Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts

    Verslag bezoek Dream Fireworks 16-06-2012

    Verslag bezoek Dream Fireworks 16-06-2012

    Vuurwerkcrew, en dan in het bijzonder Ylke, Bassie1978 en Firedragon, hebben weer een stop op onze Tour langs de importeurs gemaakt!

    Bijlage 8710

    Ditmaal was Dream Fireworks in Enschede onze plaats van bestemming. We werden hartelijk ontvangen door de familie Pen die ons al opwachtte bij onze aankomst.
    Zoals jullie natuurlijk vast wel weten heeft Dream Fireworks het merk BonFireworks overgenomen, en voeren zij nu twee lijnen. De BonFireworks lijn en de Dream Fireworks lijn; de Dream Collection. De Dream Collection-lijn richt zich iets specifieker op het wat professionelere deel, en de BonFire-lijn meer op het goed betaalbare consumenten gedeelte. Tevens is Dream Fireworks een schietbedrijf waar zij ook druk mee zijn gedurende het jaar.

    Bijlage 8709

    Na een lekker bakje koffie en het inleidende gesprek, werd het tijd om dieper op de materie in te gaan. Zo werd ons verteld dat het binnen 2 jaar mogelijk moet zijn een gehele winkel te vullen met Bonfireworks producten. Er zullen dus naast cakes ook kleine producten als rotjes en babypijltjes onder dit label gaan verschijnen. Daarop inhakend is een mooie wetenswaardigheid zeer zeker ook het vermelden waard dat men zeer actief tegen het fenomeen kinderarbeid in China aan het strijden is. Daar deze kleinere artikelen helaas nog veels te vaak worden gemaakt in China door kinderen. En dat is iets dat men zeer fel probeert te bestrijden door o.a. verrassingsbezoeken. Mocht men constateren dat dit toch gebeurt met hun vuurwerk, volgen er zeer zware consequenties voor de fabrikant. Hulde dus!

    Ook mogen wij vermelden dat BonFireworks dit jaar verkrijgbaar zal zijn bij Intratuin onder het eigen welbekende label.

    Bijlage 8711

    Natuurlijk hebben wij ook de vragen die jullie gesteld hebben doorgenomen. Ik zal ze hieronder opsommen met het antwoord dat erbij hoort:

    Tjopper vroeg:

    Hoe gaat bonfire het dit jaar allemaal doen?
    Want afgelopen jaar was de berichtgeving minimaal en ook naar winkels toe was de communicatie ook niet echt optimaal wat ik gehoord en ervaren heb.
    Gaat Bonfire wel door met nieuwe producten maken? Want afgelopen jaar kwam dit ook niet helemaal uit de verf.
    Wat ik graag zou zien is een uitbreiding van de oriëntal lijn. Iets wat met prijs/kwaliteit nog goed zit.

    Men wil een jaar vooruit lopen met de productie en planning. Dat is door de overname en verhuizing helaas nog niet gelukt om rond te krijgen voor het afgelopen jaar. Dat is ook de grootste reden dat de communicatie niet soepel is verlopen. BonFireworks zal zeker worden uitgebreid met nieuwe producten. Zo komt er een cake met fontein en zal er een nieuwe 4e lijn komen met daarin een zestal cakes voor dit jaar! Er komen ook vuurpijlen en ballrockets bij. Ook hier blijft het Bonfireworks motto “Less paper, more Fireworks!” blijven gelden. Betaalbare mooie producten waarvan wij de films alvast hebben mogen aanschouwen! Verdere info volgt en zodra het mogelijk is krijgen jullie deze info natuurlijk ook!


    3xh vroeg:

    Er word nu al voor het 2e jaar nieuwe producten (pakketten) beloofd.
    Tot op heden wachten wij nog steeds op meer info.
    Ik vond bon het afgelopen jaar niet echt Bon meer..
    Wat gaat Bon hier aan veranderen?
    ook vond ik sommige nieuwe artiekelen erg aan de prijs (en dat is nog zacht uitgedrukt).
    80 euro voor een 26 schots cake(+ fontein) vind ik gewoon duur en niet echt passend in het Tipische Bon plaatje..
    Zijn Jullie een nieuwe weg in geslagen? of was dit een eenmalige vergissing.
    Ook de lang verwachte singel shot was eindelijk op de markt.
    Maar toen ik um in me handen had vond ik de uitwerking behoorlijk bedroevend.
    Zijn Jullie daar van op de hoogte?
    en gaan jullie deze nog aanpassen?
    Ook vond ik veel producten in negative zin veranderd!
    Neem de Golden palm.. waar is het goud gebleven?
    Het is nu een slechte geel gekleurde Wave.
    gaan jullie hier nog wat aan veranderen? /aanpassen?

    Over de pakketten is men nog niet uit. Er word nog heftig over gediscussieerd. Deze hebben dus zeker de aandacht, maar men wil gaan voor kwaliteit en men wil geen concessies doen. Men wil de kwaliteit dus hoog houden, en juist ook daarom heeft Bonfireworks het afgelopen jaar misschien stilgestaan voor de liefhebbers. Maar achter de schermen is men juist volop bezig geweest dit voort te zetten zij het nu in een ander pand en organisatie. Bonfireworks zal blijven staan achter het motto: Less paper, more Fireworks! De Dream collectie is meer gefocust op de wat grotere cakes die meer de professionele kant op neigen te gaan. Voor de info over de single shot, zie antwoord bij dikkeeric hieronder. Een mogelijke oorzaak voor de aangepaste Golden palm kan zijn dat de productie hiervan erg laat op gang is gekomen vorig jaar. Deze heeft stil gelegen door de hittegolf, en heeft best chaos veroorzaakt bij de producenten in China. Meerdere importeurs hebben hier last van ondervonden en hebben dus bij sommige producten uitwerkingen gezien die niet geheel volgens het productieplan gerealiseerd zijn. Bij Bonfireworks gaat men alles binnenkort weer onderwerpen aan een kritische test, en zullen zeer strikt gaan kijken naar de kwaliteit, desondanks dat dit de enigste klacht is die tot nog toe bekend is over de Golden Palm.


    DarkSoul vroeg:

    Welke producten zijn er afgelopen jaar bij Bonfire afgekeurd? En welke producten kunnen wij daarvan dit jaar alsnog op de markt zien verschijnen?

    Er zijn geen producten afgekeurd. Wel heeft men in China zelf materiaal afgekeurd, en dat is dan ook in China gebleven en nooit geïntroduceerd op de Nederlandse markt.

    Vuursteen & hippo1 vroegen:

    Wat is er gebeurd met de o zo mooie outrageous?
    word deze weer terug de oude of heb ik per ongeluk een misbaksel gehad afgelopen jaar?

    Waarschijnlijk was het een misser. Het blijft handwerk. Er zijn over deze klacht verder geen meldingen bekend. Men houd het in de gaten.

    dikkeeric vroeg:

    Mijn vraag is of jullie de Dragon Thunders willen verbeteren. Kwa knal , lift en effect. De beschrijving klopte bij mijn karton totaal niet met wat er echt uit kwam :( Ik ben niet kieskeurig maar vind het wel zonde. De kwaliteit was in het algemeen ook slechter vergeleken bij andere thunder kings.
    Slecht gelijmde dopjes , veel lieten snel los.
    Ook knalde veel bombettes in de buis :(
    Maar er was ook iets heel goeds aan deze dingen En dat was de vertraging , een hele goede lengte en het was ook goed visco lont.

    Het doppen probleem is een bekend probleem. Men was er zelf ook ontevreden over, en men probeert hier zeer zeker verbetering in te krijgen door strengere controles uit te voeren in China. Het knallen van bombettes in te tubes is echter niet bekend, ook tijdens hun eigen testen (van wel 4 complete kartonnen!) is dit niet voorgekomen.

    MichelAngelo vroeg:

    Afgelopen jaar was het al de bedoeling om een groter assortiment neer te zetten. Wat was het probleem dat dit toch niet gebeurde? De overname? De CE markering? Euros?
    Gaat het assortiment dit jaar wel groter worden? Gaan alle artikelen nu wel CE gekeurd worden of gaan er artikelen juist afvallen?
    Dus..... zit er nog toekomst in het mooie merk Bonfireworks?

    Het klopt dat door de overname en verhuizing vertraging is opgelopen op deze doelstelling. Ook omdat men de CE (en dus de daarvoor benodigde testen moeten laten doen) voor 100% goed wil hebben is dit als tweede reden ook niet gelukt. Men wil alle artikelen volledig CE goedgekeurd hebben, voordat het op de markt gezet word. Er zullen geen artikelen afvallen, men staat achter het assortiment. Er zit zeker nog toekomst in het merk Bonfireworks, en dat kunnen wij als VWC zeer zeker beamen!

    tristen vroeg:

    Wat is er gebeurd met de Golden Dream?
    Het leken wel hele andere cakes afgelopen jaar?
    Heel ander effect, veel langzamer. Ik en meerdere mensen vonden deze versie heel erg slecht.
    Komt de kwaliteit van de oude versie weer terug?

    Hij gaat terug naar de oude versie/kwaliteit. Hij zal weer als vanouds zijn.


    heartworm vroeg:

    Kan de City Lights weer hersteld worden tot de batterij die het het eerste jaar was?
    Met 6 heldere kleuren i.p.v. alleen slechte strobe...?

    Er is geen andere klacht van bekend. Men houd het in de gaten.


    7klapper vroeg:

    Hoe gaat Bonfireworks de kwaliteit van hun producten aanpakken dit jaar, want veel was verslechterd met de treasure Island als voorbeeld. Daarnaast kwamen er ook dozen/kartonnen nat bij de winkeliers.

    Men is eerder begonnen met testen van de producten. Ook in China worden nu productie testen gedaan. Dat houd in dat men aldaar uit de productie samples vergaard en deze dan test. Dus niet alleen uit de klaarstaande kartonnen. Van de natte kartonnenklacht is ook geen andere melding bekend. Er kan droog geladen worden bij het nieuwe pand, dus kan/zal dit verder worden uitgesloten als dat al het geval was. Men houd het in de gaten.

    Bijlage 8712

    Verdere info volgt dus nog, en zal zodra mogelijk is bekend worden gemaakt.

    Wij danken de firma Dream Fireworks en de familie Pen, voor de hartelijke ontvangst en zien met plezier uit naar toekomstige informatie!

  2. #2
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Bedankt voor het verslag. Fijn om te horen dat het dit jaar wat opener is allemaal. Er lijkt wat meer duidelijkheid te zijn, dit was afgelopen jaar ver te zoeken.

    Ik wens Bonfire/Dreamfireworks veel succes dit jaar, hopelijk staat iedereen weer met veel, mooi voorwerk voor een goede prijs op de straat de 31e.

  3. #3
    VWC-Lid de knaller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Locatie
    In de Vallei van Nederland
    Berichten
    649
    Thanks
    105
    45 waarderingen in 29 posts
    Mooi verslag! Dank hiervoor! 1 opmerking, De foto's doen het niet.
    Groeten

  4. #4
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.464 waarderingen in 2.740 posts
    Mooi verslag. Heel duidelijk. Ik wens hun veel succes en hopelijk dit jaar weer hele mooie producten, waar we met zn allen weer veel plezier aan kunnen beleven met Oud en Nieuw.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de knaller Bekijk bericht
    Mooi verslag! Dank hiervoor! 1 opmerking, De foto's doen het niet.
    Andere browser geprobeerd? Heb net begrepen dat dat uit kan maken...Ik ga kijken of het anders kan.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Jurrien, bedankt voor het posten van het verslag. Ben blij dat de contact met Dreamfireworks weer is zoals het moet wezen en ik hoop dat de leden weer kunnen genieten van de info en vuurwerk van Dreamfireworks.

    Nogmaals van mijn kant, Dreamfireworks bedankt voor het hartelijke ontvangst.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  7. #7
    VWC-Lid bluebear's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    357
    Thanks
    11
    10 waarderingen in 9 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
    Andere browser geprobeerd? Heb net begrepen dat dat uit kan maken...Ik ga kijken of het anders kan.
    in IE werken ze, in Firefox werken ze, in chrome niet.
    interesant verslag btw, hoop dat bonfire dit jaar de verwachtingen waar kan maken.
    'je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid'

  8. #8
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Mooi verslag.
    Zo te zien zal er veel vebeterd worden, en/of erop gelet gaan worden. En is Dream Fireworks zeker een importeur die open staat voor vragen! En er graag antwoord opgeeft, en er diep op ingaat.
    Ook bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Er komen dus zeker Golden Dreams in de collectie!
    Ben benieuwd of er een winkel hier in de buurt is die het hele assortiment gaat verkopen. Dan ga ik daar zeker een kijkje nemen!

    Ben benieuwd! En bedankt!

  9. #9
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Mooi verslag hoor! Prima geschreven en heerlijk duidelijk! En het was een erg gezellige middag iig!

  10. #10
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    tsja wat zal ik zeggen.
    het is echt mooi dat Bon zo diep op de vragen in gaat.
    echter ben ik helemaal niet blij met de antwoorden die men terug krijgt.

    bij echter elk product waarvan een klacht is zecht mr Pen :
    Dit probleem was bij ons niet bekend of er zijn verder niet meer klachten binnen gekomen.
    terwijl ongeveer elk forum/beeld matereaal weer geeft dat veel producten slecht zijn.

    wat gaan ze er aan doen?
    Je krijgt als antwoord:
    In china was het druk en door een hitte stop had alles vertraging....
    Ja zo fuckng wat!! er is geen een merk in heel NL die zo drastisch is verslechterd..
    We worden gewoon weer met smoesjes afgescheept.
    Oja of je krijgt gewoon geen antwoord.
    Ze gaan extra contoleren in china
    Controleer maar eens in NL zelf voor jullie producten op de markt zetten..
    Want dit kon/kan echt niet!!!!

    Ik krijg niet echt het idee dat MR Pen hier ook werkelijk iets aan gaat veranderen!
    Eeuwig zonden van deze mooie lijn...

    Mocht MR Pen /bedrijf wel producten verbeterd hebben wat ik duidelijk kan waar nemen neem ik al mijn woorden terug.

    Verder tog bedankt voor het in gaan op de vragen!
    Laatst gewijzigd door 3xh; 28 juni 2012 om 00:46

  11. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  12. #11
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.299
    Thanks
    855
    1.994 waarderingen in 690 posts
    Mooi verslag heren en goed om te zien dat de contacten met Bonfireworks weer terug zijn. Ik hoop dat Frits de kwaliteit van de producten weer als van ouds kan terug realiseren. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe producten van 2012

  13. #12
    VWC-Lid Bert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    408
    Thanks
    343
    41 waarderingen in 28 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    tsja wat zal ik zeggen.
    het is echt mooi dat Bon zo diep op de vragen in gaat.
    echter ben ik helemaal niet blij met de antwoorden die men terug krijgt.

    bij echter elk product waarvan een klacht is zecht mr Pen :
    Dit probleem was bij ons niet bekend of er zijn verder niet meer klachten binnen gekomen.
    terwijl ongeveer elk forum/beeld matereaal weer geeft dat veel producten slecht zijn.
    Helemaal mee eens. Het ergste is nog dat de importeur het kwaliteitsverschil niet echt ziet..

    Had gehoopt dat de oude kwaliteit van de Outrageous weer terug zou komen. Dit was in mijn ogen één van de beste cakes van Nederland, helaas nu niet meer.

    Persoonlijk kijk ik wel uit naar de nieuwe producten, mogelijk zitten hier nog een aantal toppers tussen. Al ben ik wel benieuwd of dit niet, net als vorig jaar, een festijn van crackling gaat worden.

  14. Deze gebruiker waardeert Bert voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •