Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 133 van 133
  1. #121
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2012
    Berichten
    53
    Thanks
    6
    21 waarderingen in 12 posts
    Ik vind zelf dat ze beter de kruitinhoud kunnen verhogen naar bijvoorbeeld 600 of 700 gram, dan dat ze 25 gram in een tube stoppen. Een cake als Grande Finale of Rainbow Fantasy is ontzettend mooi met 14/15 gram per tube, maar ze lijken gelimiteerd door de 500 gram regeling. Verhoog je de kruitinhoud, dan kun je er nog 1 of 2 rijen bij doen. Als je fan bent van speciale effecten is die 25 gram regeling natuurlijk super
    Laatst gewijzigd door Hurricane; 7 januari 2013 om 18:43

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Hurricane voor het bericht:


  3. #122
    VWC-Lid Maximum blast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    54
    Thanks
    12
    13 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hurricane Bekijk bericht
    Ik vind zelf dat ze beter de kruitinhoud kunnen verhogen naar bijvoorbeeld 600 of 700 gram, dan dat ze 25 gram in een tube stoppen. Een cake als Grande Finale of Rainbow Fantasy is ontzettend mooi met 14/15 gram per tube, maar ze lijken gelimiteerd door de 500 gram regeling. Verhoog je de kruitinhoud, dan kun je er nog 1 of 2 rijen bij doen. Als je fan bent van speciale effecten is die 25 gram regeling natuurlijk super
    Als je de kruit inhoud verhoogd van een cake dan gaat de prijs ook omhoog(logisch)niet voor iedereen wenselijk.Wat die 25 gram per tube betreft, is alleen goed voor speciale effecten of als je het boeket meer gevuld wilt hebben.Als je een grotere uitwerking wilt moet je meer flash en een groter(30mm)kaliber hebben, dit kan dus al met idd 15 per tube. Wat je vaak ziet bij 25gr/per tube cakes is dat er per schot een mijn wordt afgeschoten. Het gewicht aan kruit van de mijn gaat van het totale gewicht per tube eraf dus hou je minder over voor het effect/uitwerking.

  4. #123
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maximum blast Bekijk bericht
    Als je de kruit inhoud verhoogd van een cake dan gaat de prijs ook omhoog(logisch)niet voor iedereen wenselijk.Wat die 25 gram per tube betreft, is alleen goed voor speciale effecten of als je het boeket meer gevuld wilt hebben.Als je een grotere uitwerking wilt moet je meer flash en een groter(30mm)kaliber hebben, dit kan dus al met idd 15 per tube. Wat je vaak ziet bij 25gr/per tube cakes is dat er per schot een mijn wordt afgeschoten. Het gewicht aan kruit van de mijn gaat van het totale gewicht per tube eraf dus hou je minder over voor het effect/uitwerking.
    In de bombette mag maximaal 15 gram zitten - 2 gram burstlading = 13 gram voor het effect.
    De mine is alleen maar leuk!

    Vroeger moest van die 15 gram, lift +/- 2 gram, burst +/- 2 gram, tail +/- 1 gram. Ben je al 5 gram kwijt, heb ik het nog niet over een mine.
    Je hebt nu dus 5 gram meer voor het effect!

  5. #124
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2012
    Berichten
    53
    Thanks
    6
    21 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maximum blast Bekijk bericht
    Als je de kruit inhoud verhoogd van een cake dan gaat de prijs ook omhoog(logisch)niet voor iedereen wenselijk.Wat die 25 gram per tube betreft, is alleen goed voor speciale effecten of als je het boeket meer gevuld wilt hebben.Als je een grotere uitwerking wilt moet je meer flash en een groter(30mm)kaliber hebben, dit kan dus al met idd 15 per tube. Wat je vaak ziet bij 25gr/per tube cakes is dat er per schot een mijn wordt afgeschoten. Het gewicht aan kruit van de mijn gaat van het totale gewicht per tube eraf dus hou je minder over voor het effect/uitwerking.
    Als er daadwerkelijk potten komen met 600/700 gram inhoud, zal de prijs van de 500 grams potten misschien dalen. Dan kan iemand die altijd al een 500 grammer wou hebben, maar het niet kon betalen dat in dat geval dus wel. Ik heb meegemaakt (toen de 500 grammers nog niet mochten) dat een 200 grams cake 40 euro kostte, dat is na de komst van de 500 grams potten ook omlaag gegaan.

  6. #125
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Liever die 25gram/shot regeling erin houden dan 700 grams potten. Heb in al die jaren nog nooit echte 500 grammers gehad. Hoogste zat ergens op de 360 volgens mij. Wat mij betreft is die 25gram/tube veel beter, daar kun je veel meer mee vergeleken met alleen maar een rijtje extra van hetzelfde eraan plakken.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. Deze 2 gebruikers waarderen kamikaze voor het bericht:


  8. #126
    VWC-Lid Maximum blast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    54
    Thanks
    12
    13 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht

    Vroeger moest van die 15 gram, lift +/- 2 gram, burst +/- 2 gram, tail +/- 1 gram. Ben je al 5 gram kwijt, heb ik het nog niet over een mine.
    Je hebt nu dus 5 gram meer voor het effect!
    ik dacht dat er bij kleine kalibers tot 50mm een lift van +/-10% van het totale gewicht v/d bombette moet hebben,waar heb je die oude gegeven vandaan tristen?

    Als door de 600/700grams regeling de 500grams cakes goedkoper worden zou dat natuurlijk fantastisch zijn.

    Ik zelf had liever een 25grams tube met wat meer flash in de bombette.

  9. #127
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Misschien niet OK om een topic die al 7 maanden dood-stil is weer te openen.
    En misschien moet ik meer tijd nemen om deze hele topic eens weer door te lezen.

    Maar, is het dus nu echt voorbij die 25 gram per tube? Of hebben ze dit toch uitgesteld en is het dit jaar ook nog mogelijk?
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  10. #128
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Zijn meerdere importeurs die dit jaar met nieuwe 25 grams producten komen ;) Zegt genoeg denk ik!.
    Gerwin

  11. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


  12. #129
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Gewoon lekker doorgaan met die 25 grams regel!

  13. Deze gebruiker waardeert elburgersc voor het bericht:


  14. #130
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2011
    Berichten
    254
    Thanks
    69
    375 waarderingen in 110 posts
    zou erg jammer zijn als het niet door gaat :(

  15. #131
    VWC-Lid Vuurwerk_Almere's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2013
    Locatie
    Almere
    Berichten
    23
    Thanks
    1
    3 waarderingen in 1 post
    Nou als er meer importeurs bijkomen lijkt me dat positief voor het behoud van de 25 gram tubes. Misschien dat de prijzen zelfs wel een beetje zakken, want meer importeurs betekend meer concurrentie.

  16. #132
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 augustus 2008
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

  17. #133
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2011
    Berichten
    404
    Thanks
    192
    143 waarderingen in 87 posts
    zover ik weet komen ze dit jaar gewoon weer op de markt

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •