Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    Thumbs up Bezoek Hardix 26-7-2012

    Bezoek Hardix Vuurwerk te Kampen

    Afgelopen donderdag 26 juli was het weer zover. Mike (mattenfreak), Tabe (Viva la Bang) en ik waren op bezoek bij Hardix Vuurwerk te Kampen. We waren vooral benieuwd of er veel nieuws te melden was en hoe het afgelopen jaar is bevallen. We waren er iets voor half acht en Roderick kwam net op zijn motor aangereden. Hartelijk werden we ontvangen zoals altijd en we namen plaats in de mooie spreekkamer met dummies die een mooie transformatie was ondergaan. Super zag het er weer uit.
    We werden voorzien van wat drinken en het gesprek kon beginnen!

    Afgelopen jaar
    Het afgelopen jaar 2011/2012 was een jaar dat niet snel vergeten zal worden door Hardix. Er zijn afgelopen maar liefst 40 nieuwe producten in de verschillende lijnen gekomen en zelf een geheel nieuwe lijn (de Steengoed lijn) in samenwerking met Mercurius.

    De Steengoed lijn was een schot in de roos en heeft erg goed gelopen. Verder waren de vernieuwde knalcakes van Hardix ook niet aan te slepen. Ze waren afgelopen jaar volledig door de gehele voorraad heen, gelukkig voor ons zal de, zeker in mijn ogen, hardste knalcake van Nederland komend jaar weer volop te verkrijgen zijn.



    Komend jaar
    Nadat vorig jaar maar liefst 40 nieuwe cakes in het assortiment zijn opgenomen en een aantal cakes in de collectie weer in oude eer zijn hersteld (kijk bijvoorbeeld maar naar de 7steps) zullen er dit jaar niet zoveel nieuwe cakes bijkomen. Voor Hardix is het erg belangrijk om de kwaliteit van afgelopen jaar vast te houden.
    In het kader van de kwaliteit zullen de kleinere fascinating pakketten iets worden aangepast.
    Verder komen er nieuwe pijlenpakketten en zullen er nog enkele nieuwe assortiment pakketten bijkomen. Hierover echter later meer.

    Zelf is men bij Hardix bezig om voor het gehele bedrijf de CE certificering te verkrijgen. Dit is iets wat een enorme hoeveelheid tijd opslokt, maar wel iets wat de kwaliteit zeker ten goede zal komen. Kwaliteit staat bij Hardix erg hoog in het vaandel en daarom wil men ook juist voor het gehele bedrijf de certificering hebben.

    Ook zal er dit jaar wederom een demo zijn. Wanneer is echter nog niet bekend.

    Verder was het een erg gezellige avond waarbij we het over van alles hebben gehad. Hierbij kwamen natuurlijk ook de vragen van de leden aan bod.

    Tristen: De Aftershock BigBox 36 stuks. De pootjes van al deze singleshots zaten er heel erg los op. Als je ze vastpakte vielen ze al ervan af. Dus dit is niet echt veilig. Er zijn mensen die ze daarom niet meer de lucht in schieten maar over de straat. Nog een minpunt bij de Aftershock BigBox 36 stuks. De knal van deze was velen malen zachter dan de Aftershock wat per 6 verpakt is, je verwacht dat je de zelfde singleshots krijgt, maar het leek een compleet ander product. Wordt hier na gekeken?
    Nog één vraag: Ik vond de knalcakes afgelopen jaar erg goed.
    Gaan jullie verder nog meer knalproducten (cakes, singleshots, pijlen) maken zoals de Dutch Thunder en Thunderstruck?


    Over de Aftershock Bigbox zijn geen klachten binnengekomen, niet over knal als over de pootjes. Wel gaat Hardix hiervan enkele producten opnieuw testen. Er komt vooralsnog geen uitbreiding in de knalcakes of van de knalproducten.

    Williemeuf: Mijn vraag aan Hardix: Komt er ooit nog een cake als Xperiance/Memory? Vond dit altijd een hartstikke mooie cake, maar is sinds afgelopen jaar niet meer te koop:( Jaar ervoor heb ik de Xperiance nog voor een prachtige prijs op de kop getikt! Ik weet dat de Outblast ook een salvocake is, maar vind de Xperiance/Memory toch echt beter.

    Ook Hardix vind dit goede cakes en deze komen ook zeker wel terug in de verschillende lijnen. Echter nog niet dit jaar.

    Tjopper: Gaat het tempo van strike nog omhoog? Want dan wordt deze cake interessant. Blijven de prijzen hetzelfde en komt er nog uitbreiding van de steengoed lijn?

    Hardix heeft geen klachten of aanbevelingen gehad over het tempo van deze cake. De prijzen van de Steengoed lijn zullen in principe dit jaar gelijk worden gehouden. Uitbreiding in de Steengoed lijn komt er dit jaar waarschijnlijk nog niet maar ligt wel in de planning.

    Fascinating: Komen er nog nieuwe 200 grams cake pakketten Zoals de brilliant five? Blijft de silver collectie in het assortiment? Komen er 19 shots assortiment 6 potten 285 gram? Komt hardix dit jaar ook met tubes van 25 gram ? Komen er nog nieuwe grotere pijlenpakketten met 27 stuks? Blijft de delta devil en de outblast in het assortiment?

    Nee, er komen geen nieuwe 200 grams cake pakketten. De Silver Collection zal een uitlopende lijn zijn. Er zal geen nieuwe voorraad hiervan komen. Er komen geen nieuwe 19 schots potten en HArdix zal dit jaar ook niet met tubes van 25 gram komen. Wel komen er nieuwe pijlenpakketten waarvan er een aantal onder de fascinating lijn zullen vallen. Verdere info hierover volgt nog. Uiteraard blijven de toppers als de Delta Devil en de Outblast in het assortiment. Hardix ziet geen reden om deze prachtige cakes eruit te halen.

    Wheels of steel: Komt er nog een grote 100 shots cakebak die per 4 doorgelont kunnen worden zoals Rubro had?

    Men is nog aan het kijken of er een grote 100 schots in het assortiment zal worden opgenomen. Men is hier echter nog niet over uit.

    Vuurwerkdumper: Er gaan geruchten dat Hardix ter overname wordt aangeboden, klopt dat?

    Ja, met een goed bod is alles te koop. Maar vooralsnog is hier geen sprake van in ieder geval. Wel er is er een samenwerkingsverband met Mercurius. Dit blijven echter twee aparte bedrijven.

    Dinorol: Ik vind dat hardix in het budget segment zeer veel goede cakes heeft met flinke burst, komen er in de prijscategorie 10-15 euro nog wat leuke batterijen bij?

    Vooralsnog komen hier geen nieuwe cakes bij.



    Hiermee zijn alle vragen beantwoord en voor nu wil ik Roderick en Hardix bedanken voor de tijd die hij heeft genomen en voor de super gezellige avond!

  2. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Bedankt voor het mooie verslag Bastiaan. Ben benieuwd wat Hardix dit jaar kan presteren. Vorig jaar tijdens de demo veel goede nieuwe artikelen gezien. Vooral die knal artikelen waren ontzettend goed.

  4. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Bedankt voor het verslag Bas, leest weer lekker weg.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #4
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Helder verslag, ben benieuwd waar ze mee aankomen dit jaar aangezien we vorig jaar al zoveel nieuws hebben gezien! Ben in ieder geval tevreden dat ze laten weten dat kwaliteit belangrijk voor ze is!
    Raaddebom.nl

  6. #5
    VWC-Lid mikeyy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    519
    Thanks
    590
    507 waarderingen in 155 posts
    Bedankt bastiaan voor het verslag !! Hardix is vorig jaar echt wel goed voor uitgegaan met het hele assortiment

    Had er zelf ook een paar producten van Dus was er erg over te spreken
    IK had al zo'n vermoeden dat ze niet veel nieuwe producten op de markt deden dit jaar !!
    Ik ben benieuwd wat ze dit jaar weer gaan doen met de nieuwe pijlenassortimenten
    Maar dat zal wel goed komen denk ik

  7. #6
    VWC-Lid gigabom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Twente
    Berichten
    170
    Thanks
    27
    66 waarderingen in 42 posts
    Bastiaan ooit aan een andere carrière gedacht
    "het begon ooit met ladycrackers"

  8. #7
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Bedankt voor het bezoek aan Hardix en voor het verslag.


    Vind sommige vragen wel vaag beantwoord. Ik wou graag weten of de thunderstruck en de dutch thunder dezelfde prijs zou behouden. Maar er word alleen gezegt dat de Steengoed lijn dezelfde prijs ongeveer zal behouden.

  9. #8
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Bedankt voor het verslag Bas, leest lekker weg en bevat alles van die gezellige avond!

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    Fijn verslag om te lezen!

    Ik denk dat Hardix vorig jaar zeer goede zaken heeft gedaan en zichzelf ook weer op de markt gezet heeft. Meer dan top, zo niet absoluut briljante knalcake's en een goede degelijk soort van beudget line, de steengoed line.

    Echter gaan ze denk ik dit jaar, bij mij iig wel een slag missen. Zodra overal de 25gr tubes echt zo goed zijn dan kan je voor elk geld wat je bij hardixx uitgeeft bijna wel een 25gr cake ergens vandaan toveren.

    Ondanks dat ik ook geen fan ben van grote doorlont boxen denk ik ook dat ze hier iets laten liggen. Jammer want hardix was op dreef en kwalitatief kunnen ze wel wat! Eigenlijk het verkeerde jaar om te werken aan je oude kwaliteit, nu de boot missen is volgend jaar een jaar acjterstand op de rest.. En dat is lastig in te halen! Ik ga iig nog even alle hardix prodcuten bekijken en kijken wat voor leuks er dit jaar bij kan komen.

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Lijkt erop dat ze dit jaar op safe spelen..
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    Ik zag net toch boxen staan, in de pro serie. Echter wel klein kaliber en weinig kruit..

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •