Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 93
  1. #1
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts

    [TUTORIAL] 5 Kanaals schiet systeem (nieuwe versie)

    5 Kanaals schiet systeem




    OPMERKING!!!
    Bij deze tutorial wordt niet uitgelegd hoe je een kistje in elkaar zet aangezien iedereen het wel anders wil hebben. In deze tutorial wordt alleen de technische kant uitgelegd. Ik ga er ook vanuit dat waneer je je bezighoud met deze tutorial je de kennis ook hebt voor het maken van een deugdelijke kist.


    Wat hebben we nodig?
    • 5 tuimel schakelaars
    • 1 sleutel schakelaar
    • 5 weerstanden 1000 ohm
    • 5 leds
    • Boxklem
    • Bedrading
    • Gereedschap


    Kosten

    Het bouwen van een 5 Kanaals schiet kist zal ongeveer €10,- aan materiaal kosten.

    Bouwtekening


    Stap 1
    Eerst gaan we de zwarte klemmetjes van de boxklem aan elkaar vast solderen en solderen we het uiteinde aan de hoofd/sleutel schakelaar. Ook gaan we de minpolen van de ledjes aan elkaar vast solderen (kortste pootjes)



    Stap 2
    Nu gaan we verder met het vast solderen van de weerstanden aan de + polen van de leds waarna we deze doorverbinden naar de rode klem van de boxklem.



    Stap 3
    Nu kunnen we de polen van de schakelaar doorverbinden naar het zelfde punt van de weerstanden de rode boxklem. (Bij deze tutorial gebruik 3 polige schakelaars waneer je er 2 hebt moet je gewoon de achterste wegdenken)



    Stap 4
    Nu kunnen we als laatste de middelste polen van de schakelaars doorverbinden en deze weer doorlussen met de minpolen van de led lampjes.




    Eind resultaat


    Als alles goed is gegaan ziet het er ongeveer eruit zoals op deze foto. De + pool van de acuu komt op de hoofdswitch/sleutel en minpool van de accu komt op de andere 2 draden.
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 9 mei 2009 om 16:28

  2. #2
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Mooi duidelijk weer! Toch een puntje, bij die €10,- is neem ik aan geen accu opgeteld? Die jaagt de kosten weer flink omhoog namelijk ...
    Gr. Alex:bye:

  3. #3
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Ja is exlusief een eventueele accu maar een accu hoeft helemaal niet zo duur te wezen Je kan bijvoorbeeld een accuboor accu van 12 volt gebruiken of gewoon een auto/motor accu bij de autohandelaar halen waar je ze meestal gewoon gratis mee krijg als je naar een oude vraagt die iemand anders heeft vervangen

  4. #4
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Ja is exlusief een eventueele accu maar een accu hoeft helemaal niet zo duur te wezen Je kan bijvoorbeeld een accuboor accu van 12 volt gebruiken of gewoon een auto/motor accu bij de autohandelaar halen waar je ze meestal gewoon gratis mee krijg als je naar een oude vraagt die iemand anders heeft vervangen

    klopt heb ik ook gedaan bij de autohandelaar hier... mocht de auto accu voor 5 euro mee nemen.. was voor 20 euro helemaal klaar. ben in middels bezig met een andere.. vorig jaar was mijn tester.. en dit jaar maak ik een mooie water dicht schiet systeem..

  5. #5
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    klopt heb ik ook gedaan bij de autohandelaar hier... mocht de auto accu voor 5 euro mee nemen.. was voor 20 euro helemaal klaar. ben in middels bezig met een andere.. vorig jaar was mijn tester.. en dit jaar maak ik een mooie water dicht schiet systeem..
    Okee da's al een stuk aantrekkelijker dan mijn idee (boormachine kopen van €40,-, voor 2 accus)

    Bedankt voor de tip! Nog één vraagje dan, hoe laad je zo'n accu eigenlijk op?
    Gr. Alex:bye:

  6. #6
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexy Bekijk bericht
    Okee da's al een stuk aantrekkelijker dan mijn idee (boormachine kopen van €40,-, voor 2 accus)

    Bedankt voor de tip! Nog één vraagje dan, hoe laad je zo'n accu eigenlijk op?
    ik heb zelf in de auto een draag baare accu met start kabel er aan... deze draag bare jongen is gewoon met adaptor oplaadbaar in het stopcontact... die klik ik even op de accu en als ik em meet.. zit ie altijd binnen 5 minuten lopen helemaal vol... het werkt gewoon dus zo laad ik em elke keer op hehe

  7. #7
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Woehoe, net 20 speaker terminals besteld @ Ebay, voor €12,24 .. Wordt dus een 20 kanaals, ik ga er in de zomervakantie aan werken met m'n vader..

    @Gurby, da's wel netjes dan als 'ie zo snel oplaad! Wel grote dingen alleen, nouja ik denk er nog even over na of ik een accu uit een boormachine neem of een andere..

    Groetjes!
    Gr. Alex:bye:

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Scooter accus zijn een stuk lichter en kleiner, en voldoen volgens mij ook.
    Geloof dat ze al van 15 euro te krijgen zijn. Anders even afdankertjes zoeken.

  9. #9
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
    Scooter accus zijn een stuk lichter en kleiner, en voldoen volgens mij ook.
    Geloof dat ze al van 15 euro te krijgen zijn. Anders even afdankertjes zoeken.
    Kijk daar heb ik wat aan! Hier een accu van €12,50, 12volt 5 ampere, lijkt me dat dat moet lukken! Alleen nu brand de vraag; hoe laad ik dit ding op.. Nouja ik denk dat ik de winkel morgen eens een belletje geef..

    Edit: woehoe, loodacculader ... Misschien bied dat uitkomst.. Het is alleen een gel-accu zie ik net.. Naja ik ga google raadplegen..

    Edit 2: Kan ik ipv 500 ohm ook 560 ohm weerstandjes gebruiken, of is dat onhandig?
    Laatst gewijzigd door alexy; 19 juni 2007 om 19:42
    Gr. Alex:bye:

  10. #10
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Mijn vader zegt net dat je voor de ledjes weerstanden nodig hebt van 1K Ohm, omdat er hier nog wordt uitgegaan van een oude 'generatie' leds die meer stroom nodig hadden..

    (ps hier kan je voor €1,- 50 weerstanden kopen in heel veel sterktes, gewoon even zoeken op 'weerstand')
    Gr. Alex:bye:

  11. #11
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    De plaatjes doen het bij mij niet meer. Misschien 'ff opnieuw uploaden...
    Gr. Alex:bye:

  12. #12
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Komen er weer aan hoor was een foutje van mij kant :(

  13. #13
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Ik ben van plan morgen even 10 tot 20 schakelaars te halen.

    Kan mijn 18 volt accu dat aan?

    En hoeveel meter draad kan ik dan gebruiken?

    Ik ben namelijk van plan om een showtje te maken met o & n.

    Bedankt

  14. #14
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Hangt ervanaf welke ontstekings methode je wilt gebruiken maar je moet knap je best doen om een gemiddelde schakelaar te laten smelte

  15. #15
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Ik wil speakerdraad en dn metaaldraadje tussen de + en - en dan lontje erop.

    enz enz

    Ik heb al een flightcase/koffer staan en daar wil ik alles inbouwen.

    ik denk dat ik 10 schakelaars doe met ledjes.

    Maar ik zag bij iemand anders hier op het forum als de ontsteking niet goed was aangesloten stond het lampje op rood en als het wel goed was aangesloten op groen.



    Offtopic: wat vinden jullie van mijn ontsteking:P? ( mijn tutorial)

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •