Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid Waltr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2022
    Locatie
    076
    Berichten
    622
    Thanks
    659
    887 waarderingen in 277 posts

    Relaxed filmen op oud en nieuw voor ouwe dummies

    Jongens en dames.

    Sorry misschien had ik de info uiteindelijk hier wel kunnen vinden maar even kort en bondig...

    Mijn vrouw doet met elk shot 'wow' dus daar heb ik zowiezo geen **** aan qua vuurwerk filmen (tis een schatje hoor)
    Dus wat zou jij doen.
    Ik heb een statief. We wonen 3 hoog en ik heb een galaxy a52 phone en een olympus tg tracker 4k camera die ik gebruik voor duiken maar die heeft ook een hele goede bovenwater lens die ik ook heb.
    Ikzelf zit eraan te denken om die olympus op het statief op het dak te zetten.
    Beetje uitkienen gemiddelde bursthoogte van mn dozen en vanaf 23:30 gaan?

    Met mn foon rondlopen en filmen doet afbreuk 'van het moment' vind ik.

    Wat zou jij doen als je je vuur wil vastleggen in mijn situatie?
    Laatst gewijzigd door Waltr; 12 november 2022 om 08:36

  2. #2
    VWC-Lid chac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2011
    Berichten
    149
    Thanks
    45
    291 waarderingen in 79 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waltr Bekijk bericht
    Jongens en dames.

    Sorry misschien had ik de info uiteindelijk hier wel kunnen vinden maar even kort en bondig...

    Mijn vrouw doet met elk shot 'wow' dus daar heb ik zowiezo geen **** aan qua vuurwerk filmen (tis een schatje hoor)
    Dus wat zou jij doen.
    Ik heb een statief. We wonen 3 hoog en ik heb een galaxy a52 phone en een olympus tg tracker 4k camera die ik gebruik voor duiken maar die heeft ook een teringgoede, bovenwater lens die ik ook heb.
    Ikzelf zit eraan te denken om die olympus op het statief op het dak te zetten.
    Beetje uitkienen gemiddelde bursthoogte van mn dozen en vanaf 23:30 gaan?

    Met mn foon rondlopen en filmen doet afbreuk 'van het moment' vind ik.

    Wat zou jij doen als je je vuur wil vastleggen in mijn situatie?
    Heej Waltr,

    Ik zit hier een beetje met dezelfde situatie. Ik heb hier ook geen topfilmers die voldoen aan mijn kwaliteitseisen en ik wil graag zelf afsteken, met eigen ogen het vuurwerk zien en in goede kwaliteit filmen waarbij er zoveel mogelijk in het beeld valt.

    Wat ik zelf hier altijd doe is mijn camera op statief uitlijnen met een paar kleinere potjes. Die gaan misschien wat minder hoog maar daar kun je dan rekening mee houden in je beeld door voor de grotere blokken de camera zo in te stellen dat je aan de bovenkant wat extra donkere ruimte overhoudt.

    In een ander actief topic (Tips voor fotograferen en filmen) heb ik aan Flutsjah het gebruik van een FOV (Field Of View) calculator getipt waarmee je de opname oppervlakte kunt berekenen aan de hand van jouw camera en afstand eigenschappen.

    Om de opname oppervlakte te berekenen kun je gebruik maken van handige camera FOV calulatie tools. Ik maak daar zelf ook gebruik van om te bepalen welke afstanden ideaal zijn om een object goed in het frame te kunnen passen.

    1 hele goede calculator tool hiervoor is de kowa lens calculator

    Ik kan zelf mijn camera via mijn telefoon op afstand besturen en het beeld bekijken wat het wel een stuk gemakkelijker maakt om af en toe tussendoor te kijken en te bedienen via mijn telefoon. Als je dit zelf niet kunt dan kun je eigenlijk alleen maar je camera zo goed mogelijk instellen en daarna de camera gewoon laten draaien als je gaat afsteken. En dan vervolgens maar hopen dat alles er goed op staat

  3. Deze gebruiker waardeert chac voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Waltr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2022
    Locatie
    076
    Berichten
    622
    Thanks
    659
    887 waarderingen in 277 posts
    Hoi Chac!
    Top dat je de moeite heb genomen om deze goede tips op te schrijven. Waardeer ik echt.
    Ik ga idd mn onderwatercamera gebruiken met mn bovenwater lens.
    Ik kan daarmee zeer mooie films maken met 4k/60fps. Ander voordeel is ook dat deze camera natuurlijk ook gewoon nat kan worden door een buitje of mist.

    Ik ga hem idd op een statief zetten, waar weet ik nog niet maar denk op het dak. Kan dr ook niemand ermee er vandoor plus ik heb dan ookbeen mooi beeld van de wijk zelf met oud en nieuw.

    Ik ga bij mn meeste boxen ook even uitzoeken hoe hoog xe gaan, maar denk dat het dan wel goedkomt. Ook omdat die camera een royale 'field of view' heeft.

    Ik kan via een app idd ook zien wat die ooneemt, kan alleen dan niet de camera bijstellen.

    Ik ga die andere thread ook eens even doornem, zullen vast nog meer tips voorbij komen.

    Nogmaals dank!
    Laatst gewijzigd door Waltr; 13 november 2022 om 21:42

  5. #4
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Wanneer je een externe microfoon hebt, gewoon je vrouw laten filmen met haar wow's, maar dan tussen de camera en microfoon een ontvanger en zender plaatsen, waardoor je microfoon in de nabijheid van het vuurwerk geplaatst kan worden en geen "hinder ondervindt" van je vrouw.

    Je kan ook een losstaande microfoon gebruiken in de nabijheid van je vuurwerk ("Zoom H1, H2" bijvoorbeeld) die het geluid zelf op zijn eigen opslag opneemt en dan achteraf syncen met de beelden van je vrouw.

    Camera op een statief kan wel, maar zelfs dan heb je last van het balkon erboven bijvoorbeeld, ten zij er geen balkon is, maar alleen open lucht. Zou zelf gewoon een zender/ontvanger tussen microfoon een camera doen, want dan heb je het beste filmperspectief; vanuit de toeschouwer op de grond. De effecten zijn dan zoals je ze normaal gesproken ziet. Vanaf het dak bijvoorbeeld, kan sfeervol zijn, maar is toch anders én zal vast wat detail missen.

  6. #5
    VWC-Lid Waltr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2022
    Locatie
    076
    Berichten
    622
    Thanks
    659
    887 waarderingen in 277 posts
    Helaas geen externe microfoon maar dat maakt ook in deze niet zo veel uit want de laatste keer dat ze wat bakken wilde filmen had ik ook alleen die dozen in beeld hehehe.
    Je brengt me wel weer aan het twijfelen qua beeld. Vanaf de onderkant is iid ook realistischer.

    Zat er ook aan te denken om een oude camers naast de box te leggen om het ook van die hoek te filmen.

    Ik ga zowiezo mn goede camera vanaf 2330 laten draaien. Zit toch een hele dikke kaart in

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •