt voor constructie- en fabricagefouten. Gebreken door ondeskundig gebruik vallen buiten de garantie.
    Retournering kan tot en met zaterdag 10 januari 2009.



    http://www.vuurwerkzoetermeer.nl/index1.html

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vuurwerk Zoetermeer hanteert opnieuw keurig de garantieregeling:

    Garantie
    Garantie op vuurwerk van 600 en 700 serie, uitsluitend op uitwerking van tubes die niet af zijn gegaan. Gebreken door ondeskundig gebruik vallen buiten de garantie. Indien een bewijsstuk en/of aankoopnota ontbreekt, dan vervalt iedere vorm van garantie. De garantie bestaat uit een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag + 5% extra, uit te geven in het daaropvolgende jaar en alleen voor vuurwerk. Retourneren kan t/m zaterdag 8 januari 2011.

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Met het oog op de komende verkoopdagen wil ik dit hele oude topic weer nieuw leven inblazen. Handig om te weten of jouw dealer algemene voorwaarden hanteert zodat je weet wat je rechten en plichten zijn als consument, maar ook die van de dealer zelf.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •