Banner China Red
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 133
  1. #46
    Banned
    Geregistreerd
    23 juli 2011
    Berichten
    240
    Thanks
    62
    80 waarderingen in 40 posts
    Dat zijn 2 busjes en 2 motoren totaal 8 uitvoerende mensen en 2 leidinggevende en 1 soms 2 vuurwerk experts welke op willekeurige locaties langs de grens; ' halt papieren bitte, bitte kofferbak open ' acties houden.

    Maar, maak je niet druk.

    Ze doen zich veel groter voor dan ze zijn, met 188 grensovergangen glipt 99.999999 procent langs deze controle. Daarnaast heeft de provincie Limburg de controles gestaakt wegens bezuinigingen.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen 8inches voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Quote van Tony op FPM, lijkt me wel handig om dit hier ook te delen.

    Ik wil hier wel iets over zeggen. Ik kan niet helemaal in de details treden maar dat zou ook niet nodig hoeven zijn.
    De vliegende brigade zijn handhavers en geen beleidsbepalers/makers. Uiteraard is dit gerucht opgepakt door andere mensen en zijn er vragen gesteld aan de beleidsmakers want niemand zit te wachten op een kostenpost van hier naar Beijing. Wat betreft de 25gram; Er is op dit moment helemaal GEEN SPRAKE van het verbieden in 2013! Het schijnt zelfs dat er helemaal niet over verbieden gesproken word.

    Doorlontbakken? Hieraan kan je al zien dat het ***koek is. Het is geen fout dat er nu 2 lonten op een cake mogen/moeten zitten. Dat kan en word niet zomaar weer ingetrokken. Doorlontbakken zoals genoemd worden zijn niet meer dan pakketten. 4 a 6 cakes in een doos. Gaan ze dan straks alle pakketten verbieden?

    Wat ze wel gaan aanpakken zijn de Legale Look a Like's. Dit is ook altijd verboden geweest. Er mocht namelijk geen vuurwerk op de markt gebracht worden wat op professioneel/illegaal vuurwerk lijkt. Maar de trend is hiervoor is gezet door de beleidsmakers zelf door in eerste instantie de Chineserol toe te staan. Onderscheid tussen een echte flashrol en onze zwartpoeder rol is namelijk aan de buitenkant niet te maken.

    Conclusie: Laat je niet gek maken door dit verhaal. Ik persoonlijk heb een vermoeden waarom dit op deze manier naar buiten is gebracht maar dat vermoeden hou ik voor mezelf. Tot dusver zal de 25gram per schot er volgend jaar ook nog zijn.
    Raaddebom.nl

  4. Deze 18 gebruikers waarderen smilli voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  5. #48
    VWC-Lid red thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 maart 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    156
    Thanks
    88
    40 waarderingen in 20 posts
    Dat zijn 2 busjes en 2 motoren totaal 8 uitvoerende mensen en 2 leidinggevende en 1 soms 2 vuurwerk experts welke op willekeurige locaties langs de grens; ' halt papieren bitte, bitte kofferbak open ' acties houden.

    Maar, maak je niet druk.

    Ze doen zich veel groter voor dan ze zijn, met 188 grensovergangen glipt 99.999999 procent langs deze controle. Daarnaast heeft de provincie Limburg de controles gestaakt wegens bezuinigingen.
    Waar deze grappenmakers zich dan druk over maken! Wat denken ze wel? En doen zich inderdaad groter voor dan ze zijn.Maar deze "25 gram per tube" cakes en die "look a like"knallers zijn voor Nederland goedgekeurd.Ik snap het probleem denk ik wel: ze moeten nu etiketten lezen,en kunnen niet alles,wat op vlinders en nitraten lijkt in beslag nemen! En als ze zich hoofdzakelijk met grens controles bezig houden,dan zullen het met name de Nederlandse importeurs met Duitse bunkers zijn die bij elke rit uitleg moeten geven.
    Laatst gewijzigd door red thunder; 16 november 2012 om 16:00
    Zeg niet alles wat je weet,maar weet wat je zegt...

  6. #49
    Banned
    Geregistreerd
    23 juli 2011
    Berichten
    240
    Thanks
    62
    80 waarderingen in 40 posts
    Ze kunnen het ook makkelijker maken en ce gekeurd knalvuurwerk toestaan in nederland.

    Straffen op misbruik wel verdrievoudigen.

  7. Deze gebruiker waardeert 8inches voor het bericht:

    3xh

  8. #50
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Eerst zien en dan geloven! Hopelijk komen we er nog is achter,wie dit op z,n geweten heeft, Als het echt 100% een gerucht blijkt te zijn.
    Light some fireworks, and see who answers.

  9. #51
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Of het enkel een gerucht is, ik weet het ook niet, ik wilde het in ieder geval met jullie delen en gezien de vele reacties is het een prima discussie. De opmerking van Tony die hierboven is gequote stemt mij ook positiever, maar zekerheid hebben we niet, de tijd zal het leren.

    De opmerking over doorlontbakken, dat het gewoon pakketten zijn, is zeker waar, maar dit jaar hebben we ook al hele doorlontinstructies inclusief illustraties kunnen zien in de doos, wat naar mijn weten juist niet mag.


    Hoe dan ook, de discussie over veiligheid, uiterlijk, wel of geen toevoeging voor het Nederlandse vuurwerk, vind ik al interessant om te lezen.

  10. Deze 5 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  11. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Mijn vermoeden is dat men dit gerucht heeft verspreid om er zeker van te zijn dat de duurdere bakken van 25gr per shot dit jaar goed verkocht zullen gaan worden. Immers, wanneer je te horen krijgt dat ze volgend jaar niet meer verkocht mogen worden, dan ga je natuurlijk wel een kleine buffer aanleggen. Ik wel in ieder geval (mits ik het zou geloven).

  12. Deze 6 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  13. #53
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    dan ga je natuurlijk wel een kleine buffer aanleggen. Ik wel in ieder geval (mits ik het zou geloven).
    Ik dus niet hè; heb eens naar m'n lijstje gekeken en behalve een "assortiment" staat er niks van 15+ gram tussen... Ik word niet zo warm van een cijfertje (zie het ook niet extreem terug in resultaat) en zie nog altijd loeiveel goeie 15gramsshots cakes.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark1600 Bekijk bericht
    Het schijnt niets meer en niets minder te zijn dan een gerucht dat bij GBV is ontstaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smilli Bekijk bericht
    Quote van Tony op FPM;

    een vermoeden waarom dit op deze manier naar buiten is gebracht
    maar 'ns VuurwerkBoulevard bellen, kijken of Albert Vervlinder d'r wat mee kan

  14. Deze 3 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  15. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2012
    Berichten
    98
    Thanks
    9
    38 waarderingen in 31 posts
    @Grizmo Raizor

    Maar volgens de CE-wetgeving mag je de maxima van een bepaald soort product toch niet aanpassen?

  16. #55
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Net als dat gerucht in ik geloof 2003 dat er niet genoeg vuurwerk binnen gekomen zou zijn, mensen gingen toen ook allemaal de eerste verkoopdag hamsteren
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  17. Deze gebruiker waardeert Stefan Works voor het bericht:


  18. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mister-e Bekijk bericht
    @Grizmo Raizor

    Maar volgens de CE-wetgeving mag je de maxima van een bepaald soort product toch niet aanpassen?
    Naar beneden wel. Naar boven niet.

  19. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Er is inmiddels een mail gestuurd naar de gene die het RACT geschreven heeft.
    Geloof er zelf namelijk geen bal van. Wordt vervolgd..
    ..

  20. Deze 3 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  21. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2012
    Berichten
    98
    Thanks
    9
    38 waarderingen in 31 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Naar beneden wel. Naar boven niet.
    Waarom zouden ze dan een Europese Regelgeving schrijven, dan blijven de verschillen gewoon hetzelfde...

    Volgens mij mogen lidstaten van de EU soorten vuurwerk binnen een bepaalde categorie verbieden, maar de maxima niet aanpassen.

  22. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Zie de lijst met EU-eisen voor CE vuurwerk voor consumenten:http://www.scribd.com/doc/103902776/...els-universeel

    Deze regels gelden vanaf 2017 dan voor iedere EU-Lidstaat (dus ook voor België en Nederland). Een Lidstaat mag wel bepaalde categorieën verbieden (zoals vuurpijlen uit Categorie 3), maar niet beperkende eisen stellen. Ook mogen leeftijdsgrenzen voor een Categorie per lidstaat worden verhoogd.

    Burst -en knalladingen worden niet minder, maar juist meer. Die x-aantal procenten zijn bedoeld om iets direct in klasse 1.4G te laten vallen (dus bijvoorbeeld 5% van het gewicht van een singleshot is flash, dan blijft dit direct 1.4G). Als iets bijvoorbeeld 6 gram kruit heeft en daarvan is maximaal 25% flash of ten hoogste 2 gram, dan is het 1.3G, maar met verstevigde verpakking 1.4G. Dat is in NL nu ook al het geval bij de singleshots. Die zijn met gaas of brandwerend karton ook 1.4G in plaats van 1.3G.
    Voor losse knallers geldt volgens de UN-klassificatie (wordt altijd als indicatie gebruikt voor vuurwerk): > 1 g and ≤ 2 g flash composition; or 20 g black powder 1.3G
    ≤ 1 g flash composition or 10g black powder 1.4G]

  23. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mister-e Bekijk bericht
    Waarom zouden ze dan een Europese Regelgeving schrijven, dan blijven de verschillen gewoon hetzelfde...

    Volgens mij mogen lidstaten van de EU soorten vuurwerk binnen een bepaalde categorie verbieden, maar de maxima niet aanpassen.
    Dit klopt inderdaad. Leeftijden mogen worden verhoogd en de toelating van bepaalde categorieën of soorten vuurwerk mag per land worden bepaald, zolang de eisen en de plaatsing van categorieën van het toegestane vuurwerk 1:1 overeen komen met de EU-eisen.

Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •