Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 133
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Eerste en laatste jaar van 25 gram per tube e.a.?

    Dit onderwerp is al her en der ter sprake gekomen, maar ik kreeg nog wat meer informatie over de Vliegende Brigade Vuurwerk die hier ook druk mee bezig is. Maken er hierbij een centraal topic van.

    In het nieuwe Vuurwerkbesluit is een fout gemaakt waardoor er twee regels niet overgenomen zijn. Door deze fout is het dit jaar mogelijk om cakes met een tube-vulling van 25 gram te verkopen, evenals de 50 grams mines, de doorlontbakken en knalvuurwerk met een illegale look zoals vlinders.

    Helaas heeft de Vliegende Brigade Vuurwerk al bij importeurs medegedeeld dat deze fout op zeker teruggedraaid gaat worden, zij zijn daar al druk mee bezig. Dit betekent dat bovengenoemde artikelen waarschijnlijk één jaar verkocht mogen gaan worden, maar dat er volgend jaar al een importverbod op komt welke ook gehandhaafd gaat worden.

    De Vliegende Brigade Vuurwerk is “not amused” betreffende de veranderingen in de branche waarin door een fout direct hele collecties op de markt worden gebracht welke volgens het nieuwe Vuurwerkbesluit door het oog van de naald kruipen en dus in 2012 gedoogd zijn.

    Feit is dat de ene importeur er deels in mee is gegaan, maar er zijn ook importeurs die er groot op hebben ingezet. Welke consequenties dit uiteindelijk zal opleveren en wat we volgend jaar kunnen verwachten, zullen we ook pas in 2013 weten waarschijnlijk, maar dat ze ermee bezig zijn, is zeker.

  2. Deze 33 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    @mike heb je ook een bron vermelding?
    Gr Wim

  4. #3
    VWC-Lid fritsie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    haaglanden
    Berichten
    946
    Thanks
    242
    911 waarderingen in 287 posts
    Als ze nu eerst eens kijken wat het gevolg van deze cakes/flowerbeds is.

    Als het gevolg is dat er minder slachtoffers met illegaal vuurwerk zijn, minder import illegaal vuurwerk dus meer opbrengsten voor de schatkist dan zou het wijs zijn om de 25 gram per tube er in te houden.

    Dat de artikelen eruit gaan die op vlinders/cobra's e.d lijken vind ik niet zo'n ramp.

    En haal dan ook de babypijlen uit de handel want daar vallen teveel slachtoffers mee omdat niemand die dingen normaal afsteekt.
    Stunt niet met vuurwerk, dat doen wij al.

  5. Deze 19 gebruikers waarderen fritsie voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  6. #4
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Dit is dan weer een negatief bericht. Had gehoopt dat in enkele jaren heel veel importeurs met 25 grams gevulde tubes en event boxen zouden komen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de bron is van dit bericht?

  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    Om maar even door te gaan op dit onderwerp.

    Er was eens een 100.000 rol, uit zo genaamt Belgie, die moest je hebben!!!

    Toen kwam er een importeur die hier handig op inspeelde en een Hollands rol maakte!!
    Een look a like!!!! Veel tam tam we hebben het!!! De overheid was helemaal blij, het antwoord op illigale praktijken..........

    Zal dus de look a like rol ook uit de markt worden gehaald? Ziet er namelijk uiterlijk het zelfde uit!
    Of gaan we met de tijd mee!?

    Is er ooit onderzocht, of dit effect heeft/had op de verkoop van deze rol/rollen?


    Zeg het maar, ik gebruik dit alleen maar als voorbeeld.
    Gr Wim

  8. Deze 17 gebruikers waarderen wim voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #6
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Denk dat je gelijk hebt Wim! Sowieso komt het consumentenvuurwerk dit jaar veel dichter bij het proffesioneel vuurwerk. Zeker met jullie event boxen. Ik denkt dat de overheid blij moet zijn met deze vervangers voor de illegale blokken. Hierdoor zal er minder handel in het illegale circuit zijn en heeft de overheid nog meer belasting inkomsten ook!

  10. Deze 3 gebruikers waarderen Knalgoedvuurwerk voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fritsie Bekijk bericht
    En haal dan ook de babypijlen uit de handel want daar vallen teveel slachtoffers mee omdat niemand die dingen normaal afsteekt.
    Verbied alle vuurpijlen maar.
    En sta shell kitjes toe tot en met 2 inch.
    Maar ja, de vrienden van de overheid zijn niet blij met het herladen van die dingen.

    En verder, zal ik het belachelijk vinden als de 25 grams regeling weer terug word gedraaid.
    Waarom is het wat vuurwerk betreft in Nederland altijd anders, altijd tegendraads.
    Gadverdamme!
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    En volgens mij nog meer controle, omdat alles ce en batch gekeurt is.!!
    Ik zou zeggen draai het nadeel om in voordeel.

    Gr Wim

  14. Deze gebruiker waardeert wim voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Laat die vliegende brigede a.u.b opvliegen.
    Er mag hier echt helemaal niks he.

    Ik word zo moe van dit soort onzin he,laat ze wat nuttigs gaan doen.
    Extreme Pyromaniac for life.

  16. Deze 8 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Ze zijn zo druk met het tegen gaan van illegale handel. Wat ik dan niet snap is dat Europa een mooie richtlijn in het leven heeft geroepen voor alle lidstaten. Een richtlijn die een groot deel van de illegale praktijken kan tegengaan. Waardoor het moeilijker word illegaal vuurwerk naar Europa te halen. En wat doet Nederland? Die maakt een RACT. En dan ook nog (volgens de VBV) met fouten.
    Zo zijn er weer wat ambtenaren die onze kostbare belastingcenten opslurpen om dit te herstellen.
    Nu gaat het alleen maar over een richtlijn voor de vuurwerkmarkt. Moet je je voorstellen hoeveel wetten, regels en richtlijnen er zijn, hoeveel geld daar aan uitgegeven wordt en hoeveel fouten er waarschijnlijk wel niet gemaakt worden.

    Wat een krankzinnig land is dit toch..
    ..

  18. Deze 6 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Zelf vind ik de ontwikkeling van de 25grams per tube een goede. De boeketten worden nog mooier net als de effecten. Hierdoor willen mensen op een gegeven moment de grens niet meer over. En wat er nu allemaal word verkocht wordt word allemaal gecontroleerd en gekeurd dmv ce en batchtesten.
    Je weet dus wat er verkocht wordt, en wat er verkocht word is dus goed!

    Ik hoop dat de overheid hier wel naar gaat kijken, want zoals ik het zie is de 25gram per tube helemaal niet zo'n verkeerde ontwikkeling.

  20. Deze 2 gebruikers waarderen 5pyroman5 voor het bericht:


  21. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Stel nou dat Nederland zich conformeert aan de EU regels, dan is er straks minder 'slecht' vuurwerk om op te jagen. Daarom moeten de regels natuurlijk strak aangehaald en gehandhaafd worden. Bij een liberalisering van de vuurwerkmarkt, zou het voortbestaan van de Vliegen vuurwerkbrigades wel eens op het spel kunnen staan. Immers, soepelere regels vergt minder handhaving.

    Ik vraag mij af of er vanuit de branche nog iets gedaan gaat worden om te voorkomen dat de uitvoerende macht nu voor wetgevende macht gaat spelen.

  22. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:

    3xh

  23. #13
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Nederland moet eens zich eerst laten informeren en gaan onderzoeken in plaats van zonder nadenken te schreeuwen.

    Nederland moet eens stoppen het zieligste jongetje van de EU-klas te zijn en als een grote jongen slikken waar ze zelf het hardst voor hebben gekozen, die EU met hun wetgeving.

    Nederland moet eens de hand in eigen boezem steken en erkennen, door informering en onderzoek, dat er in ons land een mentaliteitsprobleem heerst onder de jeugd die elders in de EU níet is. Vuurwerk vernielt geen dingen of belaagt hulpverleners, dat doen de personen die het utiliseren!

    Nederland moet eens niet als een oud-hollands zeeuws meisje op onderbuikgevoel reguleren maar rationeel bespiegelend kijken wat er speelt, en hoe de feiten liggen. Dan zal men zien dat dit het enige land is in de EU met zulk extreme wetgeving, niet alleen naar de consument maar vooral ook naar de winkelier die aan de meest idiote, ongeïnformeerde maatregelen moet voldoen zodat de eerste jaren geen winst kan worden gemaakt.

    Nederlandse overheden zijn ronduit achterlijk. Schreeuwen voor ze onderzoeken en bespiegelen. Ze isoleren zichzelf in de EU en doen alsof het schuld elders ligt. Maar als je met één vinger naar de ander wijst, wijzen er nog altijd vier naar jezelf...

  24. Deze 25 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  25. #14
    VWC-Lid nitraatbom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2010
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    72
    Thanks
    595
    61 waarderingen in 35 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Laat die vliegende brigede a.u.b opvliegen.
    Er mag hier echt helemaal niks he.

    Ik word zo moe van dit soort onzin he,laat ze wat nuttigs gaan doen.
    zeg dat wel ja.. pffffffff er zijn wel ergere dingen die aangepakt moeten worden

  26. Deze gebruiker waardeert nitraatbom voor het bericht:


  27. #15
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    wel jammer maar ik zie een dikke uitverkoop aankomen

  28. Deze 5 gebruikers waarderen elgielo voor het bericht:


Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •