Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 41 van 41
  1. #31
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wij hebben niet 1 keer in een restaurant gezeten.
    Gewoon lekker naar de supermarkt gegaan en daar de boodschappen gedaan.
    Ook op straat kom je om van de tentjes waar je genoeg lekkers kunt kopen.
    Laatst gewijzigd door omepje; 28 februari 2020 om 09:23
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Fallas Programma 2012

    Zondag 26 februari 2012
    Om 07.30 uur wordt er vuurwerk afgestoken om iedereen wakker te maken vanaf calle de la Paz tot aan Plaza Ayuntamiento.
    Om 12.30 uur zullen fanfares vanaf Plaza de la Virgen, over Plaza de la Reina en door calle de San Vincente lopen, en deze zullen eindigen op Plaza del Ayuntamiento. Hier zullen zij tezamen de ‘Pasodoble’ spelen “El Fallero”.
    Om 14.00 uur vindt een Mascleta plaats op Plaza del Ayuntamiento. (Pirotecnia Valenciana)
    Bij de Torres Serranos vindt om 20.00 de opening plaats van de Fallas. Dit is een groot spectakel met muziek en licht effecten. (Pirotecnia Ricardo Caballer S.A Crida)

    Maandag 27 februari 2012
    Gala “Infantil” in Hotel Beatriz Rey Don Jaime

    Donderdag 1 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    Om 18.00 uur vindt in het “Parque Central” van de lokale politie (Avenida del Cid) een eerbetoon van de lokale politie aan de Falleras Mayores van Valencia plaats. Vuurwerk van “Tomás”.

    Vrijdag 2 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    21.00 uur gala in de Devesa Gardens

    Zaterdag 3 Maart 2012
    11.00 uur Kinderfeest in het Parque de Bomberos op de Avenida de la Plata. Mascleta door “Marti”.
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Zondag 4 Maart 2012
    Om 11.00 uur vindt er een wedstrijd plaats op Plaza del Carmen.
    Op het Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur. Om 17.00 uur kunt u de optocht “Ninots” bekijken. Deze gaat onder andere door de calle de la Paz, calle San Vicente, het Plaza Ayuntamiento en eindigt in calle Xativa. Aansluitend volgt ook een kleuren Mascleta op Plaza Ayuntamiento, wat inhoud een vuurwerk spectakel, maar dan met de nadruk op de kleuren, siervuurwerk ontworpen door Pirotecnia Gori S.L. Vaak worden er plastic stoelen naast de weg gezet om de vaak redelijk lange optocht comfortabel te kunnen aanschouwen. Houdt u wel in de gaten dat hier wel voor betaald dient te worden. Er komt iemand net voor het begin van de parade bij u langs.,

    Maandag 5 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Dinsdag 6 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Woensdag 7 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Donderdag 8 Maart 2012
    11.00 uur in het Parque de Bomberos op de Avenida de la Plata viering ter ere van de “Patron del Cuerpo” en de Fallera Mayor brengt een bezoek.
    Om 12.00 uur Fallera ronde. “XLII RONDA FALLERA ED COCHES DE L'ANTIGOR"
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Vrijdag 9 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    Om 18.00 uur eerbetoon aan de Fallera Mayor bij de “Fuerzas Armadas de San Juan de la Ribera” gelegen aan de “Paseo de la Alameda”.

    Zaterdag 10 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur, “Borreda”.
    Om 23.30 uur en 23.45 uur vindt er een audiovisuele Video Maping /presentatie plaats over “creative technologie” op het Plaza del Ayuntamiento.
    00.00 uur kunt u een siervuurwerk spectakel zien op Plaza del Ayuntamiento.

    Zondag 11 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Maandag 12 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Dinsdag 13 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

    Woensdag 14 Maart 2012
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    Om 15.00 uur is de sluitingsbijeenkomst van de kinder “Ninots”. Dit houdt in dat de beelden/bouwwerken klaar moeten zijn en dat er niet meer aan gewerkt mag worden.

    Donderdag 15 Maart 2012
    Om 08.00 uur is de opening van de kinder Fallas.
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta “Valenciana” plaats om 14.00 uur.
    Om 18.00 uur is de sluitingsbijeenkomst van de (volwassenen) “Ninots”. Dit houdt in dat de beelden/bouwwerken klaar moeten zijn en dat er niet meer aan gewerkt mag worden.
    Om 00.00 uur vuurwerk spectakel bij de Paseo de la Alameda.

    Vrijdag 16 Maart 2012
    08.00 uur opening van alle Fallas.
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    De prijzen voor de kinder Fallas worden uitgereikt om 16.30 uur op de tribune voor het gemeentehuis, “Plaza Ayuntamiento”. Enkele categorieën zijn: presentatie, optocht etc.
    22.30 uur – Traditionele dans en zang voor het Ayuntamiento (gemeentehuis) van Valencia, mogelijk gemaakt door de “Federación Folklóre”.
    Om 01.00 uur is er een kleuren vuurwerkspectakel te aanschouwen boven de “Paseo de la Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda.

    Zaterdag 17 Maart 2012
    De prijzen voor de Fallas (van de volwassenen) worden uitgereikt om 09.30 uur op de tribune voor het gemeentehuis, “Plaza Ayuntamiento”.
    Op Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    Aan de “Virgen de los Desamparados” worden door de verschillende Fallas verenigingen bloemen aangeboden. In principe lopen alle Fallas vanaf hun vereniging om om de beurt bloemen aan te bieden aan de “Virgen de los Desamparados” (heilige maagd van de eenzamen/daklozen)
    Calle San Vicente
    15.30 uur: Zaidia
    17.00 uur: Carmen
    18.00 uur: Benicalap
    19.00 uur: Campanar
    20.15 uur: Roqueta - Arrancpins
    21.45 uur: Olivereta
    23.30 uur: Casas Regionales
    23.45 uur: Falla F.M.I.V.
    23.50 uur: F.M.I.V.

    Calle de la Paz
    15.30 uur: Poblats al Sud
    16.30 uur: Quatre Carreres
    18.00 uur: Pla del Remei – Gran Via
    19.15 uur: Benimamet – Burjassot Beniferri
    21.00 uur: Malvarossa – Cabanyal - Betero
    22.00 uur: Algiros

    Om 18.00 uur zal er een spektakel in de lucht plaatsvinden in het Turia park ter hoogte van de Torres Serranos ter ere van de Fallera Mayor.

    Om 01.00 uur is er een kleuren vuurwerkspectakel te aanschouwen boven de “Paseo de Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda.

    Zondag 18 Maart 2012
    Een eerbetoon aan de poëet ‘Maximiliano Thous’ vindt plaats bij zijn monument om 11.00 uur. Dit vindt u bij de kruising van calle Sagunto met Maximiliano Thous. Aansluitend vindt een Mascleta plaats.
    Vervolgens vindt om 12.00 uur een eerbetoon plaats aan ‘Maestro Serrano’ bij zijn monument. Deze is te vinden in Avenida Reino de Valencia.
    Om 13.00 uur is er een spectakel op het Plaza Ayuntamiento te zien van de winnaars van het Spaanse televisie programma “Tu si que vales”. In dit programma vertonen mensen kunsten (zang, acrobatiek, dans etc. ) en de winnaar vertoont een spectakel.
    Op het Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    Aan de “Virgen de los Desamparados” worden door de verschillende Fallas verenigingen bloemen aangeboden. In principe lopen alle Fallas verenigingen vanaf hun vereniging naar het Plaza de la Virgen om om de beurt bloemen aan te bieden aan de “Virgen de los Desamparados” (heilige maagd van de eenzamen/daklozen).
    Calle San Vicente
    15.30 uur: Jesus
    16.30 uur: Creu Coberta
    17.45 uur: El Pilar – Sant Francesc
    18.45 uur: Patraix
    20.00 uur: Botanic –La Petxina
    21.00 uur: La Seu – El Mercat
    21.30 uur: Quart - Xirivella
    23.00 uur: Casas Regionales
    23.15 uur: Falla F.M.V.
    23.20 uur: F.M.V.

    Calle de la Paz
    15.30 uur: Camins al Grau
    17.15 uur: Ruzafa A
    17.45 uur: Ruzafa B
    18.15 uur: Mislata
    19.30 uur: Pla del Reial - Benimaclet
    21.00 uur: La Xerea
    21.15 uur: Cany – Grao - Nazaret
    22.15 uur: Rascanya


    Om 18.00 uur zal er een spektakel in de lucht plaatsvinden in het Turia park ter hoogte van de Torres Serranos ter ere van de Fallera Mayor Infantil.

    Om 01.30 uur is er een kleuren vuurwerkspectakel te aanschouwen boven de “Paseo de Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda. Deze avond/nacht wordt in het Valenciaans “Nit de Foc” genoemd. Het is vaak heel erg druk tijdens deze nacht en enorm veel mensen willen graag dit spektakel aanschouwen. Indien u het vuurwerk graag goed wil kunnen zien is het zeker een aanrader om daar op tijd aanwezig te zijn.

    Maandag 19 maart 2012
    Om 11.00 uur op de brug (puente) ‘San José’ worden bloemen aangeboden door de ‘Fallera Mayor’, dit gebeurt voor het beeld van de “Patriarca”.
    Om 12.00 uur is er een mis in de kathedraal van Valencia ter ere van San José.
    De winnaars van het televisie programma “Tu si que vales” zullen hun kunsten vertonen om 13.30 uur op het Plaza del Ayuntamiento.
    Op het Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.
    Om 19.00 uur is de ‘Vuur’ optocht. Deze start bij Calle Ruzafa, vervolgens door calle Colon en eindigt bij ‘Porta de la Mar’. Deze optocht is zeer spectaculair met veel ‘echt’ vuur en zeker de moeite waard om te bekijken.
    De verbranding van de “Fallas Infantiles” vindt plaats om 22.00 uur. Dit zijn de beelden die gemaakt zijn en in verschillende straten staan.
    Om 22.00 uur worden de Fallas Infantiles verbrand.
    Om 22.30 uur vindt de verbranding van de Falla Infantil plaats die de eerste prijs heeft gewonnen.
    Om 23.00 uur wordt de Falla Infantil op het Plaza Ayuntamiento verbrand.
    Om 00.00 uur worden alle Fallas verbrand.
    Om 00.30 uur wordt de Falla (van de volwassenen) die de eerste prijs heeft gewonnen verbrand.
    Om 01.00 uur is er een vuur spectakel te zien op het Plaza Ayuntamiento, tevens wordt hier de laatste Falla verbrand.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  3. #33
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte is achter het feit dat de nachtshows steeds iets later plaats vinden tot de nit del foc aan toe die op het laatste (1:30) tijdstip in de nacht geschoten wordt?

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Ik meende eigenlijk dat er ook een soort jurering plaatsvind tijdens Fallas wat betreft de Mascleta's en de Castillo's .. klopt dit? En zo ja, zijn hier dan ook uitslagen van afgelopen jaar van bekend?

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 april 2006
    Locatie
    Prov. Valencia
    Berichten
    432
    Thanks
    87
    640 waarderingen in 268 posts
    Ik heb een vraag, misschien dat dit bij sommige in het verkeerde keelgat schiet maar ach... we blijven Nederlanders en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben hier op het forum :P.

    Dit jaar ga ik voor het eerst naar Fallas, maar ik hou best wel van een 'pret sigaret' op z'n tijd. Zijn er mensen die weten of dit in valencia te krijgen is? Ik snap uiteraard dat er geen coffeshops zijn zoals bij ons, maar is het op straat te krijgen?

  6. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Als je daar bent heb je denk ik (pret) genoeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewall Bekijk bericht
    Ik heb een vraag, misschien dat dit bij sommige in het verkeerde keelgat schiet maar ach... we blijven Nederlanders en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben hier op het forum :P.

    Dit jaar ga ik voor het eerst naar Fallas, maar ik hou best wel van een 'pret sigaret' op z'n tijd. Zijn er mensen die weten of dit in valencia te krijgen is? Ik snap uiteraard dat er geen coffeshops zijn zoals bij ons, maar is het op straat te krijgen?

  7. Deze gebruiker waardeert densta voor het bericht:


  8. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Je zal daarvoor het drugsbeleid van Spanje moeten bekijken, lijkt me niet iets om hier te bespreken. Dit kan je vast wel vinden zelf op andere sites.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewall Bekijk bericht
    Ik heb een vraag, misschien dat dit bij sommige in het verkeerde keelgat schiet maar ach... we blijven Nederlanders en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben hier op het forum :P.

    Dit jaar ga ik voor het eerst naar Fallas, maar ik hou best wel van een 'pret sigaret' op z'n tijd. Zijn er mensen die weten of dit in valencia te krijgen is? Ik snap uiteraard dat er geen coffeshops zijn zoals bij ons, maar is het op straat te krijgen?

  9. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    323
    Thanks
    163
    231 waarderingen in 115 posts
    omdat elke wijk vereniging ook zijn eigen activiteiten heeft in de avond en ze zijn tot laat bezig met de bloemen naar maria te brengen ?!




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte is achter het feit dat de nachtshows steeds iets later plaats vinden tot de nit del foc aan toe die op het laatste (1:30) tijdstip in de nacht geschoten wordt?

  10. #39
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewall Bekijk bericht
    Ik heb een vraag, misschien dat dit bij sommige in het verkeerde keelgat schiet maar ach... we blijven Nederlanders en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben hier op het forum :P.

    Dit jaar ga ik voor het eerst naar Fallas, maar ik hou best wel van een 'pret sigaret' op z'n tijd. Zijn er mensen die weten of dit in valencia te krijgen is? Ik snap uiteraard dat er geen coffeshops zijn zoals bij ons, maar is het op straat te krijgen?
    In Valencia word er ook behoorlijk "gerookt".. Naar mijn weten is wiet in Spanje al een tijdje gedecriminaliseerd/gedoogd. Ik heb in ieder geval flink wat Spanjaarden een joint op zien steken, en nog vaker kwam er ff een wietlucht voorbij zetten

    Maar pas op, het is net als in Nederland officieel illegaal en met de politie daar(dat zijn echte rakkers) zal ik maar oppassen!

  11. Deze gebruiker waardeert Firecrack-R voor het bericht:


  12. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewall Bekijk bericht
    Ik heb een vraag, misschien dat dit bij sommige in het verkeerde keelgat schiet maar ach... we blijven Nederlanders en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben hier op het forum :P.

    Dit jaar ga ik voor het eerst naar Fallas, maar ik hou best wel van een 'pret sigaret' op z'n tijd. Zijn er mensen die weten of dit in valencia te krijgen is? Ik snap uiteraard dat er geen coffeshops zijn zoals bij ons, maar is het op straat te krijgen?
    In Spanje kan je werkelijk alles halen in souvenier/tabak winkeltjes zoals vloei, tip, grinders, kruiden om te roken, asbakken met wietbladen, aanstekers en tabak. Dit zal menig blower doen laten genieten! Maar geen wiet of hasj uiteraard. De wiet en hasj kan je in sommige gebieden op straat scoren, ze komen vanzelf naar je toe. Ze herkennen je vast als (verslaafde)toerist
    Maaaaaar !!!!! Naar fallas de valencia kom je om het vuurwerk te bekijken en niet om te blowen! Daag de wet daar niet uit en geniet van een paar daagjes clean, zodat je niks riskeert en je zodra je terug in nederland ben er weer volgas tegen aan kunt

  13. Deze gebruiker waardeert TBM09 voor het bericht:


  14. #41
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Even een update in dit topic, en wat voor 1: Gisteren is bekend geworden dat Fallas op de Unesco werelderfgoed lijst is gekomen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •