Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 122

Discussie: EU normen vuurwerk

  1. #16
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Zeg Wim.

    Mag ik jou mening eens vragen.

    Denk jij dat er met een proefprocess dingen kunnen verranderen?
    Extreme Pyromaniac for life.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    Wil nog niet vooruitlopen, als het goed is kom ik donderdag of vrijdag met het antwoord...
    Tja beetje criptisch maar er moet hier eerst mail uit voor onze dealers. hihiihih
    Maar ik kan al wel zeggen dat er wat komt...... wat aansluit op dit verhaal.

    Gr Wim Rubro Vuurwerk Nederland

  3. #18
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim Bekijk bericht
    Wil nog niet vooruitlopen, als het goed is kom ik donderdag of vrijdag met het antwoord...
    Tja beetje criptisch maar er moet hier eerst mail uit voor onze dealers. hihiihih
    Maar ik kan al wel zeggen dat er wat komt...... wat aansluit op dit verhaal.

    Gr Wim Rubro Vuurwerk Nederland
    Ik ben ook een daeler van Rubro
    Wanneer word deze mailing verstuurd?
    Extreme Pyromaniac for life.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    morgen gaat ie op de post.........
    Gr Wim Rubro Vuurwerk Nederland

  5. #20
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Let wel dat dit een EU norm/maatstaf wordt, dus niet perse de regels in NL waaraan de regering zich hoeft te houden.. De normen mag je als land hanteren, je hoeft deze dus niet verplicht toe te passen. Nu heb je ook in heel europa per land verschillende regels.Maar zijn er momenteel ook (oudere) EU normen van toepassing?

    Natuurlijk hoop ik op verbetering in de toekomst voor ons Nederlanders, maar ik wacht het nog maar af.

  6. #21
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    maar hoe zit dat dan met die categorieën? Ik neem aan dat categorie 3. niet vrij verkrijgbaar zal zijn voor de consument?

  7. #22
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Volgens mij zit het zo:

    Categorie 1: Te koop vanaf 12 jaar
    Categorie 2: Te koop vanaf 16 jaar
    Categorie 3: Te koop vanaf 18 jaar

    Zo staat het in het Vuurwerkbesluit in Nederland.

  8. #23
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Dus 1000 gram cakes worden gewoon voor de consument legaal verkrijgbaar? Zoiets lijkt me toch sterk. nu heb je voor categorie 3 toch een opleiding nodig?

  9. #24
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Nee, je hebt voor categorie 4 een opleiding nodig. Dat is namelijk de categorie voor professioneel gebruik. Consumenten kunnen de eerste drie categoriën kopen.
    Laten we lekker link gaan doen!

  10. #25
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Maakt toch ook niet uit als alleen Nederland dingen verbied. Als Frankrijk, België en Duitsland met Luxemburg wel gewoon doorvoeren kun je daar toch gewoon je vuurwerk halen? Ik verwacht niet dat dat soort landen moeilijk gaan doen.

    Sterker nog. België moest de laatste jaren onder druk van Nederland strenger worden maar nu kunnen ze de middelvinger opsteken en zeggen dat heel Europa de regels zo zijn. Volgens mijn gaan ze er zelfs in België op vooruit met deze regels.

  11. Deze gebruiker waardeert karol voor het bericht:


  12. #26
    VWC-Lid Patroontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    De eeuwige kruitvelden
    Berichten
    497
    Thanks
    9
    47 waarderingen in 14 posts
    Als dat gebeurt ga ik inderdaad wat meer tripjes maken vanaf 2017.
    Die gast van die filmpjes...

  13. #27
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
    Maakt toch ook niet uit als alleen Nederland dingen verbied. Als Frankrijk, België en Duitsland met Luxemburg wel gewoon doorvoeren kun je daar toch gewoon je vuurwerk halen? Ik verwacht niet dat dat soort landen moeilijk gaan doen.

    Sterker nog. België moest de laatste jaren onder druk van Nederland strenger worden maar nu kunnen ze de middelvinger opsteken en zeggen dat heel Europa de regels zo zijn. Volgens mijn gaan ze er zelfs in België op vooruit met deze regels.
    Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Belgie toenertijd naar een klein k.u.t landje als Nederland heeft geluisterd. Kan me nog een filmpje van een aantal jaar geleden herrinneren dan in Nederland nog 200 grams cakes waren toegestaan en Belgie 250. Hadden ze een jongen met bels vuurwerk aangehouden en lieten ze een cake van original zien met 208 gram kruit. Dat werd als levensgevaarlijk beschouwd want er zat 8 gram meer in.
    Een paar jaar laten ging Nederland naar 500 grams cakes. Dan kun je jezelf toch niet serieus meer nemen?

    Als Nederland serieus genomen wil worden, passen ze zich lekker aan de EU normen aan, anders begint de hele poppenkast weer van voor af aan. Iedereen wil het liefst zulk groot en zwaar mogelijk vuurwerk. Dus als in Belgie straks 1000 gram cakes te krijgen zijn. En Nederland blijft koppig bij hun eigen regeltjes, denk ik dat we allemaal wel weten wat er gaat gebeuren.
    Men gaat de grens over voor hun vuurwerk, gevolg: We krijgen weer grote grens controles. Irritante media berichten met koppen als. Levensgevaarlijk zwaar vuurwerk over de grens enz enz.

    Maar Nederland kennende zullen lekker koppig bij hun eigen regeltjes blijven. En begint de hele poppenkast straks weer van voor af aan.
    Maar goed we blijven positief
    Laatst gewijzigd door dennis-pyro; 8 augustus 2012 om 13:39
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  14. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Even ter aanvulling van Dennis, dit is dat filmpje waar hij het over heeft:
    Het leven is een feest!

  15. #29
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Dat is inderdaad het filmpje Lars. De rillingen gaan weer door mijn lichaam als ik het ziet. Dat manen als Eric ticheloven zichzelf een vuurwerkexpert durfen te noemen snap ik echt niet. Hij praat over de magic light van original of het een levensgevaarlijke pot is met zijn 217 gram. En vind het schandalig dat de Belgen het hele jaar door vuurwerk verkopen.

    Vind hij dat ook van de overige europese landen die dit doen? Net of iedereen zich maar aan Nederland moet aanpassen. haha moet niet gekker worden.

    En laat ik over het einde van het filmpje maar niet beginnen. Ze verkopen in de belgische winkels kennelijk ook chemicalien
    Mooi ook dat hij er nog even bijzegt dat het te schandalig voor woorden is dat in 1 europa landen als Belgie het hele jaar door mogen verkopen. Nederland zou zich ook is aan kunnen passen ipv dat een ander land dat elke keer maar zou moeten doen.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  16. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Even nog m.b.t. het filmpje.
    Het grappige is dat ze het Torcal assortiment niet hebben laten zien bij deze Eric, waarom niet?
    Omdat dit niet grensoverschrijdend was betreft de inhoud. Die potjes waren maar 150 gram per stuk, echt een lachertje hoe die journalisten vuurwerk kopen met de bedoeling het in een kwaad daglicht te zetten. Viel ze toen vast vies tegen toen ze die kruitinhoud zagen op de doos
    Het leven is een feest!

Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •