Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts

    [Italië] Vaccalluzzo

    Over Vaccalluzzo

    De Vaccalluzzo-traditie begon rond 1900 met Francesco die vanaf 1950 werd bijgestaan door zijn vader Salvatore.
    In 1982 namen de zonen van Salvatore; Francesco, Alfredo, Antonino en Alessandro, die zeer vroeg al pyrotechnieker werden, de zaak van vader over en stichtten Pirotecnia Vaccalluzzo welke plaats heeft in Belpasso, zo'n 20 kilometer van Catania Stad aan de oostkust van Sicilië, Italië.
    De fabriek is gebouwd aan de voet van de Etna vulkaan en bedraagt 60.000 vierkante meter met moderne gebouwen die zo milieuvriendelijk mogelijk zijn en voldoen aan alle veiligheidseisen.
    Om het bedrijf zo efficiënt mogelijk te maken heeft in 2008 een herstructurering plaatsgevonden.
    Pirotecnia Vaccalluzzo werd opgedeeld in vier delen namelijk:
    - Vaccalluzzo Srl (productie van professioneel vuurwerk)
    - La Vip (productie van black powder)
    - Vaccalluzzo Events (evenementenorganisatie)
    - Zio Piro (Verkoop van consumentenvuurwerk)

    Vandaag de dag wordt Vaccalluzzo Srl, het produceren van professioneel vuurwerk geleid door Antonino (administratie) en Francesco (productiemanager), gesteund door een team van professionele ambachtslieden en technici.

    De missie van Vaccalluzzo is het produceren van eigenhandig gemaakt kwaliteitsvuurwerk met het oog op elegantie, veiligheid en milieuvriendelijkheid.
    Na meer dan een eeuw actief te zijn in de vuurwerkwereld is Vaccalluzzo op de dag van vandaag een van de leidende bedrijven ter wereld op het gebied van vuurwerk en probeert men constant oude traditie met nieuwe technologie te linken.

    De grootst mogelijke tevredenheid is er bij Vaccalluzzo wanneer ze van hun publiek horen dat hun vuurwerkshows uniek zijn. De voldoening wordt door Vaccalluzzo gehaald uit het feit dat ze emoties bij mensen kunnen losmaken en dit zorgt er dan ook voor dat ze dag in dag uit zich weer volledig storten op dit zware en zeer gevaarlijke werk.

    Vaccalluzzo verzorgt op het moment ontzettend veel soorten vuurwerkshows. Van kleine traditionele shows tot grote culturele evenementen, religieuze ceremonies en prestigieuze wereldkampioenschappen. Door de vele prijzen die ze hebben gewonnen is Vaccalluzzo op het moment een van de meest bekende vuurwerkbedrijven ter wereld.

    De laatste jaren van het produceren van professioneel vuurwerk besloot Vaccalluzzo om zich ook te gaan concentreren op de marketing en het verkopen van het eigen vuurwerk. Op deze manier willen ze hun kwaliteitsvuurwerk verspreiden over de wereld om overal mensen te laten kennismaken met het mooiste van hun vuurwerk; elegantie en emotie.

    In de toekomst wil Vaccalluzzo bezig blijven met het realiseren van vuurwerk dat in staat is emoties los te maken bij het publiek en het brengen van elegantie en emotie in elke vuurwerkshow.


    Bron: http://www.vaccalluzzo.net
    Laatst gewijzigd door pyroboy; 11 maart 2015 om 20:07

  2. #2
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Leuk die info paginas erbij Morris!
    Over het bedrijf zelf kan ik niets anders dan tevreden zijn, schitterende producten en zeer spectaculaire shows!
    Raaddebom.nl

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2008
    Berichten
    1.191
    Thanks
    62
    172 waarderingen in 52 posts
    Ik kan mij nog een video herinneren van Pyroworld waarin een kijkje in de keuken van Vaccalluzzo wordt vastgelegd. Erg interessant om hier ook te delen!

    Met dank aan Pyroworld

    Overigens zeggen beelden vaak meer dan woorden, hier nog 2 geweldige shows!

    met dank aan Sparamu85

    met dank aan 1pyro8

    Dit jaar ga ik overigens voor het eerst een show van Vaccalluzzo in het echt bekijken, zij schieten namelijk een van de avonden een show met het vuurwerkfestival els focs de Blanes. Ben dus reuze benieuwd!

  4. Deze gebruiker waardeert killerdome voor het bericht:


  5. #4
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wederom heel erg bedankt Morris.
    Erg leuk om te lezen allemaal.
    Ben benieuwd met wat je nog meer komt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Als ik denk aan vaccalluzzo denk ik maar aan 1 ding..
    Horse tails..
    Er is geen bedrijf beter dan Vaccalluzzo in het produceren van het gold horse tail effect.
    Oja en studata's/Intrecci's zijn ze ook sterren!

    bedankt voor het openen van dit intressante/mooie toppic.

  8. #6
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Vaccalluzzooooooooo.. Voor mij op dit moment het meest favoriete vuurwerk bedrijf uit Italië!

    Ik heb gelukkig het voorrecht gehad om ze 2x live te mogen meemaken:

    Ignis Brunensis 2011, Vaccalluzzo SRL:



    Int Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2011, Vaccalluzzo SRL



    @3xh dat kan ik alleen maar beamen ze maken de meest prachtige watervallen! Als ik ze zie in de lucht kan het bijna standaard op een reactie van mij rekenen!.. Hier wat 125mm watervalletjes van ze:



    De reactie van mij in dit kleine videotje spreekt boekdelen hahaha
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  9. Deze 3 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •