Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 21
  1. #1
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts

    [Bezoek] Marijn Vuurwerk BV 15-05-2012

    Dinsdag 15 mei zijn wij met vijf man sterk, te weten Mike, Michel, Morris, Wesley en ikzelf op uitnodiging van Evelien afgereisd naar de Witte Tentenverhuur in Eemnes omdat er nieuws te melden was.
    Daar aangekomen werden we zoals altijd gastvrij ontvangen door de familie Arler-Marijn inclusief de 3 lama’s, 4 konijnen, 3 honden, 88 katten en de vele andere dieren.

    Onder het genot van meerdere koude dranken en warme hapjes hebben we weer een gezellige avond gehad waarbij het in eerste instantie bij ons natuurlijk ging om hetgeen men graag met ons wilde delen.

    Het belangrijkste nieuws is 16 mei al door Manon Arler op Vuurwerkcrew bekend gemaakt.
    Marijn vuurwerk gaat door!

    Witte Tentenverhuur heeft Marijn vuurwerk aan Manon verkocht en gaat nu verder onder de naam Marijn Vuurwerk BV. Manon zal de touwtjes in handen krijgen onder supervisie van Evelien. De bedoeling is dat Manon het binnen niet al te lange tijd zelfstandig gaat doen. Marijn Vuurwerk is de importeur welke als coöperatie samenwerkt met vooralsnog 9 verkooppunten/dealers. Deze dealers zullen allemaal bestaan uit familie en zeer goede vrienden. Er zullen dan ook geen dealers bijkomen tenzij één van de bestaande dealers een tweede verkooppunt wil openen.
    Het voordeel van de coöperatie is dat men de kosten laag kan houden. Zo zal de logistiek er heel anders uit gaan zien. Er gaat vanuit twee opslagplaatsen geleverd worden, men kan samen de folder maken en de website zal ook bij iedereen hetzelfde eruit komen te zien.

    Alle dealers zullen hetzelfde assortiment gaan voeren met dezelfde prijzen. Dit zal alléén en exclusief Marijn Vuurwerk zijn met uitzondering van de kleine spullen zoals rotjes, babypijlen en wat kleine pakketten.

    De lijnen Marijn, Ongelooflijk Krankzinnig en Horoscoop zullen blijven bestaan waarbij de horoscooplijn uitgebreid wordt en compleet wordt gemaakt met alle sterrenbeelden. De Ongelooflijk krankzinnig lijn zal veel minder producten gaan bevatten en ook de Marijnlijn zal kleiner worden.
    In totaal zullen er 49 producten gevoerd gaan worden. Dit is inclusief de 8 nieuwe cakes in de Horoscooplijn, 1 Marijncake en 3 pijlenpakketten en wie weet nog een verrassing. De nieuwe en bestaande producten zullen allemaal weer uit de OUDE fabriek komen. De Jaloers, Vette Marja en eventuele andere producten zullen dus weer de kwaliteit krijgen zoals ze horen te zijn!

    De producten die gaan verdwijnen zijn: Blauwtje, Cornelis, Donder en bliksem, Dreumes, Gelukkig Nieuwjaar, Joris Rampstamper, Goud, Gedonder in een Doos, Groentje, Hels Kabaal, Heksenketel, Kwaaie Knaller, Luchtgeweld, Romeins kwartet, Rooitje, Swingende Nico, de Schoffies, Snelle Jelle, Stoere Knallers, Schreeuwerige Schreeuwlelijk, de Swaffelaar, Toffe Thijs, Vurige Catie, Witte Kadaver, Woeste Willem en de Wilde Wieven.

    Last but not least zullen de producten scherp geprijsd zijn. 4 producten blijven geprijsd zoals de prijs was in 2011, 1 product gaat iets omhoog in prijs en verder gaan alle producten naar beneden in prijs!
    Daar bovenop zal er ook nog eens een spectaculaire voorverkoopactie zijn!

    Marijn Vuurwerk gaat zijn best doen om een demo te schieten maar of en wanneer dit plaats gaat vinden is nu nog niet duidelijk.

    Hierbij willen wij Manon nogmaals feliciteren met de geweldige kans die zij krijgt en bedanken we de gehele familie Arler-Marijn voor de informatie en gastvrijheid!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Berichten
    552
    Thanks
    94
    223 waarderingen in 105 posts
    Ik moet zeggen dat ik de creatieve manier van ondernemen van de familie Arler zeer waardeer. Wat nou meedoen aan de prijzenoorlog en de daarbij komende lagere winsten en logistieke problemen, nee, als je een sterk merk hebt moet je het sterk houden en niet verkwanselen ( hiermee bedoel ik de mislukte poging van vorig jaar om produkten te kopieren in goedkopere fabrieken).
    CHAPEAU!!!
    Ik hoop dat Manon, en met haar alle aangesloten winkels, veel succes hebben. Mij hebben ze iig als klant.

  3. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Bedankt voor je verslag Tabe, leest lekker weg en geeft alles weer wat we die avond besproken hebben,top.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Tabe, bedankt voor je verslag en ook Manon bedankt voor haar uitleg.
    Dit geeft zoals Wesley zegt prima weer wat we die avond hebben besproken.

    Nogmaals wil ik de familie Arler-Marijn bedanken voor de fijne avond, ik heb gelachen en genoten van de gezelligheid.
    Manon natuurlijk ontzettend veel succes met het draaien van het hele zaakje.. maar volgens mij gaat dat wel goedkomen.. we hebben dinsdag in ieder geval een mooi begin mogen zien

    Succes!

  5. #5
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Heerlijk, zulk mooi nieuws, dank Tabe en de rest voor deze info....ben al jaren erg onder de indruk van de Marijn producten.

    David.

  6. #6
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Leuk en tof nieuws om te lezen.
    Goed verslag van Tabe, leuk om te lezen maar ook boeiend geschreven.
    (Mag ook wel een keer gezegd worden.)

    Hopelijk komt/blijft Marijn vuurwerk in het goede spoor.
    Helaas jammer dat er een paar mooie artikelen er uit gaan.
    Ik noem een Goud, Blauwtje en de Snelle Jelle. (Maar van Blauwtje en Goud was vorig jaar al bekend dat ze er uit zouden gaan)
    Ik weet zeker dat er leuke en mooie producten er voor in de plaats komen.

    Vraagje @ Manon/Witte tenten, kan er misschien openbaar gemaakt worden welke vuurwerk winkels door gaan met de Marijn vuurwerk collectie?
    Ben er gewoon nieuwsgierig naar.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 mei 2011
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    20 waarderingen in 10 posts
    Hallo allemaal,

    Knalkoning in Oss blijft vuurwerkdealer van Marijn! Het perfecte verkooppunt voor alle zuiderlingen!

    Wij verkopen de hele collectie van Marijn inclusief alle nieuwe producten.

    Op dit moment werken wij hard aan onze vernieuwde website. Deze komt natuurlijk zo snel mogelijk online.

    Bij onze grote winkel in Oss hebben wij een ruime opslag, waardoor er ook een goede voorraad is.

    Dit jaar komen er ook echt leuke aanbiedingen in de voorverkoop en bijna alle producten gaan ook standaard in prijs omlaag. En de goede kwaliteit die jullie inmiddels wel kennen van Marijn gaat er zeker niet op achteruit.

    Meer dan genoeg redenen om ons goed in de gaten te houden!

    Knallende groeten van Knalkoning Oss

  8. #8
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Zeer helder en duidelijk verhaal. Heb je goed op 'papier' gezet, Tabe!

    Zoals Shinji al zegt, siert het de familie dat ze een eigenwijze en creatieve ondernemersfamilie zijn. Het gevoel 'familiebedrijf' is hier duidelijk aanwezig, wat ook steeds zichtbaardere vormen krijgt. Vanaf het begin was het al duidelijk dat Marijn gericht was op een persoonlijke aanpak, waarbij een zeer nauwe band aanwezig was met elke winkelier. Dat wordt dit jaar nóg duidelijker, nu Marijn een meer exclusief merk zal worden wat uitsluitend bij een klein aantal vuurwerkspeciaalzaken te verkrijgen zal zijn, welke volledig gerichgt zijn op Marijn.
    Ik snap alleen niet helemaal in hoeverre dit een voordeel zal opleveren voor Marijn Vuurwerk BV. Er wordt een fors aantal winkeliers geroyeerd; hoe kan dit een coöperatie opleveren die de kosten lager kan houden dan voorheen? Het zal buiten kijf staan dat ze nu (in kwantiteit) minder zullen verkopen, en dus ook minder zullen inkopen. Hoe kan het voordeliger zijn om minder te importeren? Natuurlijk zal dit logistiek veel gemakkelijker zijn. Daarom lijkt het ook dat Marijn gewoon fors aan het inkrimpen is; minder winkels en minder producten. Dat levert blijkbaar het voordeel op dat er niet twee keer verdient hoeft te worden aan het product, waardoor we (net zoals we dat bij Pronk en ChinaRed zien) lagere prijzen zien dan gebruikelijk is in de branche. Deze twee merken zijn ook 'eigen importeur', waardoor het product blijkbaar maar één keer over de kop hoeft. Laten we hopen dat het voor ons freaks ook voordeel oplevert, want van de prijsstunters die bijvoorbeeld 35% korting op alles doen, kunnen we nu niet meer profiteren! Dat adviesprijzen omlaag gaan is leuk, maar wij freaks jagen toch op de winkels die veel merken aanbieden tegen een X percentage korting vanaf een bepaald, hoog, bestelbedrag.

    Welke winkels precies Marijn zullen gaan aanbieden weet ik niet. Ik kan wel wat gokken, maar dit is puur een wilde gok. Aangezien Marijn te verkrijgen zal zijn bij "familie en zeer goede vrienden", verwacht ik sowieso de volgende winkels:
    - Witte Tentenverhuur - Eemnes
    - 't Dorpsbommetje - Hoogland/Amersfoort
    - De Zevenklapper - Hilversum
    - De Knalkoning - Oss

    Wat de andere vijf zullen zijn, durf ik niet te zeggen. Ik vrees wel dat ANO, Damen, 123vuurwerk Lopik en Harten4 afvallen; ik kan mij niet voorstellen dat zij bereid zijn om hun andere merken 'op te geven'. Maar zeker weten doe ik dit niet.

  9. #9
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Bedankt heren voor een goed en helder verslag!
    Raaddebom.nl

  10. #10
    VWC-Lid markmt5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Berichten
    127
    Thanks
    449
    127 waarderingen in 60 posts
    Ik heb contact gehad met ANO-Vuurwerk, deze gaan niet verder met Marijn Vuurwerk.

    Citaat Mail:
    Wat betreft Marijn Vuurwerk dit hebben we nog wel liggen van afgelopen jaar, maar we doen niet meer mee met de nieuwe Marijn.
    We zijn bezig met iets nieuws, maar daar kan ik pas weer wat over vertellen als dit helemaal compleet is



    Dit is dus een van de vele winkels die Marijn Vuurwerk niet meer gaan verkopen.

    -Mark

  11. #11
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Goed verslag Tabe!
    Helder, duidelijk en makkelijk te lezen met een duidelijke boodschap!

    Goed nieuws voor mij is dat alles weer uit de oude fabrieken (He-Fung) gaat komen.
    Haal het label eens af van een: "Vetjes", en je ziet wat kwaliteit inhoudt.

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Welke winkels precies Marijn zullen gaan aanbieden weet ik niet. Ik kan wel wat gokken, maar dit is puur een wilde gok. Aangezien Marijn te verkrijgen zal zijn bij "familie en zeer goede vrienden", verwacht ik sowieso de volgende winkels:
    - Witte Tentenverhuur - Eemnes
    - 't Dorpsbommetje - Hoogland/Amersfoort
    - De Zevenklapper - Hilversum
    - De Knalkoning - Oss

    Wat de andere vijf zullen zijn, durf ik niet te zeggen. Ik vrees wel dat ANO, Damen, 123vuurwerk Lopik en Harten4 afvallen; ik kan mij niet voorstellen dat zij bereid zijn om hun andere merken 'op te geven'. Maar zeker weten doe ik dit niet.
    Een wilde gok die naar wat ik meegekregen heb die avond, niet klopt ;)
    Wat de winkels wel zijn weet ik niet, maar ik zie er in ieder geval eentje tussen staan die er niet bij hoort volgens mij
    Even afwachten en dan zullen we het wel horen.

  13. #13
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    Mooi verslag !

    Ben blij om te horen over de overname. Het was toch wel een beetje balen eerlijkgezegd toen ik hoorde dat ze ermee zouden gaan stoppen. Goed nieuws dus.

    Ben ook benieuwd naar die 9 verkooppunten. Eventjes afwachten...

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2007
    Locatie
    betuwe
    Berichten
    338
    Thanks
    20
    30 waarderingen in 25 posts
    is er al meer bekendheid over de winkels of andere filmpjes??

  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2007
    Berichten
    315
    Thanks
    68
    227 waarderingen in 58 posts
    helemaal happy!
    wie worden de winkels?/verkooppunten?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •